Oon yli herkkä enkä keksi siihen syytä..

Herkkälapsi

Eli oon 15vuotias aina hymyilevä ja naurava naisen alku. Mulla on muuten kaikki asiat tosi hyvin,mutta mulla on sellanen ongelma että jouduin tossa pari vuotta sitten sossujen kautta johonkin tutkintoihin
koska oon tosi herkkä persoona ja aina ollu. Esim mua rupee itkettämään jos suutun/hermostun tarpeeksi tai jos oon tarpeeks onnellinen.,se ei oo sellasta hysteeristä itkua vaan rupee valuun vettä silmistä ilman syytä enkä pysty pidättämään itkua kun ihan hetken ja oon aina hävenny asiaa.

Mutta tosiaan jouduin sinne tutkintoihin ja mua pyöritettiin paikasta toiseen käytiin kaikki testit läpi ja juttelemassa kaikkialla ja tottakai sielläkin alko vähän itkettään. Ennen tota kaikkee luulin että se on vaan osa mun luonnetta,osa sitä mikä tekee musta sen mikä oon ja se on ihan okei ja että saa itkeä. Mutta siellä mulle hoettiin että itkeminen ei oo okei ja aina on jotain ongelmia jos itkee yhtään muuta helpommin jnejne. Kaikkien niiden jälkeen musta on tuntunu että en oo normaali ja jos itken niin mulle tulee kamala olo ja pää sanoo että toi ei oo okei kuten jos vaikka lemmikki kuolee niin itken mutta esitän vahvaa ja teen sen muualla.. Mikä mussa on vikana haluuko joku kertoo sen mulle?!...

14

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasva

      Sä et oo normaali ei kukaan oo vaan herkkä.

    • herkkisnainen

      No niin nyt vastaa sulle vanhempi nainen. Luin kirjotuksesi ja ajattelin ,että huh huh, onneksi olen syntynyt 60-luvulla. Minua ei tutkittu 15-v eikä paljon myöhemminkään hakutestejä lukuunottamatta, mutta olen TOSI herkkä! Nuorena hain sairaanhoitokouluun ja psykologi kysyi haastattelussa testien jälkeen, että itkenkö usein. Sanoin, että en muuten, mutta jos olen surullinen. ( no se oli minun näkökulma se). Mutta olin siis kai jäänyt kiinni herkkyydestäni testeissä jotenkin. No en päässyt sairaanhoitokouluun, eikä se minun ykköstoive ollutkaan. Olen tehnyt urani sosiaali- ja terveysalalla pitkääääään samassa paikassa. Pidän työstäni ja saan hyvää palautetta.

      Elämä herkkänä on ihanaa : ) ja samalla kamalaa : ). Mutta on ihan mahtavaa tuntea syvästi, elämä on todella elämän makuista!!! Nauti herkkyydestäsi, nauti tunteistasi. Kun kuuntelen ystäviäni, niin heidän elämä tuntuu joskus tasapaksulta, ilman suuria tunnekuohuja. Minusta on ihanaa rakastaa täysillä, itken, kun asiat menee huonosti, mutta siitä taas noustaan ja ihania tunteita on varmasti tulossa edessäpäin vaikka nyt masentaa.

      Kun minun lemmikki kuoli, kun olin 12, niin kirjoitin päiväkirjaan, että elämällä ei ole enää mitään tarkoitusta ja surin ja itkin menetystä. Mutta olihan tuo vähän radikaalia, mutta nuorena se oli ekoja menetyksen kokemuksia.

      Kun äitini kuoli ollessani aikuinen, niin itkin lääkärikäynnillä. Sain masennuslääkkeitä ja unilääkkeitä!!! En niitä syönyt vaan itkin menetystä aikani ja tein surutyötä hartaudella ja kunnioituksella äidilleni. Pian osasin iloita taas arjen asioista ja oli helppo hymyillä.

      Eilen viimeksi kaunista hymyäni kehuttiin. Hymyilen paljon ja usein, mutta itken, kun olen surullinen tai liikutun, kun näen/koen jotakin koskettavaa.

      Et ole normaali, vaan ainutlaatuisen ihana nuori nainen!! Sinusta tulee ihana nainen kaikkine tunteinesi, tunteet ovat normaaleita, tekevät elämästä ikimuistoisen ja ihanan elää. Ja voi sitä onnellista miestä, joka sinut joskus saa rinnallensa kulkemaan.

      • Herkkälapsi

        Kiva tietää että on muitakin:) mullakin kuollut kaksi lemmikkiä,mentiiin ostamaan vuoden päästä siitä mulle uutta mutta sitten näinki saman värisen aivan ihanan pikku pupun rupesin itkeen yhtäkkiä siellä kaupassa ja en sitä sitten koskaan ole pystynyt ostaan uudestaan..


      • herkkisnainen
        Herkkälapsi kirjoitti:

        Kiva tietää että on muitakin:) mullakin kuollut kaksi lemmikkiä,mentiiin ostamaan vuoden päästä siitä mulle uutta mutta sitten näinki saman värisen aivan ihanan pikku pupun rupesin itkeen yhtäkkiä siellä kaupassa ja en sitä sitten koskaan ole pystynyt ostaan uudestaan..

        sitä samaa lemikkiä ei saa takaisin, sen menetystä on surtava riittävästi. Sitten oppii, että elämä jatkuu, vaikka minulla oli tällainen menetys. Kun se asia on päässä järjestyksessä, niin sen jälkeen on sydämessä tilaa uudelle lemmikille, joka ei korvaa vanhaa, vaan on ihana uusi yksilö, johon haluaa kiintyä ja jota on mukava hoitaa jne..

        Sinulla oli surua vielä jäljellä, koska tykkäsit niin kovin siitä aiemmasta lemmikistä ja sen kuolema oli ikävää. Sinulla oli sitä ikävä, ihan luonnollista.

        Semmosta elämä on.


      • näinluulen

        herkksnainen:

        Herkkälapsi ei krjoita kuin 15v tyttö on siis taas joku vanha äijänkäppyrä


    • encephalon

      Ominaisuutesi on ihanin minkä ihminen omistaa...Surun tunnet suruna

      ja hyvän olon muita ihanampana....

      Tunteet ovat suurin rikkaus mikä meillä on..

      Älä koskaan kenenkään anna muuttaa iseäsi

      Sinun oloasi yritetään saavuttaa monella eri tavalla..
      Narkotika...Alko ym ym

      Kun en asu Suomessa en tiedä mikä "Sossu" on mutta luultavasti

      joukko vajaaälyisiä epänormaalaja jotka eivät ymmärrä ominaisuuttasi..

      Maailmahan on Aina sama....et saa eroittua "harmaasta massasta"

      hetihän olet jonkun hampaissa

      Eikö kotonasi sinua ymmärretty vai miksi "jotkut" pääsivät asioihisi
      sekaantumaan

      • encephalon

        siis Herkkälapsi


      • Herkkälapsi

        Mua ymmärretään kotona mutta mun täti meni ilmoittamaan asiasta suurennellen sitä...


      • encephalon
        Herkkälapsi kirjoitti:

        Mua ymmärretään kotona mutta mun täti meni ilmoittamaan asiasta suurennellen sitä...

        herkkälapsi:

        Ilmanko sanotaan "suku on pahin"

        Toivottavasti "Täti" on saanut läksynsä ikiajoiksi....

        Ei sinua tarvitse "ymmärtää" olet onnellisempi kuin moni muu

        muutamat ovat uskomattoman tyhmiä..

        mitä itse pidä itsestäsi?


      • Herkkälapsi
        encephalon kirjoitti:

        herkkälapsi:

        Ilmanko sanotaan "suku on pahin"

        Toivottavasti "Täti" on saanut läksynsä ikiajoiksi....

        Ei sinua tarvitse "ymmärtää" olet onnellisempi kuin moni muu

        muutamat ovat uskomattoman tyhmiä..

        mitä itse pidä itsestäsi?

        En oo ihan varma mitä tarkoitat tolla "mitä pidät itsestäsi" mutta omasta mielestä mussa ei muuten oo mitään vikaa paljoakaan ulkonäöllisesti tai muutenkaan toi saattaa kuullostaa itserakkaalta mutta ei sillä tavvalla tarkoitan vain että oon tyytyväinen mun painoon,ulkonäköön jnejne(:


    • Herkkätyttö

      Ei se mitään vaikka ei kieltä osaa hyvin,en vain tiennyt koska samalla asialla voi tarkoittaa monta eri juttua:) en luonteeltani ota itseeni jos joku sanoo jotai. Joskus ehkä vähän rupean epäröimään asioista joita sanotaan kuten tätä. Kiitos paljon neuvoista yms. Se ehkä miksi en ole ruvennut vihaamaan itseäni johtuu varmaan siitä että olen aina iloinen nauran ja mulla on paljon rakkaita ystäviä ja ihana perhe jotka välittää ja jaksaa tukea ihan kaikessa,ilman niitä oisin aivan hukassa(:

    • encephalon

      Hyvä olo tulee kun saa kuulla kertomustasi niin harvoin nykyään

      kuulee... Varsinkin täällä suuressa maailmassa kun vain näkee kovuutta

      ja pahuutta toinen toisensa jälkeen.....

      Sinulle.. herkälle.. onnelliselle...tytölle En tällaista maailmaa missä minä
      elän...suosittelisi!!!!!

      Elä onnellisena!!!

      Hjärtlig Hälsning till Dig!!!

      • Herkkälapsi

        :)


    • encephalon

      ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe