apuaaaaa

onkoreuma?

heippa! eli oon 14-vuotias tyttö ja mietin että onko mulla reuma.. mun vasemman jalan polvitaipeeseen tuli golfpallon kokoinen patti joka lähti itsekseen ja sitten mun polvet naksuu ja vaikka hölkkäisi ihan lyhyen matkan niin tulee kauhian kipiäksi.. eli voisiko se olla reuma vai jokin muu? kiitos jo etukäteen!:)

3

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .asafaf.

      Lopeta hölkkäämiset ja lääkäriin.

    • JustjuSr

      Eihän toi nyt välttämättä kerro sitä että onko sulla reumaa vai ei!! :) nyt vaan lääkäriin siellä ne selvittävät et mikä on, ei se juoksu/hölkkä auta jos polvi on kipeänä! Toivottavasti selviää mikä on.

    • Bakerin kysta

      Itsellänikin on ollut tuo sama vaiva, patti sekä polvien naksuminen. Kyseessä on todennäköisesti Bakerin kysta, joka on hyvin tavallinen, mutta aina sen kantaja ei välttämättä ole edes huomannut sen olemassaoloa, etenkin jos se on ollut täysin oireeton. Moni potilas tulee taudin kanssa toimeen, varsinkin saatuaan nimen vaivalleen. Välttämättä sille ei siis tarvitse tehdä mitään. Aina vaiva ei kuitenkaan ole aivan harmiton.
      Iän myötä ja polven kuluessa Bakerin kystaa alkaa esiintyä yhä enemmän. Kun kysta on iso ja kiinteä ja se painaa ympäröiviä rakenteita, siitä voi aiheutua huomattavaa kipua.
      Hoidossa avainasia on saada selville Bakerin kystan syy ja hoitaa se. Lepo ja nivelen rauhoitus on ensimmäinen toimenpide ja joskus kystanestettä joudutaan punktoimaan pois. Kun kierukkavamma hoidetaan tähystyksellä kuntoon, paranee kystakin samalla. Limapussin poistaminen tulee kyseeseen vain harvoin.
      Käy silti lääkärissä ehdottomasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe