Kyselisin että mitkä ovat oikeuteni tässä tilanteessa, olen vajaa puoli vuotta siitten muuttanut asuntoon ja teimme pyynnöstäni vuoden määräaikaisen vuokrasopimuksen, asunto oli myynnissä ja halusin näin turvata itseni ja lasteni tilanteen ainakin vuodeksi eteenpäin.
Nyt sain puhelun kiinteistönvälittäjältä, asunnolle olisi ostaja ehdokkaat, mutta he hjaluaisivat muuttaa itse tähän kahden kk:n sisällä ostohetkestä... ??? Eihän minun ole pakko siihen suostua, mutta jos he ostavat asunnon, sitooko määräaikainen vuokrasopimukseni heitä, vai voivatko he irtisanoa vuokrasopimukseni ostopäivänä, jolloin minun tulisi muuttaa sen 3kk:n irtisanomisajan puitteissa?
Tilanne on suoraan sanottuna perseestä, jos heiltä menee kauppa sivusuun, on heillä velvollisuus ilmoittaa sopimuksen todella päättyvän määräaikaisuuteen vain kk ennen päättymistä. kuukaudessa en löydä tältä alueelta uutta asuntoa meille. Kuitenkaan jos he tämän ostajaehdokkaan menettävät, eivät varmasti ole suostuvaisia siihenkään, että muutan niin pian kuin vain löydän uuden asunnon, jolloin joutuisin korvaamaan heille sitten menetykset sinne meidän sopimuksen loppuun saakka... Puun ja kuoren välissä. Ihannetilannehan olisi se et todellakin löytäisin nyt sen uuden kodin, ja pääsisin sinne sen kahden kkn sisällä, kaikki olisivat tyytyväisiä, mutta se todennäköisyys on aika huono, tästä kaupunginosasta kun en lasten koulun vuoksi voi lähteä :(
Voinko ehdottaa itse sopimuksen muuttamista toistaiseksi voimassa olevaksi? tällöinhän minulla on aina se 3kk aikaa etsiä se asunto, ei tule sitä paniikkia joka saattaa tulla kk ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä, jos ilmoittavat et siihen päättyy...
Määräaikainen vuokrasopimus--> asunto myydään
3
259
Vastaukset
- 17+1
Jos sinulla on määräaikainen vuokrasopimus niin se jatkuu määräajan loppuun asti riippumatta kuka asunnon omistaa.
- vesa5
Kyllä kai tämä kiinteistönvälittäjä on tehnyt selväksi ostajaehdokkaille että kohteessa on määräaikainen vuokrasopimus ja selventänyt sen merkityksen.
Sopimus on voimassa sopimuskauden loppuun asti ja jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ellei sitä irtisanota.
Haluaisin tietää mistä firmasta ko. välittäjä on?? - vanhan liiton jäärä
Sinähän voit hyvin pyytää omistajalta X-summaa, että lähdet uusien ostajien sanelemassa aikataulussa. Näin asia on toiminut ennenkin ja näin se tulee toimimaan myös jatkossa. Siinä kaikki osapuolet voittavat! Ja sinä varmasti löydät itsellesi uuden asunnon, kun tartut toimeen ja lähdet liikkeelle oikealla energialla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983