Oli parvekekukat vähän lakastuneet jo elokuun alussa, joten laitoin pois. Eli kaivoin kasvit juurineen laatikoista ja pistin paperipussiin, siis kasvit ja mukana tullut multa paperipussiin. Taloyhtiön jätekäytännön mukaan ja ohjeitten mukaan kukkamullat kuuluvat kaatopaikkajätteisiin, jonne siis sen paperipussin kiikutin. No, laatikkoon jäi vielä multaa ja pohjalla olevat lecasorat. No, tämä talo sijaitsee kaukana keskustasta, metsäisessä maastossa. Tuossa talon takapihan takana on hoitamatonta lehtipuuvaltaista, ja siis lehtipuukasvusto tiheää, metsikköä. Ajattelin, että eipä tuo taida mitään haitata, jos kippaan ne vähäiset mullat (parvekelaatikot muutaman litran vetoisia) sinne metsikköön. Viimeistään ensi talven lumien sulettua se muutama litra multaa ja vielä vähemmän lecasoraa painuu sinne metsän pohjan joukkoon.
No, nyt tässä talossa on yks kyttäävä nainen, minua se vahtaa ja kyttää erityisen runsaasti, on ilmeisesti jopa nähnyt sen vaivan, että kaivelee asioita niinkin kaukaa ettei ole tosikaan, itse se eukko on olevinaan puutarha-alan expertti ilmeisesti. No, kuitenkin nyt se eukko rupeaa kailottamaan, että mitäs niitä mullan rippeitä sinne lähimettään kantaa.
Ok, omasta mielestäni ihan ok, että eipä tuosta mitään haittaa luonnolle ole tosiaankaan. Tietysti olisihan se aika törkeän näköistä jos kaikki noin tekisivät kuin minä. Mutta joo. Ei taas eukko muuta keksinyt. Ei ainakaan sen enempää kuin siitä, että tässä talossa on tyyppejä, jotka eivät kai osaa suomea tai ovat aineista niin sekaisin, että itse kantavat ohjeitten ja sääntöjen vastaisesti roskia ihan mihin laatikkoon tahansa. Sitä vaan, että pahvikeräyslaatikossa näyttää olevan joskus sekajätepusseja ja näytti nytkin olevan kaatopaikkajätelaatikossa sekajätepusseja. Ajatelkaa, olin sentään niin fiksu, että vein ne multaiset kasvit paperipussissa - maatuu ainakin se sinne kaatopaikkajätteeseen.
Toivottavasti pääsen siitä eukosta jo lopulta eroon - eli pääsen muuttamaan tästä pois! Ei vaan eukolla ollut taas mitään muuta asiaa.
Syyllistyinkö ympäristörikokseen:
oliks jotain haittaa
1
86
Vastaukset
- hehe.
Lisään vielä tämän: Niin joo, tässä oli joku vuosi sitten yks ton eukon hyvä ystävä rouva. Tämä rouva se nakkasikin ihan kottikärryllisen maata sinne mettikköön.
Että eipä haitannut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude27415289Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12710242Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089410Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237176Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826577Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766267Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335665Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole495143Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282022IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511727