On se nyt hemmetti kun yritetään kieltää Sähkötupakan myynti/käyttö kun kerran tarkkaa tutkimusta ei ole ainakaa Nikotiininesteistä tosin nettivideoita on pullollaan positiivisista palautteista Sähkötupakasta.
Pitääkö sitä sitten syödä tuhkiksen makuisia Nicorettetuotteita? EI HEMMETISSÄ PIDÄ
Monet ovat sanoneet, että on helpompaa imeä vesihöyryä nikotiinin kera kun ei tartte syöpäkäärylöitä kiskoa.
Useammat jotka käyttää nicorettea vetävät tupakkaa samalla kun kerran hyötyä tuosta ei saa taitaa olla vaan NICORETTEN valmistajien kikka saada rahaa kassaan jos hyötyä kansalainen ei tuotteesta saa vaan samalla vetää röökiä.
itse tilasin Sähkötupakan ja sitten kun se tulee niin palaan takuulla tänne kertomaan onko hyvä kokemus vai ei.
Pitää sitten kieltää aidon tupakankin jos kerran nikotiininestettä saati sähkösavuketta ei tulevaisuudessa sää käyttää silla aito rööki sisältää satoja ellei tuhansia myrkkyjä ja elintarvikkeissakin on lukemattomia E merkintöjä.
Kansalaisten pitää tehdä ADSESSI kieltoa vastaan.
Onko se niin, että sitten kun kielto saadaan aikaiseksi niin sitten tutkitaan vasta sähkötupakkanesteitä ja kun homataankin ettei vaaraa ole niin sitten pyydellää anteeksi.
SÄHKÖTUPAKKA
31
3343
Vastaukset
- Ghost2013
Niin sitten tässä rikotaan kansalaisoikeuslakia siltä osin jos Sähkötupakointi kielletään kokonaan, että kansalainen joka yrittää päästä tupakasta eroon siis aidosta tupakasta eikä nikorettetuotteista saa saamansa apua vaan kokeilemalla Sähkötupakkaa nikotiinin kansa todeten, että vai kyllä tämä laite auttaa 100%:sti eikä tartte polttaa aitoa.
Eikös tuo laki ole kansalaioikeus rikos, että tupakoitsija ai tulevaisuudessa saa käyttää sähkötupakkaa eikä e nesteitä vaikka olisi nikotiinia.
E aineita makuaineita löytyy limsoista, mehuista, hilloista ym. ym saati sitten valmisruuista, eikö niitä kielletä? Eikö normaalia tupakkaa kielletä vaikka se on tappavampi.
Kyllä ihmisen pitäisi itse saada päättää käyttääkö hän Sähkötupakkaa nikotiininesteen kanssa vai ilman sillä noitä E aineita on varmasti nikotiinittomissakin.
Tuskin niitä myytäisiin lainkaa jos niitä ei olisi tutkittu ulkomailla ja vesihöyryä siinä hengitetään makuaineen-nikotiinin kanssa.
Netistä löytyy linkki videoon jossa on Amerikkalainen mies jokä näyttää rondgen kuvia kun oli polttanut normisavuketta ja siirynyt sähköiseen ja muutos on huomattavan positiivinen, keuhkot ovat putaammat ja tässä linkki http://www.youtube.com/watch?v=DMYLTcNNQEI katsokaa ja laittakaa muuallekkin video nähtäväksi >:-) - haamusavu
Adressi on tehty. itse allekirjoitin sen. En nyt muista löytyikö adressit.fi vai mistä?
huhtikuusta höyrytellyt satunnaisia röökejä lukuunottamatta, parempi ja toimivampi vaihtoehto purukumeille ja laastareille joista ei ollut itselle mitään hyötyä. - Timi17
Moro
olen käyttänyt sähkötupakkaa noin 2 vuotta.
Ennen tätä jatkuvaa polttamista 30 vuotta pari askia päivässä.
Nyt voin kiitollisena todeta että kyllä oli loistava löytö.
Se että sitä ollaan kieltämässä on selkeästi tupakkatehtaiden ja päätäjien etu.
Politikot ja muut välistävetäjät ovat olleet alusta lähtien tupakkatehtaiden talutusnuorassa.
Nyt aletaan puhumaan kielloista vedoten vaarallisuuteen ilman kunnon tutkimustulosta.
Onhan se selvä asia kun sähkötupakointiin menee maksimissaan 50 senttiä per päivä ja tarvikkeet ja laitteet hommataan Kiinasta niin eihän siinä veroeuroja kerry.- Samatsanat
Up!!!
- Ghost2013
Itselleni sähkötupakka tuli Espanjasta maanantaina ja 10:n päivää kesti kun finnvapelta tilasin nesteiden kera ja kun olen pössytellyt niin täytyy todeta, että loisti juttu pisitiivisesti sanottuna ero on kuin yöllä ja päivällä sitten join vielä olutta, tosin hieman enemmän kului nestettä sähkötupakassa, mutta aitoa röökiä ei tehnyt edes mieli vaan nikotiinin sa riittäväti sähkötupakasta.
Yskiminenkin jota päivisin normaalilla tupakalla oli lukemattomia kertojä väheni huomattavasti kun menholipitoista 18mg nestettä käytän.
Nyt sitten aijon vielä tilata hedelmän makuista nestettä tosin isommassa 30ml pullossa joka tulee hieman halvemmaksi kuin 3 10ml pulloissa.
Suosittelen lämpimasti lopettamaan aidon tupakoinnin ja siirtymään sähköiseen versioon tosin nikotiinin kera näin aluksi ja sitten myöhemmin nikotiinittomaan tupakan makuiseen nesteeseen.
Tankki versio on paljon parempi sähkötupakka. >;-) - Kansalaisaloite.fi
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/433
Aloitteen sisältö
Tällä hetkellä nikotiinipitoisia sähkösavuketuotteita ei saa myydä Suomessa. Yksityishenkilöt kuitenkin saavat tilata nikotiinipitoisia tuotteita ETA-alueelta omaa käyttöä varten. Tullin linjaus on että henkilö saa tilata kerralla maksimissaan 420 milligrammaa (0,42 g) nikotiinipitoisia tuotteita, jolloin tuotteet katsotaan itsehoitolääkkeiksi. - Ghost2013
Suomen tupakkateollisuus kokee sähkötupakan uhkana siihen, ettei tupakkateollisuudelle mene rahaa kassaan saati sitten Nicoretten valmistajien kassaan.
USA tutkimuslaboratoorio on tutkinut ainetta jota sähkötupakassa käytetään ja jota on myös jäänestoaineessa tosin pieniä määriä e nesteessä on vaaratonta.
Mies aamuteevessä puhui jäänestoaineesta, mtta ei maininnut että ainetta jota on e nesteessä käytetään mm:ssa kosmetiikassa esim. ihovoiteissa, huulipunassa ym. Saati sitten makeutusaineet joita on e nesteessä on myös limsoissa ym. muissa makeissa tuotteissa.
Eikö eu jo määrää, että nuo aineet on vaarattomia ja eu määräyksiä pitää noudattaa sillä tuskin saa tehdä myrkky e nesteitä varsinkin ETA maissa missä EY säädökset on tiukat.
HERÄÄ EDUSKUNTA JA OTA ASIOISTA SELVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
E aineita löytyy jos jonkinlaisista kaupan tuotteista ja NIKOTIINI itsessään on todettu vaarattomaksi myös.
HERÄTKÄÄ EDUSKUNTA- Ghhost2013
Tässä vielä adressi osoite jossa voi sähkötupakan puolesta laittaa äänensä
http://www.adressit.com/ ja hakusanaksi tuo sähkötupakka - Röyhyyttävä sokko
Ghhost2013 kirjoitti:
Tässä vielä adressi osoite jossa voi sähkötupakan puolesta laittaa äänensä
http://www.adressit.com/ ja hakusanaksi tuo sähkötupakkaturha toivo. Suomi ja eu ovat päättäneet kertakaikkiaan vapauttaa kansalaisensa nikotiiniriippuvuuden ikeestä ja joillekuillehan sähkösavuke tarjoaisi tavan nauttia nikotiininsa puhtaammalla omatunnolla. Itsekin olen välillä harkinnut siirtymistä tavan tupakasta vaihdettavalla patruunalla varustettuun sähkötupakkaan säästääkseni keuhkoja, mutta tänään oli karjalaisessa juttua siitä, että sähkösavukkeisiin alettaisiin eu:n toimesta soveltaa lääkelainsäädäntöä. Minulla on tunne, että kohta se on reseptituote ja sen saa vain, jos sitoutuu käytön lopettamiseen. Ei sovi omiin kuvioihini, joten l&m röyhyää jatkossakin!
- Röyhyyttävä sokko
Röyhyyttävä sokko kirjoitti:
turha toivo. Suomi ja eu ovat päättäneet kertakaikkiaan vapauttaa kansalaisensa nikotiiniriippuvuuden ikeestä ja joillekuillehan sähkösavuke tarjoaisi tavan nauttia nikotiininsa puhtaammalla omatunnolla. Itsekin olen välillä harkinnut siirtymistä tavan tupakasta vaihdettavalla patruunalla varustettuun sähkötupakkaan säästääkseni keuhkoja, mutta tänään oli karjalaisessa juttua siitä, että sähkösavukkeisiin alettaisiin eu:n toimesta soveltaa lääkelainsäädäntöä. Minulla on tunne, että kohta se on reseptituote ja sen saa vain, jos sitoutuu käytön lopettamiseen. Ei sovi omiin kuvioihini, joten l&m röyhyää jatkossakin!
vedän hieman sanojani takaisin. Tuli sitten tilattua paulsaar traditional. Käytän sitä, kunnes kielto tulee, jos se nyt toimii minulla ja sen jälkeen taas vanha kunnon l&m palaa kuvioiîn.
- Ghost2013
Röyhyyttävä sokko kirjoitti:
turha toivo. Suomi ja eu ovat päättäneet kertakaikkiaan vapauttaa kansalaisensa nikotiiniriippuvuuden ikeestä ja joillekuillehan sähkösavuke tarjoaisi tavan nauttia nikotiininsa puhtaammalla omatunnolla. Itsekin olen välillä harkinnut siirtymistä tavan tupakasta vaihdettavalla patruunalla varustettuun sähkötupakkaan säästääkseni keuhkoja, mutta tänään oli karjalaisessa juttua siitä, että sähkösavukkeisiin alettaisiin eu:n toimesta soveltaa lääkelainsäädäntöä. Minulla on tunne, että kohta se on reseptituote ja sen saa vain, jos sitoutuu käytön lopettamiseen. Ei sovi omiin kuvioihini, joten l&m röyhyää jatkossakin!
Kun Suomesta tulee täysin savuton maa jota epäilen suuresti tulee salakuljetuslistaan lisää aineita jota onnekkaat koittavat salakuljettaa eli kaikki nikotiiniaineet ja se puolestaan tarkoittaa tulleille lisää päänvaivaa.
En usko, että päättäjät saavat moista kieltolakia tehdyksi sillä silloin kansa tekee adressi jossa puolletaan nikotiinin käyttöä ja jossa ollaan kieltolakia vastaan, televisiossakin varmasti tullaan kansan suusta kuulemaan tulevaisuudessa, että onko kyseinen laki hyvä vai ei.
En voi muuta sanoa, että haistakaa paska koko eduskunta, te ette osaa muuta kuin kieltää kaikki huvit.
Kai varmaan viinakin tulevaisuudessa kielletään jolloin kotipoltto lisääntyy että silleen Suomessa....Muka vapaa maa, vitut sanon minä.
- Sauhuttelijan vaimo
Mieheni on todella paha addikti tupakan suhteen. Aloitti jo nuorena poikasena, ja päivässä meni melkein aski tupakkia. Hänellä oli nuoresta iästään huolimatta aika harmaat kasvot ja silmissä syvät juonteet. Tukkakin harmaantumassa.
Yritin kannustaa lopettamaan, kokeiltiin Nicorettea ja miehelle se ei toiminut lainkaan. Tapa jossa mennään pihalle höyryttelemään oli selkärangassa, eikä sitä helposti sitä pois oteta.
Lopulta tilasin sähkösavukkeen ja tilasin Briteistä e-nestettä. Mies on opetellut käyttämään ja kehunut. Sanoi että se auttaa häntä todella paljon vähentämään tupakointia. Nyt en ole viikkoon nähnyt hänellä yhtään toppaa tupakkaa, vaan aina on tuonut sähkötupakan ladattavaksi kotiin. Kavereiden sauhutellessa, hän sanoi että joskus menee oikea tupakka, mutta yksin sauhutellessa sähkötupakka toimii hyvin.
Seurailen nyt miten asia edistyy, muuttuuko ihon väri hiljalleen ja mihin suuntaan tupakkariippuvuus kehittyy.
Varmaa on, että ensimmäistä kertaa löydetty joku toimiva korvike, mikään muu ei ole toiminut. Hänellä oli myös resepti Champixiin, viimeisenä oljenkortena.
Tupakoinnin lopetus näyttää olevan tosi vaikeaa, kun kaverit polttaa. Nyt kokeilin ottaa vahvinta e-nestettä, 25 mg, ja toivon että tuo oikean tupakan käyttö lakkaisi kokonaan.
Ihmettelen miksi hyysäri-hallituksemme kieltänyt e-nesteiden myynnin Suomessa. Jos sähkötupakasta löydettäisiinkin aineita jotka vaikuttavat huonosti terveyteen, nyt verovarat niistäkin e-nesteistä virtaa Puolaan, Englantiin, jne. Olen väsynyt tähän hyysäämiseen. Suomessa on isompiakin ongelmia. Viinaa ja tupakkaa tullaan aina käyttämään. Fiksu eduskunta keräisi siitä verovarat omaan pussiin, jotta terveydenhuoltokulut saataisiin edes jotenkuten katettua.
Tekopyhää touhua.- Lykkyätykö
Kiitos hyvästä kirjoituksesta. Toivon, että mies alkaa pärjäämään pelkällä vapella.
- es_rulaa
olen 11w jonne mistä saa es makuista röökiä?
- 15vjonne
Es nestettä ei oo mut perus energiajuoman makuista on
- makke721
Ihmiset jotka sanovat kun polttavat normaalia tupakkaa ja ovat olleet kauan riippuvaisia, että ovat tupakasta riippuvaisia on valetta, ihminen joka polttaa normaalia savukkeita ei ole riippuvainen tupakasta ei se tervasta tai häkäaineesta vaan nikotiinista.
Nikotiini on riippuvuutta aiheuttava aine tosin myrkkyä jos sitä juo.
Kun aloittaa sähkötupakoinnin nikotiininesteen kanssa ja vaikka milligrammoina esim. 18mg nikotiinia niin pikkuhiljaa on pakko vähentää nikotiinipitoisuutta ja luultavammin siksi, että elimistö pikkuhiljaa alkaa hylkimään nikotiinia jolloin 18mg nikotiinineste tuntuu kurkussa liian vahvalta eli on pakko laimentaa e nestettä asteita alemmas.
Tottahan se on, että kun käyttää nikotiininesteitä, että sekin aiheuttaa riippuvuutta mutta on myös totta, että on pakko laimentaa nikotiinipitoisuutta mikä puolestaan on hyvä asia kun ei tarvitse höyrystellä vahvaa vaan voi laimentaa sitä jolloin pikkuhiljaa pääsee irti myös nikotiininesteestä jolloin voi sitten höyrystellä vaikkapa pelkkää nolla nestettä missä nikotiinia ei ole.
Toinen asia.
Jos jossain vaiheessa kiellettäisiin nikotiinineste niin pitää kieltää nicorettetuotteet ja kaikki tupakkatuotteet joka puolestaan aiheuttaisi sen, että tulisi uudet salakuljetusaineet.
Kolmas asia.
Kuka määrittelee onko 420mg nikotiinimäärä se oikea jota potilas itsehoitolääkkeenä käyttää jos kuukauden nikotiinimäärä on 310mg jos menee aski päivässä tai sitten 620mg jos menee 2 askia päivässä ja nämä kun kerrotaan 3:lla kuukaudella on silloin tulos 930mg ja toinen 1860mg.
Toiset aloitta jopa 24mg nikotiininesteellä niin kyllä menee sitten monimutkaiseksi ja silloin ei riitä 420mg mikäli on pitoisuus 24mg per päivä tai ml menee vaikka 3/päivä eli kyllä 420mg ylittyy silloin roimasti saati jos aloittaa 18mg/3ml päivä.
Eikö valvira vai mikä se on voi tehdä selkeempää ohjenuoraa miten paljon saa tilata esimerkkeinä eikä vaan tuota 420mg/3kk annos.
Mutta jos potilaalla meneekin itsehoitolääkkeenä enemmäm kuin tuo 420mg kolmessa kuukaudessa ja tilaa nestettä vaikkapa 1300mg:n määrän niin rikkooko hän lakia jos päiväannos nesteenä on 3ml/24mg eli koko kuun annos on tulloin 2232mg luulisi, että ei riko lakia jos kerran itsehoitolääkkeenä voi määritellä itse paljonko kuluu nestettä ja kuinka paljon on milligrammamäärä/päivä.
Herätkää päättäjät ja tehkää selkeämpi ohje. - Makke721
Kyse on nikotiininesteestä jota listasta ei löydy vaan muuta nikotiinivalmistetta.
http://www.fimea.fi/download/22526_Itsehoitovalmistelista.pdf
Ylhäällä olevassa osoitteessa on itsehoitolääkkeet ja nyt kyseesees tulee nikotiini eli kolmen kuukauden määrä nesteenä
saa olla 420mg nikotiinia
Lääkepurukumia 4mg ja kpl 204 ja jos tämä on kuukauden päärä on tulos 816mg nikotiinia ja vaikka se olisi kolmen kuukauden
määrä ylittyy nikotiinipitoisuus 396mg
Purukumi jossa on 2mg nikotiinia ja kpl saa olla enimmäismäärä 504 on tulos yht.1008mg nikotiinia eli tonnäköisesti 3kk:n
määrä ja tulos ylittyy siinäkin 588mg.
Sivustolla ei puhuta lainkaan onko pakkaukset viikon annoksia, kuukauden annoksi vai kolmen kuukauden annoksi
Sivustossa kohta 43 on puhetta imeskelytabletista, sumutteesta, lääkepurukumista, depotlaastarista, inhalaattorihöyrystä, mutta
ei ole lainkaan mainittu nikotiininesteestä sekä sivusto on päivitetty 20.11.2013 klo 08:15
Eikös nikotiininestekkin sinne listaan kuulu ja se, että kuinka monen päivän annokset ovat eikä vain pakkauskoko joten itsehoito-
valmistelista on jokseenkin puutteellinen.
Määrääkö jokin lakin kuinka paljon nikotiinia potilas saa kolmessa kuukaudessa käyttää kun ohje selkeästi on, että 420mg on kolmen
kuukauden nikotiinimäärä vai onko tämä ohje häilyvä siinä suhteessa jos potilas tarvitsee esim. päivässä sähkötupakassa 24mg/3-4ml
nestettä jolloin takuuvarmasti tuo 420mg kolmenkuukauden määrästä ylittyisi ja isosti.
Eikö fimea saa aikaiseksi parempaa ohjetta eli selkeää jotta maalaisjärjellä saa selvää esim. niin, että postilas saa tilata itsehoitolääkkeenä
nikotiininestettä sen verran kuin hän arvelee käyttävänsä päivittäin ja kertoo sen ml/mg määrän kolmella kuukaudella ja tilaa sitten
sen nikotiininestemäärän eikä saa ylittää sitä.
Tai sitten tuo 420mg laitetaan vaikka 1000-1500mg- tjaahah
Tilastoiko THL tilastoissaan sähköllä höyryttelijät tupakoitsijoiksi / tupakkatuotteen käyttäjäksi? Vai kuuluvatko tupakoimattomiin? Tuli vaan mieleen kun uusin tilasto kertoo tupakoinnin edelleen vähentyneen reippaasti.
- tjaahah2
tjaahah kirjoitti:
Tilastoiko THL tilastoissaan sähköllä höyryttelijät tupakoitsijoiksi / tupakkatuotteen käyttäjäksi? Vai kuuluvatko tupakoimattomiin? Tuli vaan mieleen kun uusin tilasto kertoo tupakoinnin edelleen vähentyneen reippaasti.
Nosto. Tietääkö kukaan vastausta em. tilasto-asiaan? Tilastoidaanko höyryttelijät tupakoitsijoiksi?
- asdsa1
Nikotiinituotteet kuuluu lääkelain piiriin
- e-sauhua
Olen ollut nyt reilun 1,5 kk. e-savun kanssa. Ostin liikkeestä setin, joka maksoi reilun 100€: Nautilus mini (säiliö 2ml.), keskikokoinen akku ja 4 kpl 16 ml:n purkkia 16 mG/ml. nikotiinia sisältäviä aineita tuli tilattuna postista. Liikeessä vekotin räätälöitiin yhtä isoa sinistä LM:ää vastaavaksi. Ne 16mg/ml aineet loppui. Tilasin kesympää 11 mg./ml. ja maistuu jopa paremmalta. 6 savuketta olen vetänyt tämän 1,5 kk.n aikana ei ole oikein maistunut. Minulle piintyneelle e-savu on ollut apu ja keuhkotkin tuntuvat puhdistuvan. En kerro yksityiskohtia. Olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin tai ei olisi pitänyt aloittaa tupakointia ollenkaan. Nuoruuden meiningeistä maksaa vanhempana hinnan. Olen antanut luvan itselleni polttaa, jos ei e-sauhut riitä, aski on kyllä varalla. Jatkan e-linjalla.
Samat sanat. Olen ollut jo 6 kk ilman tavan tupakkaa, sähkötupakan avulla. Enkä myöskään kieltänyt itseltäni tupakan polttoa, mutta ei ole tarvetta polttaa.
Ja olo on PALJON TERVEEMPI. Tupakkaa ehdin polttoa 30 v. eli oman osani olen tupakkaverosta jo maksanut. Olis kannattanut lopettaa aiemmin, mutta kantti ei piisannut, eikä nicopointin aidon näköinen ollut toimiva korvike
Nykyinen Istick, hyvällä atomisaattorilla on täydellinen vaihtoehto tupakalle.
- X-smoker
Sähkötupakoija on edelleen nikotinisti.
Posahtaakin voi.
https://burnstrauma.biomedcentral.com/articles/10.1186/s41038-016-0061-9- Höyryttelijä
Syötkö perunaa tai tomaattia esimerkiksi?
Siinä on nikotiiniä, juotko limukkaa, mehuja, syötkö jäätelöä yms?
Niissä on samoja aineita kuin höyryttimissä.
Yksikään sähkötupakka, eli höyrytin ei ole räjähtänyt kellään.
- Ex-smoker
Kun siirtyy sähkötupaskaan ei varmaan enää savuröökikään maistu tällä sedälle.
https://youtu.be/hECREEYqahg- sähköröökiONhyvä
Tavallaan hyvä video. Tuo kertoo siitä, että akut ovat vaarallisia.
Kaikissa onnettomuuksissa ongelma on ollut akku. Ei sähkötupakka tai sen nesteet. Halpa-akut ovat ongelma. Ovat kai kaikkialla. Noita itsestään syttyviä puhelimiakin on ollut. Akku syttynyt palamaan.
Itse poltin tupakkaa n.30 vuotta. Sitten kokeilin sähkötupakkaa ( 6mg neste) . En tykännyt ja jatkoin tupakointia. Kokeilin pillereitä( nikorette ja nikotinell). Ei onnistunut. Hetkiä olin ilman tupakkaa, mutta aina tupakka tuli takasin. Olin myös hypnoosissa ja sillä pärjäsin 2 päivää. Sitten taas tupakka. Nikotiini laastareita kokeilin(vahvimpia ja kalliita) olin viikon ilman.
Sitten kokeilin uudestaan sähkötupakkaa ja nesteenä 18mg nikotiini neste. Heti huomasi, että nyt on oikea juttu.
Sillä tiellä olen. Tosin olen keventänyt nestettä siten, että se on enää 6mg. Välissä oli 12mg neste.
3 vuotta olen nyt sähköhöyryjä pössytellyt. Mahtava keksintö.
Akkuja on mennyt kymmeniä ( ei enää pitänyt virtaa) eikä yksikään ole räjähtänyt. Tosin olen ostanut laadukkaampia, joten ne on ehkä parempia.
Mutta tosiaan kun otin 18mg nikotiini nestettä, tupakka ei tullut enää mieleenkään. Eikä ole tehnyt sen jälkeen mielikään. - akkuvoiollavaarallinen
Lisään vielä, että olen kokeillut jopa polttaa tuota sähkötupakan nestettä. Voin kertoa että se EI PALA eikä räjähdä.
Tuo videon yksi osa, jossa taskussa tussahti. Muistaisin, että se juuri oli puhelin. Myös suomalaisia puhelin räjähdyksiä on ollut jonkun verran.
Monellakohan on puhelin räjähtänyt soittaessa?
Onko siitä videota? - arska1234
Tuolla videolla oleva räjähdys johtui siitä, että kaveri oli itse tehnyt liian matalaohmisen vastuksen. Vastus olisi vaatinut akulta 80A purkuvirtaa, mutta akkuna oli 20A virtaa antava. Huonostihan siinä käy, jollei tiedä ohmin laista mitään.. Eli user error....
- AewanNiii
arska1234 kirjoitti:
Tuolla videolla oleva räjähdys johtui siitä, että kaveri oli itse tehnyt liian matalaohmisen vastuksen. Vastus olisi vaatinut akulta 80A purkuvirtaa, mutta akkuna oli 20A virtaa antava. Huonostihan siinä käy, jollei tiedä ohmin laista mitään.. Eli user error....
Höyrytin ei tässäkään räjähtänyt vaan se akku.
- Anonyymi
Tuossa ihan hyviä pointteja sähkötupakasta, vaikeaksi on mennyt: https://tupakastaeroon.com/sahkotupakka/
- Anonyymi
Itselläni on ainoastaan positiivisia kokemuksia sähkötupakasta, säännöllistä tupakointia 13v takana(en laske teinivuosia, jolloin vedin pari röökiä koulun nurkan takana jne), loppuvaiheessa paloi pikkusikareita pari askia/vrk.
Niksapurkat/laastarit/nuuska/jnejne. "taikakapselit" tuli koeajettua ja kerta toisensa jälkeen alkoi tupakointi alusta.
Monta kertaa lopetin seinään ja kestin jopa 6kk savuttomana, mutta sitä se sitten alkoi taas, kun kaveri tarjosi röökin risteilyllä jne.
Nyt ollut tällä höyrylinjalla vajaa pari vuotta, keuhkot pelittävät 10 X paremmin lenkkeillessä, maku- ja hajuaisti palautunut normaaliksi plus kyllähän tuo n. 500e/kk säästö kuukausittain tuntuu jo elintasossa. Siis poltin 2 askia moodseja päivässä = 17e...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201787
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy491134Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760