Onko kokemuksia

polvipipi

polven nivelrikon hoidosta synvisc pistoksilla?
Jos niin mistä/missä olette pistoksia saaneet?

61

36756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osteoarthrosis prim.

      Lääkäriltä sain pistoksen.

    • nekku 4

      kuka tietää paljonko maksaa synvisc pistokset

    • N i l i

      No se lääkäri joka pistääkin tietää hinnan.
      1. Valitse minne menet piikille.
      2. Kysy hinta sieltä.

    • Mies ja polvi

      Tänään sain pistoksen polveen piikki 250 € lääkärinpalkkio noin 115€

    • estä nivelrikko

      Nivelrikko ja ravinto:

      17.11.13
      Osa 4/5 (4:16)
      Osa 5/5 (5:08)

      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/



      Viljat pois ja kasvikset tilalle:
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Glukosamiinin ja Chondroitinin ohella olevia itsehoitotuotteita ovat mm. MSM, hainrustouute, kurkuma, magnesium (sitraattimuoto) sekä inkivääri.

      Nivelrikossa tärkeimpiä vitamiineja ovat B-, C- ja D-vitamiinit.

      B1-, B6- ja B12-vitamiinit lisäävät nivelten aineenvaihduntaa.
      http://www.valioravinto.fi/tri-mullerin-oluthiivatabletti

      On osoitettu tutkimuksin, että B-, C- ja D-vitamiinin liian vähäinen saanti on yhteydessä nivelrikkoon. Käytännössä kaikilla suomalaisilla on vajausta B-, C- ja D-vitamiinista, puolella D-vitamiinista myös kesällä.


      Glukosamiinista apua?

      Glukosamiinista on paljon kiistelty, ja siitä koskeva tutkimustieto on kohtalainen. Suurin osa henkilöistä saa siitä apua riittävällä annoksella, joka on 1500mg / vrk. Glukosamiinia on olemassa lääkkeenä että ravintolisänä.

      Glukosamiinin kelakorvaus lopetettiin koska, tehtiin tutkimus eri aineesta kuin Glukosamiinisulfaatista. Ja tämä eri aine ei auttanut.
      http://www.iherb.com/Now-Foods-Glucosamine-Chondroitin-Extra-Strength-240-Tablets/582

      Luuston haurastuminen vaivaa yhä useammin jo lapsuusiässä. Tuoreen tutkimuksen mukaan esimerkiksi helsinkiläislasten luunmurtumat ovat selvästi lisääntyneet. Luuston haurastumisen syynä on D-vitamiinin puutos.

      Lastenlääkäri Dosentti Outi Mäkitie ennustaa, että osteoporoosista on tulossa merkittävä lastensairaus. Hänen mukaansa helsinkiläislapsista noin puolella on vakava D-vitamiininpuutos jo vastasyntyneenä.

      Mäkitien arvelee myös, että Suomessa on suuri joukko nuoria aikuisia, joilla on merkittävä riski sairastua osteoporoosiin jo ennen keski-ikää.

      Hauras luusto on riskitekijä osteoporoosin lisäksi myös varhaiselle nivelrikolle ja muille tuki- ja liikuntaelinsairauksille.

      Ympärivuotisen ja riittävän D-vitamiinin lisäksi luuston normaali kehitys vaatii liikuntaa.

      D-vitamiini on erittäin halpaa.

      Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.
      http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo99587.pdf

      Gelatiinia nivelille:
      http://karrikoivula.fi/gelatiini

      • epätoivoinen

        Mulla on ollut vuosia labrakokeissa matalia d- vitamiini ja kalsiumpitoisuuksia. Niiden takia on ollut lisäkilpirauhasen liikatoimintaa. Sisätautilääkäri käski syödä 40 mikrogrammaa d - vitamiinia. Moni on kehottanut syömään suurempaa annosta mutta en ole uskaltanut saantisuositusten takia. Nyt on sitten nivelrikkoa jalkapöydissä ja olen töissä hoitoalalla. En ole vielä täyttänyt edes 50 v. :( Jalat ovat järkyttävän kipeät.


    • Mainonta myy
      • Piikin saanut

        Helsingin Mehiläisessä kertapistoksen (6 ml) hinta 210 euroa ortopedinpalkkio päälle.


      • Anonyymi

        Piikin saanut 4,5 vuotta sitten.

        Teemu Selänteeksi, joksi lääkäri kutsui, oli tuota Synvisc One. Kuulema maksoi paljon.
        Teemu monet pelit vielä pelasi.
        Ei minkäälaista jälkikipua, ei turvotusta.
        Muita aineita sai piirittää 3-4 kk välein.
        Olen todella ollut kiitollinen maalaislääkärille, saamastani Teemu Selänteestä.
        Kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos.
        Paula.


    • "piive"

      Mulle on pistetty vain Hyalgaania ja se kyllä auttoi nivelrikkokipuun. Piikin täällä pistää työterveyslääkäri eikä ole koskaan maksanut mulle mitään.

      • Jkhiu

        Terveyskeskus ja ilmainen!!


      • 200 e
        Jkhiu kirjoitti:

        Terveyskeskus ja ilmainen!!

        Järkyttävä kipu ja turvotus. Edes morfiinijohdannaiset lääkkeet eivät vie kipua pois. Polvi muistuttaa jalkapalloa, jumiutunut koukkuun, ei saa ojennettua tai pysty varaamaan. En suosittele.


      • L2apinnainen
        200 e kirjoitti:

        Järkyttävä kipu ja turvotus. Edes morfiinijohdannaiset lääkkeet eivät vie kipua pois. Polvi muistuttaa jalkapalloa, jumiutunut koukkuun, ei saa ojennettua tai pysty varaamaan. En suosittele.

        Hei, miten polvesi jakselee ? Minulla samat oireet, muttei kovaa kipua, otan Pronaxen 500 ml/3 kertaa päviässä, mut turvotus ei oo hävinnyt mihinkään ja koukkupolvena käppäilen kepin kanssa, kotona ilman. Epätietoisuutta, kuinka kauan tän kanssa mneneepi. Uimahallissa olen käynyt jumppauttamassa polveani. Sairaslomasta lääkäri ei kyllä nikoitellut, 1.5 kk ja kirurgian polille jälkitarkastus 5.8, Fysiatri totesi, et kirurgit päättää, mitä tehdään ???

        Oletko sinä saanut tietoa, koska paranoo ?


      • Anonyymi
        200 e kirjoitti:

        Järkyttävä kipu ja turvotus. Edes morfiinijohdannaiset lääkkeet eivät vie kipua pois. Polvi muistuttaa jalkapalloa, jumiutunut koukkuun, ei saa ojennettua tai pysty varaamaan. En suosittele.

        juurikin näin, hätäleikkaus molemmat kädet ja jalat pois. Pää jäi, kun erikseen pyysin
        Suosittelen lämpimästi


    • Sain pistoksen polveen (Synvics One) 27.5.2013. Pistäminen sattui aika paljon, mutta oli sen väärtti. Nyt on kulunut 11kuukautta ja edelleen pystyn liikkumaan suht normaalisti, mikä ei onnitunut enne pistosta. Vasta nyt ensimmäiset kipuoireet ovat tulleet , mutta leposärkyä ei ole onneksi vieläkään. Pystyn tekemään 10-15km sauvalenkkejä, joihin sisältyy ylämäet loikkien, alamäet juosten osuuksia paljon. Kyykyt kuntosalilla onnistuvat 2x12kg:n painot käsissä yms ennen täysin mahdottomat liikkeet onnistuvat ilman kipua. Mahtava tunne! Suosittelen kaikille, joilla on pahoja polviongelmia, eikä vielä ole tekonivel-haluja!

      • "piippa"

        Tosi hieno homma! Pistos on tosiaan auttanut sinua. Muutenkin olet kovassa kunnossa ja nyt liikkuminen sujuu ilman kipua. Jos vaiva palaa takaisin niin tiedät mistä saat avun.

        Hyvää ja kivutonta jatkoa sinulle ja liikunnan iloa :)


      • The polvi
        "piippa" kirjoitti:

        Tosi hieno homma! Pistos on tosiaan auttanut sinua. Muutenkin olet kovassa kunnossa ja nyt liikkuminen sujuu ilman kipua. Jos vaiva palaa takaisin niin tiedät mistä saat avun.

        Hyvää ja kivutonta jatkoa sinulle ja liikunnan iloa :)

        Ensimmäinen piikki Synvisc Onea laitettiin polveen 20.5., pistos ei tuntunut miltään eikä tunnu vieläkään, jotenkin polvi tuntuu nyt paremmalta ei mitään kipuilua. Pistoksen jälkeen minulle määrättiin 5 päivän breikki aktiivisesta liikunnasta, sen sijaan kuntosali sopii, mutta ei jalkaharjoitteet. Lupaavalta vaikuuttaa.


    • mies 41

      Tänään synvisc one 6ml.Polvi tuntui saman tien paremmalta.Kävellessä rutisi jo ennen ja kipeyty nopeasti.Leposärkyä ei ollut.Sulkapallossa aikanaan katkonu molemmista ristisiteet jotka korjattiin siirteillä.Kierukat myös poistettu.Molempia vielä kertaalleen tähystyksellä puhdistettu.Ikää 41 ja jo seittemän vuotta polvet juonineet vuorotellen.Nyt toinen hyvä tammikuisen tähystyksen jälkeen ja kovasti toivon toiseenki piikistä apua!Hyvältä ainaki vaikuttaa.Pistos ei tuntunu juuri miltään ja töihin menin saman tien.Saapa nähdä,onneksi toisessa ei ole vielä nivelrikkoa!Hienoa kun vois taas kuntoilla suht kivutta!Piikille kertyi hintaa 330e.

    • L2apinnainen

      Minulle pistettiin Synvis One polveeni 23.4. Kaksi ja puoli viikkoa meni, huomasin pistoskohdassa pientä turvotusta illalla ja seur.yönä koko polvi turpos ja keräsi nestettä ja kipeytyi. Jalka ei kantanut. Menin ensiapuplk:lle, annettiin kipulääkitys suoneen, otettiin vernäyte ja punktoitiin 40 ml, tätä jatkui 2 pv, tulehdusar oli I pv/28, punktoitiin 50 ml nestettä ja tul.arvo 128 ja sit kolmantena aamuna 198 ja sit erikoissairaanhoitoon, missä tähystettiin. Tiesinki et oli alkava nivelrikko, mut löytyi 4.asteen rikko. Se ei mitään ! Mutta polveni on edelleen turvoksissa ja ei taivu kuin 75 astetta, Pronaxenia (tul.kipulääke) ja yläasennossa kylmägeelein, kävelinkin könkäten kepin kanssa. Lääkäriasema palautti, itse ehdottivat lääkkeen hinnan. Herännyt kysymys, miksi olivat niin höölejä ? Onko muilla mennyt näin? Diagnoosina: määrittämätön niveltulehdus. Mie vain olen täs ajatellut, et mistäs muusta tämä ois kesken kaiken turvonnut, selvä yhteyshän. Mutta mistä saan varmuuden, kun lääkkeen valmistaja ja lääkärikin sitä mieltä, et epätodennäköinen ! Mut olinko minä se poikkeus, jolle jälkioireet tulivat ?

    • #piippa

      No ihan selvä juttuhan tuo on: lääkärin virhe! Kun niveleen pistetään niin aina on tulehduksen riski. Sulle on valitettavasti käynyt juuri näin.

    • Hyppääjän polvi

      Polvi alkoi oireilemaan 2006 kun 10 km lenkkeilyä tms melkein päivittäin. Diagnostiikka tähystysleikkaus omasta pyynnöstä 2008, ei löydöksiä, mutta pari vuotta tosi huonossa kunnossa tämän jälkeen. 2012 magneettikuvauksessa ja kartiokeilakuvauksessa ei löydöksiä. En halunnut enää leikkaussalille eikä lääkäri edes suositellut tätä. Joku hyppääjän polvi tyyppinen ylirasitus vamma tms mikä ei vaan tämän päivän teknologia ja lääkärit pystyy selittämään. Helsingin parhaimmat yksityis lääkärit tutkinnut.

      Eli hienot rustopintaat. Mutta en pysty urheilemaan. Lepokipua. Kortisooni piikkeistä vähän apua, mutta ehkä enemmän haittaa. Kokeilin SynviscOne (6ml). Ei mitään suurempia ihmeitä tapahtunut. Tästä nyt ehkä vähän hyötyä oli noin kuukauden päästä verratuna täys lepoa kotona sohvalla. Ja olen harkinnut jos hakisin toisen nyt vuosi myöhemmin. Fysioterapia, kortisooni piikit silloin tällöin ja toivon että pääsisin vielä takaisin urheilemaan kunnolla. Olen silti vaan 35 vuotta vanha jolla on terveet rustopinnat.

    • pojastapolviparanee

      Terveyskeskukseen ja yleislääkäri antoi pistoksen , 16 € poliklinikkakäynti.
      Alkuun hieman arka pari päivää, nyt kuudes päivä pistoksesta ja polvi oireeton.

    • Sukuvikapolvi

      Toukokuu 2015 Lranta 192€ pistos.

    • peltipolvi

      Toimiiko pitkälle efenneeseen polven nivelrikkoon.pääsiäisenä lukko eikä ole palautunut ihan suoraksi.kortisonia pari piikkiä.tähystystä ei hus tee.pitäis jotain helpotusta keksiä ennen peltipolvea,mitä joutuu odottamaan.

    • Mäkihyppääjä

      Hei,
      se pistos mitä suosittelen on akupunktioneulan pistos! Iso Roba 41, HKI

    • Siiripuoliso

      Miehelleni laitettiin molempiin polviin Synvisc One pistokset ja molemmat polvet turposivat mahtaviksi noin parin päivän kuluttua ja kipu säteili yläreisiin,pohkeisiin ja varpaisiin. Yösärky oli kova. Aikaisemmin laitettiin "kukonhelttaa" joka auttoi aina. Nyt TK-lääkäri päätti laittaa tätä "uutta" Synvisciä. Toinen TK-lääkäri (päivystykseen piti mennä) myönsi, että piikit aiheuttivat eräänlaisen niveltulehduksen polviin ja laittoi kortisonia ja kehoitti ottamaan antihistaminia. Jos kivut ja tuvotus ei helpotu, lähete KYSSiin polvien huuhteluun.... Nyt sitten odotellaan pääsyä Kyssiin!
      Ei ainakaan hänelle sopinut tuo lääke, onko sitten allerginen jollekin aineosalle, kuka tietänee?!!

    • porvoolainen

      Minulla on toisessa polvessa vaikea kuluma, rustot kuluneet miltei kokonaan pois, on laitettu kortisonia, joka ei enää auttanut. Pari kuukautta sitten ortopedini suositteli Synvisc Onea, joka sitten laitettiin ja ihme ja kumma, kivut ovat poissa ja ei ollut mitään haittavaikutuksia. Tällä saan siirrettyä keinonivelleikkausta hamaan tulevaisuuteen. Suosittelen.

    • julkisella

      Viisi päivää sitten Terveystalolla ortopedi antoi Synvisc Onea 6ml. Hinta 199,- ja vastaaottokäynti päälle. Pientä särkyä polvessa, mutta toivon kovasti apua polvivaivaani. Nivelrikko todettu.

      • kukkis12

        Mehilisessä Forumissa yleislääkäri, joka erikoisgunut nivelpistoksiin. 210 euros, paha nivelrikko, EI jälkioireita 2pv sitten pistetty.


    • helpotti

      Ainakaan kanalle ei saa olla allerginen jos ottaa tuon synvisc pistoksen. Toisekseen lääkäri joka pistää piikin pitää ehdottomasti olla ammattitaitoinen!!!! Se pistetään niveleen!!! Ottakaa selvää kuka sitä piikkiä laittaa. Kaikilla lekureilla ei ole siihen ammattitaitoa. Tosi paljon tuo piikki on kuitenkin auttanut, eihän se mitään paranna, mutta helpottaa elämistä ja jää turhat sairaslomat pois kun voi tehdä työnsä.

    • Polvivaiva86

      Eilen pistettiin kyseinen piikki. Tänää ollut hirmu kipeä mutta annan aikaa ja odita mitä polvi sanoo loppuviikosta. Toivottavasti toimii. Polvessa nivelrikkoa 3 ja 4 astetta iän ollessa kuukausia vajaa 30. Ei ole häävi fiilis. Tuntuu että polveni takia kärsin jo jonkinlaisesta psyykksestä sairaudesta, kun mietin polvea 10min välein. Ollut aina kova urheilemaan. Toivottavasti piikki antas minulle lisäaikaa.

    • Kuntoilija87

      Minulle pistettiin vasempaan polveen heinäkuussa 2014 Mehiläisessä. Ennen polvi reistaili ja kuntoutus tuntui vaikealta. Nyt lähes pari vuotta polvi ollut oireeton, kun päässyt salilla treenaamaan polven tukilihaksia. Suosittelen varaamaan ortopediltä ajan pistokseen, joka osaa varmasti hommansa.

    • Soturi43

      Sain piikin 3p siitä asti ollut tosi kipeä. Toivotaan että rauhoittuu..

    • mamma72

      Sain itse pistoksen pahaan nivelrikkoon kun en pystynyt kävelemään kahteen kuukauteen. Päivä pistoksesta tapahtui kuin "ihme" ja jo silloin kävelin monta kilometriä. Suosittelen pistosta kun siitä on oikeasti apua. Mun toinen vaihtoehto olisi ollut keinonivel, joka ei ikinä ole hyvä vaihtoehto. Sivuvaikutuksia ei ole ollut minkäänlaisia.

    • Tsehoviina

      Kokeilkaa tuota tämän linkin keskustelun aloituksen kurkumatahnaa. Aivan tajuttoman hyvää polven tulehduksellisiin kipuihin!!!

    • 70v

      Sain pari pv sitten Synvisc One-piikin täyskuluneeseen, leposärkyiseen polveeni. Tulos ok. Kävely tukevampaa ja ilman särkyä. Mutta piikin pisto tuotti kovaa kipua, yllättäin huusin kivusta ja päätä vähän huimasi hetken. Silti taidan pyytää toiseenkin polveen piikin.

      • ketuttaa

        Nivelrikko todettu polvessa, otin Synvisc piikin. Joitakin päiviä oli hyvä sitten alkoi turvotus ja kovat kivut. Nyt sairiksella ja tuntuu pahenevan. Ortolle olen menossa, mutta en liikoja odota. Varmaan lisää lisää buranaa ja kepin kanssa töihin niinkauan kunnes tuupertuu.... Piikkihän tämän aiheutti, onko hyviä neuvoja tai jo kokemusta helpottuuko tämä vai mikä on suunta?


    • Joosui

      9päivää onepiikistä ei vielä mitään apua? Tarvii odotella viikko jalähteä uudestaan ortopedian pakeille. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    • sanni-i

      Mulle Synvisc one laitettiin 4 päivää sitten nivelrikkoon, odotin kovasti apua, polvi ollut kivulias aika ajoin koko syksyn, nyt 2 kk verran jatkuvasti eikä mikään tunnu auttavan... ei tavan kipulääkkeet eikä Arcoxia, josta tuli haittoja ja en uskalla sitä enää ottaa. Nyt mennään Panadolilla ja Buranalla ja kinkataan edelleen... Olen koettanut etsiä tietoa missä ajassa ko. pistoksen etu pitäisi alkaa tuntumaan, kun sanotaan että aika pian, 1 vai 2 viikon päästä...?? kun en muistanut lääkärikäynnillä sitä enää kysyä...

      Minkä ajan päästä voi lähteä kyselemään muuta apua...? seuraavaksi kai sitten kortisoni-puuduteinjektiota?? Mulle sanottiin, että pistoksilla koetetaan mennä vuosi tai kaksi ennen kuin lähdetään tekonivelleikkausarviota tekemään...

    • polvekas

      Synvisc laitettiin polveen ja ensin olin helpottunut tämähän auttoi! Kunnes alkoi kerätä nestettä, turvota ja aikas kovaa lepo särkyä. Nyt olen menossa ortopedille kun kutsu käy ja buranan voimalla sinnittelen.
      Kerran poistettiin nestettä ja laitettiin tuplasti kortisonia,ei mitään apua.

    • nivelrikkoinen

      Riihimäellä tai riksussa jonka myös on paikallisten ilmaisuna saanut jalansijaa,terveyskeskus on moisen palvelun lopettanut kokonaan,niin sanottiin kun soitin ja kysyin.Työterveyshullossa terveystalossa pitää itse maksaa.

      • Saijakat

        Juuri sain erikoissairaanhoitoon lähetteen ja kävin erikoislääkärillä joka pisti tuota Onea ja lähete seuraavaan pistoksen tulee noin ½ v kuluttua. Tosin polvi niin rikki että leikkaus on edessä heti kun itse haluaa. Mutta kokeillaan nyt vielä tämä. Eilen pistetty ja olo ihan Ok,kortisonia ei voi pistää diabeteksen takia ja tämä Riihimäki


    • Rikkojalka

      Minulla on nivelrikko molemmissa polvissa. Ma laitettiin Synvisc Onea polviin. Illalla alkoi turvotus, polvet olivat äkkiä täynnä nestettä ja tosi kipeät ja jäykät. Niistä on nyt poistettu nestettä ja yhden yön vietin sairaalassa. Toinen polvi turposi kotona uudelleen. Nyt kärvistelen kotona saikulla. Potuttaa. Miten kauan teillä muilla turvotusta yms. kokeneilla on mennyt että tilanne palaa normaaliksi?

      • Kärsikurjakärsi

        Minulla polvi turvoksissa lähes 10v. Polvikierukka poistettu jossakin elämän vaiheessa ja nyt polvi jo siinä kunnosssa, että turvotuksen lisäksi polvi tosi kipeä ja onnun jalkaa kävellessä. Sääressä ollut myös polven takia paha rasitusvamma, että jouduin käyttämään pitkään keppiä, mutta tekonivel leikkausjonoon en ole päässyt. Millainen tapaus pitää olla, että leikataan. Ilmeisesti täytyy jo ryömiä kun ei enää kivulta voi kävellä. Siinä on koko ajan vaarana kaikenlaiset liitännäissairaudet kun ei pääse liikuntaa harrastamaan. Sitten saa moitteita liikakiloista jne.


    • Polvivammainen

      Tänään ekan kerran pistetty Synvisc One-piikki.
      Saa nähdä auttaako
      Maksoi n.210 e lääkärimaksut päälle

    • Brokenknee

      3kk sitten minulle tehtiin polven mikrofraktuura tähystyksessä. Nyt polvea rasittaessa tulee aivan viiltävä kipu polveen. Aina kun astuu jalka suorana. Olen nyt miettinyt synvisc one pistosta. Burana ja panacodi ei tunnu auttavan. Jotain pitäis keksiä että pääsisi suht.kivuttomasti kävelemään.

    • toivossa-66

      Viikko sitten laitettiin Synvisc One-piikki ja ekat 4 pvää määrättiin täys lepo ja niin tein. Nyt viidentenä päivänä vähän kävelyä kauppa reissun muodossa ja auton pesu siivousta ja nyt on niin kipee että hohhoijaa. Kävely taasen sitä lonkkaamista ja ei kestä pitkään seistä eikä kävellä.Onko kokemuksia että koska paras teho voisi lääkkeellä olla ??
      Vaiva polvessa on kun kierukka on poikki ja ortobedi meinas että leikkaus voi pahentaa kun rustot aika kadonneet.Leposärky on taas läsnä. 195,- maksoi piikki ja ortobedi meni työterveys huollon piikkiin. Odottavan aika on pitkä vaikka ei liikoja toiveita ole odottanutkaan.

    • 68v

      Minulla on molemmissa polvissa paha nivelrikko ja ehdotettiin tekonivelleikkausta. Olen kärsinyt polvivaivoista yli 10 vuotta. Viikko sitten pistettiin Synvisc One -pistos Terveystalossa. Maksoi 370 €. Polvi on ollut sen jälkeen jäykkä, turvonnut ja on jatkuva kova kipu. Ortopedi lähti kesälomalle, joten en ole saanut häneen yhteyttä. Terveyskeskuksesta sain Burana ja Panadol reseptit. Eivät auta. Olen saanut saman pistoksen aikaisemmin 3 kertaa. Silloin auttoivat heti. Viimeiset 3 vuotta ovat olleet kivuttomia pistosten ansiosta. Nyt ei onnistunut yhtä hyvin. Kahteen kuukauteen en ole voinut harrastaa liikuntaa, kun normaalisti liikun 5 kertaa viikossa (vesijuoksu, vesijumppa, sali, pyöräily, sauvakävely, hiihto).

    • Rullatuoliin

      142,36€ kpl apons.eu. Kertaalleen(lääkäri) laitettu, nyt pitäisi tilata uusi satsi. Vapaakauppatuote. Edellinen Marraskuussa -17. Heti ei auttanut, sitten pitkään aika kivan tuntuiset, nyt hiipinyt kivut takaisin.

    • särkee

      Miten nämä hinnat vaihtelevat näin hirvittävän paljon ja jossain annetaan terv.keskuksessa ilmaiseksi? Onko joku saanut kukonhelttaa työterveydestä tai terv.keskuksesta ilmaiseksi, kun ei kuulu käypä hoito -suositukseen?

      • auttanutminua

        Terveyskeskuksessa saa kortisoni/lidokaiinipistoksen käynnin hinnalla. Kokeilkaa sitä ennen kalliita pistoksia.


    • Anonyymi

      Mistä johtuu nivelrikko.

    • Anonyymi

      Itse sain avun polven nivelrikkokipuun v.2021 keväällä Synvisc One pistoksesta Kuopiossa.Melkein 2v.pärjäsin ilman mitään polvikipuja ja nyt vasta polvikipu palannut uudelleen.Nyt en saa sitä pistosta Tk:ta ,työnantaja ei maksa työterveyden kautta ja itsellä ei ole varaa ostaa sitä apteekista,n.400e hinta.Nyt 6vkoa kotona kortisonipiikin avulla(mistä ei ole mitään apua,kun ei se kortisoni voitele sitä rustoa mikä on polvessa kulunut ja tuottaa sitä kipua.)Siihen tarvitaan Hylaania voitelemaan nivelpinnat kuntoon.Nyt odottelen jos jumala tipauttaisi postiluukusta tuon 400e,niin saisin polveni kuntoon.Yksityiselle puolelle ei ole vara mennä myöskään.Ihmettelen jos ihminen pärjäisi pitkiäkin aikoja(yksilöllinen)tuolla aineella eikä sitä ole saatavissa esim.Tk:ssa,niin tuleeko sitten halvemmaksi olla polven tekonivelleikkausjonossa??!!Ja kärsiä pitkään kivuista sekä ansionmenetyksestä,niinkuin minun kohdalla.Olen todella pettynyt Suomalaiseen terveydenhuoltoon!

      • Anonyymi

        Itselle 2 päivää sitten pistos, ei mitään pistoksen aiheuttamia kipuja, leposärky poissa ja kävellessä ei nyt polvi kipeä. Viikon huilin jälkeen näkee sitten auttaako urheilun aikaansaamaan kipuun mitään. Tuota hintaa Kuopiossa mietin, kun aine maksaa lääkärillä 130€ ja siihen 30min lääkärimaksu päälle. Joku sanoi että itse ostettuna olisi vielä halvempi apteekista (en tarkistanut).
        Nyt sitten jännätään saako tällä tekonivel leikkausta siirrettyä, esim uusimalla pistoksen puolen vuoden välein (tämä toiveissa).


    • Anonyymi

      62 v. mies ja 2017 laitettu tekonivel oikeaan polveen, heti ekan ortopedikäynnin diagnoosin seurauksena. Polvi ollut todella hyvä tämän jälkeen.
      Vasempaan polveen laitettu Synvisc-pistos 2v. ja 1v. sitten. Jonkin moista apua niistä lie ollut, kun varsin hyvin pystyy liikumaan ja harrastamaan.
      MUTTA... eilen kolmas pistos ja aluksi kaikki ok. mutta 6 tunnin kuluttua polveen tuli kova kipu ja turvotus. Jalalle ei voi varata eikä sitä voi liikuttaa. Mikä lie meni vikaan?

      • Anonyymi

        ...jatkoa: Menin päivystykseen ja 2 vrk kului sairaalassa suonen sisäisessä antibioottihoidossa. Jokin meni siis vikaan Synvisc -pistosta tehtäessä ja tulehdusarvot nousivat. Polvi on nyt kipeämpi kuin ennen pistosta.


    • Anonyymi

      Lisää kokemuksia tänne, kiitos.

      Onko kenellekään laitettu muita "voiteluainepistoksia" kuin Synvisc? Arthrum ja Durolang ilmeisesti ovat samantyyppisiä?

      Ja onko laitettu muihin niveliin kuin polviin?

      • Anonyymi

        Mulle laitettiin pari vuotta sitten Synvisc ja sain siitä todella paljon apua polviin. Piti loppuunkuluneista polvista kivun poissa lähes kokonaan reilun vuoden, vaikka vaikutusaika on arvoitu noin 6kk.

        Nyt kesällä otin Suplasyn shot ruiskeet kumpaankin polveen, koska sama lääke, mutta puolet halvempi ja vaikutus on myös hyvä. Ei mitään ongelmia ja taas pystyy kivuttomasti liikkumaan.


    • Anonyymi

      SAIN SYPLASYN INJEKTION KUMPAANKIN POLVEEN 20/6-23 JA SITTEN ALKOI HELVETTI!
      KUMMASSAKIN POLVESSA NIVELRIKKO JA SAANUT ENNEN KUKONHELTTAA JA KORTISONIA.
      OVAT JONKUN VERRAN AUTTANEET, VARSINKIN KUKONHELTTA.
      TÄMÄN SYPLASYN ANTOI "KESÄLÄÄKÄRI".
      PITI AUTTAA VUODEN.
      SIITÄ SAAKKA ON POLVET SÄRKENEET IHAN HURJASTI.
      EI TARTTE NUKKUA. LÄÄKKEET EI AUTA.
      POLVET JÄYKÄT, ARAT, JÄNTEET SÄRKEE, KOKO JALAN PITUUDELTA SÄRKEE JA VIHLOO KUMPIKIN JALKA. EIVÄT ENÄÄN KUNNOLLA TAITU,
      EI VOI OYÖRÄLLÄ AJAA.
      KUN ISTUN, EN PÄÄSE HETI LIIKKUMAAN, TÄYTYY SEISTÄ VÄHÄN JA KATSOA PITÄÄKÖ JALAT.
      EO OLE IKINÄ,EI IKINÄ OLLET NÄIN KIPEÄT.
      ,
      MENEN EDNSI TIISTAIN SILLE LÄÄKÄRILLE, JOKA YLEENSÄ MINUA HOITAA,...OLI MUN HUONOKSI TUURIKSI LOMALLA.
      KESÄREISSUT PITI LOPULTA PERUA.
      NYT OLEN KATKERA, MIKSI OTIN SUPLASYN INJEKTION......PILASI MINUN ELÄMÄN.

    • Anonyymi

      Kolme kertaa viimeisenä 18 kk aikana. Työnantajan piikkiin, muuten olisi ollut reilut 300 eur per kerta.

      Ei mitään apua ainakaan minulle.

      Polveli leikattiin lopulta 4.10.2023. Nivelrikon aiheuttama särky loppui, mutta leikkauksesta johtuvat säryt ovat olleet pahempia kuin mikään särky ennen leikkausta. Särky jatkuu edelleen vaikka leikkauksesta on kulunut 2 kk. Särky vähenee hyvin hyvin hitaasti. Ensin vaikutti siltä, että hommasta selvitään muutamassa viikossa. Sen jälkeen alkoi kipukierre joka on jatkunut 1,5 kk. Alussa oli käytössä vahvoja kipulääkkeitä (oxycodone) mutta nyt yritän sinnitellä pelkällä buranalla.

      Lääkärien ja fysioterapeuttien vinkit ovat olleet minulle täysiä nollia. Vasenpolvi leikattiin - oikea polvi alkoi kipuilla sietämättömältä tavalla. Saan vain ohjeita kävellä lisää = lisätä kipua entisestään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe