hoitohevonen

hoitoponi02

Etsin hoito ponia. Olen 11-v tyttö hyvinkäältä.Olen ratsastanut about 2vuotta. Osaan ravia laukkaa ja hoitaa hevosia hyvin. etsin hoito ponia hyvinkään alueelta.

5

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hygeläineratsastajakans

      2 vuotta ridannu ja osaat ravia ja laukkaa xD jossai jokkarin perseessäkö sä oot tunneilla käyny? :D ja mee vaikka hyvinkään ratsastuskeskusken tunneille käyt siellä vähän aikaa ja pyydät hoitsun jota pitää kolme kertaa viikossa hoitaa tai sit ostat keppihevosen ja hoidat sitä, KUKAAN EI HALUA ANTAA YKSITYISTÄ HEVOSTAAN TOLLASELLE IPANALLE!! Kasva 4 vuotta ja opettele RATSASTAMAAN ja kysy sit uudelleen(:

    • Valkosuklaa1

      ?? Joku taitaa nyt provoilla tosissaan.

      Jos 2 vuotta ratsastanut kertoisi osaavansa kovinkin paljon, epäilisin kyllä suuresti hänen taitojaan. Ei parissa vuodessa nyt kovin kummoisesti opita ainakaan jos kerran viikossa ratsastaa :) Parempi vaan edetä hitaasti ja opetella perusjutut kunnolla :))

      Sitä paitsi ei kai hoitajan ratsastuskokemuksella edes ole väliä, kun sehän on hoitaja.

      • Hygeläinenratsastajakans

        Joo mut ei kukaan sellaselle joka on ratsastanu vaan 2 vuotta omaansa hoitoon anna, eihän siinä ajassa ole käytännössä yhtään kokemusta ole kertyny! Itse olin 4 vuotta tasokkaassa ratsastuskoulussa ja olen siellä avustanut mm hevosten kengityksiä yms tehnyt ilta ja aamutalleja. Nyt kolmas vuosi yksäripuolella, ja minua pyydetään nykyään kisoihin hoitajaksi ja teen nykyisellä tallillani tallivuoroja, ja pärjään kyllä hevosille oli se sitten alta metrinen shettis joka vetää rodeot narunpäässä tai säpsyilevä 175cm säkäinen hevonen! Ja jos olisin vain pyörinyt ratsastuskoulun kehissä kerran viikkoon 2 vuotta niin minusta (eikä kenestäkään muusta) olisi siihen, pahimmillaan se menee niin että heppa tekee kolme tuntia putkeen ja olet keskimmäisellä, jolloin vain ratsastat. Sitäpaitsi ratsastuskouluilla ei opi ns hevosmiestaitoja koska siellä ei tarvitse osata kun taluttaa jotai perässävedettävää lihapullaa, harjata satuloida ja suitsia, suojatkin on hyvä osata mutta pintelöintiä ei edes yleensä kouluillla käytetä.. Jos olet hevosenhoitaja, ja tulee tilanne että olet yksin tallissa, ja joku hevosista on karannut, ei 2 vuotta ridakoulussa ollut saa sitä kiinni! Tai jos hevosella on ähky, tuskin aloittaja edes tietää ähkyn oireita!? Ja mitä ähkytilanteessa pitää tehdä. Tai jos hevosella on haava mistä valuu mätää, pitäiskö sitä sit pyyhkii jollain paperilla vai kenties jopa vaivautua veden kanssa leikkimään että varmasti itsekkin kastuu? Ei 11 vuotia pärjää ellei ole oikeasti kauan ridannut/että olisi perheellä oma poni!


      • Valkosuklaa :)
        Hygeläinenratsastajakans kirjoitti:

        Joo mut ei kukaan sellaselle joka on ratsastanu vaan 2 vuotta omaansa hoitoon anna, eihän siinä ajassa ole käytännössä yhtään kokemusta ole kertyny! Itse olin 4 vuotta tasokkaassa ratsastuskoulussa ja olen siellä avustanut mm hevosten kengityksiä yms tehnyt ilta ja aamutalleja. Nyt kolmas vuosi yksäripuolella, ja minua pyydetään nykyään kisoihin hoitajaksi ja teen nykyisellä tallillani tallivuoroja, ja pärjään kyllä hevosille oli se sitten alta metrinen shettis joka vetää rodeot narunpäässä tai säpsyilevä 175cm säkäinen hevonen! Ja jos olisin vain pyörinyt ratsastuskoulun kehissä kerran viikkoon 2 vuotta niin minusta (eikä kenestäkään muusta) olisi siihen, pahimmillaan se menee niin että heppa tekee kolme tuntia putkeen ja olet keskimmäisellä, jolloin vain ratsastat. Sitäpaitsi ratsastuskouluilla ei opi ns hevosmiestaitoja koska siellä ei tarvitse osata kun taluttaa jotai perässävedettävää lihapullaa, harjata satuloida ja suitsia, suojatkin on hyvä osata mutta pintelöintiä ei edes yleensä kouluillla käytetä.. Jos olet hevosenhoitaja, ja tulee tilanne että olet yksin tallissa, ja joku hevosista on karannut, ei 2 vuotta ridakoulussa ollut saa sitä kiinni! Tai jos hevosella on ähky, tuskin aloittaja edes tietää ähkyn oireita!? Ja mitä ähkytilanteessa pitää tehdä. Tai jos hevosella on haava mistä valuu mätää, pitäiskö sitä sit pyyhkii jollain paperilla vai kenties jopa vaivautua veden kanssa leikkimään että varmasti itsekkin kastuu? Ei 11 vuotia pärjää ellei ole oikeasti kauan ridannut/että olisi perheellä oma poni!

        Kuten sanoit, ei ratsastuskoululla niitä hevosmiestaitoja opi. Siksi hoitoponi onkin hyvä keino opetella. Missäs sitä sitten oppisi muuten

        Ei kaikki yksityishepat ole vakeita, on olemassa mukavia pullapolleja jotka sopii hyvin nuorelleja kokemattomalle. Sellaisen kanssa on hyvä harjoitella erilaisia asioita.

        Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ekaksi hoitohepaksi ottaa sellainen 175cm joka suuntaan loikkiva eläin?

        Eikä tietenkään kukaan anna 11-vuotiaalle mitään suurta vastuuta, eikä kukaan vastuullinen hevosen omistaja jätä yhtäkään 11-vuotiasta yksin hevosensa kanssa, oli tämä kuinka kokenut tahansa.
        Mutta siinähän sitä oppii kun on aikuisten mukana tallilla tutustumassa toimintaan.

        Tietysti kokemattoman on vaikea löytää hoitoponia, koska moni hevosen omistaja haluaa sellaisen hoitajan joka pärjää yksinään. Mutta aina löytyy myös niitä, jotka jaksavat opettaa, kunhan vaan etsii.


    • horse_fantasy

      Jos osaat muutakin kuin ravia ja laukkaa niin kannattaa ilmoittaa sniistä tekstissä myös. kannattaa kertoa myös paljon muuta itsestäsi ja että onko sulla kokemusta aiemmin hoito poneista yms. KANNATTAA PANOSTAA TEKSTIIN!! jos haluaa löytää hoito ponin. TAI jatka vielä siellä ratsastuskoulussa ja jos sieltä saa itselleen hoitoponin niin kannattaa eka kokeilla sitä ennenkuin menee yksityisiä kokeilemaan, sillä yksityiset voivat olla hankalempia verrattuna ratsastuskoulun hevosiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe