Muurataan rivitalojen ulkovuorta että siirrytään seinältä toiselle ,muurataan vaan metrin korkeudelle ja taas siirrytään toiselle seinälle,eikä pystytetä telineitä vaan tyröksipaalin päältä muurataan.Näin täällä Lahdessa.
näinkö
9
153
Vastaukset
- muurari5
En ymmärrä pointiasi. Miksi sinus huolettaa rivarin ulkokuoren muuraus?
Kyllä tyroksipaalien päälle tehdyt tasot ovat ihan ok. jos niistä pääsee muuraamaan ulkokuoren.
Muuraan monesti seinien alaosat ikkunoihin asti liikkuvasta paljusta (kottikärryt), koska tulee nurkat lujat ja ikkunoitten ja ovien välit pätkissä. - RappariKeimo
Kyseessä ei ole laiskuus, vaan tehokkuus.
Huom! Myös pitää antaa tiiliseinän muurauksen kuivua, jotta se kantaa.
Sen takia muurataan se metri. Muuten tulee koko seinä alas.- 800tiiltä päivässä
Sen minkä muurari urakalla latoo seinälle päivässä niin ehtii kyllä kovettua että saa jatkaa korottamista seuraavana päivänä,turhaa siirrellä lankaa toisilleseinille.
- hass1
800tiiltä päivässä kirjoitti:
Sen minkä muurari urakalla latoo seinälle päivässä niin ehtii kyllä kovettua että saa jatkaa korottamista seuraavana päivänä,turhaa siirrellä lankaa toisilleseinille.
Ei 800 tiiltä ole mitään suurta ne siirtää tiililetkassa nopeasti mestalle.
Muurannu et ole koskaan moista määrää.
Ei sitä lankaa kukaan siirrä toiselle seinälle kyllä naru niin halpaa, että vedetään uudet langet joka seinälle.
Linjat ja ikkonanpielet nostetaan heti niin ei ongelmia.
- jooeijooei
Näin on ei kapeita ikkunan välejä voi kovin nopeasti nostella. Ja parempihan se on vaihdella mestaa niin kaverit ehtii tekemään telineet ja nostelemaan tiilet niin ei tule odottelua. Se on sitä työ organisointia.
- 500-1000 tiiltä
Tuollainen muuraus on niin sanottua rääpimistä,kyllä kannataa nostaa ehjä seinä samalla kertaa eikä kiertää taloa kun kissa kuumaapuuroa,minä muuraan aina urakalla minulla ei ole aikaa kierrellä taloa.
- höpöhöpön3
500-1000 tiiltä kirjoitti:
Tuollainen muuraus on niin sanottua rääpimistä,kyllä kannataa nostaa ehjä seinä samalla kertaa eikä kiertää taloa kun kissa kuumaapuuroa,minä muuraan aina urakalla minulla ei ole aikaa kierrellä taloa.
Höpö höpö, urakalla tulee tiliä, kun kiskaisee pitkät pätkät ensin ja sitten apuri tekee telineet aina ikkunoitten välin kerralla. Ikkunan pielen toppareista saa hyvin linjalangan. (vai teetkö ikkunan pielet passilla?)
Siinä voi keskittyä ikkunan ja oven pieliin tuleviin pätkiin. Niitä pätkiä tulee monesti yhteen väliin 4 erinlaista ja apuri voi leikkurilla ne tehdä, jos koko seinän pituudelta tekee niin 16-20 erillaista palaa.
Ei nykyään kukaan tee niitä paloja vasaralla ja siinähän aikaa kuluisi rutosti. - 30v tellinkeillä
höpöhöpön3 kirjoitti:
Höpö höpö, urakalla tulee tiliä, kun kiskaisee pitkät pätkät ensin ja sitten apuri tekee telineet aina ikkunoitten välin kerralla. Ikkunan pielen toppareista saa hyvin linjalangan. (vai teetkö ikkunan pielet passilla?)
Siinä voi keskittyä ikkunan ja oven pieliin tuleviin pätkiin. Niitä pätkiä tulee monesti yhteen väliin 4 erinlaista ja apuri voi leikkurilla ne tehdä, jos koko seinän pituudelta tekee niin 16-20 erillaista palaa.
Ei nykyään kukaan tee niitä paloja vasaralla ja siinähän aikaa kuluisi rutosti.Minä muuraan seinän ikkunantasalle ja jatkan seuraavana päivänä ylöspäin,en siirry toiselleseinälle vaan teen seinän valmiiksi,rahassa olen pysynyt tälläkin tavalla.Ei kannata tehdä muurauksesta avaruustiedettä,se vaatii vaan hyvää selkää.
- Tuhansia taloja muur
30v tellinkeillä kirjoitti:
Minä muuraan seinän ikkunantasalle ja jatkan seuraavana päivänä ylöspäin,en siirry toiselleseinälle vaan teen seinän valmiiksi,rahassa olen pysynyt tälläkin tavalla.Ei kannata tehdä muurauksesta avaruustiedettä,se vaatii vaan hyvää selkää.
Minä en ole koskaan muurannut yhtä taloa yhtä päivää kauempaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793