Jatkuva kiristävä ja tukala tunne vatsassa rv 23

elsa5

Moi! Löysin joitakin aiempia keskusteluja tähän liittyen mutta mulla oireet vielä hieman erilaiset. Eli tänään 23 3 ja parin päivän ajan ollut kiristävää tunnetta vatsassa ja suorassa on hankala seistä. Kohtu ei kuitenkaan kovetu joten supistuksistakaan tuskin silloin on kyse. Mulla yks lapsi (1v 7kk) ennestään ja sen jälkeen tuli vielä 2 keskenmenoa ja aika pian edellisen km:n jälkeen tämä onnistunut raskaus. Ultrissa todettu kaiken olevan kunnossa. Kohdunsuun tilanne tarkistettu viimeksi viikoilla 16 5 ja silloin oli kiinteä ja kanavaa jäljellä 5 senttiä. Mulla on ollu tässä raskaudessa jos jonkinmoista vatsakipua aikaisemminkin mutta ei vielä tällaista. Vatsa ei siis siis varsinaisesti kipeältä tunnu eikä siis kovetu, on vain tosi epämiellyttävä olo, vähän kuin olisi ihan loppumetreillä raskaana. Neuvoja ja kokemuksia ottaisin vastaan?

6

3870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jnfioe

No koska sulla on ollut aiempia keskenmenoja, neuvoisin ihan neuvolaan soittamaan ja kysymään. :o
      Voi se olla ihan tavallista kivistystä ja kolotusta, kun ns. kiinnikkeet venyvät, mutta ei sitä varmaksi tiedä.

• sininen83

Luin omaa raskauspäiväkirjaa mitä pidin esikoista odottaessani, niin mulla oli myös tuota että kiristi ja puristi, ja nouseminen tuntui vatsassa ja alaselässä. Luin vain että oloni oli myös todella tukala ja ajatukseni oli, etten kestä jos loppuaika on tälläistä. Mulle suositeltiin sitä tukiliiviä. Se hieman auttoi, muttei kuitenkaan poistanut kokonaan. Tämäkin kipuilusi on toivottavasti ajoittaista, ja menee esim viikon kuluessa ohi. Kannattaa ehkä soittaa varuiksi ja kysyä neuvolasta kuitenkin. Tsemppiä ja iloa loppuraskauteen!

• Elsa5

Kiitos paljon kommenteista! Helpotti lukea kovasti kun sinullakin samantyyppistä ollut. Tänäänkin sitä on taas ollut, levossa se tunne rauhoittaa, viime yönäkään en tuntenut mitään. Mutta nyt kun oon tässä kävelylenkillä käynyt ja ruoan tehnyt niin hirvee kireyden tunne ja pakko oli käydä kylkimakuulle. Vatsaan ei silti satu yhtään. Soitan neuvolaan huomenna. Huolestuttaa vaan kun viikkoja vasta 24 4 ja nyt jo näin tukala olo. :( Onko muilla kokemuksia/ tietoa asiasta?

• Elsa5
        Elsa5 kirjoitti:

Kiitos paljon kommenteista! Helpotti lukea kovasti kun sinullakin samantyyppistä ollut. Tänäänkin sitä on taas ollut, levossa se tunne rauhoittaa, viime yönäkään en tuntenut mitään. Mutta nyt kun oon tässä kävelylenkillä käynyt ja ruoan tehnyt niin hirvee kireyden tunne ja pakko oli käydä kylkimakuulle. Vatsaan ei silti satu yhtään. Soitan neuvolaan huomenna. Huolestuttaa vaan kun viikkoja vasta 24 4 ja nyt jo näin tukala olo. :( Onko muilla kokemuksia/ tietoa asiasta?

Sori tuli näppäilyvirhe, viikkoja siis 23 4. Piti vielä sininen83 sulta kysyä että muistatko miten pian sulla ne oireet helpotti?

• sininen83
        Elsa5 kirjoitti:

Sori tuli näppäilyvirhe, viikkoja siis 23 4. Piti vielä sininen83 sulta kysyä että muistatko miten pian sulla ne oireet helpotti?

Sitä en kyllä muista ollenkaan, mutta ei kestänyt loppuun asti. Luulen että parisen viikkoa ehkä. Kävelystä lähtien kaikki tekeminen ja liikkuminen oli sen aikaa tukalaa. Itselleen meni kuitenkin ohi :)

• Voi olla normaalia

Mulla ainakin vatsa tuntui useastikin kireältä ja oli tukala olo. Vaikka vatsakin oli aika pieni. Selkävaivojakin oli aika alusta saakka. Noidan nuolikin iski...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16