heippa! eli oon 14-vuotias tyttö ja mietin että onko mulla reuma.. mun vasemman jalan polvitaipeeseen tuli golfpallon kokoinen patti joka lähti itsekseen ja sitten mun polvet naksuu ja vaikka hölkkäisi ihan lyhyen matkan niin tulee kauhian kipiäksi.. eli voisiko se olla reuma vai jokin muu? kiitos jo etukäteen!:)
apuaaaaa
3
167
Vastaukset
- .asafaf.
Lopeta hölkkäämiset ja lääkäriin.
- JustjuSr
Eihän toi nyt välttämättä kerro sitä että onko sulla reumaa vai ei!! :) nyt vaan lääkäriin siellä ne selvittävät et mikä on, ei se juoksu/hölkkä auta jos polvi on kipeänä! Toivottavasti selviää mikä on.
- Bakerin kysta
Itsellänikin on ollut tuo sama vaiva, patti sekä polvien naksuminen. Kyseessä on todennäköisesti Bakerin kysta, joka on hyvin tavallinen, mutta aina sen kantaja ei välttämättä ole edes huomannut sen olemassaoloa, etenkin jos se on ollut täysin oireeton. Moni potilas tulee taudin kanssa toimeen, varsinkin saatuaan nimen vaivalleen. Välttämättä sille ei siis tarvitse tehdä mitään. Aina vaiva ei kuitenkaan ole aivan harmiton.
Iän myötä ja polven kuluessa Bakerin kystaa alkaa esiintyä yhä enemmän. Kun kysta on iso ja kiinteä ja se painaa ympäröiviä rakenteita, siitä voi aiheutua huomattavaa kipua.
Hoidossa avainasia on saada selville Bakerin kystan syy ja hoitaa se. Lepo ja nivelen rauhoitus on ensimmäinen toimenpide ja joskus kystanestettä joudutaan punktoimaan pois. Kun kierukkavamma hoidetaan tähystyksellä kuntoon, paranee kystakin samalla. Limapussin poistaminen tulee kyseeseen vain harvoin.
Käy silti lääkärissä ehdottomasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6098072Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3423080Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4052176- 1281337
- 311303
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51219Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1081128- 911073
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651055- 46923