atlasnikaman käsittely?

ruah

Hei,
Minulla on fysiatri todennut C0- liikehäiriön, johtuu ilmeisesti yliliikkuvuudesta. Oireina jatkuva huimaus ja asentoepävarmuus, näköhäiriöt, yläniskakipu, leukanivelongelmat, käsien ja ksavojen kihelmöinti. Taustalla ei isoa onnettomuutta, mutta lantioni on bino ja alaselkäongelmia on ollut pari vuotta, niskaoireisto alkoi helmikuussa nenäkannun käytön jälkeen. Onkl kellään kokemusta atlantotec-tyyppisistä atlaskäsittelyistä?

12

5482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdojldjf

missä tällaista voi tehdä ja mihin auttaa? kuka fysiatri totesi?

• Axiksen hammas

Atlas- ja axisnikamien (eli C1 ja C2) läpi kulkee ydinjatkos, joka säätelee ihmisen peruselintoimintoja, kuten hengitystä jne. Jos haluat että näitä nikamia väkivaltaisesti käsitellään, niin siitä vaan.
      Aloittajalle: laita niskalihaksesi kuntoon, niin pääsi ei ole yliliikkuva ja oireet helpottuvat.

• että näin

Nikamia ei kukaan käsittele vaan fasettiniveliä.

• ja että näinkin

että näin: fasettinivel on osa nikamaa

• nän

Jos kyse yliliikkuvuudesta aluella niin silloin vahvistavia harjoitteita yläniskaan, jos liikettä nivelessä reilusti ja asento ok niin ei sillon tarvi liikettä lisääviä hoitoja.

• ruah
        nän kirjoitti:

Jos kyse yliliikkuvuudesta aluella niin silloin vahvistavia harjoitteita yläniskaan, jos liikettä nivelessä reilusti ja asento ok niin ei sillon tarvi liikettä lisääviä hoitoja.

Hyvä niskaspesialisti fysiatri totesi, että C0 poikkihaarake prominoi occiputia. Oireet alkoivat ihan yhtäkkiä helmikuussa. Olen tosiaan yliliikkuva ja jumpannut puoli vuotta joka päivä niskaa, syviä fleksoreita nimenomaan. Aika eipätoivoinen olo alkaa itsellä olla, koska mitään tuloksia ei näy. Tuntuu, että yläniska ja leuka vinossa. Tuossa atlantotec-jutussahan ei itse nikamaan kosketa, vaan hierotaan sen ympärillä olevia lihaksia. Kiva olis tietää toimiiko oikeesti.

• nän
        ruah kirjoitti:

Hyvä niskaspesialisti fysiatri totesi, että C0 poikkihaarake prominoi occiputia. Oireet alkoivat ihan yhtäkkiä helmikuussa. Olen tosiaan yliliikkuva ja jumpannut puoli vuotta joka päivä niskaa, syviä fleksoreita nimenomaan. Aika eipätoivoinen olo alkaa itsellä olla, koska mitään tuloksia ei näy. Tuntuu, että yläniska ja leuka vinossa. Tuossa atlantotec-jutussahan ei itse nikamaan kosketa, vaan hierotaan sen ympärillä olevia lihaksia. Kiva olis tietää toimiiko oikeesti.

Tottakai lihaskireydet täytyy saada pois, ja se lantion asento myös pitää huomioida eli jos siellä asentovirhettä sivusuunnassa niin on se myös niskassa.

• että näin

fasettinivel on osa nikamaa

on, mutta nikamaa ei liikuteta

väärä käsite voi olla henkkenvaarallinen

• että näin

Etsi kiropraktikko, joka osaa käsitellä niskaa.

Heitä ei ole montaa todenäköisesti eli varmista hänen osaamisensa.

Turusta löytyy yksi.

http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi

Selkäliiton foorumilla on asiantuntevaa porukkaa, josta ite sain vikin mihin mennä ja kivut jäi kiropraktikon pöydälle.

• khhhhhhhhhhhhh

Ilmeisesti lähin atlantotec hoito on ruotsissa: http://www.atlantotec.com/en Haaparannassa. Hoitajat puhuvat suomea. Ruotsista näyttää löytyvän paljon atlantotec hoitoja. Minkäköhän vuoksi ei ole suomeen rantautunut..

• MTLat

Itse kuulin nyt vasta tästä hoito muodosta ja ajattelin kyllä veronpalautuksille varata reissun haaparantaan.. Vieläkun sais jostai sen puhelinumeron..

• Anonyymi

Imatralla on paras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe