Olen siis hankkimassa viljakäärmettä itaelleni. Sopiiko pohjamateriaaliksi akvaarion pohjakivet?? Ja miten niitten terrat pestään?
Apuva viljakäärmeen terran kanssa
2
100
Vastaukset
- 3+14
Terraario suursiivotaan pari kertaa vuodessa.Kakkoja voi kerätä pois silloin kuin ilmestyy.Pohjamateriaaliksi esim. Reptibark,leppähake,aspen snakebedding yms. Pöllyävää jyrsiänpurua ei tule käyttää.Poikaselle voi laittaa talouspaperia tai sanomalehteä.Minä olet pyyhkinyt terraarion puhtaaksi ihan märällä talouspaperilla ilman mitään pesuaineita.
Muistathan että poikanen pääsee karkaamaan todella pienistä reijistä.Suosittelen exo terraa viljakäärmeen lopulliseksi asumukseksi.Poikasta kannattaa pitää faunaboksissa tai smatstore laatikossa ja kasvattaa aina laatikon kokoa poikasen kasvun mukaan.Reilun vuoden ikäisenä kasvusta riippuen olen siirtänyt omani lopullisiin terraarioihinsa.Muista pestä kädet aina ennen ja jälkeen käärmeen käsittelyn koska käärmeesi voi kantaa salmonellaa.Kunnollisella käsihygienialla tämä voidaan kuitenkin eliminoida lähes täysin. - ophione
Kivet eivät yleisesti sovi monille käärmeille pohjamateriaksi siksi, koska ne pyrkivät kaivautumaan. Kivet eivät myöskään sido kosteutta tai hajuja, ovat siis epähygieeninenkin vaihtoehto.
Itse suosin ReptiBarkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354239Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141566Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481526Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2131364- 301083
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ871058Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321052Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain461030Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254998- 62984