Terve,
Yritän saada pystytettyä kohtuullisin kustannuksin kuluttajatuotteita myyvän verkkokaupan, jossa rahavirta koostuu aika pienistä kertaostoista (keskimääräinen ostos 20-80e). Suomalaiset verkkokauppaviritykset näyttää suomeksi sanottuna perkeleen rumilta, niiden käytettävyys on ihan älyttömän huonoa mutta hinnat (silloin harvoin kun niitä edes ilmoitetaan) on tuhansien eurojen kertalaakeja tai noin 100e/kk -kuukausimaksuja. Muutama poikkeus on, mutta jokaisessa halvemmassa palvelussa tökkii jokin.
Olen päätynyt kokeielmaan hyvällä menestyksellä ulkomaisia (lähinnä yhdysvaltaiaisia) e-commerce -alustoja, jotka saisi suomenkielisiksi ja toimimaan suomalaisen alv-käytänntöjen mukaiseksi. Näyttää hyvältä, mutta nyt on vielä yksi kysymysmerkki: maksupalvelut. Onko kukaan käyttänyt ulkomaisia maksupalveluja, nehän tarjoaa ihan samat luottokortti- ja credit/debit -korttimaksuominaisuudet kuin esim. Suomen Verkkopalvelut?
Jotkut suurimmista näyttäisi tukevan myös suoraa verkkopankkimaksua ainakin suurimpien suomalaisten pankkien kanssa. Onko kellään kokemusta? Onko ulkomaisesta maksupalvelusta jotain haittaa asiakkaiden silmissä? Maksulomake on tottakai kuitenkin suomeksi, kuten koko muukin verkkokauppa.
Hinnat on ihan samaa luokkaa kuin kotimaisillakin, ja tilitysnopeudeksi luvataan samoja lukemia; näyttäähän se maksuilla vetkuttelu onnistuvan suomalaisilta yhtä lailla, niin en oletakaan että päivän tai viikon viiveellä mitään suorituksia tulisi tilille.
Verkkokaupan maksupalvelut ulkomailta?
6
1078
Vastaukset
- v.erkko1
Jos hinnat on samat kuin suomalaisilla, miksi helkutissa pitää ottaa palvelut ulkomailta. Väännä nyt sitten lontoota jonkun kielipuolen palveluneuvojan kanssa kun on ongelmia. Suomalainen verkkokauppa ja maksutpalvelu ulkomailla - herättää epäilyjä.
- megadorka
Siksi pitää ottaa palvelut ulkomailta, kun sattuneesta syystä jokin kanadalainen palveluntarjoaja ei ole tehnyt jonkun pienn Checkout Finlandin kanssa sopimusta maksuliikennegateway-integraatiosta.
Englanniksi joudun joka tapauksessa asioimaan kaikkien tavarantoimittajien, kuriirifirmojen ja muiden yhteistyötahojen kanssa, joten kieli ei nyt ole mikään ongelma.
Et mahda tietää, että kotimaisen päivittäistavarakaupan taloushallinnostakin suuri osa käy mutkan Intiassa. Se vaan ei näy kuluttajalle mitenkään.
- Paypalit
Etpä välittänyt laittaa kyselyysi ainoatakaan linkkiä ulkomaisista maksupalveluista joissa voisi käyttää suomalaista Verkkopankin maksusysteemiä.
Ulkomaisia PayPaleja on käytetty Suomenkin verkkokaupoissa jo iät ja ajat. Kyllä ne ihan hyvin toimii. Maksaminen tosin käy kansainvälisillä korteilla (VISA etc) ja maksutapahtuma on englennin kielellä.
Mutta kyllä ne tosiaan OK toimii, ja rahat tulee tilille.- megadorka
Ihan asiallinen kommentti, unohdin laittaa esimerkit mukaan. Tässä muutamia mitä olen miettinyt. Kaikissa noista EI OLE niitä suomen verkkopankkimaksupainikkeita. Kiinnostavin on tuo ensimmäinen, Skrill, jonka hinnoittelu on ihan lupaava.
Skrill/Moneybookers: Visa Credit/Debit, Mastercard Credit/Debit, Amex, Diners, Visa Electron, Nordea, Danske, OP
Quickpay: Visa Credit/Debit, Visa Electron, Mastercard Credit/Debit, Amex, Nordea, Danske, Diners
Toinen kysymys on, kuinka paljon ihmiset ostaa maksamalla suoraan verkkopankkipainikkeilla? Suhteessa luottokortteihin? Puhtaasti korttimaksuja välittäviä pankkeja ja/tai operaattoreita kun olisi vielä enemmän, esim.
Braintree: Visa, Visa electron, Mastercard, Mc Debit/Credit
Paymill: Visa, Visa electron, Mastercard, Mc Debit/Credit, Amex ym.
- kökökk
Kyllä suurin osa maksuista meilllä tulee verkkomaksuilla ja pieni siivu luottokortilla. Monikaan ei taida uskaltaa antaa luottokorttitietojansa joka kauppaan. Ja nythän Paytrail lanseerasi oman maksusysteemin, ei tarvitse enää verkkopankkitunnuksia tai luottokorttinumeroita, kun luo tilin.
- Mika908
Asiakkaan näkökulmasta jonkin itselle entuudestaan täysin tuntematton, ulkomaisen maksupalvelun käyttö nostaisi hiukset pystyyn verkkokaupassa. Epäilykset heräisivät, mutta en jaksaisi selvitellä, että onko jokin huijaus vai ei. SIispä häipyisin verkkokaupasta pois maksamatta luultavimmin.
Asiakas haluaa nähdä Paytrailin, Checkoutin tai Maksuturvan logon maksaessaan. Ne ovat tuttuja ja turvallisia, luovat tiettyä turvallisuutta. Jos tulee asiakkaana ongelmia (esim. tuote ei saavu perille), en todellakaan halua alkaa soittelemaan minnekään ulkomaille englanniksi.
Onhan noita tapauksia ollut, että verkkokauppa on ottanut rahat ja tavaraa ei tule. Paytrailin avulla sitten asiaa selvitelty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576