Olen juuri lukion aloittanut nuori, jolla on toistuvia virtsarakontulehduksia ja muutenkin kummaa pissatusta (kaikki pissa ei tule kerralla ellen ole ulostanut ensiksi, vaikka ei olisi edes kakkahätä, mutta ulostuksenkin jälkeen pissattaa välillä entistä enemmän ja yritän välttää vessakäyntejä, mutta sitten taas tukalainen ummetus/ripuli olo vie voiton). Olen ollut tutkimuksissa jo vuoden, mutta toimiin ei olla ryhdytty, sillä testien tulokset ovat jatkuvasti epäselviä. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että minun tulisi saada virtsarakontulehduksiin estolääkitys, sillä toistuvat virtsarakontulehdukset/pissatus ovat suuri haitta opiskeluilleni ja koko elämälleni. En kuitenkaan tiedä, millä tavoin tälläisen lääkityksen saa, onko kenelläkään kokemusta? Munuaisissani on kuitenkin todettu jotain pientä häikkää, sillä virtsassani esiintyy verta, valkosoluja ja "lieriöitä". Minulla esiintyy myös ihmeellistä "supistelua"/kipua rakon/kohdun kohdalla.
Toinen elämääni suuresti haitannut ongelma on jatkuva pahoinvointi ja "röyhtäily". Refluksitauti on poissuljettu vaihtoehto. Pahoinvointia ja röyhtäilyä esiintyy yleensä happojuomien ja/tai ruokailun yhteydessä (etenkin rasvaiset liharuoat yms. tuhdit ruoat), mutta myös heti aamutuimaan, vaikka en olisi syönyt mitään. Sairastin melko voimakkaan noroviruksen tai vastaavan viime vuoden marraskuussa, joka ilmeisesti tulehdutti vatsani, sillä silloin en pystynyt syömään edes hernettä saamatta todella voimakkaita pahoinvointi ja heikotus kohtauksia. Sain kuitenkin jonkinmuotoiset mahalääkkeet (mahan suojalääke), joka auttoi ainakin niin, ettei olotilasta tullut täysin sietämätön. Minulla todettiin myös laktoosi intorelanssi, josta osittainen pahoinvointi ja heikotus johtuivat, sillä olin suuri maidonkuluttuja. Oireet eivät kuitenkaan ole poistuneet, vaikka olen siirtynyt laktoosittomiin tuotteisiin. Olen alkanut kärsiä myös ummetuksesta (uloste on kuitenkin välillä löysää ja kokkareista: aika ajoin paljon sulamattomia ruuantähteitä ulosteessa). Havaitsin myös kirkasta verta ulostamisen jälkeen, mutta en ole varma oliko se kuukautisverta (sillä niiden pitäisi alkaa lähiaikoina) vai jotain muuta. Pöntössä ainakin näytti siltä, että ulosteen vanana olisi ollut verta (veri oli ulosteen alla, mutta uloste oli vaalean väristä). En oikein tiedä mitä minä teen tämän mahaoireiluni kanssa, sillä pelkän ummetuksen lisäksi ripulikohtauskin voi yllättää hetkenä minähyvänsä ja olisi todella noloa poistua tunnilta sen vuoksi.. Siskollani on ärtyneen suolen oireryhmä, voisiko tämä viitata siihen? Minulla on myös huono hemoglobiini/anemia, eikä mahani siedä minkäänlaisia rautalääkkeitä tai luontaistuotetippoja tms.
Onko kenelläkään mitään neuvoa, mitä tässä oikein pitäisi tehdä tai kokemuksia kyseisistä asioista? Jatkuva pissatus, ummetus, ripuli ja pahoinvointi eivät ole kovin mukavia jokapäiväisessä elämässä ja mielialanikin on laskenut sairasteluni vuoksi, sekä ihmissuhteeni ovat kärsineet myös (sekä koulunkäynti edellisessä koulussa, johon koulunkäyntini kaatui), sillä pelko virtsarakontulehduksesta, pahoinvoinnista tai ripulista saa minut jäämään kotiin.
Pissatus, pahoinvointi, ummetus ja ripuli
17v
1
502
Vastaukset
- Rauhassa vaan
Vaikuttaa siltä, että sinun kannattaisi hankkiutua yliopistollisen sairaalan urologian poliklinikalle jossa kerrot myös mahaoireistasi. Siellä on lantionpohjan ongelmiin keskittyneitä erikoisosaajia. Nythän et kerro, mistäpäin olet. Jyväskylässä on myös lantionpohjan problematiikkaan keskittynyt tiimi. Muutoin keskussairaalatasolla tuo tieto hoitomahdollisuuksista on hieman hatarampaa.
Tuo veri ei ole vatsasta peräisin koska kerroit sen olevan punaista. Johtunee varmaan tuosta ummettamisen aiheuttamasta suolen sisällön kovettumisesta ja tullee peräaukosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945