Niin, kyseessä on nyt siis eri yksilö kuin tuo tuossa alempana oleva Double Six, teki vain mieli vitsailla tuossa otsikossa.
-89 Double Sixiin vaihdettiin juuri molemmat puolat jotta saatiin se taas käymään. Alkuperäinen oire oli se että startti kyllä pyöritti mutta käyntiin ei edes luvannut.
Diagnoosi oli että pääpuola oli "sulanut" ja
apupuolakin oli mallia sökö. Molemmat vaihdettiin
uusiin (pääpuola DAC malliseen) ja kone saatiin käymään taas iloisesti. Syy sulamiseen jäi epäselväksi.
Auto kulki korjaamolta kotiin hienosti vesisateesta huolimatta, mutta pari yötä tallissa levättyään on kujeet taas samat. Eli pyörittää vaan ei starttaa. Ei edes lupaa.
Hayenesin, XJS_help bookin ja Bilteman yleismittarin kanssa vietety illan jälkeen epäilykset ovat nämä:
- virranjakajassa lienee nyt jotain hämärää koska
kipinä ei tulpalle asti kulje. Virranjakajaa ei vielä avattu kun se on niin turkasen hankalassa paikassa. Kosteuttu on kumminkin ollut tarjolla sekä alustapesun että vesisateen merkeissä..
- puola lienee kunnossa koska Haynes manuaalin mukaiset testit menevät läpi.
- mutta: onkohan ignition amplifier nyt sitten sökö? Ampin miinusnavan ja akun plusnavan välinen jännite on 0.2V kun sytytysvirta on kytketty.
Jännite nousee 0.8V kun konetta pyöritetään startilla. Haynesin mukaan ensimmäisen lukeman
pitäisi olla 0V ja jälkimmäisen 2-3V.
Ign. ampin toiminta ei ole mulle mitenkään selvää
mutta eikö yksi sen tehtävistä ole "suojella" puolaa ylikuumenemiselta pienillä kierroksilla rajoittamalla puolan lataumisaikaa kipinöiden välillä? Voisiko siis edellisen puolan nesteytyminen johtua tästä....
Hyvät vinkit ovat nytten taasen arvossaan...
t. Bunny
Double Six ei starttaa - osa II - Pimeyden Ruhtinaan paluu
3
359
Vastaukset
- XJ12Sov
Kerrotko, onko autossasi Lucas- vai Marelli-järjestelmä, vai joko toimii?
- Bunny
Lucashan se siellä...
On flunssa pitänyt mekaanikon poissa autotallista viikon päivät joten ongelma on vielä päällä.
Kuinkahan muuten on kun toisissa lähteissä sanotaan että -89 V12 malleissa sytytys vaihtui Lucaksesta Marelliin kesken vuoden ja sitten taas (muistaakseni XJS-kirjasssa) että sedeneissa olisi ollut Lucas aina vuoteen -92 eli viimeisiin Ser III:iin asti?
- Bunny
Dokumentoinpahan tähän vain ratkaisun, eli
vika todelliakin tuntui olevan ignition amplifierissä.
Tilasin uuden Triangle Motorin kautta ja
boxin vaihdolla V12 heräsi taas henkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741