Värkkäsin pohjattoman puulaatikon (korkeus 50cm, pituus 3m ja leveys 60cm). Ajattelin istuttaa siihen perennoja ja kysynkin teiltä viisaammat, pitäisikö kehikon sisään laittaa jonkilaista talvieristystä, ettei taimien juuret pääse paleltumaan? Vai riittääkö lumi eristeeksi. Asun alueella VII. Vai selviäisikö helpommalla, kun keväisin istuttaisi vain yksivuotiset kukat. Pohjalla on hiekkamaa ja vesi ei pääse seisomaan laatikossa. Toki jotain suodatinkangasta tai juurimattoa pohjalle tulisi.
Puulaatikko perennoille
Täh?
2
182
Vastaukset
- poltinkarva
Istuttele laatikkoon yksivuotisia kasveja.
- helenavsa
Hei,
mä olen istuttanut tulppaaneja tuommoseen, tosin mun laatikko on vaan 1,5 m pitkä.
Ensivuonna ajattelin laittaa sekaan gladioluksia.
Tein laudoista kannen, jonka laitan syksyllä laatikon päälle, ei tiivis vaan lautojen välissä on aina sentti ilmareikää. Siellä ne tulppaanit on säilyneet jo 4 vuotta ja keväällä kun lumi alkaa sulaa nostan lämpiminä päivinä kannen auki, ja laitan öiksi taas kiinni.
Hyvin on toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996