Mottimarket Oy

antskog10

Sain postilaatikkooni omituisia pillereitä sisältävän Mottimarketin kirjeen, joka sisälsi myös laskun. En ikimaailmassa tilaisi koskaan mitään vitamiinipillereitä postitse. Laskussa oli myös puhelinnumero, jonne hölmöyttäni soitin. Numero oli 0600 -alkuinen, eli siis maksullinen numero, joten suljin paniikissa heti puhelimen. Yritin sitten googlettaa kyseistä firmaa ja löysin vain Mottimarket/Vitamiinipörssi -nimisen firman työpaikkailmoituksen, jossa haettiin vitamiinimyyjiä kauppakeskuksiin. Yhteystietona oli Karri Kuvaja, eikä mitään
puhelinnumeroa, ainoastaan into-sähköpostiosoite.Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?

62

6351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mapsi1

      Minulle tuli samanlainen viime viikon lopulla. En ole tilannut mitään. En soita. En maksa. Mietin pitäisikö tehdä reklamaatio firmaan, jos tulee jotakin jälkipyykkiä.

      • ???

        Samaa mietin itsekin. Mitenkähän pitkälle nämä yrittäjät ovat valmiita tässä toiminnassaan menemään? Lähettävät perintätoimiston asialle? Esittävät itse täyttämänsä tilauslapun todisteena?


    • Muille myös
    • taas legendaa

      > Kannattaisi melkein tehdä tutkintapyyntö (ei rikosilmoitus) poliisille.

      Kaupunkilegenda. Tutkintapyynnöllä ja rikosilmoituksella ei ole poliisin kannalta mitään eroa. Myös pyynnön/ilmoituksen tekijän vastuu aiheettomasta pyynnöstä/ilmoituksesta on samanlainen.

    • Sama_juttu

      Minulle tuli sama kirje. Vein pillerit poliisiasemalle, tehkää kaikki samoin. Poliisi otti pillerit ja tekivät tutkintapyynnön. Poliiseilla oli jo tietoinen tästä pilleritapauksesta. Mutta tehkää niin kuin minä.

    • huijattu2

      Sama juttu. Minä soitin numeroon kiustuneena ja sen hintahan on puhelinäänen mukaan yli 36 euroa/puhelu. Kuluttajaneuvonnasta ohjattiin minua, ettei pidä missään nimessä maksaa eikä niitä pillereitä tarvitse palauttaa kun niitä ei ole tilannut. Tämä yhtiö löytyy kaupparekisteristä. Kuluttajaneuvonnasta saamani sähköpostiosoite ei toiminut.
      Taidan myös viedä asian poliisille, koska minulle taisi tulla kuluja puhelinsoitosta.

      • Oppi nyt tämänkin

        Huijauksen varsinainen ansaintakeino taitaakin olla tuo 0600 -numeroon soittelu, kun ensin saadaan ihmiset tuohtumaan.


      • Kapulaa rattaisiin

        Sieppaa tällainen postiluukusta tipahtava varkausyritys - tässä vain tekijät ovat selvästi tiedossa. Poliisille meneminen voisi olla hyvä idea, ehkä tästä tulevat seuraamukset hidastavat pariskunnan seuraavaa huijausyritelmää. Kuluttajaneuvonnan nettisivuilla kehotettiin peruuttamaan kauppa kirjallisesti, hyvä että nyt tuo sinänsä looginen ohje olla tekemättä mitään tuli esiin, kiitos viestistä.


    • Kiukku_tuli

      Sama kaava toistunut ilmeisesti monen kohdalla, myös omallani. Otin kuluttajasuojavirastoon yhteyttä ja lähettivät spostitse toimintaohjeet. Ainoa, mikä jäi mietityttämään, on tuo soittamani puhelu, jonka katkaisin paniikissa kuultuani puhelun hinnan. Eli olenko maksuvelvollinen, jos/kun soitostani laskutetaan? Laskutus kuitenkin menee puhelinyhtiön kautta, mikä hankaloittanee käsittelyä.

      Nyt heräsi myös kiinnostus siitä, miten laajalle alueelle ko. firma on pilleireitään lähettänyt. Itse olen Turusta ja Facebookista bongasin erään Savonlinnalaisen saaneen samanlaisen toimituksen. Hänen nykyistä asuinpaikkaansa en tosin tiedä, kun ei kuulu omiin Facebooj-tuttavuuksiini.

    • GoGo

      Minäkin sain Mottimarketin laskun. Ja niin sain isänikin. Emme aio maksaa, eikä soittaa tuohon numeroon.
      Viekä pillerit vain poliisille! Ja tehkää polisiille (onko se sitten rikosilmoitus?) jos teiltä on veloitettu tuo 36€ puhelinmaksun yhteydessä. Ärsyttää tollaset huijariyritykset.

    • konst_aapeli

      Ilmoitus lähimmälle poliisille asiasta (eli RIKOSilmoitus), vaikkei olisi maksanut tai soittanut mihinkään. Eikä tietenkään kannata maksaa, jos ei ole tilannut mitään. Saadaan aloitettua tutkinta kunnolla, kun ihmiset ilmoittaa asiasta.

    • Hesarissa juttu
    • ernokuusi

      Kannattaa nyt kuitenkin muistaa ettei tuolla oikealla Mottimarketilla ja Kuvajalla ole välttämättä mitään tekemistä tämän pilleri-kusetuksen kanssa.

    • Palle Koo

      Domain.fi -palvelusta löytyy mottimarket.fi:n rekisteröineen henkilön postiosoite sekä tavallinen 044-alkuinen puhelinnumero.

      Oikea osoite reklamaatioille on kuitenkin Poliisi, jolla on keinot selvittää tuon 0600-numeron omistaja. Eihän se välttämättä ole kyseinen Karri... Toki joku lähistöllä asuva voisi käydä soittamassa ovikelloa ja kysymässä että onko tullut läheteltyä pillereitä?

    • jkl 2

      Poliisi kehottaa yksiselitteisesti olemaan maksamatta laskua ja tekemään rikosilmoituksen. Myöskään puhelinnumeroon ei pidä soittaa.

    • Huhhuh!

      Katselin klapikoneen myynti-ilmoitusta. Melkoinen pösilö kyseessä, jos on ajattattanut halliin tuoretta koivukuitua ison pinon ja sisällä on alkanyt nyhräämään klapeja:)! Ei saa varmaan ikinä kuivaksi ja homepilkku joka kalikassa. Polttopuut kannattaa tehdä ulkona ja keväällä, jos ei ole hienoja kuivureita käytössä.

      Ilmeisesti on aika pian selvinnyt karu totuus oikeasta työnteosta ja laitettu kone myyntiin.

      • Näin Turuus.

        Meikäläinen on yksi niistä pösilöistä, joka talvi-iltana pimeässä otti vastaan klapikuorman liiteriin kannettuna. Parissa päivässä tuli huomattua,että puut ei tosiaan kuivunu koko talvena. Nyt loppukesästä,kun niitä on lyöny pienemmiksi ja kasassa ilmavasti pidellyt,alkaa saada kiukaaseen lämpöä.
        Eniten ihmetyttää,että parina ekana vuotena tilatut klapit oli ihan priimaa. Miksi nyt näin.


    • Hyvämotti

      Älkää myöskään tilatko tulta puita!!!! puiden pituus vaihtelee 10cm - 60 cm ja paksuus 1cm - koko runko. Joukossa on kaikkien suomessa kasvavien puulajien lisäksi lautoja ja jalkalistan pätkiä. Kuivat puut (kosteus% 20) ovat myös niin märkiä että toukokuussa tilaamamme puut eivät ole vieläkään kuivia.

    • jöjjöj

      "Yrityksen toimipaikka on Paraisilla, ja Lindenin mukaan toimitusjohtaja Karri Kuvaja käy selvittämässä yrityksensä toimintaa Varsinais-Suomen poliisille loppuviikosta.

      – Yrittäjän mielestä toiminta on täysin laillista. Hänen mukaansa kirjeitä saaneet olisivat arvonnan tai vastaavan yhteydessä tehneet tilauksen. Ja tästähän ihmiset ovat eri mieltä, Linden kertoo.

      Myös vitamiinilaskun saanut espoolainen kieltää jyrkästi osallistuneensa nettiarvontaan tai mihinkään, jossa olisi voinut vahingossa vitamiinit tilata.

      Metro tavoitti yhteydenottoja välttelevän Kuvajan, joka ei kuitenkaan suostunut kommentoimaan kirjetehtailua. Tiedossa ei esimerkiksi ole, paljonko kirjeitä yritys lähetti."

      http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kirjelahetyksista_rikosilmoitusten_suma/

      • Mitä vielä

        Kyse ei välttämättä nettiarvonnasta. Muistin juuri oman tilanteeni, missä olen omat tietoni antanut. Se tieto kiinnostanee poliisiakin.

        Maksukehotuksessa pyydetään muuten taas nimeä ja allekirjoitusta Mottimarketin osoitteeseen. Siitä saisikin sievän lapun taas seuraaviin maksukehotuksiin ja ties mihin huijauksiin.


    • järkyttynyt

      Sain myös samanlaisen lähetyksen,jossa lasku ja ko. pillerit.Tilausvahvistus puuttui.Soitin tyhmyyttäni ko. numeroon,josta minulle ilmoitettiin puhelun maksavan 36 euroa ja kerrottiin,jos en maksa laskua,se menee ulosottoon.Lähetin pillerit paluupostissa saatekirjeen kera.Olen ottanut yhteyttä poliisiin,joka tutkii asaa.

    • Espoo44

      Lisätään, että mukana tuli myös kopio tästä arvontakupongista jonka olin täyttänyt ja jolla olin mukamas tilannut vitamiinit. Alimmaisena lukee pienellä präntillä:

      "Täyttämällä lomakkeen sitoudun tilaamaan Mottimarketin multivitamiini tuotteen 39€/kk
      Sis. 30 tablettia/kk. Tilaus astuu voimaan 12 kuukauden sopimuskaudeksi, ei voi irtisanoa
      kesken sopimuskauden. Jonka jälkeen sopimus jaktuu 12 kuukautta kerrallaan ellei sopimusta
      irtisanota kirjallisesti. Tuotetilauksella on 14 päivän peruutus oikeus."

      Tätä tekstiä ei ollut täyttämässäni lomakkeessa, se on siihen lisätty jälkikäteen.

      • Nejo

        Hei. TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ! Toivottavasti huomaat tämän: Oletko saanut asiaa eteenpäin? Kuinka on käynyt? Mä sain just postissa kanssa kopion täyttämästäni kilpailukupongista, johon oli lisätty jälkeenpäin se pikkutexti. Mitä tehdä?!? APUA!!!


    • liisi3

      hei, ärsyyntynyt, mihin palautit tavaraat?

    • ====
    • xoxojea

      Joo mun mummolla oli toi sama homma se sitten soitti numeroon ja sanottiin että se maksaa 36 euroo nii sitte se sulki puhelimen. ja siin pilleri hommas luki että rautatabletit ei kyl kannata soittaa eikä varsinkaa syödä

    • Voi elämä!

      Loistavaa, Mottimarket haastanut meikäläisen käräjille maksamattomasta laskusta. Mulla on 2vk aikaa antaa vastine Vantaa käräjäoikeudelle. Ei muuta kuin kirjotushommiin! En vieläkään aio maksaa sitä huijauslaskua!

      Lähetin aikoinaan pillerit postilla takaisin Mottimarketille laskuineen, pillereineen sekä reklamaatioineen (Turkuun) mutta silti kehtaavat pistää homman käräjille. Ärsyttävää!

      • odala

        Moikka! Sain myöskin (vasta nyt!) haastekirjeen maksamattomasta laskusta. Tulostin netistä poliisin viime elokuisen tiedotteen asiasta (Mottimarketin oudoista pillerilähetyksistä laskuineen) sekä joitain lehtijuttuja ko. aiheesta ja lähetin ne tuohon oikeislaitokseen. Mietin vaan, että jos perintä jatkuu, pitäisiköhän nostaa ihan joukkokanne tuota Karri Kuvajaa vastaan?


    • .....

      http://www.kuluttajavirasto.fi/File/5b102d47-54d6-4330-a1c2-e18258dfe260/Luontaistuotteiden sopimaton ja harhaajohtava markkinointi.pdf


      ^ Siinä Kuluttajaoikeuden linjauksia vastaavista tapauksista ; Luontaistuotteiden sopimaton ja harhaanjohtava markkinointi.

      Poiminta tekstistä:
      "Kuluttajansuojalain 5 luvun 18 §:n mukaan virheiden oikaiseminen tulee tapahtua ilman, että ostajalle aiheutuu siitä kustannuksia. Virheilmoitusten
      tekemisen on siis oltava maksutonta. Elinkeinonharjoittaja ei näin
      ollen voi käyttää lisämaksullista puhelinnumeroa
      virheilmoitusten vastaanottamiseen. "


      :DD

    • Ärsyyntynyt

      Mottimarket Oy on myls mut haastanut käräjäoikeuteen maksamattomasta laskusta...enkä kyllä todellakaan aio sitä maksaa kun mitään sopimusta en ole koskaan kyseisen yhtiön kanssa tehnyt, enkä muutenkaan ollut missään tekemisissä koskaan.

      Tein vastineen siitä ja liitin mukaan kopion laskusta jonka olivat elokuussa lähettäneet. Sekä kopion tutkintailmoituksesta minkä tein poliisille. Hauskaa että tässä haastekirjeessa Mottimarketin puhelinnumerokin on vaihtunut, se on eri kuin laskussa. Että pistää ärsyttämään tämmösen huijausyhtiön toiminta! Ja uskomatonta ettei tätä ole jo aikasemmin tutkittu kun niin monta tutkintailmotusta kuitenkin ihmiset tehneet poliisille kyseisestä tapauksesta.

      Mä en kyllä aio antaa periksi. Mutta jos joku muukin saa haasteen mottimarketilta, tehkää ihmeessä vastine siitä! Muuten lasku menee perintään eikä sitä koskaan tutkita. Olikohan tämäkin joku yritys, että tehdään haaste juuri joulun aikaan kun ihmisillä on muitakin kiireitä kuin kirjotella vastinetta...Huoh!

      • odala

        Moi! Mitä tarkoitat "vastineella"? Sain just haasteen/perintäkirjeen suoraan käräjiltä. Printtasin ja lähetin sinne 4 sivua lehtiartikkeleita ja poliisin viime elokuisia varoituksia ko. asiasta. Saa nähdä kui käy, jatkuuko perintä ja jos jatkuu, niin mitä tehdä? Olisko joukkokanne paikallaan?


    • Ventoo

      Moi! Itse sain myös käräjiltä sellaisen kirjeen johon olisi pitänyt jotenkin vastata kirjallisesti(tämän sain tietää vasta jälkikäteen) mutta kun se laki teksti on vähän sellaista että sitä ei oikeen ymmärrä niin minun osalta tuo asia ehdittiin sitten jo käsittelemään ja sen jälkeen minulle tulikin toinen kirje missä luki että olen saanut yksipuolisen tuomion koska en ollut vastannut ajoissa tuohon käräjiltä tulleeseen kirjeeseen. Myös sain sitten kirjeen ulosottovirastosta jossa laskun summa oli noussut jo melkein 170e ja myös luottotietorekisteriin on ilmoitettu asiasta. Että voi v*tuttaa tuommoinen! Sitten olin yhteydessä moneen eri paikkaan ja sain neuvoksi hakea takaisin saantia tuossa jutussa koska en ollut vastannut ajoissa siihen kirjeeseen. No nyt olen sitten menossa ensi viikolla johonkin istuntoon käsittelemään tuota asiaa jossa on myös kyseinen Karri Kuvaja paikalla. Onko kaikki muut osannut vastata siihen käräjiltä tulleeseen kirjeeseen ajoissa vai olenko yksin tässä tilanteessa?

      • Porttipuisto

        Sama juttu täällä täytimme arpalipukkeen Porttipuistossa ja sieltä on tiedot saatu. Loppuprintti lisätty myöhemmin. Meille tuli myös haaste Hgin käräjäoikeudelta mihin lähdetään ensi viikolla viemään papereita. Hyvin menee vapaa-aika tämän asian kimpussa ja mietityttää että mikähän voisi olla pahin vaihtoehto ? No enää ei tämän kaverin arvonta-ilmoituksia löydy Porttipuistosta !


      • Nejo

        Miten kävi?


    • Ventoo

      Onko jollain 100% varma todiste siitä että tuo Kuvaja on liittänyt sen Mottimarket ja tilausvahvistus tekstit siihen arvontakuponkiin jälkeen päin?

    • yks huijauksen uhri

      Minulle tuli myös aivan samanlaisin kuvioin pillerit,vein kirjeen pillereineen poliisille,eilen olin käräjäoikeuden valmisteluistunnossa,Kuvaja oli myös.Asia
      ei edennyt mihinkään,paitsi hänen korvausvaatimuksensa kohoavat koko ajan.Minä sain ohjeet syyttäjältä ja tuomarilta,ettei näissä voi tehdä mitään päätöksiä,koska rikostutkinta on kesken!
      Tyypin olemus vastasi täysin mielikuvaani ko. toimintaan...

    • Porttipuisto

      Jaahas Varsinais-Suomen käräjäoikeudelta tuli sitten kutsu saapua kuultavaksi 25.8.14 että silleen...matka Helsingistä Turkuun voi alkaa...
      lista asianomaisista oli mukana...paljon porukkaa samassa kusessa...
      Turussa nähdään...

    • Espoo44

      Tännekin tuli kutsu Turkuun, mutta 22. elokuuta. Onko tämä syyttäjä aivan järjissään kutsuessa yli 100 ihmistä kuultavaksi? Porttipuistossa kävin.

    • Linda4

      Helsingistä Turkuun 21.8. ! Osallistuin huvimajan arvontaan Porttipuistossa. Arvontalaatikko oli toisen kerroksen aulassa, aivan Tarjoustalon sisäänkäynnin läheisyydessä olevalla tasolla. Taso, tai pöytä, on ollut paikoillaan jo ennen Karrin tuomaa arvontalaatikkoa, ja on edelleenkin, mistään hänen omasta "myyntipisteestä" ei ollut kysymys. Mitenköhän sen "arvonnan" kävi, johon me kaikki yli 100 ihmistä osallistuttiin, voittiko meistä joku?, (vitsi-vitsi, sai kutsun Turkuun)

    • Käyty on

      Käräjät alkoi tänään, Kuvaja oli itse paikalla asianajajan kanssa.
      Viisi päivää istuvat ja tuomio tulee 1.10.

      • linda 4

        Lähden torstaiaamuna ajelemaan Turkuun. Oliko todistaminen hankala tilanne? Jännittää, vaikka ei kai siihen olisi mitään syytä. Kuinka hyvin annettu aika piti paikkansa? Ja mites noi kulukorvauksetkin osais laatia!


      • Käyty on
        linda 4 kirjoitti:

        Lähden torstaiaamuna ajelemaan Turkuun. Oliko todistaminen hankala tilanne? Jännittää, vaikka ei kai siihen olisi mitään syytä. Kuinka hyvin annettu aika piti paikkansa? Ja mites noi kulukorvauksetkin osais laatia!

        Pyydettiin saliin tasan arvioituun aikaan. Todistaminen kesti alle 10 minuuttia. Syyttäjä kysyi ensin olenko tilannut pillereitä ja sitten asianajaja näytti "tilauslappua" . Nopeasti meni, ei kannata jännittää. Todistajanpalkkio oli päiväraha 18 euroa, ansionmenetys korkeintaan 80 euroa ja juna&bussiliput mitä niistä olin maksanut.


      • Porttipuisto
        Käyty on kirjoitti:

        Pyydettiin saliin tasan arvioituun aikaan. Todistaminen kesti alle 10 minuuttia. Syyttäjä kysyi ensin olenko tilannut pillereitä ja sitten asianajaja näytti "tilauslappua" . Nopeasti meni, ei kannata jännittää. Todistajanpalkkio oli päiväraha 18 euroa, ansionmenetys korkeintaan 80 euroa ja juna&bussiliput mitä niistä olin maksanut.

        Oliko paljon porukkaa paikalla ?
        Saiko siellä kerrottua että on osallistunut vain arvontaan ? / käytiinkö pillereiden sisältöä / mahdollisia palautuksia mitenkään läpi ?
        Minkälaiselta Kuvaja vaikutti ?
        nim. ma paikalle


      • Käyty on
        Porttipuisto kirjoitti:

        Oliko paljon porukkaa paikalla ?
        Saiko siellä kerrottua että on osallistunut vain arvontaan ? / käytiinkö pillereiden sisältöä / mahdollisia palautuksia mitenkään läpi ?
        Minkälaiselta Kuvaja vaikutti ?
        nim. ma paikalle

        Ei ollut yleisöä yhtään, vaikka julkinen oikeudenkäynti. Eli paikalla oli tuomari, syyttäjä, Kuvaja ja hänen asianajaja. Joitain asianomistajia pyydettiin yhtäaikaa saliin minua ennen, vaikuttivat olevan pariskuntia tai muuten tuttuja, minut pyydettiin yksin.
        Pillereistä ei ainakaan minulta kysytty tarkemmin mitään, siitä vaan, että olenko tilannut niitä ja arvontalapusta, että oliko siinä kaikki tekstit ja "pikkupräntit" kun sen täytin. Niin ja siitä, että minkälainen se "arvontatiski" oli. Itse en kauhean tarkkaan muistanut yksityiskohtia, mutta siitä olin ja olen varma että mitään en ole tilannut. Eli pää kylmänä vaan vaikka se lappu vähän hämmensi, kun sen näin.
        Kuvaja ei sanonut sanaakaan, rauhalliselta näytti ja mielestäni vähän huvittuneelta-? Puku päällä ja asiallisen näköinen :-D


      • porttipuisto
        Käyty on kirjoitti:

        Ei ollut yleisöä yhtään, vaikka julkinen oikeudenkäynti. Eli paikalla oli tuomari, syyttäjä, Kuvaja ja hänen asianajaja. Joitain asianomistajia pyydettiin yhtäaikaa saliin minua ennen, vaikuttivat olevan pariskuntia tai muuten tuttuja, minut pyydettiin yksin.
        Pillereistä ei ainakaan minulta kysytty tarkemmin mitään, siitä vaan, että olenko tilannut niitä ja arvontalapusta, että oliko siinä kaikki tekstit ja "pikkupräntit" kun sen täytin. Niin ja siitä, että minkälainen se "arvontatiski" oli. Itse en kauhean tarkkaan muistanut yksityiskohtia, mutta siitä olin ja olen varma että mitään en ole tilannut. Eli pää kylmänä vaan vaikka se lappu vähän hämmensi, kun sen näin.
        Kuvaja ei sanonut sanaakaan, rauhalliselta näytti ja mielestäni vähän huvittuneelta-? Puku päällä ja asiallisen näköinen :-D

        Vauhdikas homma, nopeasti ohi. .. K.K tuijotteli pöytää, aikamoinen vaiva kaikille. Odotellaan 1.10. Miten kävi


      • nopeaa
        porttipuisto kirjoitti:

        Vauhdikas homma, nopeasti ohi. .. K.K tuijotteli pöytää, aikamoinen vaiva kaikille. Odotellaan 1.10. Miten kävi

        Eivät noita selviä tapauksia kauan ihmettele.


    • mökkiläinen

      Tavallista pilkekauppaa. Mitä vaaraa tuosta olisi kenellekään.

    • Porttipuisto

      Jaahas...tänään pitäisi sitten tulla tuomio asiasta. Toivotaan että on Oikea sellainen !

      Taitaa paperi tulla postissa parin päivän päästä...jännittää ....

    • Käyty on

      Pyydä tuomio sähköpostilla! Asiasta jo ainakin Turun Sanomien nettisivuilla on tuomosta kirjoitus.

    • Porttipuisto

      Hienoa !
      tässä on päivän paras syntympäivälahja :)

    • Porttipuisto

      jahas...tuli käräjäoikeudelta postia..totta kai kaveri valittaa...paras kohta oli tietenkin Arpajaisten voittaja arvailu heh

    • jymäytetty

      nyt on myös korkein oikeus evännyt karri kuvajan valitusluvan , kuten hovioikeuskin joten tuomio jää voimaan ! hakekaa asianomistajat ulosoton kautta teille tuomitut saatavat.

    • Roistotkiini

      Mielenkiintoinen juttu sarja , ja onnittelut porukalle joka jaksoi taistella asian loppuun .
      Mielenkiinolla kysyisin onko mottimarket toiminnassa ja oletteko saaneet korvauksia.
      Tämä huijaus päättyi ainakin alkuunsa ja monikaan ei maksanut ,onneksi teitte stopin.
      Eräät pilleri huijaukset ovat taas jatkuneet vuosia ja summatkin ovat olleet suurempia,mitä ovat joutuneet maksamaan . Tunnen sukulais vanhuksien kohdalla mm xellim oyn Virolaisen ja Dr Farin Puolalaisen pilleri tapaukset, jouta ovat suomen kuluttaja asiamies ( täälläkin mainittu Jari Suurla ) selvittänyt xellimin tapausta ,ja tuon DrFarin tapausta hoiti Euroopan kuluttaja keskuksessa eräs naislakimies topakkaasti.
      Noissa tapauksissa sukulaiset saivat rahat takaisin mutta sadat maksoivat !
      On oikea tapa olla vaan tarkkana ,jos netti tilauksia tekee ,lukea tarkkaan mitä on tilaamassa ,mm kokeiluerät ,monesti sitoututtaa satojen eurojen maksuihin ,!

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe