3 viikoisten kissanpentujen ruokinta

ymmällään

Hei!

Nyt kaivattaisin viisaammilta ohjeita kolmen viikon ikäisten kissanpentujen ruokintaan (ja sitä vanhempien). MIssä vaiheessa aletaan tarjota muutakin ruokaa kuin emon maito ja kuinka paljon.

Joskus kymmenen vuotta sitten viimeksi hoitanut noin pieniä, eikä muistikuvat ritiä niin kauas, että miten se eteni. Kiitos

5

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa mamu

      Olisiko kaikkien kannalta parasta eutanasia?

      • miksi olisi

        perustele.


    • 3-4 viikkoa

      Itse aloitan kiinteää tarjota siinä 3 viikon ikäisenä. Aloitan yleensä Hill´s a/d purkilla johon sekoitan vastiketta tai hyla-kermaa. Samaan aikaan laitan myös kermaviiliä esille. 4 viikon iässä aloitan jauhelihalla (joko nautaa tai kanaa) ja siitä myöhemmin pieninä paloina kokolihaa. Pennut saavat syödä niin paljon kuin jaksavat kun itse syövät, harjoitusaikana aloitetaan pienillä määrillä, ettei vatsa mene sekaisin.

      Kasvavat pennut voivat syödä niin paljon kuin huvittaa ja ruokintakertoja vähintään 4 päivässä. Kuivaruokaa aloitan tarjota samalla kun muutakin, niin että laitan babyversiota (Royal Canin) kuppiin. Pennun sitten itse alkavat syödä kun haluavat. Tuo on ainut mistä olen löytänyt riittävän pienirakeista nappulaa. Syy miksi käytän myös pennuilla kuivaruokaa on se, että näin ne oppivat monipuoliseen ruokintaan. Uudet kodit voivat sitten pikkuhiljaa muuttaa ruokinnan vaikka kokonaan barfille jos haluavat. Näin toimien meillä ei ole ollut pentuaikana koskaan ripulia tai muita vatsaongelmia, eikä myöskään ahmimista kun ruoka on aina esillä (kuivaruoka).

      Kiinteän aloittaminen riippuu paljon emon maidontuotannosta, eli joskus voi joutua aloittamaan vaikka aikaisemminkin kiinteän. Muistelen kissoihin perehtyneen lääkärin maininneen ohjeeksi, että 2 viikkoa olisi sellainen alaraja jos tarvetta on. Siihen saakka voi tarjota vaikka vastiketta jos emolta ei maitoa tule tai emoa ei ole.

    • Kissa mamu

      eutanasia olisi kissa poloille paras ratkaisu, koska ne eivät ole voineet kasvaa turavallisessa ja luonnollisessa ympäristössä emonsa hoivassa ja opissa. Tämä on käytännössäö eläinkoe jossa testataan kuinka kolme viikkoinen pentu saadaan pidettyä hengissä ja minkälaisia mentaalivaurioita se kärsii, sitten jos ja kun siitä tulee häirikkökissa niin se voidaan lopettaa koska ihminen häririintyy sen luonnottomasta käytöksestä. Julmaa ja itsekästä

      • miten niin?

        Missä aloittaja on kertonut, ettei emo olisi mukana kuvioissa? Jospas hän vain kyselee neuvoa, missä vaiheessa pennuille aletaan antamaan muutakin kuin emon maitoa. Ehkä sinun nyt kannattaisi vähän rauhoittua ja jättää kommentoimatta kokonaan, ellet vaivaudu edes kysymään tilannetta tuon tarkemmin. Tekstin lukemalla huomaa, että siellä mainitaan "MIssä vaiheessa aletaan tarjota muutakin ruokaa kuin emon maito ja kuinka paljon." Siis muutakin ruokaa....


        Meillä aloitetaan lisäruokinta 3 viikon iässä, vaikka kyseessä on sisäkissat joiden emo on kaiken aikaa mukana hoitamassa. Mitään mentaalivaurioita ei ole näiden 20 vuoden kasvatusuran aikana tullut ja miksi tulisikaan.

        Taisi tuokin kommentti olla trollin yritys ;) huonolla menestyksellä vain tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2566
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1685
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1494
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1333
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1242
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1076
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1033
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      104
      930
    Aihe