Millä perusteella toisille työntekijöille annetaan eri työaikalistat ja työajat? Toiset voivat ajaa 10 päivää putkeen ja nauttia neljästä vapaasta johon vielä kumpaankin sekä aloitus että lopetuspääähän on räätälöity pätkä sarja? Tässä olisi nyt AKT:llä työmaata hoitaa asiat niin että homma muuttu tasapuoliseksi kaikille.Tämä nykykäytäntö syrjii toisia.
Bussifirmat eriarvoistaa kuskeja
44
654
Vastaukset
- Kuljettajana pks:lla
Olen itsekkin aikonut mennä tätä viemään tasaarvo valtuutetulle.Tämä touhuilu saa riittää ja ulkolaisten erityiskohtelu saa loppua!
- soomi mies
on ihmeellistä tämä ulkolaisten suosiminen työvuorot tehdään viron lauttojen mukaan ,samoin tulli ja poliisi ei ole kiinnostunut vaikka nämä etelän vahvistuket hääräävät vuoresta toiseen ja on suomemen osoitte pitävät autonsa viron kilvissä .tiedän että useampikin henkilö on tehnyt ilmoituksen asiasta mutta mitään ei tapahdu ...
- halbatuunari
Vantaan lähiöt on täynnä näitä autoja ja viranomaiset ei korvia lotkauta.Työnantajien puolelta on ilm käsky käynyt olla puuttumatta jne.
- Tietämättömille
halbatuunari kirjoitti:
Vantaan lähiöt on täynnä näitä autoja ja viranomaiset ei korvia lotkauta.Työnantajien puolelta on ilm käsky käynyt olla puuttumatta jne.
Niin noh, ainakin Akt näyttää kannattavan tälläista eriarvoista työvuorosuunnittelua, kun menivät lakkoon eräässä firmassa, jossa aiotaan ottaa käyttöön kiertävä ja näin ollen tasapuolinen työvuoromalli ja työntekijät vielä tukivat sitä jäämällä lakkoon.
Ennen lakon kannattamista kannattaisi varmaan ottaa selville miksi edes lakkoillaan... Luottamusmiehet vedättää ja manipuloi kuskeja sen minkä kerkiää ja itse istuu luottamusmiestilassaan myhäillen, kun itsellään on säännöliset työvuorot. Ottakaa ihan oikeasti asioista selvää, älkääkä vain uskoko sokeasti kaikkea sitä mitä teille syötetään. - Totta mooses...
Tietämättömille kirjoitti:
Niin noh, ainakin Akt näyttää kannattavan tälläista eriarvoista työvuorosuunnittelua, kun menivät lakkoon eräässä firmassa, jossa aiotaan ottaa käyttöön kiertävä ja näin ollen tasapuolinen työvuoromalli ja työntekijät vielä tukivat sitä jäämällä lakkoon.
Ennen lakon kannattamista kannattaisi varmaan ottaa selville miksi edes lakkoillaan... Luottamusmiehet vedättää ja manipuloi kuskeja sen minkä kerkiää ja itse istuu luottamusmiestilassaan myhäillen, kun itsellään on säännöliset työvuorot. Ottakaa ihan oikeasti asioista selvää, älkääkä vain uskoko sokeasti kaikkea sitä mitä teille syötetään.Hyvin huomaa ettet tiedä millaisesta kierrosta oli veolian tapauksessa kyse.
- 14+7
halbatuunari kirjoitti:
Vantaan lähiöt on täynnä näitä autoja ja viranomaiset ei korvia lotkauta.Työnantajien puolelta on ilm käsky käynyt olla puuttumatta jne.
Eikä pelkästään Vantaalla. Laskin oman kotikadun kilvet iltakävelyllä ja 37% oli Viron rekisterissä. Paljonkohan virolaiset kuskit saavat palkanlisää vuodessa tämän autotempun avulla?
- Tietävile
Se Veolian työvuoromalli oli esillä eikä enemmistö halunnut sitä käyttöön kun oli niin surkea. Kaikki tiesivät minkälainen oli suunnitteilla. Tasapuolinen kyllä mutta susi silti.
- Kenen vika
Ongelma siellä Veolialla oli kun jotkut ajoivat jatkuvasti hyviä sarjoja ja pyhiä.
Kun taas osa teki jatkuvasti pitkää päivää jotka kuitattiin 5 tunnin yövuoroilla ja eri vuoroja sekaisin. Vapaat loppuivat iltaan ja takaisin töihin niin aikaiseen aamuun.
Ihan jokapäiväistä.
Eikä luottamusmiestä kiinnostanut ennenkun sama olisi tullut myös muille. Muistaakseni sanoi että "kokeilevat kepillä jäätä.." ja kaatoi itselleen lisää kahvia.. - On ja pysyy
Kenen vika kirjoitti:
Ongelma siellä Veolialla oli kun jotkut ajoivat jatkuvasti hyviä sarjoja ja pyhiä.
Kun taas osa teki jatkuvasti pitkää päivää jotka kuitattiin 5 tunnin yövuoroilla ja eri vuoroja sekaisin. Vapaat loppuivat iltaan ja takaisin töihin niin aikaiseen aamuun.
Ihan jokapäiväistä.
Eikä luottamusmiestä kiinnostanut ennenkun sama olisi tullut myös muille. Muistaakseni sanoi että "kokeilevat kepillä jäätä.." ja kaatoi itselleen lisää kahvia..Sama ongelma on kaikissa yhtiöissä. Toiset saa parhaat sarjat ja toiset taas kaikki paskasarjat. riippuu ohan kielen väristä mitä sarjoja joutuu ajamaan.
- rikkuri 8
kyllä luulisi olevan muutatekemistä kun valittaa joka asiasta, kyllä ne virolaiset ja venäläiset, jotka tulee töihin suomenpuolelle on kunnon työmiehiä, terveitä ja tekevät annetut työt rutisematta ja maksavat verot tänne ja vuokrat täsmällisesti..
ja harvoin niitä on koulutettu suomalaisen yhteiskunnan rahoilla, kyllä ne tulee kortti valmiina.. on se kamalaa että terveet suomalaiset pikkupojat valittaa, kun joutuu töihin... menkää nyt itteenne...tv. työtä pelkäämäton pohjalainen...- popovitsi
Kuules pohjalainen oletko ihan tosissasi? Ajokortit on joo ja moniko niistä on ostettu?Tämä ei ole legendaa meinaan että autokoulut käytiin kruunuilla.Suomalaiset ovat ihan ok työmiehiä ja tässä ei haluta poistaa mitään vaan tahdotaan että kaikki saa samat edut! Tasamaan tallaajat ovat hiukan hitaita ymmärtämään missä mennään mutta kyllä se menee jakeluun sitten joskus.
- jepjep6
Kyllä ne virolaisetkin rutisee, mutta ne rutisee viroksi niin että suomalainen ei tajua !
- Häpeä
Reilu pelihän se on työnantajaltakin jos eestin miehet tekee kuitenkin omalla vastuulla toitä liian pitkän putken, mistä työnantajakin voisi joutua vaikeuksiin. Niin menköön kotio rakkaiden luo kera pitkän vapaan.
Miksi niitä muuten riittää näihin hommiin. Ai niin meillä härmäläisillä ei ollut kiinostusta vaikka palkka on aikas kohillaan.- 16+2
Joo ei ollut kiinnostusta ei. Eikä varmaan koulutettavistakaan seulota pois suomalaisia, jotta saadaan kaupungin työvoimaa monikulttuuristettua.
"Bussikuskeista. Helsingin kaupunki syrjii "positiivisesti" koulutusvalinnoissaan ja uusista koulutukseen otettavista linja-autonkuljettajista jo 70% on maahanmuuttajia. Tämä on tietoinen päätös, joka on johtanut nykyiseen tilanteeseen mamukuskien osalta.
Moni ei tiedä tätä, mutta linja-autonkuljettajan ammatti on kohtalaisen haluttu koska se on kaupungin duunariosaston tehtävistä kärkipäästä palkkauksen suhteen. Myös viikonloppua ja yötä ajava lähiliikenteen kuljettaja pääsee tulotasossaan helposti yli keskipalkan. Tästä syystä uusille kursseille tulee joka kerta useampi sata hakemusta, joista valita kuljettakokelaita.
Helsingin virallisena linjana on kuitenkin syrjiä kantasuomalaisia, jotta työvoima saataisiin monikulttuurisemmaksi. Koskapa naisvaltaisia toimistojen suojatyöpaikkoja ei tietenkään voida antaa mamuille, pitää asian korjaamiseksi palkata todella paljon mamuja johonkin tiettyyn segmenttiin. Näin voidaan esittää tilastoilla, että kaupungin työvoima on monikulttuurista kun 10 tai 15 prosenttia on maahanmuuttajataustaisia, vaikka tosiasiassa ne naisvaltaiset toimistot ovat edelleen 100% valkoisia ja paikallisliikenne taas pyörii 70% maahanmuuttajavoimin.
Mamukuskien suuri lukumäärä ei todellakaan kerro mistään muusta kuin siitä, että kantasuomalaisia syrjitään koulutuspaikka- ja työbhaussa." - 8799ytw
16+2 kirjoitti:
Joo ei ollut kiinnostusta ei. Eikä varmaan koulutettavistakaan seulota pois suomalaisia, jotta saadaan kaupungin työvoimaa monikulttuuristettua.
"Bussikuskeista. Helsingin kaupunki syrjii "positiivisesti" koulutusvalinnoissaan ja uusista koulutukseen otettavista linja-autonkuljettajista jo 70% on maahanmuuttajia. Tämä on tietoinen päätös, joka on johtanut nykyiseen tilanteeseen mamukuskien osalta.
Moni ei tiedä tätä, mutta linja-autonkuljettajan ammatti on kohtalaisen haluttu koska se on kaupungin duunariosaston tehtävistä kärkipäästä palkkauksen suhteen. Myös viikonloppua ja yötä ajava lähiliikenteen kuljettaja pääsee tulotasossaan helposti yli keskipalkan. Tästä syystä uusille kursseille tulee joka kerta useampi sata hakemusta, joista valita kuljettakokelaita.
Helsingin virallisena linjana on kuitenkin syrjiä kantasuomalaisia, jotta työvoima saataisiin monikulttuurisemmaksi. Koskapa naisvaltaisia toimistojen suojatyöpaikkoja ei tietenkään voida antaa mamuille, pitää asian korjaamiseksi palkata todella paljon mamuja johonkin tiettyyn segmenttiin. Näin voidaan esittää tilastoilla, että kaupungin työvoima on monikulttuurista kun 10 tai 15 prosenttia on maahanmuuttajataustaisia, vaikka tosiasiassa ne naisvaltaiset toimistot ovat edelleen 100% valkoisia ja paikallisliikenne taas pyörii 70% maahanmuuttajavoimin.
Mamukuskien suuri lukumäärä ei todellakaan kerro mistään muusta kuin siitä, että kantasuomalaisia syrjitään koulutuspaikka- ja työbhaussa."Itse näkisin että tuo suomalaisten syrjintä bussikoulutuksesta johtuu myös siitä että maahanmuuttajat eivät uskalla valittaa työvuoroista.
Näin saadaan pidettyä järjettömät työpäivät.
Onkohan muuten ihan lainmukaista tuo posítiivinen syrjintä? Se on fakta ettei missään muualla kuin suomessa tehdä noin, syrjitä omia kansalaisia.
Koulutuksen järjestäjät sekä muut asianomaiset pitäisi laittaa edesvastuuseen ja rangaistukset syrjinnästä. - 11+1
8799ytw kirjoitti:
Itse näkisin että tuo suomalaisten syrjintä bussikoulutuksesta johtuu myös siitä että maahanmuuttajat eivät uskalla valittaa työvuoroista.
Näin saadaan pidettyä järjettömät työpäivät.
Onkohan muuten ihan lainmukaista tuo posítiivinen syrjintä? Se on fakta ettei missään muualla kuin suomessa tehdä noin, syrjitä omia kansalaisia.
Koulutuksen järjestäjät sekä muut asianomaiset pitäisi laittaa edesvastuuseen ja rangaistukset syrjinnästä.Kyllä, "positiivinen" syrjintä on ihan laillista. Toiseen suuntaan se ei sitten menekään ihan samalla tavalla.
- kaupunki ei valitse
16+2 kirjoitti:
Joo ei ollut kiinnostusta ei. Eikä varmaan koulutettavistakaan seulota pois suomalaisia, jotta saadaan kaupungin työvoimaa monikulttuuristettua.
"Bussikuskeista. Helsingin kaupunki syrjii "positiivisesti" koulutusvalinnoissaan ja uusista koulutukseen otettavista linja-autonkuljettajista jo 70% on maahanmuuttajia. Tämä on tietoinen päätös, joka on johtanut nykyiseen tilanteeseen mamukuskien osalta.
Moni ei tiedä tätä, mutta linja-autonkuljettajan ammatti on kohtalaisen haluttu koska se on kaupungin duunariosaston tehtävistä kärkipäästä palkkauksen suhteen. Myös viikonloppua ja yötä ajava lähiliikenteen kuljettaja pääsee tulotasossaan helposti yli keskipalkan. Tästä syystä uusille kursseille tulee joka kerta useampi sata hakemusta, joista valita kuljettakokelaita.
Helsingin virallisena linjana on kuitenkin syrjiä kantasuomalaisia, jotta työvoima saataisiin monikulttuurisemmaksi. Koskapa naisvaltaisia toimistojen suojatyöpaikkoja ei tietenkään voida antaa mamuille, pitää asian korjaamiseksi palkata todella paljon mamuja johonkin tiettyyn segmenttiin. Näin voidaan esittää tilastoilla, että kaupungin työvoima on monikulttuurista kun 10 tai 15 prosenttia on maahanmuuttajataustaisia, vaikka tosiasiassa ne naisvaltaiset toimistot ovat edelleen 100% valkoisia ja paikallisliikenne taas pyörii 70% maahanmuuttajavoimin.
Mamukuskien suuri lukumäärä ei todellakaan kerro mistään muusta kuin siitä, että kantasuomalaisia syrjitään koulutuspaikka- ja työbhaussa.""Helsingin virallisena linjana on syrjiä kantasuomalaisia"
ei aivan pidä paikkaansa....
Helsingin kaupunki ei valitse henkilöitä koulutukseen vaan valintatilaisuudessa on bussiyhtiön, koulutuslaitoksen ja TE-keskuksen edustajat päättämässä. Näistä henkilöistä bussiyhtiön edustajat koulutuslaitoksen ihmisiä kuunnellen tekevät sen todellisen valinnan.
Bussiyhtiön intresseissä taas yrittää seuloa hakijoiden joukosta ammattiin sopivin aines kansalaisuuteen katsomatta. Jos hakijoiden joukossa ei ole riittävästi täysipäisiä kotimaisia niin sitten on valittava muita. - nykyinen tarjonta
kaupunki ei valitse kirjoitti:
"Helsingin virallisena linjana on syrjiä kantasuomalaisia"
ei aivan pidä paikkaansa....
Helsingin kaupunki ei valitse henkilöitä koulutukseen vaan valintatilaisuudessa on bussiyhtiön, koulutuslaitoksen ja TE-keskuksen edustajat päättämässä. Näistä henkilöistä bussiyhtiön edustajat koulutuslaitoksen ihmisiä kuunnellen tekevät sen todellisen valinnan.
Bussiyhtiön intresseissä taas yrittää seuloa hakijoiden joukosta ammattiin sopivin aines kansalaisuuteen katsomatta. Jos hakijoiden joukossa ei ole riittävästi täysipäisiä kotimaisia niin sitten on valittava muita.Nyt on tilanne vaan sellainen että ei ole muunlaisia kuljettajia tarjolla. On vaan surkeita tai täysin soveltumattomia kuljettajia. Pakon edessä palkataan porukkaa jotka ei kuulusi kuljetusalalle. Lisäksi koulutus on retuperällä niin näkyy venäläinen ajotapa liikenteessä. Pysäkeille ajoa ei hallita mikä hidastaa muiden ajoa. Uskomaton määrä kolareita mikä aiheutuu uusien kuljettajien törmäilyistä.
- onko aloittaja
kysellyt itselleen samaa mahdollisuutta? Uskoisin, että siihen on mahdollisuus olemassa. NM. Myöskin pks.lla ajava.
- ......
Hmmmm.valitettavasti kaikki ei voi ajaa samaa vuoroa eikä kaikki voi olla 7.oo -16.oo töissä. Eikä säännölliseti voi olla 1o päivää putkeen töissä . Jos haluaa säännöllistä työaikaa niin vaihtaa alaa.
- Fiksu huomio
Sillähän alan epäkohdat ratkaistaan helposti. Kaikki tyytymättömät vaihtaa alaa ja muut liittyy loimaan liittoon. Oliko muita yhtä viisaita ajatuksia.
- .......
Ei ongelmaa tarvitse ratkaista se ratkeaa lista kierrolla ... ...joskus joutuu paska kohtaan listalla(valittamalla usein jää hetkeksi polkemaan pawkakohtaan). Ja ajo päivistä sen verran max 6päivää putkeen ja sen jälkeen VP.
- NM fiksu huomio
Juttuhan kulkee niin, että vallankin PK-seudulla sulla on erinomaisen suuret mahdollisuudet vaikuttaa työaikoihisi. Jos tahdot ajaa pelkkiä aamuja tai iltoja/yötä, niin se kyllä onnistuu. Onnistuu myös jos tahdot ajaa esim. 10 pv putkeen ja siten viettää 4 vapaata. Eii se ole kansallisuudesta kiinni, vaan ihan sun omista valmiuksista tehdä töitä. Henkilökohtaisesti esitin n. 7 v sitten että tahdon ajaa pelkkiä aamuja, koska se sopi mulle perhesyistä. Yhä vielä ajan aamuja ja ajan hamaan loppuun. (n.5-6v) VKL töitä on joka toinen ja ksm. työpäivät ovat 8-9 tuntisia. Toki pitempikin jokunen eli 3-4 10-12 tuntinen mahtuu aina 2 viikkojaksoon, mutta ei nuo ole vielä olleet mikään rasite. Jos näin lähes 60 jaksaa nuo tehdä, niin olettas jonkun märkäkorvankin jaksavan.
- volvo850
Päivät kyllä saisi normaalin pituisiksi, jos vaan halua oisi. Sehän tässä se on ongelma on, ei se että onko kaikilla 7-16 vuorot.
Muttei tule tapahtumaan jollei Kaikki kuskit mene lakkoon vaikka puoleksi vuodeksi jos tarvis ja liitto takana.
Lahjotut liiton miehet vastustavat tietenkin muutoksia ja tyhmät kuskit saavat taas 10c lisää tunnille... - Ihmetteleeeeee
Onko se sitten nauttimista, että joutuu ajaa 10 putkeen????
- Ei onnistu enää
Ennen onnistu se 10 vuoroa putkeen ja pelkkien ilta tai aamuvuorojen ajaminen.
Ne vanhat käytännöt on pyritty säilyttämään ettei tulis turhia riitoja. Nyt on tilanne toinen ja useimmissa yhtiöissä ei enää ole mahdollisuutta valita ko työvuorojärjestelyjä.
Nyt on tyylinä se että ne jotka haluaa ajaa viikonloppuja ei saa ajaa niitä ja taas ne jotka ei halua ajaa viikonloppuja joutuu ajamaan niitä. - Kaikkea ei voi saada
Volvo 850, kerrohan miten saat kaikille ns. normaali työpäivät, kun ajoa ei riitä kaikille tasaisesti pitkin päivää ruuhkavuorojen takia. Käytännössä aamulla aikaisin varikon piha on tupaten täynnä autoja, jotka häviävät seitsemään mennessä. Kello 10.00 jälkeen piha alkaa täyttyä taas autoista, jotka häviävät taas iltapäiväruuhkaan n. kahden jälkeen. Ilta seitsemältä piha on taas täynnä autoja. Iltaisin / öisin on minimimäärä autoja liikenteessä. Olisikin naurettavan helppoa laatia työvuorot, jos tasan sama määrä olisi autoja tasaisesti liikenteessä pitkin päivää ja vasta yöllä hiljenisi, vaan kun tosielämässä näin ei tapahdu. Osa-aikaisiakaan ei saa kuljettajia edustavan liiton tahdon mukaan olla kuin 2/per varikko.
Täytyy myös huomioida, että palkkakulut täytyy olla suhteutettu ajettuihin vuoroihin. Liikenteen tilaaja ei nimittäin lorvimisesta maksa.
Jos ei ole koskaan monen sadan kuljettajan työvuoroja pääkaupunkiseudun linja-autoliikenteessä laatinut, niin ei ehkä paljon kannattaisi puskista huudella toisten haluista.
Ja mitä palkkaan tulee, linja-auton kuljettajan lähtöpalkkakin on parempi kuin monessa muussa vastuullisessa ammatissa (johon valmistuakseen on kuitenkin tarvinnut lukea useamman vuoden, linja-auton kuljettajaksi pääsee 6kk koulutuksella) ja siinä on varmaan huomioitu vastuullisen työn lisäksi myös epäsäännöliset työajat. - ennen oli paremmin
Vanha hkl- linjavaali joka taloon. Vanhat valitsee ensin sarjansa ja nuoret kuskit ajakoon aikansa paskavuoroja. Siinä ei kansallisuus tai perseennuolenta auta. Reilu järjestelmä.
- Lakko
Se on lähes joka alalla ruuhkahuiput. Kumma kun muilla aloilla onnistuu. Ja halutessa onnistuu myös bussikuskeilla.
"Liikenteen tilaaja ei nimittäin lorvimisesta maksa."
Saavatko palomiehet, ahtaajat, kaupan kassat, poliisit tai vaikkapa lentäjät palkkaa odotustunneista eli lorvimisesta? Mitähän ne sanoisi jos kävisi ehdottamassa vastaavaa kun bussikuskeilla?
Mikä tekee bussikuskeista erilaisen? Ei mikään. Paitsi lahjotut liitonmiehet ja mamu taustaiset kuljettajat joita voi kyykyttää, siksihän heitä on se 70% kuskeista.. - .......
Suomen työmarkkinat eriarvoistaa ihmisiä ulkomaanlaisille tarjotaan 5euron palkkaa ja suomalaisia ei palkata koska palkka on liian korkea yrittäjän kannalta.. esim. Jos valtio laskee verotuoton n10€:n mukaan ja palkkaa saakin vain 5€:a niin verotuotto jää laskelmista 50%:ia syy ja seuraus on että valtio nostaa vero prosenttia. Eriarvoisuus työmarkkinoilla on aina huono asia joka tulee aina kaikkien maksettavaksi.
- Bussivirmanomistaja
Työtä vuorotta pussikuskiperkeleille. Jos ei kelpaa niin heti poies ja maahanmuuttaja tilalle!
Olette roistoja koko sakki, pitäisi saata lyhyempää päivää ja muita etuja. Nytekin on jo pekaspäivät yms, niisäkin on liikaa. Kylä se vaan on niin ettei pitä hakeutua alale jos ei pysty sielä olemahan.
Onneksi sain palkatua hyviä virolaisia ja venäläisiä töihin meitin virmaan, tekeevät paljon töitä eivätkä kokoajan ole ruikutamasa vapaita ym. Maksan niille tes 10% läpitunnit. Hyvin ovatten viihtyneet, ja enä en muita palkaakaan kun viron ja venäjän miehiä. Vielä kun laitan tytäryhtiön viron niin voin palakata sielta suoraan kuskit ni tulee vielä halvemmaksi kun täälä. Sitte ei tarviitse katsela valittavia suomalaiskuskeja.- .....
Eipä sullakaan firmas töitä ole kun täällä jaksat parkua työntekijöistä. Ja oma elämä on tärkeempi kun bussin ajaminen korvaus oman ajan menettämisestä on tärkeämpi kuin bussin ajaminen
- Koti-Mainen
..... kirjoitti:
Eipä sullakaan firmas töitä ole kun täällä jaksat parkua työntekijöistä. Ja oma elämä on tärkeempi kun bussin ajaminen korvaus oman ajan menettämisestä on tärkeämpi kuin bussin ajaminen
Niin ja kusetappas niitä viron ja venäjänpoikia , tai edes yritä moista , niin jos et siihen mennessä ole liemessä ollut , niin sitten tiedät olevasi.
- .......
Hmmmmm..... annappa parempi vinkki mistä päin olet virmas kanssa niin käydään työsuojelu piirin ja AKT:n kanssa kattomassa siä vai pitääkö kostaa takuu varmaan paikkaan sanomisias.
- hah3
Olikos kova päivä bussivirman omistajalla goffin peluussa?
Pitäis saada myös virolaisia firman omistajia tänne suomeen niin loppuis se lorviminen golf kentillä ja ois omistajakin tekemässä oman osuutensa firman hommista :) - niimpäniin
Mikset muuta itsekkin sinne viroon? perusta sinne firma ja palvele niitä virolaisia?
Miksi täällä suomessa pyörität firmaa?, uskoisin ainaskin että kun ne virolaiset on niin ihania ja hyviä työntekijöitä niin siellä vois firmanomistajakin tienata ainaskin tuplat suomeen verrattuna.
Suomalaisia kyllä oot kuppaamassa,mutta mitään et halua antaa!
Kukahan tommoisen mulkunkin on tähän maahan synnyttänyt?
- valta
Taitaa tuo virmanomistaja olla trolli mutta on siinä kyllä totuuttakin hieman. En tiedä tilannetta bussipuolella mutta rahtipuolella menee juuri noin. Viron ja Venäjän kuskit ajaa ja useimmat firmat ovat ketjuttaneet alihankinnat balttiaan. Turha on uhota täällä millään työsuojelupiirin / munattoman AKT:n puuttumisella asioihin. Tosiasia on että niitä ei kiinnosta ja ulkomaisiin alihankkijoihin ei ole oikein edes toimivaltaa...
- Ala Vaihdettu
Aluehallintoviraston työsuojelutarkastajat yhdessä virkavalan edustajien kanssa ratsaavat tien päällä ulkomaisetkin. Matka katkeaa kuin hanhen kinttu ihan sama minkä maan lipun alla purjehtii jos epäkohtia löytyy joko ajoneuvoista tai taukojen noudattamattomuuksista.
- busajusa
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Aluehallintoviraston työsuojelutarkastajat yhdessä virkavalan edustajien kanssa ratsaavat tien päällä ulkomaisetkin. Matka katkeaa kuin hanhen kinttu ihan sama minkä maan lipun alla purjehtii jos epäkohtia löytyy joko ajoneuvoista tai taukojen noudattamattomuuksista.
hah hah.ratsaako ne yhtä innokkaasti, kun poliisi valvoo joukkoliikennekaistoja.
- Ala Vaihdettu
busajusa kirjoitti:
hah hah.ratsaako ne yhtä innokkaasti, kun poliisi valvoo joukkoliikennekaistoja.
Tiedä häntä miten innokkaasti ,mutta milloin sattunut ratsia olemaan jossakin , niin aina sinne muutama tienoheenkin jää.
- Karjuheinolasta
Virolaisethan eivät tunne työaikaa, on tosiasia, eivätkä ymmärrä että liksaakin työstä maksetaan, on yhä totta nykyäänkin. Siksi heitä suositaan.
Mutta harvemmin heitä polkupyörällä ajelevan näkee. On heillä autot, joskin ropposet ja vaikka länsimaisia, niin jossain Saksassa tai muualla Euroopassa jo loppuun ajettuja.
Eivät mitään järjen jättiläisiä, se on myönnettävä.
Miksi ette suomalaiset työssä olevat pistä pikkasen kampoihin tuolle "kabotaasille" mitä nuo virolaiset hinnanpolkijat työnarkomaanit tekevät.
Myöskin ammattiliitot voisivat hieman terhistäytyä. - tyhjänsaa
Tässä voi jo suunnitella liitosta eroamista, sen verran kova on alamäki bussi-alalla ollut parissa kymmenessä vuodessa.
- Partajugi
Mitenhän arvelisit silloin käyvän ?
Joku saattaisi ilman liiton ja luottareiden tukea pärjätäkin , mutta harvempi, tilanteissa jossa joutuu vastakkain johdon kanssa neuvottelemaan omista eduistaan yksin firman johtoa ja ammattiekonomeja vastaan.
Veikkaanpa että edellisen kommentin kirjoittajaltakin paskat valahtaisi housuun jo pelkästään siitä kun johtaja yskäisee !
Kyllä AKT toimii, mutta tarvitsee myöskin jäsenistönsä tuen. Ei se ilman impulssia voi eikä saa pistää mitään työnseisausta pystyyn tai firmaa hakusaartoon !!! - Anonyymi
Meillä ei ilman luotsin apua pärjää, vaikka pehmopika isosta koostaan huolimatta on.
S. on niin kova huutamaan meille alaisilleen ja muutenkaan mitään käytöstapoja ei sillä ole.
Eiköhän Capman, kun tarpeeksi monta viestiä sinnekin suuntaan siitä diktaattorista mene, puutu sen toimiin ankaralla kädellä.
Eikä kädellä tarkoita Kädeä joka puhalsi itsensä Nobinalta, on käynyt täällä ilmi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561896Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481648- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51527Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61415Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138