kaverin rotat :OO

ikea-rotta

eli mun kaverilla on rottia joittenka häkki on 74x51x70cm
niitä on neljä naarasta, onko toi häkki niille liian pieni?
ja häkki on itse tehty.

16

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+13

      Höpönlöpön.USA:ssa ruokakasvattajat pitävät tuon kokoisissa kymmeniä roittia poikasineen.Joten ei todellakaan ole liian pieni.

    • geh

      USA:n ruokakasvattajat eivät pidä rottia kyllä häkeissä lainkaan. Ainakaan paljon ruokarottia kasvattavat. Niillä on rotat kyllä ihan räkeissä. Kuten on myös Euroopassa esim. hollantilaisilla tukkuruokakasvattajilla.

      Suomen eläinsuojeluasetuksen mukaan tuo häkki on tarpeeksi iso neljälle rotalle, joten häkin koolle ei voi tehdä mitään. Pienihän se silti on.

      • 10+3

        Puhuinko jotain häkeistä?


      • geh
        10+3 kirjoitti:

        Puhuinko jotain häkeistä?

        No räkeissä ei hirveästi tommosia 70cm korkuisia lootia pidetä... Kyllä ne on huomattavasti pienempiä ne laatikot missä ruokarotat asuvat. "Tuon kokoisissa" ne eivät siis pidä yhtään mitään. :D


      • Tyhmeliini
        geh kirjoitti:

        No räkeissä ei hirveästi tommosia 70cm korkuisia lootia pidetä... Kyllä ne on huomattavasti pienempiä ne laatikot missä ruokarotat asuvat. "Tuon kokoisissa" ne eivät siis pidä yhtään mitään. :D

        Mikä on räkki?


      • geh
        Tyhmeliini kirjoitti:

        Mikä on räkki?

        Tässä yksi oikein tyypillinen räkki eli rack:
        http://www.ralphdavisreptiles.com/images/project_images/old_rat_room/old_ratroom_5.jpg
        Keino saada mahdollisimman paljon eläimiä mahdollisimman pieneen tilaan ja mahdollisimman helposti huollettavaksi. Räkkejä käytetään mm. pienjyrsijöillä ja matelijoilla.
        Jonkin verran näitä käytetään Suomessa, mutta enimmäkseen olen itse nähnyt ulkomaisilla tukkukasvattajilla.


      • geh
        geh kirjoitti:

        Tässä yksi oikein tyypillinen räkki eli rack:
        http://www.ralphdavisreptiles.com/images/project_images/old_rat_room/old_ratroom_5.jpg
        Keino saada mahdollisimman paljon eläimiä mahdollisimman pieneen tilaan ja mahdollisimman helposti huollettavaksi. Räkkejä käytetään mm. pienjyrsijöillä ja matelijoilla.
        Jonkin verran näitä käytetään Suomessa, mutta enimmäkseen olen itse nähnyt ulkomaisilla tukkukasvattajilla.

        Siis käytetään Suomessa lähinnä matelijoilla. Ei rotilla. :)


    • Toivottavasti tytöt saavat olla tarpeeksi ulkona jalottelemassa. Sun tarvii ikea-rotta ehdottaa kaverillesi laajennus osaa häkkiin =)

    • ikea-rotta

      Saavat olla paljon pois häkistä.
      Mutta kun itse häkin mittasin, koko olikin 74x50x70, eli jostain kohtaa sentin pienempi. Onko SE aivan liian pieni (eli onko sentillä niin väliä)?
      Ehdotan kaverilleni sitä!:))

      • geh

        Ei vaikuta asiaan tuo sentti. Eläinsuojeluasetuksen mukaan häkkiin mahtuu edelleen 4 (.166666666666667) rottaa.


    • Anteeks valmiiks.. mut tuli niin huono juttu... geh on varmaan poika/mies... kyllä sentilläkin on joskus väljä. Hei mää pyysin anteeks eka, oon syytön! Tarvii varmaan mennä nukkuun =0.

    • No ei se sentti kyllä mitään vaikuta, toi on joka tapauksessa liian pieni neljälle sentti suuntaan tai toiseen :D

      70cm on ensinnäkin naaraille liian vähän kiipeilyn kannalta. Yleensähän pidetään hyvänä neuvona ainakin puolittaa noi lain minimimäärät, siis että tohon menisi kaksi rottaa. En kyllä laittais sitäkään -kyllä parikin kaipaa touhutilaa ihan siinä missä neljäkin.

    • Oon miettinyt että miksei sitten osta/tee tarpeeks suurta häkkiä niin ei tarvi pohtia. Ikinä se ei kai liian iso voi olla, sitten kun musta tulee rikas neiti niin rakennan talon jossa yks huone on häkki =). Odotellaan lotto voittoa! Rikkaisiin naimisiin en mee.. siskon tytön (4v.)sanoin pojat on tyhmiä! Nimimerkillä: minäkö katkera

      • Kiinnostunut

        Onks sun visio rottahuoneesta, että siellä on häkki jonka ovi on aina auki/ koko huone on häkkinä? :)


    • Koko huone on häkki=) Ehkä liioittelua... Nyt on jo rotta huone, missä on häkit ja pojat saa pompottaa iltasin rauhassa pitkin poikin. Huone on myöskin ole sellainen kaaos kuin olet... vaikka siivotaankin niin kaikki laatikot on ympäriinsä ja touhuta saa kaikessa rauhassa, kunhan ei yritä kiivetä verhoja ylös =) Huoneesta on tehty "rottaturvallinen", eli kaikki johdot on piilossa ja katsottu ettei mitään pääse tippumaan tai kaatuamaan poikien päälle. Sama kun vauvojen kanssa, nehän on mun vauvoja. =}

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe