Syyllistyinkö ympäristörikokseen:

oliks jotain haittaa

Oli parvekekukat vähän lakastuneet jo elokuun alussa, joten laitoin pois. Eli kaivoin kasvit juurineen laatikoista ja pistin paperipussiin, siis kasvit ja mukana tullut multa paperipussiin. Taloyhtiön jätekäytännön mukaan ja ohjeitten mukaan kukkamullat kuuluvat kaatopaikkajätteisiin, jonne siis sen paperipussin kiikutin. No, laatikkoon jäi vielä multaa ja pohjalla olevat lecasorat. No, tämä talo sijaitsee kaukana keskustasta, metsäisessä maastossa. Tuossa talon takapihan takana on hoitamatonta lehtipuuvaltaista, ja siis lehtipuukasvusto tiheää, metsikköä. Ajattelin, että eipä tuo taida mitään haitata, jos kippaan ne vähäiset mullat (parvekelaatikot muutaman litran vetoisia) sinne metsikköön. Viimeistään ensi talven lumien sulettua se muutama litra multaa ja vielä vähemmän lecasoraa painuu sinne metsän pohjan joukkoon.
No, nyt tässä talossa on yks kyttäävä nainen, minua se vahtaa ja kyttää erityisen runsaasti, on ilmeisesti jopa nähnyt sen vaivan, että kaivelee asioita niinkin kaukaa ettei ole tosikaan, itse se eukko on olevinaan puutarha-alan expertti ilmeisesti. No, kuitenkin nyt se eukko rupeaa kailottamaan, että mitäs niitä mullan rippeitä sinne lähimettään kantaa.

Ok, omasta mielestäni ihan ok, että eipä tuosta mitään haittaa luonnolle ole tosiaankaan. Tietysti olisihan se aika törkeän näköistä jos kaikki noin tekisivät kuin minä. Mutta joo. Ei taas eukko muuta keksinyt. Ei ainakaan sen enempää kuin siitä, että tässä talossa on tyyppejä, jotka eivät kai osaa suomea tai ovat aineista niin sekaisin, että itse kantavat ohjeitten ja sääntöjen vastaisesti roskia ihan mihin laatikkoon tahansa. Sitä vaan, että pahvikeräyslaatikossa näyttää olevan joskus sekajätepusseja ja näytti nytkin olevan kaatopaikkajätelaatikossa sekajätepusseja. Ajatelkaa, olin sentään niin fiksu, että vein ne multaiset kasvit paperipussissa - maatuu ainakin se sinne kaatopaikkajätteeseen.

Toivottavasti pääsen siitä eukosta jo lopulta eroon - eli pääsen muuttamaan tästä pois! Ei vaan eukolla ollut taas mitään muuta asiaa.

1

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehe.

Lisään vielä tämän: Niin joo, tässä oli joku vuosi sitten yks ton eukon hyvä ystävä rouva. Tämä rouva se nakkasikin ihan kottikärryllisen maata sinne mettikköön.

Että eipä haitannut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4297
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3485
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3120
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2598
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2287
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2049
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      1974
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      188
      1831
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1526
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1368
    Aihe