lamotrigiini

1516

Minulle vaihdettiin lamotrigin reilu kuukausi sitten. Olen lääkkeeseen toistaiseksi tyytyväinen, kohtauksia ollut nyt yksi tänä aikana. Ihmettelen vain näitä raajojen puutuiluja. Lääkkeen aloittamisen jälkeen alkoi iskias vaivaamaan. Yöllä kädet puutuilee ja joskus jalat. välillä niin, että vaivaa nukkumista. Kasvoissa myös pistely "aaltoja". Sivuvaikutuksissa ei lue näistä oireista, lääkettä silti epäilen.

3

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oieri

Normaalia oli myös minulla, kun söin puoli vuotta Lamictalia. Sekä kädet että jalat menivät välillä aivan puuduksiin (etenkin iltaisin makuu-asennossa), niin että piti hieroa ja heilutella, mutta parin minuutin päästä taas normaali. Aloitin sitten magnesiumin syömisen jossain vaiheessa ja tuntui että se hieman auttoi (tiedä sitten oliko vain sattumaa). Ja kyllä toi puutuminen on tietääkseni lamotrigiinin kohdalla ihan normaali sivuoire.
      Valitettavasti Lamictalista ei minun kohdalla ollut hyötyä, joten se sai vaihtua muihin lääkkeisiin.

• salleeni

Aika erikoinen "normaali sivuoire" kun ei lääkeinfossa sellaisesta mitään mainita, enkä ole kyllä itsekään tuohon lamotrigiinin kohdalla törmännyt, vaikka jotain lääkkeistä tiedän. Jos laittaisitte linkin missä moisesta oireesta kerrotaan, niin ehkä viisastuisin minäkin siltä osin.

• 4vuotta lamia

Lamictalin sivuvaikutuksissa kyllä mainitaan, että suhtyleisinä vaikutuksina on juuri lihaskivut! Itselläkin saattaa käsissä ja jaloissa hetkellisesti tuntua ikäänkuin painetta/lihaskipua kuin lihas ois ollu kovassa rasituksessa tms. Mutta pari minuuttia ja se on ohi, "kipu" ei todellakaan ole varsinaisesti kipua tai tuskaa. Jos tämmöinen on sivuvaikutus niin "kärsin" sen mielellään(verrattuna muiden lääkkeiden vaikutuksiin)! Ovat siis minulla ainakin hetkellisiä eikä varsinaisesti haittaa elämää/raajan toimintaa mitenkään!

Lukaskaapa seloste tarkemmin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7950
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2611
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1999
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1881
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      1644
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1242
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe