Kesämökkiläisten lapset ovat syöttäneet pullaa sorsapoikueille ja esyttäneet ne hyväuskoisiksi.
Nyt astuvat esiin suuret metsästäjät, tukiaisilla keinottelevat humpuukimestarit, jotka käyvät lahtaamassa sorsapoikueet ja jopa tunkevat linnunraadot sisuksiinsa.
Pullasorsametsästäjät
7
336
Vastaukset
- kuis on?
Jatkuisiko sorsien ruokinta niiden muuttoon asti vai jäävätkö odottamaan tyhjään pöytään kun itse lähdette kesämökeiltänne ja poikue ei ole oppinut itse ettimään ruokaansa. Moni tekee karhunpalvelun kun vai kesän ruokkii sorsia. Saavatko ruokitut sorsat niiden luontaista ravintoa jota niiden on opittava etsimään ennen muuttoa? Kumpi sit armeliaampaa, nälkäkuolema, aliravitsemus vai haulit. Pulla se onkin varsin terveellistä ravintoa kasvaville linnuille.
- Niin kuis onkaan??
Itse olen halveksien laittanut merkille että juuri metsästäjät tätä pullasorsien ruokkimista harrastaa! On kuulemma ns. ''riistanhoitotyötä''. Ajetaan maasturilla rantaan ja oikein kädestäpitäen ruokitaan lintuja ja laitellaan ruokintalautoille rehua jotta linnut eivät edes poistu ko alueelta. Sitten eräänä aamuna tullaan haulikon kanssa ruoan sijaan. Todellista erähenkeä!! Moraali puuttuu hommasta kokonaan, tosin sitä ei taida metsästäjiltä muutenkaan löytyä.
- niin sitä pitää
Niin kuis onkaan?? kirjoitti:
Itse olen halveksien laittanut merkille että juuri metsästäjät tätä pullasorsien ruokkimista harrastaa! On kuulemma ns. ''riistanhoitotyötä''. Ajetaan maasturilla rantaan ja oikein kädestäpitäen ruokitaan lintuja ja laitellaan ruokintalautoille rehua jotta linnut eivät edes poistu ko alueelta. Sitten eräänä aamuna tullaan haulikon kanssa ruoan sijaan. Todellista erähenkeä!! Moraali puuttuu hommasta kokonaan, tosin sitä ei taida metsästäjiltä muutenkaan löytyä.
Noniin, sinullakin itsetunto nousee kun pääset halveksimaan muita.
Oikein olet nähnyt asiaksesi kirjotella asiasta ja tuoda väkevän mielipiteesi esiin.
Hyvä kun kaikki saa asiasta jotain. Metsästäjät sorsia ruokapöytään ja sinä itsetunnolle kohotusta, muiden arvostelusta.
Haukku ei haavaa tee, sanoo jo vanha sanonta, toisin on hauli sorsan persiissä,heh.
- yletöntappaminen
Itse rakentelen sorsille pönttöjä mutta ei minua kiinnosta kuraperseiden perässä juosta vaikka muuten mettästelenkin
- pönttööö
enpä ole aiemmin kuullut sorsanpöntöstä
- jaa-a
pönttööö kirjoitti:
enpä ole aiemmin kuullut sorsanpöntöstä
etkös ole tosiaankaan koskaan kuullut puhuttavan tai nähnyt telkän pönttöä, usko tai älä mutta se on aivan tosiasia,muut sorsat kyllä tekevät normaalin pesän maalle mutta nämä telkän tökerykset ovat asia erikseen.telkän pöntöt kiinnitetään vesirajan läheisyyteen puihin.
- köksäukko
Telkkähän on mainio riistaruokalintu. Tosin, eihän kaikki osa keittää perunoitakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka323335Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032535Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv692498- 842064
- 111448
- 411398
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3781026Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos34813TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation
Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje28808Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6740