Vastaan vai ei?

Vauvakuumetta

Eli. Oon 13. Mulla on ollut hirvittävä vauvakuume jo n. 11 vuotiaasta lähtien. Poikaystävän kanssa olen ollut yhessä lähes vuoden.
Vauvakuume ei suostu millään hellittämään. Olen lukenut suomi24: sen sivuilla todella monia kertomuksia vauvakuumeesta lapseen. Muummoassa kauhu tarinoita synnytyksestä ja sen sisältämistä riskeistä.
Nämä asiat järkyttävät minua edelleen niin kun varmaan kaikkia tyttöjä/naisia jotka lapsesta ja perheen perustamisesta haaveilevat.

Tiedän, että olen itsekkin vielä lapsi/nuori. Mutta enkö minä voi muka tuntea näitä samoja tunteita kun esimerkiksi yli 20 vuotiaat? Minusta on epäreilua, että meidän tunteita aliarvioidaan esimerkiksi sanomalla: "sä oot itekkin vielä lapsi joten miten voisit edes huolehtia omasta lapsesta?"

Mielestäni meitä pitäisi kannustaa eikä aliarvioida. (en tarkoita myöskään, että alkaisitte hyväksymään teini raskauksia vaan, että ette torjuisi meitä samantien)
Rakentava puhe on parasta! :) Itse kerroin äidilleni vauvakuumeestani.
Sen ansiosta olenkin saanut vahtia serkkuja jotka ovat iältään 9kk -3vuotta jo ½ vuotta.

Poikaystäväni kanssa olen aika lailla samaa mieltä tulevaisuudesta. Ainut eroavaisuus on siinä, että minä haluaisin ensin pojan ja sitten tytön. Silloin poika voi pitää huolta tytöstä. :3 Poikaystäväni mielestä taas ensin tyttö ja sitten kaksoset 2 poikaa. :) Eli aika samalla aaltopituudella ollaan.

Ymmärrän myös sen, että minua ei välttämättä hyväksytä. Mutta miettikää muutaman kerran mitä on järkevää kirjoittaa minkäkin ikäiselle! :)

2

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vastaan

Kiva kun pidät lapsista, mukavaahan se on. Ihan mahtavaa myös, että autat serkkujesi hoitamisessa!

Äidiksi kuitenkin olet oikeasti vielä liian nuori, etkä edes ole naimisissa. Jos nyt tulisit raksaaksi, niin kehosi voisi vahingoittua ja poikaystäväsi saattaisi jättää sinut ja lapsen tosipaikan tullen. Odota oikeasti, että kasvat itse aikuiseksi ja mielellään odota vielä avioliittoon asti. Ei sinun tunteissasi mitään vikaa ole, mutta isoksi kasvamiseen kuuluu sekin, että oppii odottamaan. Eikä odottaminen tosiaan tarkoita tylsää toimettomuutta, vaan sitä että jätät lapsenteon myöhemmälle, ja keskityt kouluun, leikkiin, harrastuksiin ja serkkujesi hoitamiseen. Opit paljon kaikkea hauskaa ja hyödyllistä, niin että sinusta tulee superhyvä öiti sitten myöhemmin.

Tietäähän äitisi, että sinulla on poikaystävä? Jos ei, niin kerro ja vie poika kotiin tutustumaan perheeseesi.

• Vauvakuumetta

Joo. En ole sellasta.. Miten sen nyt sanois.. "teiniäiti tyyppiä". :) Me ollaan minun poikaystävän kanssa ajateltu/suunniteltu, että jos vielä koulutuksien jälkeenkin ollaan yhdessä niin sitten vasta aletaan sitä perhettä perustamaan. (:

Ja kyllä. Äiti ja isä tietävät, että minulla on poika ystävä.
        Aloitin juuri ylä-asteen ja aion käyttää nyt kaiken energiani peruskoulun suorittamiseen. :)) (tottakai myös hieman aikaa poikaystävälle ja kamuille. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      67
      2277
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2182
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1488
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      22
      1292
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1242
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      121
      1175
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      959
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      909
    Aihe