Eräs vaihtoehtohoito:

Aknesta eroon

""Salaisuuteni" aknen hoidossa

216 Vastausta 17 985 Lukukertaa

jo parantunut
17.9.2010 19:56
51

Hei,
päätin jakaa tämän niksin muiden aknesta kärsivien kanssa, koska se on _todella_ auttanut minua, enemmän kuin mikään muu. Ja kaikki on siis kokeiltu tököteistä antibiootteihin, ehkäisypillereihin ja roaan. Joko eivät auta tai akne tuli takaisin kuurin jälkeen.

Tiedän, että suurin osa tulee pitämään tätä yököttävänä, mutta ei ole pakko kokeilla - itse olin epätoivoinen, enkä ole katunut! Eli tämä vanhan kansan tapa kuuluu näin: kerää aamun ensimmäistä virtsaa (anna ihan vähän suihkuta ennekuin alat kerätä, poistaa mahdolliset bakteerit virtsakanavasta - muutenhan aamuvirtsa on steriiliä) lasipurkkiin ja levitä kasvojen pesun (mieto pesuaine) jälkeen kasvoille. Voit antaa vaikuttaa kunnes on kuivunut ja pestä sitten pois, itse en edes pese pois, koska virtsa ei kuivuttuaan haise ollenkaan. Tämä aamuin illoin. En käytä enää edes kosteusvoidetta, koska tämä hoito kosteuttaa niin hyvin.

Jo muutamassa päivässä akne alkoi parantua ja kuukauden kuluttua sitä ei enää tullut. Ei ollenkaan. Voitte vaan kuvitella, miten onnellinen olen. Ihoni on pehmeä kuin vauvalla. Ainoa mikä harmitttaa, on että en tiennyt tästä aiemmin. Jos ette usko minua niin katsokaa arvosteluja http://www.acne.org/urine-therapy-reviews/524/page1.html
Web of Trust

Päädyin kokeilemaan tätä "hieman" epäkonventionaalista hoitoa sen rohkaisemana, että 1) se on vaaratonta, toisin kuin kemikaalit ja lääkkeet, ja 2) kukaan ei mainosta sitä saadakseen huijattua rahani, sillä en maksa tästä penniäkään kenellekään. "

3

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain vuodenvaihteessa vinkin jalkapohjien kovettumien hoitoon. Niitä on päkiän alla, kantapohjissa varpaiden päissä ja vaivaisenluiden päällä, niin että kävely usein vaikeaa. Olen käyttänyt tukun rahaa, jopa kirurgisesti niitä on poistettu.

Tämä kansan tuntema vanha hoitokeino: Loraus talousetikkaa vesimäärään, joka peittää kovettuneet kohdat. Viisiminuuttia jalkojen pesun jälkeen jokailta ennen nukkumaan menoa.
      Varsinkin varpaiden päällä oleviin kovettumiin liotus etikkavedessä vaikutti erikoisesti. Ne turposivat, kipeytyivät ja kuivuivat. Raspasin kuivuneen ihon aina pois.
      Nyt 7kk jälkeen vasemman jalan kovettumat ovat kokonaan poissa. Vasemman jalan ns. vasaravarpaiden päällä olevat haitat enää ohuet eivätkä haittaa kävellessä.

Etikkavettä voi käyttää useampana päivänä ilman vedenvaihtoa. Kylmä liotusvesi parantaa jalkojen verenkiertoa ja ainakin minulla toimii rentoutuskeinona ennen nukkumaanmenoa.

Varpaiden kynsisieneen etikkavesiliotuksella ei näytä olevan vaikutusta. Niiden hoito apteekkituotteilla on maksaanut myös paljon. Tähänkin sain netistä ohjeen: Vetyperoksidiliosta 3% vahvuisena pipetillä illoin aamuin.
      Kynsien pitäisi olla pitkälti kunnossa tähän aikaan ensi vuonna.

• Kokeile kapteeni

Et sitten koettanut tuota pissa-liotusta. Olisi paljon halvempaa ja luultavasti tehokkaampaakin! Kokeile ja kerro meille tulokset.

Jos kerran akne lähtee pissillä, niinkai kovettumatkin lähtee pissihoidolla.

kokeile ja kerro palstalaisille.

• ehto ja vaihto

Jos haluat oppia tuntemaan vaihtoehtohoitoja, tilaa kirja Simon Flint: "Villit vaihtoehdot. Vaihtoehtokritiikkiä viisaille", Nordbooks 2014

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4757
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1631
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1447
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      950
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      787
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      767
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      741
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    9. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      720
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      47