Auttakaa tietämätöntä!
Olen luultavasti raskautunut nipinnapin pari päivää ennen seuraavia kuukautisia, joten aloitetaanko laskenta siitä yhdyntä päivästä vai 4viikkoa takaperin edellisistä kuukautisista?
Lasketaanko RV edellisestä menkoista vai hedelmöittymisestä?
4
1656
Vastaukset
- 2+2
Neuvolassa lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä.
Tai näin ainakin mulla. :) - tekisin näin
Eli sinulla on ovis ollut parisen viikkoa myöhässä. Suomessa raskausviikot lasketaan kuukautisista (vaikka ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtuvat vasta noin kaksi viikkoa menkkojen alkamisesta), joten jos haluat laskea viikot hedelmöityshetkestä, sinun täytyy lisätä niihin viikkoihin kaksi raskausviikkoa. Neuvolassa joka tapauksessa lasketaan edellisistä kuukautisista, kunnes eka ultra toisin todistaa. Eli sinuna laskisin vaan menkoista, LA tarkentuu sitten ultrassa.
- Näin mulla
Mulle neuvolassa laskettiin alusta asti juuri noin kun edellinen kirjoittaja laittoi, eli raskausviikot alkavat kaksi viikkoa ennen raskaaksi tulopäivää. Tiesin tarkan päivän, koska muita vaihtoehtoja ei ollut ja jos ne olisi kuukautisista laskettu, olisin ollut noin kaksi viikkoa pidemmällä raskaudessa kuin todellisuudessa.
Esimerkiksi http://www.vauva.fi/raskauslaskuri -sivuilla pystyy laskemaan itsekin hedelmöittymispäivän mukaan sekä lasketun ajan että tällä hetkellä meneillään olevat raskausviikot. - nirinarinarunen
No, minäkin yritin selittää terkkarille, et ois se hedelmöityspäivä selvillä, et vois siitäkin laskee, mut se meni jotenkin ihan sekasin ja sönkkäs vaan siitä kuukautispäivämäärästä, että näin se lasketaan.
Ehkä se on myös paikkakuntakohtaista? Tai hoitajakohtaista? :)
Mutta ultrassa viimeistään kyl selviää, et onko päiväykset oikein!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658