Mooseksen kirjat

Olisiko tässä jonkinlainen selitys erilaisiin raamatun henkilöiden näkemiin näkyihin? Erityisesti Johanneksen Ilmestyksen näyt viittaisivat tällaiseen alkuperään:

http://abcnews.go.com/Health/story?id=4392361

10

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran näet

      Voi sinua saa'tanan penikka.

      • hubanderi

        nimim "kerran näet", miksi moinen viha.?

        Tämäkö on esikoislestadiolaisuuden missio, - nimitellä; "Voi sinua saa'tanan penikka"

        ex hellari on harvoja analyyttisikirjoittajia täällä. se plussaa täällä..


    • "Voi sinua saa'tanan penikka."

      Nyt olen kyllä hiukkasen loukkaantunut. Henkilön haukkuminen ei millään tavalla edistä asiasi perille menoa, päin vastoin.

      Voisitko ystävällisesti ottaa tämän huomioon jatkossa? Ja soisin sinun ottavan kantaa itse asiaan. Vai etkö pysty tarkastelemaan asiaa neutraalisti?

    • Typerää toimintaa exhellarilta. Sitä saat mitä tilaat. Mitä muuta odotit?

    • teu.

      Minä en ymmärrä teitä kumpaakaan , kolme sanaa listalla riita valmis

      Sanoisit edes missä Mooseksen kirjassa mikä luku ja jekeet, ?
      sitten voisi tutkia , jos tuo linkin kieli oli Enklantia , en osaa en
      vlitä koska se jäi nuoruudessa väliin nyt olen 67. ja jos elän parikuukautta
      saavuta 68. jos Isä suo,,

      • tyhmelin

        Teu,

        siinä linkissä joku ateisti juutalainen esitti, että Mooses sai ilmestyksensä nautittuaan huumeita. Jumalan ilmestyminen palavassa pensaassa mainittiin esimerkiksi. Mooseksen kirjat olisivat siis huumehouruisen "tietäjän" tuotoksia. Ja exhellari innostui tietenkin tästä, ja esitti vakavana oman arvelunsa täällä - tietäen tasan tarkkaan että tietty henkilö saa siitä heti hepulin.

        No, ei siinä mitään, kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu.

        Tämän provon pointti on täsmälleen sama, kuin räkänokkana pikkupoikana minulle toinen räkänokka lällätti: "Sun isäs ja äitis on homoja !"

        Onneksi tämän kotimaisen provoilijan kannalta, emme ole äärijuutalaisia - ja Suomessa on sananvapaus.

        Isä antakoon exhellarille anteeksi, sillä tämä ei tunne Jumalaa. Kristittyinä emme suutu, vaan koemme surua maailman sokeuden tähden.


      • tyhmelin kirjoitti:

        Teu,

        siinä linkissä joku ateisti juutalainen esitti, että Mooses sai ilmestyksensä nautittuaan huumeita. Jumalan ilmestyminen palavassa pensaassa mainittiin esimerkiksi. Mooseksen kirjat olisivat siis huumehouruisen "tietäjän" tuotoksia. Ja exhellari innostui tietenkin tästä, ja esitti vakavana oman arvelunsa täällä - tietäen tasan tarkkaan että tietty henkilö saa siitä heti hepulin.

        No, ei siinä mitään, kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu.

        Tämän provon pointti on täsmälleen sama, kuin räkänokkana pikkupoikana minulle toinen räkänokka lällätti: "Sun isäs ja äitis on homoja !"

        Onneksi tämän kotimaisen provoilijan kannalta, emme ole äärijuutalaisia - ja Suomessa on sananvapaus.

        Isä antakoon exhellarille anteeksi, sillä tämä ei tunne Jumalaa. Kristittyinä emme suutu, vaan koemme surua maailman sokeuden tähden.

        "tietäen tasan tarkkaan että tietty henkilö saa siitä heti hepulin."

        Pakko antaa täydet pisteet viiltävän oikeaan osuneet analyysistä. Ei sillä etteikö artikkelin arvio saattaisi olla oikeaan osunut mutta ihmetteletkö yhtään että tuolle tietylle henkilölle tekee välillä mieli antaa potut pottuina? Kun yritän toisinaan kysyä jotain hänen mielipiteitään oikeasti haastavia kommentteja, tulos on tuttu. Monilla foorumeilla olen seikkaillut mutta hänen tapaansa osoittaa 'rakkautta' en ole tavannut missään.


      • teu.
        tyhmelin kirjoitti:

        Teu,

        siinä linkissä joku ateisti juutalainen esitti, että Mooses sai ilmestyksensä nautittuaan huumeita. Jumalan ilmestyminen palavassa pensaassa mainittiin esimerkiksi. Mooseksen kirjat olisivat siis huumehouruisen "tietäjän" tuotoksia. Ja exhellari innostui tietenkin tästä, ja esitti vakavana oman arvelunsa täällä - tietäen tasan tarkkaan että tietty henkilö saa siitä heti hepulin.

        No, ei siinä mitään, kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu.

        Tämän provon pointti on täsmälleen sama, kuin räkänokkana pikkupoikana minulle toinen räkänokka lällätti: "Sun isäs ja äitis on homoja !"

        Onneksi tämän kotimaisen provoilijan kannalta, emme ole äärijuutalaisia - ja Suomessa on sananvapaus.

        Isä antakoon exhellarille anteeksi, sillä tämä ei tunne Jumalaa. Kristittyinä emme suutu, vaan koemme surua maailman sokeuden tähden.

        "tyhmelin "

        Kiitos tiedoista , mennään siihen ateisti juutalaiseen , joka väitti sellaisia kuin
        väitti , kukaan joka uskoo ,ei usko hänen väitettään , Olen lukenut Raamatusta
        Mooseksen käynnin Plavan pensaan luona sekä olen Lukenut Raamatun Historiasta
        olen myös nähnyt" Elokuvan Kymmenen käskyä" kaikissa kohteissa se on tapah-
        tunut kuin on kirjoitettukin ..

        Missään ei sanota niin että se oli Jumala kun ilmestyi pensaassa Raamattu on
        ilmoitytanut että se oli Jumalan enkeli joka ilmoitti, Mooses, Mooses, riisu kengäsi
        Sillä täm'ä on Pyhä maa jossa sinä seisot , Siinä keskusteltiin paljon asioista
        Ja siksi jossakin vaiheessa ääni muuttui ja keskustelija oli Jumala ,koska Hän
        kysyi ryhtyykö Mooses Israelin kansan vapauttajaksi Orjuudesta , tietenkin
        tämän olisi voinut sanoa Enkelikin , mutta miten selitätte kasvojen säteilyn vielä
        kun mooses tuli Jetron luo hän oli Midianin pappi ja Mooseksen appi .

        Kun Jumala kysyi tätä vapauttajan tehtävän suorittajaksi sanoi mooses Minulla on
        on hidas ja kankea kieli , ja miten ne minuun uskovat kun en tiedä kuka sinä olet.
        Vastaa Jumala Sano niille että olen Heidän isien Jumala , Aarahamin Jumala ja Iisakin , Jumala , Jaakobin ,Jumala , kun Mooses vielä kysyy ,Sanoo HERRA.
        "MINÄ OLEN SE JOKA MINÄ OLEN ",JA HÄN SANOI VIELÄ :"SANO
        ISRAELILAISILLE NÄIN:" 'MINÄ OLEN ", LÄHETTI MINUT TEIDÄN LUOKSEEN
        Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle :"sano Israeliläisille näin: Herra Teidän Isienne
        Jumala ,Aabrahamin Jumala , Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala , lähetti minut .

        Jumalan nimi MINÄ OLEN , eHJeH , hebreaa Se oli ollut käytössä Aadamin
        ja SEET in ajoista asti Merkitsee verbimuotona sekä mennyttä , että nykyistä
        ja tulevaa aikaa , viitaten siihen että hän on aina sama , Mooses sanoi vielä
        joispa he ei usko minuun ,,Jumala sanoi mikä sinulla on kädessäsi , "sauva "
        Jumala sanoi laske se maahan , se muuttui käärmeeksi , mooses kavahti sitä ja pakoili ja Herra sanoi , ota sitä hännästä niin se muuttui sauvaksi .

        Jos he vielä sanovat niin pistä kätesi poveen ja vedä pois se oli tännä spitalia
        lumi valkoisena , Pistä kätesi takaisin poveen ja vedä pois ,se oli puhdäs .
        Siitä he usakovat sanoo Herra Herra Jumala on sinulle ilmestynyt , Ja Tämä
        on heille merkiksi ,jos he ei usko ensimmäistä tunnustekoa he uskoo
        toisen tunnusteon .


      • teu,
        teu. kirjoitti:

        "tyhmelin "

        Kiitos tiedoista , mennään siihen ateisti juutalaiseen , joka väitti sellaisia kuin
        väitti , kukaan joka uskoo ,ei usko hänen väitettään , Olen lukenut Raamatusta
        Mooseksen käynnin Plavan pensaan luona sekä olen Lukenut Raamatun Historiasta
        olen myös nähnyt" Elokuvan Kymmenen käskyä" kaikissa kohteissa se on tapah-
        tunut kuin on kirjoitettukin ..

        Missään ei sanota niin että se oli Jumala kun ilmestyi pensaassa Raamattu on
        ilmoitytanut että se oli Jumalan enkeli joka ilmoitti, Mooses, Mooses, riisu kengäsi
        Sillä täm'ä on Pyhä maa jossa sinä seisot , Siinä keskusteltiin paljon asioista
        Ja siksi jossakin vaiheessa ääni muuttui ja keskustelija oli Jumala ,koska Hän
        kysyi ryhtyykö Mooses Israelin kansan vapauttajaksi Orjuudesta , tietenkin
        tämän olisi voinut sanoa Enkelikin , mutta miten selitätte kasvojen säteilyn vielä
        kun mooses tuli Jetron luo hän oli Midianin pappi ja Mooseksen appi .

        Kun Jumala kysyi tätä vapauttajan tehtävän suorittajaksi sanoi mooses Minulla on
        on hidas ja kankea kieli , ja miten ne minuun uskovat kun en tiedä kuka sinä olet.
        Vastaa Jumala Sano niille että olen Heidän isien Jumala , Aarahamin Jumala ja Iisakin , Jumala , Jaakobin ,Jumala , kun Mooses vielä kysyy ,Sanoo HERRA.
        "MINÄ OLEN SE JOKA MINÄ OLEN ",JA HÄN SANOI VIELÄ :"SANO
        ISRAELILAISILLE NÄIN:" 'MINÄ OLEN ", LÄHETTI MINUT TEIDÄN LUOKSEEN
        Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle :"sano Israeliläisille näin: Herra Teidän Isienne
        Jumala ,Aabrahamin Jumala , Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala , lähetti minut .

        Jumalan nimi MINÄ OLEN , eHJeH , hebreaa Se oli ollut käytössä Aadamin
        ja SEET in ajoista asti Merkitsee verbimuotona sekä mennyttä , että nykyistä
        ja tulevaa aikaa , viitaten siihen että hän on aina sama , Mooses sanoi vielä
        joispa he ei usko minuun ,,Jumala sanoi mikä sinulla on kädessäsi , "sauva "
        Jumala sanoi laske se maahan , se muuttui käärmeeksi , mooses kavahti sitä ja pakoili ja Herra sanoi , ota sitä hännästä niin se muuttui sauvaksi .

        Jos he vielä sanovat niin pistä kätesi poveen ja vedä pois se oli tännä spitalia
        lumi valkoisena , Pistä kätesi takaisin poveen ja vedä pois ,se oli puhdäs .
        Siitä he usakovat sanoo Herra Herra Jumala on sinulle ilmestynyt , Ja Tämä
        on heille merkiksi ,jos he ei usko ensimmäistä tunnustekoa he uskoo
        toisen tunnusteon .

        Mooses kulki eräämään yli toiselle puolen , hän hoiti Apensa lampaita joka
        Oli Jetron nimeltään , ja tuli Hoorebin vuorelle , Silloin Enkeli ilmestyi hänelle
        orjantappura pensas keskellä , ja hän näki että' pensas paloi ilmitulessa ,mutta pensas ei kuitenkaan kulunut .
        2Moos3:3. Niin Mooses sanoi: "minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, ,
        miksi se ei pala poroksi ..

        Tämä oli toisessa kohtaa,, kuin tuo ylenpänä oleva viesti ..


      • teui.
        teu, kirjoitti:

        Mooses kulki eräämään yli toiselle puolen , hän hoiti Apensa lampaita joka
        Oli Jetron nimeltään , ja tuli Hoorebin vuorelle , Silloin Enkeli ilmestyi hänelle
        orjantappura pensas keskellä , ja hän näki että' pensas paloi ilmitulessa ,mutta pensas ei kuitenkaan kulunut .
        2Moos3:3. Niin Mooses sanoi: "minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, ,
        miksi se ei pala poroksi ..

        Tämä oli toisessa kohtaa,, kuin tuo ylenpänä oleva viesti ..

        Luulin että täällä oli tiedon tarve . Havaitsen että ei täällä mitään tietoa haluttu .
        Vaan täällä haluttiin pelkästään eripuraa , ja tiettyjen henkilöäiden tautta.
        Olisiko mahdollista, että vielä vastattaisiin johinkin kysymyksiin ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3426
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2862
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2524
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2039
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1776
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1590
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe