Repikää huumoria vaikka kahvipöytäkeskusteluissa?
'a'teismi syntyi sattumalta
4
96
Vastaukset
- 5+6
Ateismi syntyi kun joku keksi jumalan.
Oletan, että jumalat syntyivät siinä vaiheessa, kun ihminen ihmetteli luonnonilmiöitä ja keksi niille sitten yliluonnolliset selitykset. Oletan lisäksi, ettei ensimmäinen tarve noille jumalille ollut tarve elää ikuisesti, vaan ymmärtää ja pärjätä noiden luonnonilmiöiden kanssa.
Ikuisen elämän illuusio meissä jo kun on, ilman tuonpuoleista.
Nämä taivaat ja hel'vetit, enkelit ja Jeesukset ovat kovin uusia tulokkaita ihmisten uskomusmaailmassa, vaikka äkikseltään vaikuttavatkin liki kivikautisilta.
Tuskin kaikki silti kivikaudellakaan olivat vakuuttuneita, että salaman syynä olisi Thor, aurinko olisi persoona tai mitä jumalia niillä nyt sitten sattuikaan olemaan eli eiköhän niitä uskonnottomia ollut silloinkin, edes muutamia.
Suurin osa ihmisistä on taipuvaisia uskomaan yliluonnollisiin selityksiin koska ne on helppo omaksua ja etenkin, koska niistä, ne kerran omaksuttuaan, on vaikea päästä irti.
Itse olen ollut aina, syystä ja toisesta, jotenkin immuuni kaikille arkijärkeni vastaisille selityksille.Sattumaa ei ole, sillä me sanomme sitä sattumaksi kun emme tiedä.
Sattuma on tieteessä sama kuin jumala uskonnossa- O'ou
"Sattuma on tieteessä sama kuin jumala uskonnossa "
Älä nyt höperehdi. Jos sattuma olisi tieteessä jumalan asemassa, niin kausaalisuutta ei tunnustettaisi. Kaikkia ilmiöitä pidettäisiin satunnaisina, eikä niiden syitä siksi olisi mielekästä tutkia, kun syyksi oletettaisiin paljastuvan aina sattuman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159