Hajosi virtalukko, pitäisi vaihtaa varmaan virtalukon pohja. Aika hankalasti pääsee käsiksi. Onko kokemuksia? Pitääkö purkaa/irrottaa koko kojelauta, vai onnistuuko helpommin/miten?
Audi 80 -91 virtalukon pohjan vaihto.
13
18165
Vastaukset
- ex audisti
Olen vaihtanut em. osan.Irroita ratti ja mittaristo.(ehkä myös koelaudan alamuovi)Virtalukon pohja on kiinni sivuilta 2kpl -ruuvilla yläpuolelta.(punaisen sinetöinin alta)
- ex-audisti
Miten olet päätellyt em.vian. Jos virta-avainta kääntämällä auto ei starttaa tai virta ei kytkeydy niin on mahdolista,
että virtalukosta on katkennut"kieli" jolloin joudut vaihtamaan koko lukon,pohja saattaa olla ehjä.Tämä on taas sellainen "tyyppi vika".- Arska77
Autoon tuli virrat päälle kun väänsin avaimesta, mutta ei starttaa. Virrat jäivät myöskin päälle, jolloin avainta käännettäessä off-asentoon ne eivät sammu. Jouduin nappaamaan virtalukon takana olevan liittimen irti, jotta virrat sammuivat. Voisikohan mitenkään varmistua, onko vika itse virtalukossa vai pelkästään pohjassa?
- audivaari
Arska77 kirjoitti:
Autoon tuli virrat päälle kun väänsin avaimesta, mutta ei starttaa. Virrat jäivät myöskin päälle, jolloin avainta käännettäessä off-asentoon ne eivät sammu. Jouduin nappaamaan virtalukon takana olevan liittimen irti, jotta virrat sammuivat. Voisikohan mitenkään varmistua, onko vika itse virtalukossa vai pelkästään pohjassa?
Vaarin 100 vm-90 teki vuosi sitten vähän saman tempun. Käynnistettäessä kuului vain naksahdus ja virrat jäi päälle muttei startannut. Ei muuta kuin työntöstartti ja AutoAvain-nimiseen liikkeeseen Helsingissä. Virtalukossa on akselitappi joka oli mennyt poikki ja virtaa yhdisävät levyt jäävät ihan satunnaiseen asentoon.
Tyyppivika - sano lukkomestari. Paljon saa purkaa, mutta kai sen itsetehtynäkin onnistuu jos aikaa on ja paikka. - Arska77
Tyyppivika näköjään. Tekisivät kunnon rauasta, jotta kestäs. Mitä lie valurautaa onkaan, niin ei voi ees hepata takasi kiinni ;)
- audi.100
Arska77 kirjoitti:
vika on melko varmasti virtalukon pohjassa.. itselläni oli samanlaisia oireita ja vika löytyi siitä.
- ex audisti
Helppo tarkastaa ottamalla virtalukon pohja irti.
Jos sinulla on mittaristo jo irti niin irroita ne
kaksi ruuvia jolloin virtalukon pohja irtoaa vetämällä.Virtalukon irroitus taitaa muistaakseni vaatia rattiakselin irroituksen. Tila riittää juuri ja juuri.Uusi lukkosylinteri löytyy VWltä ja maksaa noin 70 euroa - Arska77
Kiitoksia aluksi kaikille vinkeistä. Tilanne tämä tällä hetkellä:
Irrotin mittariston ja kojelaudan alapuolisen suojan, jolloin kohtuudella pääsin käsiksi virtalukkoon. Virtalukon pohja lähti nätisti irti. Se toimi, kun starttasin meisselillä, mutta oli niin pahasti haljennut, että päätin ostaa uuden.
Samalla huomasin, että virtalukossa oleva tappi, joka kääntää pohjan kytkintä, oli mennyt poikki, joten joudun investoimaan vielä uuden lukkohärpäkkeen siihen.
Lukon rungon yläpuolella on kolme pientä reikää, jotka oli teipin alla piilossa ja peilin avulla (lue, "cd-levyä" avuksi käyttäen) sain sorkittua niistä sen verran pienellä meisselillä, että lukko irtosi sieltä.
Nyt ei muuta kuin hommaamaan uusi lukko ja toivottavasti asennus onnistuu hermoja menettämättä :)- Arska77
No niin. Uuden virtalukon takaisin asennus onnistui helposti. Taas mennään joku vuosi eteenpäin.
- Audi Fani
Arska77 kirjoitti:
No niin. Uuden virtalukon takaisin asennus onnistui helposti. Taas mennään joku vuosi eteenpäin.
Mun tää audi 80 sama vika virrat tulee kylläkin mutta ei starttaa onkohan virtalukon pohjassa siis vika, Kellään kokemusta??? :D
- lorvix
Audi Fani kirjoitti:
Mun tää audi 80 sama vika virrat tulee kylläkin mutta ei starttaa onkohan virtalukon pohjassa siis vika, Kellään kokemusta??? :D
sama täällä...virtalukon pohja vaihettu, mutta ei siltikään starttaa,,,missähän vika ? suoraan akulta ku vetää kytkimellä starttiin, niin starttaa, mutta ei käynnisty...kellään hajuakaan missä vois olla vika ?
- Stormbringer
Itsellä sama juttu mutta koko virtalukko systeemi maksoi 20e, eli periaatteessa on melkein sama että vaihtoon vaan, ompahan taas yksi kulutusosa uusittu !
- masakir
Onko kenelläkään oikeaa tietoa miten Audi 80 -91 virtalukon lukkosylinteri irroitetaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658