joko on keksitty ensimmäinen järellinen syy miksi suomessa on pakkoruotsi, miksi tämä esihistoriallinen relikti on vieläkin pyhä asia? Eikö xsveska talare bättre volk meininki voitaisi jo viimein jättää historiaan, yhtenä häpeänpilkkuna konservatiivisten rahamahtien saavutuksena..
Suomenkielen taidottomia Ruotsalaisia on Suomessa kuinka paljon? Entäs kuinka paljon suomessa on esimerkiksi Virolaisia jotka eivät osaa suomea?
joko joko
6
<50
Vastaukset
- Tiedetään!
Pakkoruotsitusta ylläpidetään surueliitin etuoikeutetun aseman takia. Tämän syyn kaikki fiksut tietävät, mutta monet eivät tunnusta sitä.
- Galnen
Pakkoruotsille on järjellinen peruste keksitty jo ajat sitten.
Se on suomenruotsalaisten äidinkielisten palvelujen turvaaminen valtion ja kuntien virkamiehinä.
Ihan looginen päätelmä tuo on.
Se on niin looginen ja hyvä, että sen voi suoraan pistää Svenska.nu -projektin mainokseksi. Projekti voi käyttää sitä mainostaakseen suomalaisille peruskoululaisille, lukiolaisille ja yliopistojen opiskelijoille ruotsin osaamisen tärkeyttä.
Paras mainos on totta.
Luulen kuitenkin, ettei Svenska.nu halua käyttää ko mainosta ja ihan ymmärrettävistä syistä.
Se ei motivoi vaan suututtaa pakkoruotsin opiskelijat. - Savolainen turisti
Suomenkielen taidottomia Ruotsalaisia on Suomessa kuinka paljon?
Vanhepi väestö joka ei osaa suomea tai teeskentelee osaamatonta.
Vaatii kiusalla palvelua ruotsiksi, ruotsinkielisethän opettavat myös lapsensa vaatimaan palveluja ruotsinkielellä, on okein oppi vihkonen sitävarten.
Vanhemmassa ruotsinkielisessä väestönosassa luonto tekee tehtävänsä se tulee häipymään ajallaan. Ei muuta kuin ruotsinkieliset lapset suomenkieliseen kielikylpyyn niin siitä se lähtee suomenkielen oppiminen.suomenkilellä pärjää myös ruotsissa.
Esimerkki. Kävin sukuloimassa ruotsissa pyysin ruokailupakassa
Potatii ja läskisoossii tarjoilija mietti hetken ja sanoi ahaa potatis och flesksos.
Että silleen.- Absurdania
Itse asiassa kyllä niitä nuoria ummikkojakin löytyy suruista yhä edelleen... Mikä oudointa, RKP vieläpä tällaista politiikkaa tieten tahtoen ajaa etenkin kunnallistasolla.
Ja sitten surut leuhkivat, kuinka kielitaitoisia suomenruotsalaiset ovat suomenkielisiin verrattuna...
Koko tilanne on absurdi. RKP:n pitäisi kaiken järjen mukaan olla kiinnostunut omiensa suomen kielen osaamisesta ja satsata siihen, mutta todellisuudessa se käyttää kaiken tarmonsa huolehtiakseen, että suomenkieliset opettelevat ja puhuvat ruotsia...
Kun tätä kuviota kaikkinensa miettii, niin hyvät naiset ja herrat: Suomen kielipolitiikassa ei ole kertakaikkiaan _mitään_ järkeä.
- Katsokaa!
Keisari on alasti. Viimeiset 40 vuotta hän on marssinut entistä ahkerammin edessämme ilman rihmankiertämää, edestakaisin, valtikka kädessään. Me olemme kumartaneet selkä kipeänä hänen hienoja vaatteitaan, minäkin, pakon vuoksi ja vielä seuraava polvikin, minun lapseni ja vieläkö seuraava sukupolvikinko? Kansalaisaloite pakkoruotsin lopettamisesta on se kirkasääninen lapsi, joka ei vilpittömässä viisaudessaan ymmärrä kumartaa enää vaan hihkaisee: "KEISARI ON ALASTI!!!
- Nomuuten vaan
No kasotaan mikä on tilanne.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/08/1791256/elinkeinoelama-ajaa-pakkoruotsin-poistoa---tulevaisuudessa-tarvitaan-portugalia
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368762Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5373824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1741306Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51790
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36667