3 viikoisten kissanpentujen ruokinta

ymmällään

Hei!

Nyt kaivattaisin viisaammilta ohjeita kolmen viikon ikäisten kissanpentujen ruokintaan (ja sitä vanhempien). MIssä vaiheessa aletaan tarjota muutakin ruokaa kuin emon maito ja kuinka paljon.

Joskus kymmenen vuotta sitten viimeksi hoitanut noin pieniä, eikä muistikuvat ritiä niin kauas, että miten se eteni. Kiitos

5

478

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa mamu

Olisiko kaikkien kannalta parasta eutanasia?

• miksi olisi

perustele.

• 3-4 viikkoa

Itse aloitan kiinteää tarjota siinä 3 viikon ikäisenä. Aloitan yleensä Hill´s a/d purkilla johon sekoitan vastiketta tai hyla-kermaa. Samaan aikaan laitan myös kermaviiliä esille. 4 viikon iässä aloitan jauhelihalla (joko nautaa tai kanaa) ja siitä myöhemmin pieninä paloina kokolihaa. Pennut saavat syödä niin paljon kuin jaksavat kun itse syövät, harjoitusaikana aloitetaan pienillä määrillä, ettei vatsa mene sekaisin.

Kasvavat pennut voivat syödä niin paljon kuin huvittaa ja ruokintakertoja vähintään 4 päivässä. Kuivaruokaa aloitan tarjota samalla kun muutakin, niin että laitan babyversiota (Royal Canin) kuppiin. Pennun sitten itse alkavat syödä kun haluavat. Tuo on ainut mistä olen löytänyt riittävän pienirakeista nappulaa. Syy miksi käytän myös pennuilla kuivaruokaa on se, että näin ne oppivat monipuoliseen ruokintaan. Uudet kodit voivat sitten pikkuhiljaa muuttaa ruokinnan vaikka kokonaan barfille jos haluavat. Näin toimien meillä ei ole ollut pentuaikana koskaan ripulia tai muita vatsaongelmia, eikä myöskään ahmimista kun ruoka on aina esillä (kuivaruoka).

Kiinteän aloittaminen riippuu paljon emon maidontuotannosta, eli joskus voi joutua aloittamaan vaikka aikaisemminkin kiinteän. Muistelen kissoihin perehtyneen lääkärin maininneen ohjeeksi, että 2 viikkoa olisi sellainen alaraja jos tarvetta on. Siihen saakka voi tarjota vaikka vastiketta jos emolta ei maitoa tule tai emoa ei ole.

• Kissa mamu

eutanasia olisi kissa poloille paras ratkaisu, koska ne eivät ole voineet kasvaa turavallisessa ja luonnollisessa ympäristössä emonsa hoivassa ja opissa. Tämä on käytännössäö eläinkoe jossa testataan kuinka kolme viikkoinen pentu saadaan pidettyä hengissä ja minkälaisia mentaalivaurioita se kärsii, sitten jos ja kun siitä tulee häirikkökissa niin se voidaan lopettaa koska ihminen häririintyy sen luonnottomasta käytöksestä. Julmaa ja itsekästä

• miten niin?

Missä aloittaja on kertonut, ettei emo olisi mukana kuvioissa? Jospas hän vain kyselee neuvoa, missä vaiheessa pennuille aletaan antamaan muutakin kuin emon maitoa. Ehkä sinun nyt kannattaisi vähän rauhoittua ja jättää kommentoimatta kokonaan, ellet vaivaudu edes kysymään tilannetta tuon tarkemmin. Tekstin lukemalla huomaa, että siellä mainitaan "MIssä vaiheessa aletaan tarjota muutakin ruokaa kuin emon maito ja kuinka paljon." Siis muutakin ruokaa....

Meillä aloitetaan lisäruokinta 3 viikon iässä, vaikka kyseessä on sisäkissat joiden emo on kaiken aikaa mukana hoitamassa. Mitään mentaalivaurioita ei ole näiden 20 vuoden kasvatusuran aikana tullut ja miksi tulisikaan.

Taisi tuokin kommentti olla trollin yritys ;) huonolla menestyksellä vain tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      50
      969
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      953
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      805
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      119
      758
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      115
      735
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      36
      663
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      646
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      22
      586
    11. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    12. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      38
      559
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      72
      548
    14. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    15. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      506
    16. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      108
      500
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      497
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      47
      495
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      477
    Aihe