lainaa yrityksen ostoon luottotiedottomalle?

myöntääkö kukaan?

50 000€ tarvitsisin, jotta pääsisin perheyritystä jatkamaan.

14

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinkö......

Jos yritys on vakaavarainen ja osakeyhtiö niin se voi ottaa pankista lainaa jonka lainaa edelleen sinulle jotta voisit ostaa yrityksen. Maksat sitten jonkin aikataulun mukaan velkasi takaisin yrityksellesi.Yritys tietenkin lyhentää pankin vaatimalla aikataululla takaisin.

• yrittäjä2K2
      • Ei onnistu....

Finveran yrittäjälainassa pitää olla vähintään 20%:n omarahoitus, eli aloittajan tapauksessa vähintään 10.000€ omaa rahaa.

Lisäksi hakijan velat ja varat tutkitaan tarkkaan, ja mikäli ulosotossa on maksuja, ja luottotiedoissa merkintöjä maksamattomista veloista, ei lainaa myönnetä.

Ja nimimerkkki "näinkö...." tiedoksi, että tuollaisen lainan kieltää asuontoyhtiölaki.

"Yhtiö ei saa antaa rahalainaa, varoja tai vakuutta käytettäväksi siihen tarkoitukseen, että ulkopuolinen voi hankkia yhtiön tai sen emoyhtiön osakkeita."

Luku 13, pykälä 10.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060624

• Ei onnistu...
        Ei onnistu.... kirjoitti:

Finveran yrittäjälainassa pitää olla vähintään 20%:n omarahoitus, eli aloittajan tapauksessa vähintään 10.000€ omaa rahaa.

Lisäksi hakijan velat ja varat tutkitaan tarkkaan, ja mikäli ulosotossa on maksuja, ja luottotiedoissa merkintöjä maksamattomista veloista, ei lainaa myönnetä.

Ja nimimerkkki "näinkö...." tiedoksi, että tuollaisen lainan kieltää asuontoyhtiölaki.

"Yhtiö ei saa antaa rahalainaa, varoja tai vakuutta käytettäväksi siihen tarkoitukseen, että ulkopuolinen voi hankkia yhtiön tai sen emoyhtiön osakkeita."

Luku 13, pykälä 10.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060624

Korjaus typoon:

"kieltää asuontoyhtiölaki"

Siis: kieltää osakeyhtiölaki

• huonoja temppuja
        Ei onnistu... kirjoitti:

Korjaus typoon:

"kieltää asuontoyhtiölaki"

Siis: kieltää osakeyhtiölaki

Joo, vanha talousrikollisten kikka, jonka kaikki jo tuntevat verottajasta poliisiin asti. Olipahan neuvo!

• hmmm...
        huonoja temppuja kirjoitti:

Joo, vanha talousrikollisten kikka, jonka kaikki jo tuntevat verottajasta poliisiin asti. Olipahan neuvo!

Olen kerran lainannut auton hankintaa varten firmalta missä olin töissä.

• mhhh...
        hmmm... kirjoitti:

Olen kerran lainannut auton hankintaa varten firmalta missä olin töissä.

Kiitos älykkäästä ja valppaasta kommentista. Kerrotko vielä meille, miten se liittyy aiheeseen?

• Huonoa voitelua

Parempi on kun pysyt erossa yrityksestä. Kaikilla ei vaan suksi luista näissä raha-asioissa. Sinun taidoillasi yritys kaatuu nopeasti kuten omakin taloutesi.

• alkuperäinen aloitta

Olepa hiljaa, kun et asiasta mitään tiedä. Nuorempana ja tyhmempänä takasin lainan ja nyt ollaan kusessa.

Yritys menestyy tälläkin hetkellä vain ja ainoastaan minun ansiostani.

• rahaa ei tipu
        alkuperäinen aloitta kirjoitti:

Olepa hiljaa, kun et asiasta mitään tiedä. Nuorempana ja tyhmempänä takasin lainan ja nyt ollaan kusessa.

Yritys menestyy tälläkin hetkellä vain ja ainoastaan minun ansiostani.

Koska tuota lainaa et saa, niin miksi et jatkaisi hommia kuten ennenkin. Anna vanhempiesi omistaa firma niin kauan, kunnes heistä aika jättää. Sinä teet duunia firmassa, joka "menestyy tälläkin hetkellä vain ja ainoastaan sinun ansiostasi". Ja sitten saat firman perintönä itsellesi. Jos sinulla on sisarosuuksia lunastettavana, voit milloin tahansa tehdä osamaksudiilin sisartesi kanssa.

• Riitta P

Eikö yrityksen nykyinen omistaja pysty rahoittamaan kauppaa? Jos olet saanut yrityksen menestymään ja omistaja haluaa irtautua, luulisi että hänellekin riittäisi kun saa rahat esim. muutaman vuoden sisällä. Tai sitten sovitte palkkasi niin, että saat osan rahana ja osan osakkeina.

• ter-----------------

Multa vois löytyä, sillä ehdolla, että minä omistan yrityksen siihen asti kunnes laina on kokonaan maksettu.

• afaffaaf

Hei,
      - ajan aina kännissä, ja ajattelin kysyä, voinko lainata sun autoa.

tai
      - elän velaksi, haluan lisää lainaa, anna mulle rahaa. = mulla ei ole varaa lyhentää sitä lainaa sulle, mutta anna mulle rahaa.

Mulla ei ole kyllä varaa valmistaa mitään tuotteita, asiakkailla ei ole mitään takuita, että saavat palvelunsa ajallaan, on ihan turha maksaa ajallaan työntekijöiden lakisääteisiä vakuutusmaksuja saati omia.

Kun saan sen 50 000, kaikki raha menee yrityksen pyörittämiseen, enkä takuulla maksa sulle takaisin edes 10 /kuussa.

Mutta anna mulle 50 000.

• Toimari 51v

Neuvoni ap kirjoittajalle!

Saat lainaa kyllä,koska itse esim.Ostin oskeyhtiön,vaikka luottotiedot oli menneet!Tosin minulla oli aikaisemmin perustettu oy,jonka luottotiedot olivat kunnossa!

Eli henk.koht luottotietoni olivat perseellään,omistin silloin molemmista yhtiön osakkeista 100%.

Kun sitten esim. Investoin erääseen työstökeskukseen n.7milj mk/1,2milj e,niin lainat tuli,tosin olihan siinä neuvotteluja pankin asiakkaan(Metso konserni) välillä,joten luottamus tuli sitä kautta.

Tosin tämä tapahtui v 1996,joten en tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä??

Yritykseni kuitenkin menestyi ja sain maksettua vanhat henk.koht velat pois.

Tosin summa oli vaan n.380 000mk/eli reilu 60 000e,joten oli helppo maksaa pois.

Lisäksi sain käyttöpääomalainaa n.600 000mk/100 000e nykyrahassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe