Niin, kyseessä on nyt siis eri yksilö kuin tuo tuossa alempana oleva Double Six, teki vain mieli vitsailla tuossa otsikossa.
-89 Double Sixiin vaihdettiin juuri molemmat puolat jotta saatiin se taas käymään. Alkuperäinen oire oli se että startti kyllä pyöritti mutta käyntiin ei edes luvannut.
Diagnoosi oli että pääpuola oli "sulanut" ja
apupuolakin oli mallia sökö. Molemmat vaihdettiin
uusiin (pääpuola DAC malliseen) ja kone saatiin käymään taas iloisesti. Syy sulamiseen jäi epäselväksi.
Auto kulki korjaamolta kotiin hienosti vesisateesta huolimatta, mutta pari yötä tallissa levättyään on kujeet taas samat. Eli pyörittää vaan ei starttaa. Ei edes lupaa.
Hayenesin, XJS_help bookin ja Bilteman yleismittarin kanssa vietety illan jälkeen epäilykset ovat nämä:
- virranjakajassa lienee nyt jotain hämärää koska
kipinä ei tulpalle asti kulje. Virranjakajaa ei vielä avattu kun se on niin turkasen hankalassa paikassa. Kosteuttu on kumminkin ollut tarjolla sekä alustapesun että vesisateen merkeissä..
- puola lienee kunnossa koska Haynes manuaalin mukaiset testit menevät läpi.
- mutta: onkohan ignition amplifier nyt sitten sökö? Ampin miinusnavan ja akun plusnavan välinen jännite on 0.2V kun sytytysvirta on kytketty.
Jännite nousee 0.8V kun konetta pyöritetään startilla. Haynesin mukaan ensimmäisen lukeman
pitäisi olla 0V ja jälkimmäisen 2-3V.
Ign. ampin toiminta ei ole mulle mitenkään selvää
mutta eikö yksi sen tehtävistä ole "suojella" puolaa ylikuumenemiselta pienillä kierroksilla rajoittamalla puolan lataumisaikaa kipinöiden välillä? Voisiko siis edellisen puolan nesteytyminen johtua tästä....
Hyvät vinkit ovat nytten taasen arvossaan...
t. Bunny
Double Six ei starttaa - osa II - Pimeyden Ruhtinaan paluu
3
365
Vastaukset
- XJ12Sov
Kerrotko, onko autossasi Lucas- vai Marelli-järjestelmä, vai joko toimii?
- Bunny
Lucashan se siellä...
On flunssa pitänyt mekaanikon poissa autotallista viikon päivät joten ongelma on vielä päällä.
Kuinkahan muuten on kun toisissa lähteissä sanotaan että -89 V12 malleissa sytytys vaihtui Lucaksesta Marelliin kesken vuoden ja sitten taas (muistaakseni XJS-kirjasssa) että sedeneissa olisi ollut Lucas aina vuoteen -92 eli viimeisiin Ser III:iin asti?
- Bunny
Dokumentoinpahan tähän vain ratkaisun, eli
vika todelliakin tuntui olevan ignition amplifierissä.
Tilasin uuden Triangle Motorin kautta ja
boxin vaihdolla V12 heräsi taas henkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051532Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 891185
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 471025