Kurkumatahnaa nivelkipuihin

Erina64

Törmäsin netissä kurkumaan etsiessäni apuja kipeille kulumille polvissani ja reumaattisten tulehduksien hoitamisessa ja olen nyt käyttänyt sitä kolmisen viikkoa ja en usko itsekkään kuinka hyvin polveni voivat.
Söin 2-4 kpl 800 mg Buranaa päivässä ja oikein pahoina päivinä Buranoiden välissä vielä 500 mg Panadolia. Nyt en syö mitään. Viime viikolla taisin ottaa yhden Panadolin varuiksi kävelylenkin jälkeen yötä vasten.....
Kyse ei siis ole kurkumakapseleista, joita myydään kalliilla luontaistuotekaupoissa ja jotka ovat aivan liian vahvoja. Ja niistä saa pahimmillaan maksansakin rikki.
Vaan ihan tavallista mustekurkumaa, jota käytetään paljon Intiassa ja muualla Aasiassa. Tavallisen curryn keltainen värikin on kurkumasta lähtöisin.
Kurkuma löytyy tavallisen marketin maustehyllystä, mutta halvemmalla saa etnisistä kaupoista isommista pusseista tai netistä. Valitse kurkuma, jossa on vähintään kaksi-kolme %:ia kurkumiiniä. Ikävä kyllä kaikissa ei määrää kerrota. Itse käytän tällä hetkellä kurkumaa , jota olin jo aikaisemmin tilannut netistä. Siinä näytti olevan 5 %. Hintakaan ei päätä pakottanut verrattuna paikallisen marketin lasiseen pikkupulloon. Luomulaatukaan ei kuulemma ole mainittavasti puhtaampaa tai parempaa, kurkuma ei kuulemma tarvitse lannoitteita eikä tuholaismyrkkyjä. Lisäksi tarvitset kookosöljyä, oliiviöljyä tai muuta syötäväksi tarkoitettua ruokaöljyä sekä kokonaisia mustia pippureita. Kokonaisia pippureita siksi, että niiden sisältämä piperiini moninkertaistaa kurkuman imeytymisen ja öljyä siksi, että kurkuma on rasvaliukoinen ja ei imeydy ilman öljyjä.
Aineista keitetään miedolla lämmöllä tahna jota nautitaan aluksi 1/4 teelusikallista 2-4 krt päivässä. Määrää voi nostaa ilmeisesti hiljalleen jopa teelusikalliseen, mutta minulla on riittänyt 1/2 tl 2-3 krt pvä.
Hyvää se ei ole, mutta huitasen sen naamaani ja vettä perään. Kalamaksaöljykin on pahempaa. Jotkut sekoittavat tahnan ruokaan tai juomaan ja jotkut pakastavat pienissä muoteissa pikkuruisia annospaloja. Menetelmä ei vaikuta, Nauti niin kuin parhaaksi näet.
Tahna säilyy 2-3 viikkoa jääkaapissa, mutta sitä voi pakastaa, sopivan kokoisiin annospaloihin ja ottaa sieltä sulamaan aina vaikka viikon annoksen kerrallaan. Itse olen pakastanut jääpalamuotteihin, ystäväni pieniin minigrip- pusseihin. Pakkasessa säilyy kuulemma kolmisen kuukautta.
Varoituksen sana tai pari. Kurkuma on erittäin keltaista. Siis ERITTÄIN KELTAISTA JA SE VÄRJÄÄ MELKEIN KAIKEN. Muoviastiat, puukauhat, lavuaarit, sormet, huonot kattilat, lattiat ja matot. Suojaa kaikki. Käytä kumihanskoja.
Netistä löytyy ihan hirveästi tietoa kurkumasta (pääasiassa englanniksi) ja sieltä voisi päätellä että se parantaa ihan kaiken syövästä alzhaimeriin ja migreeniin ja autoimmuunitauteihin.
Joistakin on ihan tutkimuksiakin tehty ja postitiivisia tuloksiakin on saatu. Sen verran tiedän että syöpäluvut ovat Intiassa paljon pienemmät kuin länsimaissa, Se onko siihen syy kurkuma vai jokin muu....

Resepti:
60 gr /125 ml kurkumaa
250 ml-500 ml vettä
80 ml kylmäpuristettua kookos-tai oliiviöljyä
1,5 tl tuoretta juuri rouhittua mustapippuria

Laita kurkuma ja 250 ml vettä kattilaan miedolle lämmölle koko ajan sekoittaen. Nosta lämpöä kunnes on kiehumispisteessä laske lämpöä ja sekoittele 7-10 minuutin ajan. Lisää vettä jos tahna muuttuu liian kuivaksi. Poista kattila liedeltä ja sekoita juuri rouhitut pippurit ja öljy sekaan. Sekoita kunnes jäähtyy. Ota osa jääkaappiin suljettavaan lasipurkkiin ja laita loput pakkaseen sopivissa pusseissa/astioissa.

Itse käytin alla olevaa Frontiersin kurkumaa (5% , mutta mikä tahansa käy, kunhan siinä on enemmän kuin kaksi %:ia kurkumaa) sekä keittiön kaapista löytynyttä öljyä ja mustapippuria
Kurkuma: http://www.iherb.com/frontier-natural-products-ground-turmeric-root-16-oz-453-g/30699?rcode=dop494

Sorry pitkä sepustus, mutta olen niin tohkeissani kivuttomista polvista. Sen verran olen löytänyt tietoa netistä että varsinkin tulehduksellisiin kipuihin auttaa erittäin hyvin. Joten kanssakärsijät, kokeilkaa ihmeessä!!! Ei maksa juuri mitään. Kurkuma ja öljy tulee iHerbiltä 4 dollarin maksuilla ja hinta jää alle tullirajojen. Lisäksi koodillani DOP494 saa ensiherbbiläinen 5 dollarin alen!

57

7153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvähyvä

      Tää on vanha konsti, mutta hyvä kun jaat sen muillekkin.

    • KivutKuriinHerkutellen

      Itse lisään tuohon tahnan vielä inkivääriä 10gr se tehostaa tahnan vaikutusta.
      En syö tuota paljaaltaan vaan maustan sillä ruuat sopii melkein kaikkeen ruokaan ja antaa hyvän värin! Välttämättä ei tarvitse edes keittää kun aloittaa ruuan valmistuksen laittamalla mausteet pannulle ja öljyn päälle, sitten ruoka aineet mitä milloinkin!

    • Vaikurkumaa

      Tarttee kokeilla tuota. Ei kai mitään haittavaikutuksia ole?
      Olen myös saanut mukavasti apua gelatiinista.Googleta Karri Koivula.

    • pitäskokeilla

      Paljonkos otat gelatiinia päivässä ja minkä kanssa?

      • Vaikurkumaa

        Karrilta tilasin kilon pussin ,n 40 € kustansi.
        Hänen suositus on. 1 - 2 rkl/pvä
        Sekoitettava kuumaan nesteeseen,johon liukkenee.Kahviin ja teehen olen sekoittanut.Mikä muukin kuuma neste käy esim kaakao.
        Itse olen ottanut vaihtelevasti 1 tl- 1 rkl/pvä. On vähän hankala liuotella.
        Muutaman kuukauden käyttänyt.Polvet melko hyvät,ei särkyjä pahemmin.
        Ostin nyt kurkumamaustepurkin, alan sitäkin kokeilemaan.


    • Erina64

      Kiva kuulla että gelatiinista on ollut apua. Tilasin muutama päivä sitten iHerbin Silver Laken gelatiinia, joka postareineen on noin 23$. http://www.iherb.com/great-lakes-gelatin-co-beef-hide-gelatin-collagen-joint-care-unflavored-16-oz-454-g/52775?rcode=dop494

      Kurkumatahnan käyttö kannattaa aloittaa varovasti ja kuunnella omaa oloa. Ihan niin kuin kaikkien muidenkin luontaistuotteiden sun muiden kanssa.
      Joillain on tullut liian nopeista ja suurista annoksista päänsärkyä tai löysää vatsaa. Jos ilmenee niin kannatta ehkä pienentää annostusta. Itse huomasin muutaman alkupäivän aikana pikkuisen närästystä.

      Joidenkin lääkkeiden kanssa kannattaa olla varovainen ja kysyä vaikka hoitohenkilön mielipidettä. Käsittääkseni mm. verenohennuslääkkeet ja veren hyytymiseen vaikuttavat lääkkeet ovat tällaisia. "Medications that slow blood clotting (Anticoagulant / Antiplatelet drugs) interacts with TURMERIC
      Turmeric might slow blood clotting. Taking turmeric along with medications that also slow clotting might increase the chances of bruising and bleeding.
      Some medications that slow blood clotting include aspirin, clopidogrel (Plavix), diclofenac (Voltaren, Cataflam, others), ibuprofen (Advil, Motrin, others), naproxen (Anaprox, Naprosyn, others), dalteparin (Fragmin), enoxaparin (Lovenox), heparin, warfarin (Coumadin), and others."

      Kurkuman käyttö laskee myös kuulemma myös verensokeria ja verenpainetta, joten kannattaa ko. arvoja seurata. Liian matalasta verenpaineestahan aiheutuu huimaustakin.

      Lisätietoja: http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-662-turmeric.aspx?activeingredientid=662&activeingredientname=turmeric

      • PerttuH

        Verenpaine on ainakin laskenut. Sokeria ei ole mitattu. Kivut on helpottaneet-ei kokonaan kadonneet. Gelatiinin tilasin, ei ole tullut vielä.


    • hyvääon

      Kalanmaksaäöljy on hyvänmakuista

    • Pentti_vm.55

      Piti tulla ihan kiittämään tuosta tahnaohjeesta!!!! Reilu viikko käytössä ja särkylääkkeet voi kohta unohtaa!!! Miksi tätä ei isommin huudeta julki??? Lääketehtaiden ja ostettujen lääkärien markkinat? K I I T O S!!

      • polvivaivanen

        Terve Pentti. Kertoisitko millaisia kipuja sulla on polvissa ollut? Onko todettu kulumaa tai muuta vammaa?


    • TirlittaNa

      Sain tänään postissa öljyn ja kurkumajauheen. huomenna kerkiän keittelemään. Oi jospa ..... Kuinka pian voisi helpotusta odotella?

    • luullakseni

      Varmaan viikossa jo huomaat eron!

    • kurkumiiniOK

      Intiassa on 50 % Intian asukkaista on alle 25-vuotiaita, ja vain 5,7 % on yli 65-vuotiaita. Syöpä kehittyy yleensä vanhemmille ihmisile, noin maailmanlaajuisesti ajatellen, joten kurkumiinin (kurkuman) käytöstä ei pidä vetää liian suoria johtopäätöksiä syövän suhteen.
      Kurkuma (kurkumiini) on hyvää tekevä mauste, eikä niin voimakas kuin sekoitus curry.

    • Pilkku-paikoilleen

      Kurkumiini on vain yksi kurkuman ainesosa.

    • näin_on

      Karppaus auttaa nivelongelmiin. Viljat aiheuta ihmisille lukuisia erilaisia ongelmia, joita virallinen puoli ei myönnä. Kannattaa kokeilla viljatonta kautta parin kuukauden ajan ja kuunnella onko apua vai ei. Veikkaan, että tulet hämmästymään. Lääkkeitä voi ottaa, mutta ne ei paranna sitä jos ei tehdä ruokaremonttia.
      Gelatiini myös auttaa, mutta ei pysyvästi.
      PS. vaimollani on reumaa sormissa ja jos hän vähänkin ottaa leipää, niin kohta alkaa sormia pakottamaan.Näin se vain on

      • PekkosBilly

        Karppaus auttaa moneen, mutta ei se kyllä jo syntyneiden kulumien tulehduskipuja poista.


      • jotainhyötyä
        PekkosBilly kirjoitti:

        Karppaus auttaa moneen, mutta ei se kyllä jo syntyneiden kulumien tulehduskipuja poista.

        Ei karppaus kulumia paranna mutta tulehdusta kyllä lievittää ja sitä kautta lievittää kipuja!


    • Kokeiluuntämämeneeheti

      Oiskohan totta? Kokeillaan heti. Voiko käyttää maustepippurijauhoa kun ei muuta ole?

    • Maggymillionaire

      Ei käy maustepippuri. Siinä ei ole piperiiniä. Mustapippuria kokonaisesta myllystä on parasta, ei ole piperiinit kerinneet haihtumaan.

    • 197

      Olen ottanut 2 tl aamulla , PAHAA! Mutta toiv. auttaa ja pääsee maaliskuun alussa töihin.

      • TartsanjaJane

        197 Pelkkää raakaa kurkumaa olet ottanut???Pelkkä kurkuma ei ole yhtä tehokas. Kannattaa tehdä tuota tahnaa joka on ensimmäisessä kirjoituksessa. Minulla on auttanut todella hyvin.


      • 197

        Kyllä tein tahnan. Kohta viikon syönyt. Osan laitoin jääkaappiin, osan pakasti jääpalamuottiin. Eilen oli taas vähän kipeämpi käsi. Aika näyttää auttaako.


    • Wagnertku

      Voiko kurkumatahnassa käyttää kylmäpuristettua rypsiöljyä?

      • 197

        Lue aloitus, sieltä löytyy vastaus.


    • BenHurri

      Minulla on selkeästi auttanut polvikipuihin. Ja polvien jäykkyyteen. Ranne ja peukkunivelet ovat entisensä. Pakastin viikon annokset muovipusseissa ja otan sieltä sulamaan lasiastiaan jääkaappiin tarvittaessa.
      Toista viikkoa syödään.

    • Kokeilentätä

      Tein puolet tuosta annoksesta,Tuli 175 g purkki täyteen.Jos kolme kuukautta säilyy jääkaapissa, kuka osaa laskea, tartteeko pakastaa osa?
      Vähän hankala pakastaa, meinaan.Kuitenkin vaan vajaa tl/pvä

      • 197

        Jääpalamuottiin (syviin) pakastin. Kuumaa vettä sen palan alle jonka käytän ja veitsellä autan pois. Kätevää!


      • Tsehoviina

        Tahna säilyy jääkaapissa vain kaksi viikkoa. Pakasta kahden viikon annosta vastaava määrä vaikka minigrip-pusseihin tai muihin muovisiin pussukoihin. Ota sitten tarvittaessa pussukka ja irrota jäinen kurkumaklöntti johonkin astiaan ja pidä sitä jääkaapissa.. Itse syös kaksi tl per päivä.


      • Anonyymi

        Kiitos ohjeesta, otan heti kokeiluun. Ja kerronomasta kokemuksestani: Pari vuotta sitten nivelrikkoni rehahti sormissani. Ne olivat tulehtuneet, turvonneet, punaiset, kivulloiset. Glukosamiinia söin kuuliaisesti (ei vaikutusta) ja lisäksi no. niveltulehdukseen tarkoitettua tulehduskipulääkettä pitkänä ja rajuna kuurina. Sitten kokeilin 5/2 paastoa, ja tämä puri heti. Ensimmäisistä paastopäivistä (jolloin söin 500 kaloria) lukien nivelet alkoivat rauhoittua ja jo toisen viikon (neljän paastopäivän) jälkeen tulehdus oli poissa ja nivelet rauhoittuneet. Tämän jälkeen en ole syönyt tulehdukipulääkkeitä, en kyllä glukosamiiniakaan. Nyt olen muuttanut ruokavaliotani muutoin enkä enää paastoa, kuin tarpeeseen. Siksi silloin tällöin nivelet reagoivat (esim. rakastamiini klapihommiin ;D ). Paasto toimii ikään kuin oman puolustusjärjestelmän resetoijana ja siinä piilee juju. Minulla siis toimii ja suosittelen kokeilemaan! Tuota tahnaa aion tehtailla myös lisäten siihen inkivääriä. Jospa niveleni tykkäisivät siitä!


    • öklöttää

      Kurkuma on hirvittävän makuista. Itse olen käyttänyt sitä mausteena. Siis alzheimeriä yritän sillä ehkäistä, heikkoaivoinen muutenkin... Värjäävyys on tosi. Ei kannata pudotella lattialle. Melamiimipinnoista ja hellan lasitukselta lähtee kyllä ihmesienellä hankaamalla.

      Itse mietin, saisiko kurkumaa pakattua kapseleihin. Jotkut firmathan myyvät tyhjiä kapselin kuoria. Ei viitsisi sotkea ruokaan (maku, sotku). Ja kun hampaatkin ovat kuluneet, ei niitä tahdo yhtään keltaisemmiksi kuin mitä jo ovat.

      • HerraHiironen

        Kapseleihin voi laittaa kurkuman ja juuri murkatun pippurin. Öljy sulattaa gelatiinikapselin ennemmin tai myöhemmin, joten jätä se pois. Ota kapselit ruuan kanssa jossa on jonkin veran rasvaa. Joudut syömään vähän enemmän, kun väittävät että lämmitys lisää imeytyvyyttä. Tiedä häntä. Tahna ainakin tehosi.


    • Kantapääkautta

      Kantapääluun pirstaleinen murtuma kolme vuotta sitten ja edelleen kipeä kinttu olen kokeilut kaikelaista pilläritä ja jotkut on hiukan autanut kipuhin. Olin aika skeptinen tähän kurkumaa tahnaan mutta kokelin kun kaikki muut on kokeiltu ja ylätyin positiivisesti. Melkein kaikki kivut hävisi noin viikon tahnan syönin jälkeen , lisäsin tahnaan inkivääri jauhe joka ehkä tehostaa tahnan ja on parempi makuista . Kiitos hyvästä reseptistä

      • 197

        Minulla oli myös pirstaleinen murtuma kantaluussa! Myös telaluun murtuma ja ulkokehräsen. Tapahtui 2014 huhtikuussa. Nyt jo parempi, mutta tuskin koskaan palaa entiselleen. Jäykkyyttä on edelleen, kipuja ei enää. Inkivääriä olen kauan syönyt, nyt myös kurkumaa. Haaveilen edelleen juoksusta, hiihto jo onnistui. Pientä kivuntuntumaa oli, mutten antanut häiritä.


    • Kyssäri

      Tiedätkö onko vain särkylääkevaikutus, vai ehkäiseekö nivelrikon pahenemista?Nivelrikkohan on iän mukana etenevä sairaus.

      • 197

        En osaa tuohon sanoa. Tuskin on mitää tutkimuksia tehty, kun ei ole "virallinen lääke" kyseessä. Ainoastaan käyttämällä loppuelämänsä, voi sanoa auttaako.


      • PerttuH

        Tulehdusta laskee jostain luin, Tuo pahemneminen jää nähtäväksi, Ei siitä ainakaan haittaa ole, päinvastoin varmaan. Itse aion syödä lopun ikää.


      • 197

        Sama täällä, aion käyttää aina. Nilkka kiukuttelee, kun joudun töissä kävelemään. Töiden jälkeen kaalinlehdet sidon pariksi tunniksi, jalka koholle, laskee turvotus ja sitämyöten särky. Pyöräily illalla on parasta liikuntaa koivelle! Oli senverran vakava murtuma, että varmasti vaivaa lopunelämää. Nivelrikko tulee, sanoi 2 lääkäriä :( !


    • Kipupipa

      Aloittajalta kysyn, miten mössö säilyy vain 2 - 3 viikkoa jääkaapissa, kun esim öljyllä ja kurkumalla erikseen voi olla monta kuukautta säilymisaikaa.
      Luin epähuomiossa et säilyisi 2-3 kuukautta.

    • Tsehoviina

      En ole aloittaja, mutta vastaan silti.Kurkumasta ja vedestä tulee tahna joka on ihan verrattavissa elintarvikkeeseen. Eli pilaantuu. Öljyn lisäys ei vaikuta enää siihen säilyvyyteen. Myöskin tehoaineet haihtuvat vähitellen.

    • Annakaarinatoivonen

      Kiitos ohjeesta. On auttanut paljon öisiin nivelsärkyihin. Pahaa on mutta menettelee.

      • Kipupipa

        Joo on pahaa, olenkin sekoittanut sitä 1 tl lasilliseen tomaattimehua, menee paremmin näin.


      • Mehuton

        Kipupipa onko auttanut?
        Tomaattimehupa se vasta pahaa onkin.


      • Kipupipa

        On se joo pahaa se tomaattimehukin, mutta olen juonut sitä aamuisin lasillisen, kun tämä ravitsemusguru Fogelholm kehui itsekin juovansa sitä lasillisen päivässä, koska tuo prosessoitu tomaatti on niin todella terveellistä, ehkäisee syöpää ja vaikka mitä hyviä vaikutuksia.
        Nyt siis olen laittanut siihen tomaattimehuun sen n teelusakallisen sitä kurkumatahnaa. Täytyy sanoa et on auttanut oikein hyvin nivelkipuihin.


    • Meed

      Olen käyttänyt kurkumatahnaa muutaman kuukauden nivelkipuihin.
      Ei ole pahemmin kipuja ollut.
      Testasin asiaa jättämällä käytön, muutaman päivän kuluttua kipuilu alkoi. Elikä ei muuta kun kurkumasörsseliä keittelemään taas.

    • Luomulääkefani

      Laittakaa hunajaa myös tahnan sekaan keittovaiheen lopussa, jolloin tosin ohentaa tahnaa huomattavasti. Parantaa makua huomattavasti. Itse laitan tahnaa suoraan joka ruokaan ja esim. Leivänpäälle. Käyttänyt vasta kolme kk ja veriarvot parantuneet ja paineet laskeneet. Muistikin on selkeästi parantunut väittävät perheenjäsenet. Vatsa toimii paremmin ja kipuilua jäsenissä olut vähemmän. Suosittelen!

    • Vilu-Ville

      Nyt on neljä kuukautta kurkumatahnaa takana. Ikinä en jätä pois. Syön hamaan tappiini asti. On todella selkeästi auttanut nivelrikkooni. Suosittelen kokeilemaan tahnaa, ei paljon maksa.

    • Paula58

      Polvi- ja lonkkakipuun auttaa minulle. Valitettavasti ei käsiin ja jalkoihin juurikaan. Mutta hyvä näinkin.

    • Kyssäri

      Tein ohjeen mukaan mössöä, mutta laitoin epähuomiossa kaikki aineet yhtäaikaa kattilaan ja keittelin vähän aikaa. Ei kai tuo haitanne, vaikka ohjeessahan sanotaan että öljy ja pippuri lisätään sitten kun kattila otetaan pois liedeltä.
      Onko asiantuntijoita jotka tietäisivät menikö annos hutiin.

      • Perunapalleroinen

        Ei haittaa.


    • Carmiina

      Kumma kun ei näin hyvä konsti ole yleisemmässä tiedossa, vai onko? Minä en ainakaan ole kuullut. Pari vuotta jo käyttänyt aina silloin tällöin muutaman viikon.

    • Vaivainen

      Onko kurkumalla haittavaikutuksia tai yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa? Kellään kokemusta/tietoa?

      • Perkki77

        Ohentaa verta, joten verenohennuslääkkeen kanssa pitää olla varovainen.


    • polovi

      Kokeilin reseptiä, mutta teinköhän jotain väärin kun ei ole ollenkaan pahanmakuinen lopputulos? Ihan kevyesti meni teelusikallinen alas. Käytin Golden Star -kurkumaa kun sitä sattui kaapissa olemaan korkkaamaton pussi, kurkumiinipitoisuus 3%, tai niin ainakin väittävät.

    • Anonyymi

      Kiitos ohjeesta, otan heti kokeiluun. Ja kerronomasta kokemuksestani: Pari vuotta sitten nivelrikkoni rehahti sormissani. Ne olivat tulehtuneet, turvonneet, punaiset, kivulloiset. Glukosamiinia söin kuuliaisesti (ei vaikutusta) ja lisäksi no. niveltulehdukseen tarkoitettua tulehduskipulääkettä pitkänä ja rajuna kuurina. Sitten kokeilin 5/2 paastoa, ja tämä puri heti. Ensimmäisistä paastopäivistä (jolloin söin 500 kaloria) lukien nivelet alkoivat rauhoittua ja jo toisen viikon (neljän paastopäivän) jälkeen tulehdus oli poissa ja nivelet rauhoittuneet. Tämän jälkeen en ole syönyt tulehdukipulääkkeitä, en kyllä glukosamiiniakaan. Nyt olen muuttanut ruokavaliotani muutoin enkä enää paastoa, kuin tarpeeseen. Siksi silloin tällöin nivelet reagoivat (esim. rakastamiini klapihommiin ;D ). Paasto toimii ikään kuin oman puolustusjärjestelmän resetoijana ja siinä piilee juju. Minulla siis toimii ja suosittelen kokeilemaan! Tuota tahnaa aion tehtailla myös lisäten siihen inkivääriä. Jospa niveleni tykkäisivät siitä!

    • Anonyymi

      Miten teillä on kurkumatahna auttanut nivelrikkokipuihin?
      Itse olen nyt käyttänyt n viikon verran 2 x 1/2 tl päivässä.Ei mitään vaikutusta.

      • Anonyymi

        Olin n. 3 vuotta sitten valmis leikkausjonoon polvien vaikeista nivelrikosta. Aloin tehdä kurkumatahnaa ja ottaa sitä noin ruokalusikallisen päivässä. Joskus unohtuu. Nykyään polvissani ei ole särkyä ja kävelen pitkiä lenkkejä. Uskon että oireettomuus on kurkumatahnan ansiota.. Lisään siihen myös inkiväärin ja Ceylonin kanelin.


    • Anonyymi

      Hei, onko kukaan kokeillut tehdä raakakurkumasta? On saman näköinen kuin raaka inkivääri.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe