Nopeustesteissä on nopeus 15-20 Mt, Sonera viihde, puhelinlinjassa.
jos lataan kuvia PALVELIMELTA, on lataus nopeus 2 mt, joo, ehkä se on siihen rajoitettu, mutta jos selailen samanaikaisesti vähänkin Googlea putoaa latausnopeus 200-300 kt.
Latausta ei käytännössä tapahdu juuri lainkaan, kaikki pitää jättää yöksi, tai pitää 2-3 tuntia vapaata koneelta.
Palvelimelle päin on aina alle 600kt, siihen ei netin käyttö vaikuta.
Ihmettelen vaan.
Mitä laajakaistan nopeus käytännössä on
1
293
Vastaukset
Moro,
Ens alkuun tulee mieleen että voisko kyse olla yksiköistä? Kaistan nopeus ilmoitetaaan yleensä bitteinä sekunnissa, esim. 24Mbit/s. Latausnopeudesta puhuttaessa taasen tavuista, esim. 600 kBit/s.
Kahden megan latausnopeus viittaa 16 megan nopeudella toimivaan yhteyteen (2x8=16, yksi tavu on kahdeksan bittiä. Ainakin lukujesi perusteella uskon että tässä on kyse just yksiköistä ja termeistä :)
Kaikki mitä teet netissä yhtäaikaisesti, vaikuttaa yhden yksittäisen sovelluksen "saamaan" nopeuteen. Isoja tiedostoja lataillessa kaikki muu kannattaa ilman muuta sulkea pois, ylimääräiset selainikkunat ja niin edelleen.
Tero@SoneraPartio
www.sonera.fi/sonerapartio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191