Psykologiaa avoimessa? Mikä yliopisto?

MMM1111

Oletko suorittanut psykologian opintoja avoimen kautta jossakin yliopistossa? Osaatko suositella jotakin opinahjoa yli muiden?

Tilanteeni on se, että olen valmistumassa maisteriksi täysin toiselta alalta ja kokopäiväisesti töissä. Nyt mieleeni on kuitenkin hiipinyt ajatus toisen tutkinnon suorittamisesta... ja se etten silloin aikoinani uskaltanut hakea psykologiaa opiskelemaan kaivertaa ehkä hieman vielä mieltä :)

Olen siis päätynyt siihen tulokseen, että voisin koittaa avoimen kautta suorittaa perus- ja aineopinnot (ja ehkäpä jonkin mielekkään sivuaineen perusopinnot siihen päälle, jos virtaa riittää), ja mikäli se tuntuisi näiden jälkeen yhä kiinnostavalta ja ainakin enemmän omalta alalta, kuin nykyinen työni, voisin hakea maisterivalinnan kautta opiskelijaksi ja pätevöityä ihan oikeaksi psykologiksi joskus tulevaisuudessa. Kauhea kiire tässä ei nyt ole (joka tapauksessa joudun olemaan töissä ja säästämään mahdollista tulevaa opiskelijaelämää varten), mutta ajattelin kuitenkin aloittaa tänä syksynä opinnot jossain avoimessa! Nyt haluaisinkin kysyä, missä?

Ensimmäinen tutkintoni oli lähinnä lue kirja, käy luennoilla ja tee tentti, jonka jälkeen unohdat kaiken -tyylillä suoritettu, joka harmittaa SUUNNATTOMASTI jälkeenpäin. Uskon jotenkin, että sitä informaatiota ei työstä tarpeeksi vain lukemalla, ja täten kaikki tehty työ tuntuu menevän hukkaan... Ja esim. Itä-Suomen yliopisto tarjoaisi mahdollisuutta suorittaa opinnot esim. oppimistehtävien avulla. Onko kenellänään kokemusta tälläisistä? Mitä ne käytännössä ovat? Esseitä?

1

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki vaan

Olisiko järkevää valita lähin avoin yliopisto, jossa psykologian opintoja on tarjolla. Lähiopetuksena. Ethän nimittäin ollut tyytyväinen "lue kirja, mene tenttiin" -tyyliseen opiskeluun. Verkko- ja etäopiskelu on vielä turhauttavampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe