Itsemurhasta

Hullu vissiin

Voiko ihminen miettiä itsemurhaa olematta masentunut?? Olen saanut niin paljon paskaa naamalleni ympärillä olevilta ihmisiltä joten en voi syyttää pelkästään omaa mielenterveyttäni. Minua on kiusattu, mitätöity, nolattu, hylätty...lista jatkuisi vaikka kuinka pitkälle. Lapsuus oli myös turvaton.
En koe surua. Koen suurta tyhjyyttä, tunteettomuutta kaikkea kohtaan. Joskus koen katkeruutta ja vihaa kaikkea kohtaan mutta en oikeastaan muuta. Maailmalla ei ole minulle mitään tarjottavaa, mielummin vetäydyn omiin oloihin ja kuvitelmiini kuin kohtaan kaikki itsekeskeiset ja omaa etuaan tavoittelevat "ystäväni".
Kun katson maailmaa, olen kuin unessa. Tuntuu että vaikka joku vetäisi aseen tuolla kadulla naamani eteen niin en reagoisi.
Miksi ihmisellä ei olisi oikeutta päättää päivänsä jos hän ei osaa elää eikä saa elämästään mitään irti? Ei pysty töihin, suhteisiin ja kaikki normaali vaatii jatkuvia ponnisteluja.
Edelleenkään en koe olevani masentunut. Jotenkin vaan koen että mua ei ole tarkoitettu tähän maailmaan.

2

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit löytää paikkasi

Kuka sinua ei ole sitten tänne tarkoittanut? Oletko sitten kuin vanhingossa putkahtanut tänne.? Kyllä ihminen aika itsekäs olio on. Kukapa meistä nyt niin erikoisemmin piittaa.
      En kyllä usko että ihminen syntyy tänne vain tappakseen itsensä. Älä käkeroidu ja käperry itsesääliin. Ne tunteet ovat usein kyynisyyden taustalla, myönnä tai ei.

• sos-kriisikeskus vastaa,

Hei,

Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

t. sos-kriisikeskus / pekka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      61
      2558
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1873
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1622
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1387
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1287
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1169
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      40
      1074
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1043
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1043
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      947
    Aihe