Sopivan kokoinen?

heppafani1

Mikä olisi minulle sopivan kokoinen hevonen/poni. Olen 160-165cm ja painan noin 50 kiloa.

2

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ometepe

Suosittelen torinhevosta ja ehkä suokkia?? Mutta ehkä olet suokille liian iso, Se torinhevonen olisi kyllä sopiva. En suosittele mitään ponirotua, paitsi kärryille jonkun Ponin tai suokin. Riippuu käyttötarkoituksesta..Kisoihin joku arabialainen.. Raveissa suokki, harrasteheppana torinheppa ja harrastekäyttöön(vain kärryille) suokki tai joku poni..

• mä joku vvaan ;-)

Kyllä tuon kokoiset voi vielä mennä poneilla. Itse olen suurin piirtein saman kokoinen ja olen mennyt tallini 125cm ponilla eikä jalat mene vielä mahan yli. Mutta jos aiot ostaa ponin, niin suosittelen jotain 140cm- ponia, ettet kasva heti liian isoksi. Jos poni ei ole pakko, voit ottaa vaikka jonkun pienen hevosen. Ratsastuksenopettajani on sanonut, että voin mennä vielä tällä kyseisellä ponilla välillä. Ei poni yhteen kertaan kuole, ja minusta 50kg ei ole kovin paljon. Suokitkin jaksaa kantaa aikuisen miehen, ja esim. islanninhevosetkin jaksaa hyvin, mutta myös jotkin muutkin ponit. Shettistä en kuitenkaan suosittele. Rohkeasti vaan etsimään ja hyvää joulua! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      361
      4865
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      133
      4253
    3. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      1
      2646
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      218
      2598
    5. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      105
      2374
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2199
    7. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1804
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1599
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      54
      1441
    10. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1386
    Aihe