Oisikohan aika palata mets.patruunoissa pahvihylsyihin. Maatuisivat paremmin peltojen ja vesistöjen ympäriltä. Ratapatruunat voisi olla muoviakin.
Luomua
8
190
Vastaukset
- ammuskelija.
Itse kerään hylsyt metsässä talteen. Miksi ne pitäisi jättää maahan lojumaan?
- 12+14
ekana pitäisi muovisista välitulpista luopua kun niitä on vaikea kerätä maastosta pois. Hylsyt on helppo kerätä pois.
Kyyhkyjahdissa käytin olympia merkkistä patruuna jossa huopavälitulppa 12/65 2.75mm hauleilla- Kerään mikäli
löydän, mutta 70% häviää kaislikkoon pumpulla/puoliautomaatilla iltahämärissä ammuttaessa.
Lyijykaudella käytin pahvihylsyjä, mutta vismuttia ei juuri pahvisina löydä...
- Sotkuista
Se 30%:kin on pajon parempi kun ei yhtään jota näkee paljon.
- 342658
Pahvihylsyissä on se vika, että ne eivät kestä yhtään kosteutta. Puolarissani en uskalla niitä edes koittaa. Päällekkäispiippuisessa ejektorit heittivät vain hylsyn kannan ulos pahvien jäädessä piippuun. Kai ne saivat vähän kosteutta vaikka kuinka koitin varjella.
- vanhaukkeli
Kuinkas niilä pahvihylsyillä ennen on pärjätty? Onkos nykyaseet ja varusteet huonoja.
- ammuskelija.
Ainahan pahvihylsyillä on ollut ongelmia. Muovisia ei aikoinaan ollut, joten paremmasta ei tiedetty. Itsekkin olen monta kertaa hylsynpitaa varovasti nuotion lämmössä kuivaillut.
- Uutiset.
Tulevaisuudessahan voitaisiin käyttää maantuvaa kasviperäistä muovia.
Jos vaan patruunan hinta jäisi kohdilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243