näinkö

lenkkeiliä

Muurataan rivitalojen ulkovuorta että siirrytään seinältä toiselle ,muurataan vaan metrin korkeudelle ja taas siirrytään toiselle seinälle,eikä pystytetä telineitä vaan tyröksipaalin päältä muurataan.Näin täällä Lahdessa.

9

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muurari5

      En ymmärrä pointiasi. Miksi sinus huolettaa rivarin ulkokuoren muuraus?

      Kyllä tyroksipaalien päälle tehdyt tasot ovat ihan ok. jos niistä pääsee muuraamaan ulkokuoren.

      Muuraan monesti seinien alaosat ikkunoihin asti liikkuvasta paljusta (kottikärryt), koska tulee nurkat lujat ja ikkunoitten ja ovien välit pätkissä.

    • RappariKeimo

      Kyseessä ei ole laiskuus, vaan tehokkuus.
      Huom! Myös pitää antaa tiiliseinän muurauksen kuivua, jotta se kantaa.
      Sen takia muurataan se metri. Muuten tulee koko seinä alas.

      • 800tiiltä päivässä

        Sen minkä muurari urakalla latoo seinälle päivässä niin ehtii kyllä kovettua että saa jatkaa korottamista seuraavana päivänä,turhaa siirrellä lankaa toisilleseinille.


      • hass1
        800tiiltä päivässä kirjoitti:

        Sen minkä muurari urakalla latoo seinälle päivässä niin ehtii kyllä kovettua että saa jatkaa korottamista seuraavana päivänä,turhaa siirrellä lankaa toisilleseinille.

        Ei 800 tiiltä ole mitään suurta ne siirtää tiililetkassa nopeasti mestalle.

        Muurannu et ole koskaan moista määrää.

        Ei sitä lankaa kukaan siirrä toiselle seinälle kyllä naru niin halpaa, että vedetään uudet langet joka seinälle.

        Linjat ja ikkonanpielet nostetaan heti niin ei ongelmia.


    • jooeijooei

      Näin on ei kapeita ikkunan välejä voi kovin nopeasti nostella. Ja parempihan se on vaihdella mestaa niin kaverit ehtii tekemään telineet ja nostelemaan tiilet niin ei tule odottelua. Se on sitä työ organisointia.

      • 500-1000 tiiltä

        Tuollainen muuraus on niin sanottua rääpimistä,kyllä kannataa nostaa ehjä seinä samalla kertaa eikä kiertää taloa kun kissa kuumaapuuroa,minä muuraan aina urakalla minulla ei ole aikaa kierrellä taloa.


      • höpöhöpön3
        500-1000 tiiltä kirjoitti:

        Tuollainen muuraus on niin sanottua rääpimistä,kyllä kannataa nostaa ehjä seinä samalla kertaa eikä kiertää taloa kun kissa kuumaapuuroa,minä muuraan aina urakalla minulla ei ole aikaa kierrellä taloa.

        Höpö höpö, urakalla tulee tiliä, kun kiskaisee pitkät pätkät ensin ja sitten apuri tekee telineet aina ikkunoitten välin kerralla. Ikkunan pielen toppareista saa hyvin linjalangan. (vai teetkö ikkunan pielet passilla?)

        Siinä voi keskittyä ikkunan ja oven pieliin tuleviin pätkiin. Niitä pätkiä tulee monesti yhteen väliin 4 erinlaista ja apuri voi leikkurilla ne tehdä, jos koko seinän pituudelta tekee niin 16-20 erillaista palaa.

        Ei nykyään kukaan tee niitä paloja vasaralla ja siinähän aikaa kuluisi rutosti.


      • 30v tellinkeillä
        höpöhöpön3 kirjoitti:

        Höpö höpö, urakalla tulee tiliä, kun kiskaisee pitkät pätkät ensin ja sitten apuri tekee telineet aina ikkunoitten välin kerralla. Ikkunan pielen toppareista saa hyvin linjalangan. (vai teetkö ikkunan pielet passilla?)

        Siinä voi keskittyä ikkunan ja oven pieliin tuleviin pätkiin. Niitä pätkiä tulee monesti yhteen väliin 4 erinlaista ja apuri voi leikkurilla ne tehdä, jos koko seinän pituudelta tekee niin 16-20 erillaista palaa.

        Ei nykyään kukaan tee niitä paloja vasaralla ja siinähän aikaa kuluisi rutosti.

        Minä muuraan seinän ikkunantasalle ja jatkan seuraavana päivänä ylöspäin,en siirry toiselleseinälle vaan teen seinän valmiiksi,rahassa olen pysynyt tälläkin tavalla.Ei kannata tehdä muurauksesta avaruustiedettä,se vaatii vaan hyvää selkää.


      • Tuhansia taloja muur
        30v tellinkeillä kirjoitti:

        Minä muuraan seinän ikkunantasalle ja jatkan seuraavana päivänä ylöspäin,en siirry toiselleseinälle vaan teen seinän valmiiksi,rahassa olen pysynyt tälläkin tavalla.Ei kannata tehdä muurauksesta avaruustiedettä,se vaatii vaan hyvää selkää.

        Minä en ole koskaan muurannut yhtä taloa yhtä päivää kauempaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe