Sammakon näköiset ja muut rumat

Lupa olla

Viriolaissyntyinen Anu-rouvan mukaan moni suomalaisista on rupisammakon näköinen ja sietäisi mennä kauneusleikkaukseen. Jonkun pitöisi kuulmemmamyös huomauttaa ulkonäön sammakkomaisuudesta kyseiselle, jotta tämä tajuaisi itsekin olevansa niin kamalan ruma.

Anu on Anu ja haluaa ärsyttää. Mutta ei niin suurta valetta, ettei ripaus totuutta. Tai kenties suurempikin pala. Sisäinen kauneus on lähinnä klishee ja lohtusanonta niille, joilla ei ole kykyä tai rahaa tehdä itsestään muoviversiota.

Mitenkähän tässä oikein käy. Useampi suomalainen alkaa ikääntyessään muistuttaa jotakin muuta kuin itseään silloin joskus. Pitäiskö virolaisille hankkia jo ajoissa silmäsuojat, että kestävät suomalaismammojen ja-ukkeleiden Tallinnan-risteilyt. Vai olisiko Anu sittenkin niin älykäs, että koko juttu on vain suurta humööriä? Onhan sekin mahdollisuus, että Anu itse on muutaman vuosikymmen kuluttua - jollei rupikonnan - niin kukaties norsun tai liskon näköinen? Kun ihan kaikke ei voi kiristää nahan loppuessa. Pitääkö kaikki aikuisen ihmisen sanoa julki, mitä sattuu ajattelemaan? Vaikka joku olisikin jonkinsortin konna?

150

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kulttuuriero.

Suomalaiset vaan pukeentuvat ja laittautuvat ja muutenkin pitävät itsestään huolta paljon vähemmän, kuin vaikkapa just virolaiset.

Huvittanut pöndellä katella ihmisiä. Itekkin otttanut oppia. Surkeimmat rääsyt päälle ja parta ajamatta, kun menee osulaan ostamaan keskikaljaa. Muuten erottuu liikaa kanta-asukkaista. Typerintä, mitä voi thdä on plankata kengät ja laittaa puku ja skaraka. Siitä se juoruaminen alkaa esson paarissa ja kylän juoruakoilla.

Tsadissa erilailla. Kattelen, että suurinpiirtein siisti, jos nyt menee vaikka postilaatikolle. Lähipaariin toki voi mennä, kunhan jotenkin pystyy kävelemään :D

Kauneusleikkaukset kaikkinensa on nykypäivää. Ikuisen nuoruuden tavoittelemista. Ne lopputulokset vaan välillä on ällistyttäviä. Aivan kuin kirurgit tekis duunejaan rippikoulupohjalta. Se on kuitenkin tärkeä ala. Vaikkapa onnettomuustapaukset tai erilaistet kasvaimet. Kauneuskirurgian luulisi palvelevan noitakin asioita, ainakin osaamisen puolesta. Mutta niissä hommissa kai tienaa parhaiten laittelemalla tissi-implantteja, tekemällä rasvaimuja ja pumppaamalla botoxia. Mitäpä siitä, jos joku kaheli maksaa.

Keksitty muuten sellainen ihmelaite, mikä vaikuttaa ihmisen ulkoasuun ja ulkonäköön ällistyttävän paljon. Sitä sanotaan peiliksi.

Pakko mainita. Oli yks edustustilaisuus Hikiällä keväällä. No ajoin parran ja vedin rippipuvun niskaan. Sitten kun kavereita keräiltiin kasaan, jouduin tekemään melkein kaikille skrakasolmut. Osa tuli kyllä paikalle rennosti paremmissa pyhätuulipuvuissaankin, rouvasväestä en uskalla sanoa mitään, kiintoisia kesäkleninkejä iltapukutilaisuudessa.

=DW=

• pummibubmzipum

Kiva juttu siitä 10 . Kuitenkin - ja - siitä ettet maininnut pummimuotia etkä lestaattimuotia, näitä kahta ryhmää ei saa unohtaa missään jutussa.

• halpa piiras

Tämä anurouva on kolkon ja halvan näköinen nainen, miksi lie kauniiksi sanottu, käytöskin on moukkamaista. Ihmetyttää miksi nämä piirteet niin vahvat viron naisilla, ei pahalla mutta ihmetyttää miten nainen voi itsensä alentaa.

• Nooo... Ei kai mikään estä sanomasta tyhmälle että hän on tyhmä ja että pää pitäisi kenties vaihtaa.

Voisi joku kokeilla tähän iltapäivälehtien vakiohaastateltavaan.

• bessie*

No, Saagim nyt aukoo päätään vähän niin kuin työnsä puolesta ja laittaa itsensä peliin tietäen mitä seuraa. Ei se tyhmyydestä välttämättä kerro.

Tyhmää ja sivistymätöntä minun mielestäni on tällaisella keskustelupalstalla 60 palstalla pilkata ihmisten ulkonäköä, ja etenkin vanhenemisen vaikutuksia ulkonäköön, mutta yleensäkin.

Käyn Eestin puolella asioimassa aika paljon. Väärässäkin voin olla, mutta kyllä minulla sellainen tuntuma on, että eestiläiset kiinnittävät ulkonäköönsä hieman enemmän huomiota kuin suomalaiset. Enkä tarkoita nyt mitään ylilaitettuja, piikkikoroissaan kulkevia nuorehkoja naisia, vaan kaikkia.

Joidenkin ketjuvaatemyymälöiden valikoimissakin on suuriakin eroja esim. Helsingin ja Tallinnan välillä, ja mielestäni Tallinnan eduksi.

• mummo.
        bessie* kirjoitti:

No, Saagim nyt aukoo päätään vähän niin kuin työnsä puolesta ja laittaa itsensä peliin tietäen mitä seuraa. Ei se tyhmyydestä välttämättä kerro.

Tyhmää ja sivistymätöntä minun mielestäni on tällaisella keskustelupalstalla 60 palstalla pilkata ihmisten ulkonäköä, ja etenkin vanhenemisen vaikutuksia ulkonäköön, mutta yleensäkin.

Käyn Eestin puolella asioimassa aika paljon. Väärässäkin voin olla, mutta kyllä minulla sellainen tuntuma on, että eestiläiset kiinnittävät ulkonäköönsä hieman enemmän huomiota kuin suomalaiset. Enkä tarkoita nyt mitään ylilaitettuja, piikkikoroissaan kulkevia nuorehkoja naisia, vaan kaikkia.

Joidenkin ketjuvaatemyymälöiden valikoimissakin on suuriakin eroja esim. Helsingin ja Tallinnan välillä, ja mielestäni Tallinnan eduksi.

Vastahan ne pääsivät ryssän ikeestä, nyt ne ampuvat yli.

• bessie*
        mummo. kirjoitti:

Vastahan ne pääsivät ryssän ikeestä, nyt ne ampuvat yli.

Tiedä nyt tuosta yliampumisesta, onhan sitä meilläkin.

Ajelin kerran Peipsijärven maisemissa. Ohitin miehen, joka kantaa retuutti pyörätöntä polkupyörää ja paria täyden näköistä muovikassia. Aikanaan ajoin takaisin päin samaa tietä. Olin ajanut vahingossa erään tienhaaran ohi ja jatkoin aika pitkään odottaen sopivaa kääntöpaikkaa.
        Aiemmin ohittamani mies kantamuksineen käveli vastaan. Tiesin, ettei ihan muutamaan kilometriin ole mitään sivutietä, joten hänellä on vielä paljon kävelemistä taakkoineen. Kävin kääntymässä ja tullessa pysähdyin ja tarjosin miehelle kyytiä.
        Meillä ei ollut sujuvaa yhteistä kieltä, mutta hyvin ymmärsimme toisiamme ja juttelimme siinä ajaessani ja vielä vähän hänen pihassaankin.
        Hän oli lastensa koulujuhlaa varten käynyt leikkauttamassa hiuksensa, vähän kauempana olevassa kylässä koska sinne saakka menemällä säästi pari euroa tai jotain sinne päin. Menomatkan oli saanut joltain, mutta ei paluumatkaa, oliko luullut pyöränsä olevan siellä jossain ajokunnossa tai jotain, en saanut selvää.

Eihän tuo nyt tietysti mitään todista, mutta kyllä minä kuitenkin jotenkin sen ajattelen sen kertovan siitä että eestiläiset (tai venäläiset) ja suomalaiset suhtautuvat ulkonäköasioihin vähän eri tavalla.

• bessie* kirjoitti:

Tiedä nyt tuosta yliampumisesta, onhan sitä meilläkin.

Ajelin kerran Peipsijärven maisemissa. Ohitin miehen, joka kantaa retuutti pyörätöntä polkupyörää ja paria täyden näköistä muovikassia. Aikanaan ajoin takaisin päin samaa tietä. Olin ajanut vahingossa erään tienhaaran ohi ja jatkoin aika pitkään odottaen sopivaa kääntöpaikkaa.
        Aiemmin ohittamani mies kantamuksineen käveli vastaan. Tiesin, ettei ihan muutamaan kilometriin ole mitään sivutietä, joten hänellä on vielä paljon kävelemistä taakkoineen. Kävin kääntymässä ja tullessa pysähdyin ja tarjosin miehelle kyytiä.
        Meillä ei ollut sujuvaa yhteistä kieltä, mutta hyvin ymmärsimme toisiamme ja juttelimme siinä ajaessani ja vielä vähän hänen pihassaankin.
        Hän oli lastensa koulujuhlaa varten käynyt leikkauttamassa hiuksensa, vähän kauempana olevassa kylässä koska sinne saakka menemällä säästi pari euroa tai jotain sinne päin. Menomatkan oli saanut joltain, mutta ei paluumatkaa, oliko luullut pyöränsä olevan siellä jossain ajokunnossa tai jotain, en saanut selvää.

Eihän tuo nyt tietysti mitään todista, mutta kyllä minä kuitenkin jotenkin sen ajattelen sen kertovan siitä että eestiläiset (tai venäläiset) ja suomalaiset suhtautuvat ulkonäköasioihin vähän eri tavalla.

Nooo... sammakoista puheen ollen, naisten nyt ainakin kannattaa olla niille suopeita, pussaamalla jokaista voi löytää joukosta prinssin kuten sadut tietävät kertoa.

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Nooo... sammakoista puheen ollen, naisten nyt ainakin kannattaa olla niille suopeita, pussaamalla jokaista voi löytää joukosta prinssin kuten sadut tietävät kertoa.

Ehkä kannattaa jos kuka prinssistä haaveilee. Vähempikin riittää minulle, joten voin jättää sammakoiden pussaamisen väliin. Enkä ole kovin hanakka pussailemaan omankaan lajini edustajia, ei sen puoleen.
        Sammakot ovat ihan ok., mutta olen ajatellut etteivät ne varmaan pidä ihmisen kosketuksesta joten annan olla, niin söpöjä ja symppiksiä kuin ovatkin, myös rupikonnat. Yksi istua nökötti kaikki kesäpäivät kesämökkimme alimman, puusta valmistetun portaan alla. Ajattelen sen olleen jossain määrin 'kesy'.

• bessie* kirjoitti:

Ehkä kannattaa jos kuka prinssistä haaveilee. Vähempikin riittää minulle, joten voin jättää sammakoiden pussaamisen väliin. Enkä ole kovin hanakka pussailemaan omankaan lajini edustajia, ei sen puoleen.
        Sammakot ovat ihan ok., mutta olen ajatellut etteivät ne varmaan pidä ihmisen kosketuksesta joten annan olla, niin söpöjä ja symppiksiä kuin ovatkin, myös rupikonnat. Yksi istua nökötti kaikki kesäpäivät kesämökkimme alimman, puusta valmistetun portaan alla. Ajattelen sen olleen jossain määrin 'kesy'.

Sammakot sammakkoina kestävät pusut, mutta rupikonnien koskettelu nostaa iholle rakkuloita, koska niiden nahka erittää lievää myrkkyä. Pedot, jotka syövät rupikonnia, joutuvat ensin nylkemään saaliinsa.

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Sammakot sammakkoina kestävät pusut, mutta rupikonnien koskettelu nostaa iholle rakkuloita, koska niiden nahka erittää lievää myrkkyä. Pedot, jotka syövät rupikonnia, joutuvat ensin nylkemään saaliinsa.

Luulisi että sammakkoa pelottaa ihan mielettömästi, jos tällainen jättiläinen sen nappaa. Joten olkoot minun puolestani, ei minun huvini vuoksi tarvitse sammakon sydänkohtausta saada.

Poikani toi kerran rupikonnan näytille, kun olimme inttäneet hänelle sen olevan sama yksilö joka yleensä lymyilee mökin rappujen alla ja tämän hän oli tarkkana poikana nähnyt eri rakennuksessa olevan saunan rappusten raosta.
        Tarkkailimme huolestuneena hänen käsiään, mutta ei niihin koskaan mitään tullut. Ja poika oli oikeassa, rupikonnia oli kaksi.

Kyllä on ankeat olot paikallisilla, kun öljy-yhtiöt oheiskaasua valtavina soihtuina polttavat. Ykkösen ohjelmaa tässä toisella silmällä katselen.

• yohuuhkaja kirjoitti:

yohuuhkaja, kuka jaksaa pussata satoja sammakoita vain yhden prinssin löytääkseen.
        Voihan kyllä käydä niinkin, kuten laulussa lauletaan, että prinssiä suutelit ja sammakon sohvalle sait.
        Tavallisen ja kivan ihmisen voi saada ihan nätisti hymyilemällä, niin minä tein.. :)

• Anceli kirjoitti:

yohuuhkaja, kuka jaksaa pussata satoja sammakoita vain yhden prinssin löytääkseen.
        Voihan kyllä käydä niinkin, kuten laulussa lauletaan, että prinssiä suutelit ja sammakon sohvalle sait.
        Tavallisen ja kivan ihmisen voi saada ihan nätisti hymyilemällä, niin minä tein.. :)

Noooo... kun ahkerasti pussaat, voit löytää useampiakin jos yksi prinssi on liian vähän...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Noooo... kun ahkerasti pussaat, voit löytää useampiakin jos yksi prinssi on liian vähän...

Minulle riittää yksi prinssi ja tämä ei ole muuttunut sammakoksi vaikka olen pussannut ahkerasti jo 34 vuotta.

• Ilta-lehdessä on muutakin mukavaa uutista.

"Sairasta vauvaa ei päästetty lääkäriin"
      Niin se vaan ihmis-kunta pelastuu kaikin tavoin, lääkärien avulla.
      Tekisi myöskin hyvää, jos lääkärit aloittaisivat uuden kampanjan:
      "Peskää suunne saippualla, vetäkää rööki ja rauhoittukaa"

H.

• hevat

Älkää uskoko Virolaisia,Näyttelijä Moss kehui Suomalaisia kauniiksi,siis Naisia.

• Juujjuu...

Tyydyn vain olemaan enemmissä määrin rypistynyt rusina...vai sammakko se nyt olikaan....eiei, meinaan vaikka omaisuuteni laittais likoon niin en ruusunnupuks koskaan enää tulis....tai siis en nyt kyllä ruusunnuppukaan oo ollut koskaan.

Yks` hyvä puoli on olemas...kauneus on katoavaista mutta rumuus senkun vaaaaan lisääntyyyyyy

• Anu-rouva on jo vuosia haukkunut suomalaisten ulkonäköä ja
      vaatetusta, etenkin naisten.

Minusta hänen sanailunsa kertoo sivistymättömyydestä.

Ei kukaan säily vuoskymmeniä samannäköisenä, ikä tuo omat
      muutoksensa ulkönäköön.

Maailma on mennyt kummalliseksi, ei saisi enää vahetakaan
      rauhassa. Uskon, että tämä kuuluisa Anu-rouvakin vielä huomaa,
      että kaikki mahdolliset botoxit ja leikkaukset eivät estä sitä
      tosiasiaa, että hänkään ei ole kuolematon ja tulee nuoria, kauniita
      naisia, jotka voivat arvostella hänenkin ulkonäköään.

Minä en moisista arvosteluista ole moksiskaan, hevoset tykkäävät
      minusta nuhjuisissa vaatteissani, katsovat lempeästi silmiin ja
      hörähtelevät hyväksyvästi, etenkin kun annan niille leipää ja
      porkkanoita. :)) Noh, sitä en tosin tiedä, mitä siellä suuren pään
      sisällä liikkuu, heh heh ...

No jaa, tietysti " ihmisten ilmoille " mennessäni laittaudun siisteihin
      vaatteisiin ja jos joku tulee urputtamaan ulkonäöstäni, pyydän
      kääntämään katseensa muualle !

Ihanaa vanheta rauhassa, ilman ulkonäköpaineita !

Asenne ratkaisee, tässäkin asiassa.

• - eräs lukija -

Jos tällä Anu frouvalla ei ole sydämen sivistystä, niin sitä ei ole.
        Sellaista ei opetella kirjoista ja elämässä voi tulla hänellekin
        joskus rankka pysähdys, jos joutuu vaikka liikenneonnettomuuteen.
        On niin helppo arvostella muita ja olla olevinaan, jos ei koskaan ole
        joutunut laittamaan elämän arvoja uuteen järjestykseen.

Ehkä elämä opettaa vielä, toivottavasti!

• Tase pappa

Anu Rouva arvioi suomalaisia samalla hehtaarihaarukalla kun meilläkin jotkut vieläkin tyypittelevät virolaiset naiset.
        Joidenkin asiasta muka tietävien mielestä virolaiset naiset ovat suurin osa rahalla ostettavissa.
        En ole koskaan kysynyt Virottaren taksaa, enkä tiedä, pitäneekö paikkansa, mutta sellaisia tuolla kylillä kuiskaillaan. Monessakin Motellissa ja Laivoissa.
        Pitäisiköhän kysäistä Anu-Rouvalta, pitäneekö väittämä paikkaansa.

• Täytyi kehittää uusi sanonta, etteivät vanhat latteudet enenpää lisäänny.
      "Auki revitty Sammakko, kaunis Sammakko."

H.

• Itse hyvin tyhmä

On se kummallista, että kukaan ei kanna huolta siitä, että me vanhenemme, mutta emme mitenkään kasva henkisesti.

• "Itse hyvin tyhmä"

Vain kalastaja pitää hyvää huolta mato-laatikostaan.
        Silloin on hänen tulevaisuutensa turvattu.
        Isot ja kuolevat hän noukkii pois, ja syöttää Kaloille.
        Hän tietää hyvin mitä kannattaa kasvattaa.
        Vanhaan ei uutta eloa enää saa.

H.

• mimmimummi*

Olen tavannut Anu Saagimin noin kaksikymmentä vuotta sitten....ei ollut kaunotar itsekään silloin.. kutsuvieras tilaisuudessa suomessa....ja hyvin kyllästyneen oloinen.
      Vai sammakoita me nyt ollaan... no mikäs siinä sammakon reidet ovat kovasti arvokkaita..

• Ruma, rumempi, rumin

Rumin ,( superlatiivi), näkemäni ihminen on Vernon Scipps sarjassa Sydämen asialla. Ihan bulldogin näköinen.

Komparatiivi siis rumempi on ruotsalainen vanha kuningas, kuin pystyyn nostettu kelohonka, nyt jo kuollut.
        Kyllä prinsessa Birgitankin ulkonäkö tähän sopisi, mutta olkoon se sitten vaikka tuo ruma.

• pnel
        Ruma, rumempi, rumin kirjoitti:

Rumin ,( superlatiivi), näkemäni ihminen on Vernon Scipps sarjassa Sydämen asialla. Ihan bulldogin näköinen.

Komparatiivi siis rumempi on ruotsalainen vanha kuningas, kuin pystyyn nostettu kelohonka, nyt jo kuollut.
        Kyllä prinsessa Birgitankin ulkonäkö tähän sopisi, mutta olkoon se sitten vaikka tuo ruma.

Olipa Vernon ruma tai kaunis, niin hyvä oli hän, näyttelijä.
        Niin Hyasintista kuin Sydämestä olisi puuttunut suuri pala kultaa ilman häntä.

'Niin hyvin maskeerattu, että ihan kuin olisi oikeasti tuon näköinen, sanoi Onslowin autoa työtänyt kunnaslliskukkahattukin*

• pnel kirjoitti:

Olipa Vernon ruma tai kaunis, niin hyvä oli hän, näyttelijä.
        Niin Hyasintista kuin Sydämestä olisi puuttunut suuri pala kultaa ilman häntä.

'Niin hyvin maskeerattu, että ihan kuin olisi oikeasti tuon näköinen, sanoi Onslowin autoa työtänyt kunnaslliskukkahattukin*

sanoin noin puolivahingossa, onneksi hän ei ole kuuloetäisyydellä, ettei mieli mene pahaksi.

Isäni antoi perussäännöksi sen, ettei ketään saisi arvostella ulkonäön perusteella, silti hän kyllä itsekin sanoi kerran, että 'sellainen hyvin oudon näköinen'. Mutta ruma-samaa ei käyttänyt.
        Isä myös korosti, että vahingonilon saa kyllä kokea,
        mutta sitä ei ole sopivaa ilmaista julki, siis tuoda esiin.

Vernon Scripps puhuu tosi hyvää englantia.

.

• pnel
        liisa.sal kirjoitti:

sanoin noin puolivahingossa, onneksi hän ei ole kuuloetäisyydellä, ettei mieli mene pahaksi.

Isäni antoi perussäännöksi sen, ettei ketään saisi arvostella ulkonäön perusteella, silti hän kyllä itsekin sanoi kerran, että 'sellainen hyvin oudon näköinen'. Mutta ruma-samaa ei käyttänyt.

.

Ai se oli sinun kommenttisi?
        En pidä ihmisten ulkonäön arvostelusta, vaikka kaikki kai sitä tekevät mielessään.
        Varmaan syntymäarvonnassa kaikki ottaisivat kauneuden ja komeuden, liitettynä pituuteen ja ikihoikkuuteen. :))

Näyttelijä Geoffrey Hughes kuoli vuosi sitten. Häneen itse liitän hyvä-sanan superlatiivin omassa sarjassaan
        Enkun sarjoissa mukana saa olla muitakin, kuin keinotekoisesti vanhennettuja/nuorennettuja, jopa ihan oikeasti pulskiakin. :))

Onneksi, vaikka minulla on iso pää, se ei ole kaalista. Tuolle alempana kirjoittavalle. Alkoi naurattaa, hällä on hyvä taito pitää yllä keskustelua, ja osuu usein kiukkusuoneen(i). :))
        .

• Pirre*
        liisa.sal kirjoitti:

.

Mekään ei saatu arvostella ihmisten ulkonäköä, eikä kenenkään ulkoisia vammoja, eikä muutakaan habitusta..onneksi myös lapsenlapsemme ovat oppineet näkemään ns. rumat ihmiset ihmisinä ihmisten joukossa, eivät varmana osoittele eivätkä tuijota minkään näköistä immeistä.

• ruma mutta hyvä
        Ruma, rumempi, rumin kirjoitti:

samassa sarjassa on mun mielestä vielä rumempi näyttelijä Alfred "Alf" Ventressin osaa esittävä William Simons.

• --,,
        ruma mutta hyvä kirjoitti:

samassa sarjassa on mun mielestä vielä rumempi näyttelijä Alfred "Alf" Ventressin osaa esittävä William Simons.

Jännä, kun William ei luonnossa polta, ja tuossa sarjassa on kuin ihmiskorsteeni.
        Jos ei ehkä misterkilpailua voittaisikaan, niin tyyppinä erittäin miellyttävä.
        Tavat useinmiten säilyy, vaikka naama rapistuukin, niin kuin yleensä jokaisella, ainakin peilin mielestä.

Bernie Scripps, Peter Benson, oli sarjaa tehdessä viidestäkympistä vähän yli kuusikymppiseksi.
        Nyt vasta täytti 70 vuotta. Vanhaa tekoa.

Minusta vain ilkeä ihminen on "ruma", oli ulkonäkö mikä hyvänsä.

• * * *

"Pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on,
      pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on"

"Olen pieni sammakko kurnuttelen veessä"

"Saku Sammakko kosiomatkallaan lauleli kauniita laulujaan"

Kirjoitanko vielä jotain miljoona kertaa kerrottua? Samaahan Anu tekee, ja aina mennään, osa, samaan ansaan.

- Aloittajalle, kurnutellen.

• ==----------

Tällä palstallakin on monta rumaa ihmistä, vaikka en ole heitä kasvokkain nähnytkään.

Jotkut esittelevät itseään valokuvin ja ihmettelen ketä varten he kuviaan laittavat, itseäänkö?

Narsismia parhaimmillaan.

Rumuus loistaa myös monien teksteissä.

• Eipä tuo sinunkaan tekstisi sieltä kauniimmasta päästä ole.

• rajansa kaikella,

Minä olen 60v, enkä halua näyttää "kuivan kesän kusiaiselta" tai joltain nälkäkurjelta. Joten kannan kiloni ylpeästi. Anu saa v""""lla aivan rauhassa, ei haittaa. Vastahan hän pääsi ryssän saappaan alta, kyllä sitä nyt kukkoillaan, prameillaan. Mutta me ollaan oltu itsenäisiä jo paljon kauemmin, ei meidän tarvitse enään päteä. Eikä esittää yhtään mitään.

• liisi.

Niinhän sitä sanotaan, että "Vanhasta autosta saa fiksaamalla kauniin".

• Mikä sitten on ruma, jos oltaisiin totuttu että ihmisellä olisi suomut, kärsä ja häntä, suomuja kiillotettaisiin, kärsää fiksattaisiin, häntää kiharrettaisiin...
      Joku Anu moittisi että suomalaisilla on lyhyt kärsä ja häntä :)
      En oikeasti lotkauta korvaani Anun puheille, miksi lehdet vaivautuvat moisia typeryyksiä kirjoittelemaan.
      Itse olen jalkapuoli, eilen leikattiin varpaita jo toisen kerran. Kuusi viikkoa taas käveltävä kamala kalossi jalassa.

• Mikähän ominaisuus ihmisellä se on, joka saa ihmisen tuntemaan rumuutta?
      Näkemään pahuutta, tuntemaan inhoa...
      Oliskoshan se jotain sisimmässä... koska aina tuntuu toinen olevan parenpi toista.

H.

• Kyllähän eläimilläkin on arvojärjestys, ihminen on myös laumaeläin.
      Kaikkien kanssa ei vain synkkaa, ei tunne oloaan hyväksi.
      Pitää olla laumassa jossa tulee hyväksytyksi.

• "pertta-j"

Mikähän siinä sitten on, että miehinen komeus, ja sanojen laulava runous, tehtynäkin, aina on niin kiih...kiinnostavaa?
        Toisen naaraan mielestä kauheeta, toisen mielestä taas kauniin lumoavaa.
        Pakkohan sitä koiraan on kääntää välillä selkänsä, kun oikein hyvin esiintyy.

H.

• hunksz kirjoitti:

"pertta-j"

Mikähän siinä sitten on, että miehinen komeus, ja sanojen laulava runous, tehtynäkin, aina on niin kiih...kiinnostavaa?

H.

Joskus on, joskus ei, riippuu tarpeesta ;)

• miehenkö?
        pertta-j kirjoitti:

Joskus on, joskus ei, riippuu tarpeesta ;)

Minkä tarpeesta?

• ldkdmnsnsnsn
        hunksz kirjoitti:

"pertta-j"

H.

Onko sillä väliä onko joku tuntematon nimimerkki koiras vai naaras.

• ldkdmnsnsnsn kirjoitti:

Onko sillä väliä onko joku tuntematon nimimerkki koiras vai naaras.

Ei pitäisi olla mitään väliä, mutta mietihän jos olet joku naisiin mieltynyt kirjoittaja ja heille ahkerasti lirkkua heität, niin onko kiva kun selviää, että kuumien tunteittesi, hellien lauseittesi ja suoraan sytämeen vetoavien runojesi kohde onkin karvainen mies.
        Tai voi hän olla karvatonkin, joka tapauksessa vähän menee naistenmiehen maine vituralleen.

• :)))
        Anceli kirjoitti:

Ei pitäisi olla mitään väliä, mutta mietihän jos olet joku naisiin mieltynyt kirjoittaja ja heille ahkerasti lirkkua heität, niin onko kiva kun selviää, että kuumien tunteittesi, hellien lauseittesi ja suoraan sytämeen vetoavien runojesi kohde onkin karvainen mies.
        Tai voi hän olla karvatonkin, joka tapauksessa vähän menee naistenmiehen maine vituralleen.

Sitähän on tämä virtuaali, omia huvi- ja kuvitelmia vain. :))

"Haaveet kaatuu"

• :))) kirjoitti:

Sitähän on tämä virtuaali, omia huvi- ja kuvitelmia vain. :))

"Haaveet kaatuu"

Saahan toki ihminen ja jopa mieskin elää unelmissaan, oma vikansa jos käy kalpaten.
        Miksei nainenkin voi unelmoida, on siitäkin joku havainto olemassa.

"Pettymys isku on melkoinen"

• :)))
        Anceli kirjoitti:

Saahan toki ihminen ja jopa mieskin elää unelmissaan, oma vikansa jos käy kalpaten.
        Miksei nainenkin voi unelmoida, on siitäkin joku havainto olemassa.

"Pettymys isku on melkoinen"

Ei ihminen elä ilman haaveita.
        Mutta hyvä, ettei ne kaikki toteudu, mitä muuten jäljelle jäisikään?

"Hiekkaa vain"

• :))) kirjoitti:

Ei ihminen elä ilman haaveita.
        Mutta hyvä, ettei ne kaikki toteudu, mitä muuten jäljelle jäisikään?

"Hiekkaa vain"

Haaveet ja unelmat ovat mukavia, päiväunessakin voi nähdä kaikenlaista.
        Mutta todella hyvä, etteivät kaikki toteudu, ei ihminen joka paikkaan kerkiä kuitenkaan.

"Haaveissa vainko oot mun"

• bessie*
        Anceli kirjoitti:

Voihan siinä hyvinkin käydä, Anceli.

Jospa sille sytämeen vetoavien runojen kirjoittajalle karvainen tai karvaton mies onkin se todellinen kohde.

• bessie* kirjoitti:

Voihan siinä hyvinkin käydä, Anceli.

Jospa sille sytämeen vetoavien runojen kirjoittajalle karvainen tai karvaton mies onkin se todellinen kohde.

Niin, eihän me voida sitä tietää, eikä edes kannata arvailla, vaikka se täällä joskus jonkun tapoina onkin.
        Lämpimästi onnea toki toivotetaan, oli kohde karvainen tai karvaton.

• bessie*
        Anceli kirjoitti:

Niin, eihän me voida sitä tietää, eikä edes kannata arvailla, vaikka se täällä joskus jonkun tapoina onkin.
        Lämpimästi onnea toki toivotetaan, oli kohde karvainen tai karvaton.

Kaipa sitä jokaisen päässä ajatuksia liikkuu ja risteilee sitä mukaa kun jotain tekstiä lukee. Keskustelupalstan idea kai on, että niitä ajatuksiaan voi kirjoittaa muidenkin luettavaksi jne. jne.

Lämpimästi onnea toivottelen toki minäkin niille, jotka esim. treffipalstalla mieleistään kohdetta etsivät. Tahi siellä mitä täällä jotkut joskus pitävät tapoinaan kutsua oikeaksi elämäksi.

• bessie* kirjoitti:

Kaipa sitä jokaisen päässä ajatuksia liikkuu ja risteilee sitä mukaa kun jotain tekstiä lukee. Keskustelupalstan idea kai on, että niitä ajatuksiaan voi kirjoittaa muidenkin luettavaksi jne. jne.

Lämpimästi onnea toivottelen toki minäkin niille, jotka esim. treffipalstalla mieleistään kohdetta etsivät. Tahi siellä mitä täällä jotkut joskus pitävät tapoinaan kutsua oikeaksi elämäksi.

Jotkut vastaavat kirjoittamalla, toiset jollakin toisella tavalla, jokainen taaplaa tyylillään.
        Ajatukset eivät useinkaan kohtaa, tai ovat jonkun mielestä täysin vääriä, mutta heitäkin meidän on ymmärrettävä. Tai jos nyt edes hyväksyy toisen, ei aina voi ymmärtää.

Treffipalstat ovat nykyajan seuranhakupaikkoja, eivät niinkään nämä keskustelupalstat ole siihen tarkoitukseen tehty.
        Oikea elämä on se paras elämä, käsittää sen kukin millä tavoin haluaa. Onhan tämä naputtelukin oikeaa elämää, vaikka ei keskustelukaveria tunnekaan.

• mrj.
        Anceli kirjoitti:

Jotkut vastaavat kirjoittamalla, toiset jollakin toisella tavalla, jokainen taaplaa tyylillään.
        Ajatukset eivät useinkaan kohtaa, tai ovat jonkun mielestä täysin vääriä, mutta heitäkin meidän on ymmärrettävä. Tai jos nyt edes hyväksyy toisen, ei aina voi ymmärtää.

Treffipalstat ovat nykyajan seuranhakupaikkoja, eivät niinkään nämä keskustelupalstat ole siihen tarkoitukseen tehty.
        Oikea elämä on se paras elämä, käsittää sen kukin millä tavoin haluaa. Onhan tämä naputtelukin oikeaa elämää, vaikka ei keskustelukaveria tunnekaan.

Kirjoitustaidottomat persreiät vastaavat miinustamalla:-(

• mrj. kirjoitti:

Kirjoitustaidottomat persreiät vastaavat miinustamalla:-(

Kukin taaplaa tyylillään.. :)
        Otan miinukset lähinnä kunnianosoituksena, joku vaan ei pysty sanalliseen viestintään tai haluaa muuten näyttää mieltään.
        Voihan siinä olla jotain muutakin mukana.. ;)
        Mitä väliä noilla, tuntemattomien suuruuksien pikkuisilla mielenosoituksilla. Tai voihan heitä olla vain yksi.

Älä ruoki mehiläisiä, äläkä putoa tikapuilta.

• trunheimin
        Anceli kirjoitti:

Kukin taaplaa tyylillään.. :)
        Otan miinukset lähinnä kunnianosoituksena, joku vaan ei pysty sanalliseen viestintään tai haluaa muuten näyttää mieltään.
        Voihan siinä olla jotain muutakin mukana.. ;)
        Mitä väliä noilla, tuntemattomien suuruuksien pikkuisilla mielenosoituksilla. Tai voihan heitä olla vain yksi.

Älä ruoki mehiläisiä, äläkä putoa tikapuilta.

Jos ei sanalliseen viestintään pysty niin kunnianosoitus kun miinustaa sinulle? Samat ajatukset ovat kuitenkin miinustajalla kuin sanallisellakin sanojalla.
        Anteeksi että muistutan sinua pari päivää sitten kun otit hernettä nenään kiusaus keskustelussa.
        Kannattaa laskeutua sinunkin tikapuilta maanpinnalle niinkuin meidän kaikkien.

• trunheimin kirjoitti:

Jos ei sanalliseen viestintään pysty niin kunnianosoitus kun miinustaa sinulle? Samat ajatukset ovat kuitenkin miinustajalla kuin sanallisellakin sanojalla.
        Anteeksi että muistutan sinua pari päivää sitten kun otit hernettä nenään kiusaus keskustelussa.
        Kannattaa laskeutua sinunkin tikapuilta maanpinnalle niinkuin meidän kaikkien.

Höpö höpö, minä en täällä ota hernettä nenään. Joskus joutuu puolustautumaan puskista tulevia hyvinkin ilkeitä kommentteja vastaan, se kai lienee sallittua.
        Et voi väittää että tiedät miinustajan ajatukset, ellet sitten itse ole miinustaja. Voit tietää vain omat ajatuksesi.
        Hyvin harvoin kiipeän tikapuille, maanpinnalla on turvallisempaa.

• herneen pyörintää
        Anceli kirjoitti:

Höpö höpö, minä en täällä ota hernettä nenään. Joskus joutuu puolustautumaan puskista tulevia hyvinkin ilkeitä kommentteja vastaan, se kai lienee sallittua.
        Et voi väittää että tiedät miinustajan ajatukset, ellet sitten itse ole miinustaja. Voit tietää vain omat ajatuksesi.
        Hyvin harvoin kiipeän tikapuille, maanpinnalla on turvallisempaa.

Minä ainakin tiedän omasta kokemuksesta kuinka herneen olet ottanut nenääsi kerran kirjoituksestani johon ei todella olisi ollut millään lailla aihetta.

• herneen pyörintää kirjoitti:

Minä ainakin tiedän omasta kokemuksesta kuinka herneen olet ottanut nenääsi kerran kirjoituksestani johon ei todella olisi ollut millään lailla aihetta.

Juu juu, niin varmaan, mutta kyllä ihminen voi kehittyäkin, samaa toivon sinulle. Olisi kiva lukea tuo mainitsemasi juttu.

• aineskin se
        Anceli kirjoitti:

Juu juu, niin varmaan, mutta kyllä ihminen voi kehittyäkin, samaa toivon sinulle. Olisi kiva lukea tuo mainitsemasi juttu.

Ankkelista puheenollen.

Luulen, että on kysymys yhdestä poistetusta ketjusta. Siinä kysymys oli asetettu minulle ja otit sen itseesi. Ei mielestäni mitenkään loukkaava kysymys, mutta ymmärsit väärin, koska et lukenut ketjua kokonaan, ennenkuin ehätit vastaamaan. En ehtinyt vastata hänelle, koska ketju alkoi hiipumaan pois.

• herneen pyörintää
        aineskin se kirjoitti:

Ankkelista puheenollen.

Luulen, että on kysymys yhdestä poistetusta ketjusta. Siinä kysymys oli asetettu minulle ja otit sen itseesi. Ei mielestäni mitenkään loukkaava kysymys, mutta ymmärsit väärin, koska et lukenut ketjua kokonaan, ennenkuin ehätit vastaamaan. En ehtinyt vastata hänelle, koska ketju alkoi hiipumaan pois.

Tämä olisikin hyvä jokaisen lukea koko ketju ja miettiä miten esimerkiksi joku kirjoitus liittyy aiheeseen jos on ottanut herneen nenäänsä ennenkuin vastaa kiukkuisena.

On vielä ihmisiä niin moneen lähtöön. Jollekin on jokin aihe keskustellessa tunteita kuohuttava ja toiselle taas aiheena jokapäiväistä. Oli kyse vaikkapa lapsista.

• erilainen elämä

Anun sammakot johtuvat varmaankin kulttuurieroista. Hän ei taida tietää että Suomessa ei naisen tarvitse koristella itseään saadakseen hankittua itselleen elättäjän, vaan naistet pystyvät elättämään itse itsensä niin halutessaan.
      Virossa miehen varakkuus ja vaimon kauneus ovat suoraan verrannollisia keskenään.

• 1943

Luin päivän Yliopisto-lehteä ja siinä kerrottiin mm. siitä, että uusia sairauksia luodaan, jotta lääkkeet kävisivät kaupaksi ja lääkäreille riittäisi asiakkaita. Esim. vanheneminen, erektiohäiriö, suru, hampaiden reikiintyminen. Tietyt piirit ovat luoneet "kauneus"-käsitteen ihan hyötymismielessä. Pitää pysyä vankkana tässä kehityksessä.

• 1943

Tutkin tuota lehteä paremmin ja 60-vuotisjuhlaohjelmassa minua kiinnostaa eniten 10.9. kotimainen omena. Eiköhän omakin kauneuteni johdu osittain siitä, että kotimainen omena on aina kuulunut ruokavaliooni. Vanhempani istuttivat lapsuuskotini puutarhaan kolmisenkymmentä omanapuuta, olivat itse kasvattaneet siemenestä.

• Yliopisto-lehteä tässä itsekin hiukan selailen, huomasin sen kannessa luettelon:
      "Kaljuus, masennus, erktiohäiriö, suru, karies, vanhuus, verenpaine, lihavuus, ykiaktiivinen rakko!"
      (Ja perässä kysymys:)
      "Mikä on sairaus, mikä ei?"
      Sivulle 18 en kuitenkaan vielä mennyt, menen sitten, kun koen sen tarpeelliseksi.
      Siitä aiheesta voi mennä keskustelemaan Yliopistolle silloin lehden 60-vuotisjuhlassa. Siinä oli kutsu

Toki olen pohjia myöten kokenut tuosta luettelosta s u r u n.
      , sen jälkeen kun mieheni oli syöpään kuollut. Ja surua oli myöskin isän ja äidin menettämisessä, ja muitakin menetyksiä olen kokenut.
      Tänään olen puhkiväsynyt golf-kentällä kierreltyämme. Polveni tuntuivat aivan pehmeiltä rapuissa, kun vein roskat.
      Muuten olo on aivan hyvä aina ulkoilupäivän iltana. Suosittelen!
      En koskaan käytä hissiä,.
      Ai niin, koskaan ei saisi sanoa 'ei koskaan'.

• 1943

Surua olen minäkin kokenut, mutta en pidä sairautena, vaan elämään kuuluvana. Surusta voi kyllä sairastua sekä fyysisesti, että henkisesti. En suruaikoina ole huolinut lääkkeitä, jotka tukahduttavat itkun. Itku on luonnollinen lääke. Ulkoilu tosiaan virkistää. Mulla oli käynti kaupungissa ja nautin torin tarjonnasta kaikin aistein ja kävin myös kauppahallissa.

• hsjhdjfkjfck

Eihän Viron todellisuus muodin suhteen ole pelkästään Tallinnassa tai isoimmissa kaupungeissa. Aikoinaan luin erään Virolaisen toimittajan artikkelin, hänen mielipiteensään tuli esille maaseudun naisten tyylit ja pukeutumiset mikä ei ollut lähellekään mikä on kaupungeissa.

Onko lyhyt hame ja 10-12 sentin korot merkki tyylistä? Siitä voidaan tietysti olla montaa mieltä.

• Lukihan siinä jutussa myös, että Anua huvittaa ihmisten ahdasmielisyys, ja että siksi hän provoilee. Nostan hänelle hattua siitä, että monikaan ihminen ei pystyisi lausumaan noita (minusta hauskoja) "totuuksia", täysin välittämättä siitä mitä ihmiset ajattelevat hänestä. Moniko meistä pystyisi siihen? Moni nettikirjoittelijakaan ei uskalla edes omalla nimimerkillään ilman kasvoa sanoa totuutta, vaan lähtevät puskan suojaan.

Kauneudesta noin yleensä, sisältä kaunis on pidemmän päällä edelleen kauniimpi kuin kaunis päältä mutta sisältä ruma.

• Ruma-reetta.

En nosta hattua, jos älyttömyyksien latelusta tulee kunnioitettava ominaisuus, Mutta niinhän meillä on muutenkin, joku on ollut kihloissa jonkun kanssa tai ottanut vastaan seksiviestejä joltain tunnetulta, ym.. sen jälkeen on naama esillä lööpeissä ja kaikenmaailman kilpailuissa kyllästymiseen asti. Mitä muuta tämä Anu on tehnyt kun mennyt naimisiin Risto-Matti Ratian kanssa.

• Ruma-reetta. kirjoitti:

En nosta hattua, jos älyttömyyksien latelusta tulee kunnioitettava ominaisuus, Mutta niinhän meillä on muutenkin, joku on ollut kihloissa jonkun kanssa tai ottanut vastaan seksiviestejä joltain tunnetulta, ym.. sen jälkeen on naama esillä lööpeissä ja kaikenmaailman kilpailuissa kyllästymiseen asti. Mitä muuta tämä Anu on tehnyt kun mennyt naimisiin Risto-Matti Ratian kanssa.

En mä siksi nosta hattua, että hän latelee mitä huvittaa, vaan siitä että hän seisoo sanojensa takana. Mun isoäitini oli myös suoraansanoja, ehkä siksi arvostan sitä.

• nollanahelppoolla
        m.miina kirjoitti:

En mä siksi nosta hattua, että hän latelee mitä huvittaa, vaan siitä että hän seisoo sanojensa takana. Mun isoäitini oli myös suoraansanoja, ehkä siksi arvostan sitä.

Mitä häntä hyödyttää jauhaa vuodesta toiseen samaa mantraa?

Keksisi jotain muutakin arvosteltavaa, jänskättää ihan, missä muussakin me ollaan nollia, kuin eräs täällä meitä päntiönään nimittelee.

• ¤...uusi

Totuus on samanlainen sanoi sen puskasta, ensimmäisellä vai toisella rekatulla nimimerkillä tai omalla nimimerkillään sosiaaliturvatunnuksen kanssa.

m.miinan kasvojakaan en näe.

• nollanahelppoolla kirjoitti:

Mitä häntä hyödyttää jauhaa vuodesta toiseen samaa mantraa?

Keksisi jotain muutakin arvosteltavaa, jänskättää ihan, missä muussakin me ollaan nollia, kuin eräs täällä meitä päntiönään nimittelee.

Voishan asiaa ajatella niinkin, että kummassa on vikaa, ärsyttäjässä vai ärsytetyssä? Onko kuitenkin vaan kyse siitä, että se koira älähtää jne... Noista jutuista jokainen valitsee itse antaako niiden ärsyttää vai ei.

Häntä hyödyttää sama mantra koska hän on julkisuuden henkilö, ja pääsee näillä lööppeihin ja näköjään palstoille.

• nollanahelppoolla
        m.miina kirjoitti:

Voishan asiaa ajatella niinkin, että kummassa on vikaa, ärsyttäjässä vai ärsytetyssä? Onko kuitenkin vaan kyse siitä, että se koira älähtää jne... Noista jutuista jokainen valitsee itse antaako niiden ärsyttää vai ei.

Häntä hyödyttää sama mantra koska hän on julkisuuden henkilö, ja pääsee näillä lööppeihin ja näköjään palstoille.

Johan sen ymmärtää naurismaan aidatkin, että julkimo elää julkisuudesta.Voisi vain saada uutta, kun tutkisi jonkin uudenkin nollamaisuuden.

Älähtää, johan tautofonia vain naurattaa.

• ¤...uusi kirjoitti:

Totuus on samanlainen sanoi sen puskasta, ensimmäisellä vai toisella rekatulla nimimerkillä tai omalla nimimerkillään sosiaaliturvatunnuksen kanssa.

m.miinan kasvojakaan en näe.

Et näe mun kasvoja, mutta tunnistettavissa olen sulle kuitenkin. Tuo nikki m.miina on tavallaan mun kasvot, vaikkei siinä ole silmiä, nenää ja suuta. Puskasta kirjoittaessa ihmisen "kasvo" muuttuu koko ajan, eikä ole tunnistettavissa. En voi valita että kierrän sua kaukaa, enkä voi pitää sua vastuussa mistään mitä sanot, koska en tiedä oletko se sinä vai joku muu. Ellei tuo ole sun nikkisi, tietty :)

• nollanahelppoolla kirjoitti:

Johan sen ymmärtää naurismaan aidatkin, että julkimo elää julkisuudesta.Voisi vain saada uutta, kun tutkisi jonkin uudenkin nollamaisuuden.

Älähtää, johan tautofonia vain naurattaa.

Jos Anu ei hetkautua sua, niin miksi sitten mietit mitä hän seuraavaksi aikoo sanoa? Antaa sen puhua, voihan sitä miettiä siltäkin kannalta, että oisko niissä jutuissa kuitenkin jotain perää. Itelleni ainakin kolahti hiukan kun hän sanoi että ruma ihminen on laiska ihminen. Vaikka hän ampuukin yli, kyllä siinä on totuuden siemenkin. Jos jaksan hoitaa itseäni, käydä lenkillä, syödä hyvin, nukkua kunnolla, niin huolitellumman näköinen olen kyllä..

Mä luulen että ihmiset ärsyyntyvät Anusta niin helposti, koska se kuitenkin vähän kolahtaa. Ja kuohahtaa. Mutta se on tietty vain mun luuloni :)

• :))
        m.miina kirjoitti:

Jos Anu ei hetkautua sua, niin miksi sitten mietit mitä hän seuraavaksi aikoo sanoa? Antaa sen puhua, voihan sitä miettiä siltäkin kannalta, että oisko niissä jutuissa kuitenkin jotain perää. Itelleni ainakin kolahti hiukan kun hän sanoi että ruma ihminen on laiska ihminen. Vaikka hän ampuukin yli, kyllä siinä on totuuden siemenkin. Jos jaksan hoitaa itseäni, käydä lenkillä, syödä hyvin, nukkua kunnolla, niin huolitellumman näköinen olen kyllä..

Mä luulen että ihmiset ärsyyntyvät Anusta niin helposti, koska se kuitenkin vähän kolahtaa. Ja kuohahtaa. Mutta se on tietty vain mun luuloni :)

Itsestään huolen pitäminen on eri asia, kuin:

- juokse jaloin itsellesi nenä jaloin.
        - muuta nakkiluomet painimalla kaalikorviksi.

Ei jaksa ennee, samaa mieltä ollaan nurkan takaa.
        Masentunut ihminen on usein laiska ihminen.
        Siis helppo johtopäätös. Masentunut on ruma ja laiska?????

• m.miina kirjoitti:

Et näe mun kasvoja, mutta tunnistettavissa olen sulle kuitenkin. Tuo nikki m.miina on tavallaan mun kasvot, vaikkei siinä ole silmiä, nenää ja suuta. Puskasta kirjoittaessa ihmisen "kasvo" muuttuu koko ajan, eikä ole tunnistettavissa. En voi valita että kierrän sua kaukaa, enkä voi pitää sua vastuussa mistään mitä sanot, koska en tiedä oletko se sinä vai joku muu. Ellei tuo ole sun nikkisi, tietty :)

Samaa ainakin yritin kertoa tuolla toisessa ketjussa, sinä sanoit sen lyhyesti ja ytimekkäästi.
        Joku samalla puskanikillä kirjoittava tulee tietenkin toisella tavalla tutuksi, kuin hän jonka nikki vaihtuu vähintään joka ketjussa.
        Mutta voihan hänelläkin olla monet kasvot, kuten voi olla meillä rekatuillakin, sitä ei voi kieltää.

• :)) kirjoitti:

Itsestään huolen pitäminen on eri asia, kuin:

- juokse jaloin itsellesi nenä jaloin.
        - muuta nakkiluomet painimalla kaalikorviksi.

Ei jaksa ennee, samaa mieltä ollaan nurkan takaa.
        Masentunut ihminen on usein laiska ihminen.
        Siis helppo johtopäätös. Masentunut on ruma ja laiska?????

No niin, no katos, sähän menitkin Anun tasolle :))) *kiusii* tarkoitin tuota sun vimppaa lausetta. Noita helppoja johtopäätöksiä hänkin tekee.

Sun lausumassa on totuuden siemen myös! Kun joskus olin masentunut, riitti kun jaksoin sängystä ylös lasten takia. Oli kyllä ruma olokin, mutta ei jaksanut välittää. Oli suurempia esteitä taisteltavana kuin ulkonäkö. Se on hirveä kierre se masennus, saisi voimia siitä että tekisi asioita, näkisi kättensä jälkeä ja saisi sitä kautta jonkunlaisen hyvän fiiliksen. Muttei vaan jaksa, ei kiinnosta.

Tuli mieleen että on noita samanlaisia provosoivia tyyppejä ihan Suomestakin. Lenita Airisto on yksi joka on saanut paljon pahennusta aikaiseksi. Tykkään hänestäkin :) Ja sitten on tää naisten suosikki Jouni Hynynen... jonka jutuista taas en hirveästi tykkää. Mitä sekin minusta kertoo, pitää kai vähän itsetutkiskelua harrastaa ;))

• Anceli kirjoitti:

Samaa ainakin yritin kertoa tuolla toisessa ketjussa, sinä sanoit sen lyhyesti ja ytimekkäästi.
        Joku samalla puskanikillä kirjoittava tulee tietenkin toisella tavalla tutuksi, kuin hän jonka nikki vaihtuu vähintään joka ketjussa.
        Mutta voihan hänelläkin olla monet kasvot, kuten voi olla meillä rekatuillakin, sitä ei voi kieltää.

Joo, ei sen nikin rekattu tarvii olla. Ihmiset on niin tottuneet siihen, että naama on se mikä tarvii näkyä. Ihan sama se on mistä sen tunnistaa. Isoäidillä oli tapana sanoa että tunsi sikansa kävelytyylistä, näköjään siinä yksi tapa :))

• m.miina kirjoitti:

Joo, ei sen nikin rekattu tarvii olla. Ihmiset on niin tottuneet siihen, että naama on se mikä tarvii näkyä. Ihan sama se on mistä sen tunnistaa. Isoäidillä oli tapana sanoa että tunsi sikansa kävelytyylistä, näköjään siinä yksi tapa :))

Kyllähän oman sian helpostikin tunnistaa.. :)
        Minullakin oli tuossa keväällä kipsikäsi kuvassa, kaikki tutut siitä tunnistivat.

• :))
        m.miina kirjoitti:

No niin, no katos, sähän menitkin Anun tasolle :))) *kiusii* tarkoitin tuota sun vimppaa lausetta. Noita helppoja johtopäätöksiä hänkin tekee.

Sun lausumassa on totuuden siemen myös! Kun joskus olin masentunut, riitti kun jaksoin sängystä ylös lasten takia. Oli kyllä ruma olokin, mutta ei jaksanut välittää. Oli suurempia esteitä taisteltavana kuin ulkonäkö. Se on hirveä kierre se masennus, saisi voimia siitä että tekisi asioita, näkisi kättensä jälkeä ja saisi sitä kautta jonkunlaisen hyvän fiiliksen. Muttei vaan jaksa, ei kiinnosta.

Tuli mieleen että on noita samanlaisia provosoivia tyyppejä ihan Suomestakin. Lenita Airisto on yksi joka on saanut paljon pahennusta aikaiseksi. Tykkään hänestäkin :) Ja sitten on tää naisten suosikki Jouni Hynynen... jonka jutuista taas en hirveästi tykkää. Mitä sekin minusta kertoo, pitää kai vähän itsetutkiskelua harrastaa ;))

Puoliso sairasti aikoinaan masennusta. En samaa toivo kelleen.
        Ja maailmaa on saanut maistaa niin paljon, että ulkonäkö ei ole ensimmäinen asia, jolla toista päähän hakkaan.
        En tosin hakkaa muutenkaan.

• ...

Pikkasen lisää.

Siis kultturieroista. Joku tietenkin kerkesi alkaa rysstelemään jne. Tosiasia on, venäjällä yritettään pukeutua siististi, eikä kaupungilla kuljeskele verkkareissa kuin suomituristit. Sama virossa. Neuvostoliiton aikaa oli köyhempää, mutta oli silloinkin yritystä, mahdollisuuksien mukaan. Se taas, että muoti erilaista kuin kotimaisissa naistenlehdissä, se taaskin kulttuuriero.Neuvostoliitto oli kansojen sulatusuuni, siellä paljon itäisiä vaikutteita muutenkin.

Ja kaitpa kaikki on katellut brittisarjoja, maanviljelijöillä pikkutakit päällä, Sama kulttuuriero italiassa, espanjassa jne.

Että mun mielestä aloituksessa mainittu pimatsu sanoi vaan ääneen sen, että suomessa on erilainen käsitys siisteydestä ja sen sellaisista asioista, kuin onilla muilla mailla, Ikinä kukaan nähnyt epäsiistiä japanilaista missään?

Sammakkomaisuudesta puhuen. Suomalaislla isommat päät kuin monilla muilla kansoilla, samaten perinteiset lättäjalat, sekä genetiikasta johtuva pottunokka. Että siinä mielessä osui ja upposi.

=DW=

• -näillä näkymillä-

Jokin aika sitten ollessani urheilukaupassa etsimässä verkkareita salilla käyntiä varten oli liikkeessä muutama venäläinen asiakas. Samalla tavalla oli tuulipukuun pukeutunut kuin supisuomalainen asiakas lenkkareineen päivineen. Supisuomalaiseen ehkä erona se että tamineet olivat kalliimmasta päästä.

Harvemmin nykyisin muuten näkee suomalaisia enää tuulipuvussa ja lenkkareissa. Yleisin näky on kesä-/talvitakki, siistit housut ja kävelykengät. Kesällä tietenkin kesähepenet jos sää sallii. Nämä naispuolisilla, miehet ovat erikseen.

Eiköpähän tuo riittäne että on hiukset pestyinä ja siististi kammattuina ja on muutenkin siististi ja asialliseti puettuna. Luulisi senkin jo ulkonäköön vaikuttavan. Tuskinpa sitä Luojan luomaa saa kokonaan toisenlaiseksi muutettua millään silikoneilla, botoksilla tai muillakaan kauneusleikkauksilla.

Pitäisikö ihmisen olla jotakin savea josta jokainen saisi mieleisensä näköisen muokatuksi?

• ....
        -näillä näkymillä- kirjoitti:

Jokin aika sitten ollessani urheilukaupassa etsimässä verkkareita salilla käyntiä varten oli liikkeessä muutama venäläinen asiakas. Samalla tavalla oli tuulipukuun pukeutunut kuin supisuomalainen asiakas lenkkareineen päivineen. Supisuomalaiseen ehkä erona se että tamineet olivat kalliimmasta päästä.

Harvemmin nykyisin muuten näkee suomalaisia enää tuulipuvussa ja lenkkareissa. Yleisin näky on kesä-/talvitakki, siistit housut ja kävelykengät. Kesällä tietenkin kesähepenet jos sää sallii. Nämä naispuolisilla, miehet ovat erikseen.

Eiköpähän tuo riittäne että on hiukset pestyinä ja siististi kammattuina ja on muutenkin siististi ja asialliseti puettuna. Luulisi senkin jo ulkonäköön vaikuttavan. Tuskinpa sitä Luojan luomaa saa kokonaan toisenlaiseksi muutettua millään silikoneilla, botoksilla tai muillakaan kauneusleikkauksilla.

Pitäisikö ihmisen olla jotakin savea josta jokainen saisi mieleisensä näköisen muokatuksi?

Sulautuminen.

Kirjoitin kai jo tonne ylemmäs, pitääpi koittaa olla erottumasta massasta. Pukeutuminen helppo keino.

Itellä iteasia neljä vaki lookkia. Tärkeämmissä paikoissa ja duunihommissa musta puku ja skaraka. Kotosalla nyt mitä sattuu olemaan. Tsadissa pikkutakki, ilman skaragaa noin muuten. Hikiällä mitä tahansa röijyjä, mitä sattuu päällä olemaan. Lisäksi tietenkin talvivetimiä, on jopa untuvatakkikin, pitkä villakangastakki jne. Kenkiä erilaisia, kiiltonahasta kumisaappaisiin. Smokkia ei ole, sellaista ole tarvinnut useastikkaan, niitä voi vuokrata. Linnankutsu kun tulee, sitten pingviinipuku, samasta vuokraamosta.

Tarkoitan just sitä sulautumisella, pitää olla asiaan kuuluvat vaatteet. Mä muuten EN omista minkäänlaisia urheiluvaatteita tai lenkkareita, ei ole ollut käyttöä. Kuten ei sukelluspuvullekaan, taikka astronautin vetimille :DD

=DW=

• 1943
        -näillä näkymillä- kirjoitti:

En todellakaan haluaisi olla mikään barbienukke. Missikilpailija en enää pitkään aikaan ole katsonut, mutta kuvissa näkyvät olevan kaikki samannäköisiä. En minä kyllä sammakkonakaan itseäni pidä, kyllä olen enemmän ihmisen näköinen. Ei ole kukaan yrittänyt lemmikkikäärmeelleen ruoaksi pyydystää auton lyhtyjen valossa.

• mimmimummi*

Jos nyt puhutaan ominaisuuksista ulkonäöstä... niin tunnen melkein heti virolaisen tai venäläisen katukuvasta...sekä miehen että naisen...Anu voisikin alkaa analysoimaan heidän omia ominaisuuksiaan ja arvostella oman maan kansalaisia omassa kulttuurissaan...

• Minkä ikäinen tämä aloituksen kaunistus on? Olen ulkona kuin lumiukko!

• ajat muuttuu

virossa on samaa tyyliä kun _50 luvun suomessa...myös se et arvostellaan ulkonäön mukaan ihmisiä..

• ;))))

Ja vielä Kelan kustantamana.
      Ei taida olla rouvalla tiedossa, että Kela ei kustanna kosmeettisia leikkauksia.
      Ei edes naapurin näköalan tähden.

• ehkä sitte vasta

totta on,
      suomaliset on rumia,
      muutamaa harvaaa poikeusta lukuunottamaatta suomi on rumiluksia täynnä,
      kauneusleikkauskaan ei ole ratkaisu,
      suomi kansana saadaan kauniiksi kun geenit sekotetaan esm. venäläisten ja jokinverran kiinalistyyppisten ketaisten rotujen kanssa,
      ehkä seuraavan tuhannen vuoden kuluttua suomi on kaunisrotusta kansaa,

• 1943

Eipähän se kauneuskaan aina niin eduksi ole. Ensirakkauteni on ainoa mies, joka on sanonut minua kauniiksi. Eipähän riittänyt, vaan "hylkäsi". Nämä tärkeät miehet eivät ole kommentoineet ulkonäköäni.

• Ilmankos, Isäni sukujuuret johtaa Venäjälle ; )

korpikirjailija kirjoitti:

Ilmankos, Isäni sukujuuret johtaa Venäjälle ; )

:DDDD

• mittarimissi
        1943 kirjoitti:

Eipähän se kauneuskaan aina niin eduksi ole. Ensirakkauteni on ainoa mies, joka on sanonut minua kauniiksi. Eipähän riittänyt, vaan "hylkäsi". Nämä tärkeät miehet eivät ole kommentoineet ulkonäköäni.

Minun exäni mittasi humalatilaansa ulkonäölläni. Kun akka alkoi näyttämään kauniilta, niin silloin oli tullut otettua jo liikaa.

• --------------------
        korpikirjailija kirjoitti:

Ilmankos, Isäni sukujuuret johtaa Venäjälle ; )

EI kaikki venäläisetkää ole kauniita,

mutta siellä on paljon kauniita naisia ja komeita miehiä,

• miks just sammakko?

Olen miettinyt, miksi hän juuri valitsi sammakon kaikista eläimistä. On kai olemassa muita enemmän suomalaisen näköisiä eläimiä. Sammakollehan on tunnusomaista leveä suu, eikä se liene oikein yleisesti suomalainen piirre, eikä muuhun kroppaan verrattuna pitkäkoipisuuskaan.

Sitten sen huvittuneena huomasinkin.

Minulle tällainen Anu on ollut ennestään tuntematon julkkis. Kiinnostuin näkemään, kuinka kaunis hän itse on ja etsin netiltä kuvia hänestä. Kaunis on, ei voi kieltää, hyvä kroppainenkin, mutta juuri hänen suunsa on suhteettoman suuri noihin söpöihin kasvoihin. Onko hän itse sen huomannut vai onko siitä hänelle huomautettu?

Näinhän se on, että tuplaleukaisetkin näkevät tuplaleukaisia joka puolelle, vaikka toiset eivät siihen kiinnitä huomiota...

• silmät pienet

ja hampaat on leukaan nähden vinossa...

• danhammersku

Goglatkaa Carl J.Danhammer joka on suomalainen mies komiasta nykyisestä nimestään huolimati Jouko Juvonen alunperin. Mies oli Anun ensimmäinen suomalainen mies. Eräät sanovat että nainen useasti myy itsensä oli vaikkapa avioliitto kysymyksessä. Kauppa kuin kauppa, vaikkapa avioliitto. Siinäkin voidaan hakea joskus hyötyä.

• "danhammersku"

No hae, äläkä kateellisena jankuta koko aikaa.

H.

• Jankuti jankun

Jos joku jankuttaa niin sinä!

• Jankuti jankun kirjoitti:

Jos joku jankuttaa niin sinä!

"Jankuti jankun"

Niin teenki!
        Mutta aina vain aiheesta.

H.

• Jankuti jankun
        hunksz kirjoitti:

"Jankuti jankun"

Niin teenki!
        Mutta aina vain aiheesta.

H.

Siis tarkoitat kai aiheen vierestä! Ne typerät runokyhäelmät ja omien viestien monistaminen uudestaan ja uudestaan ovat sinun käsityksesi aiheesta kirjoittamisesta. Voi ressukkaa.

• Pirre*

Ilmeisesti tämä Sagim on pinnallinen bilehile.., jonka sanomisia ei toinna noteerata kovinkaan korkealle.

• bessie*

No ei ainakaan tätä juttua, Pirre.

Saagim sanoi sanomisensa Hesarin 'kevyen' ja viihteellisen Nyt-liitteen "Kuka nyt" palstalla, joka ei ole ollenkaan vakavamielisesti tehty alunperinkään. Siinä ei useinkaan kysytä vaan ikään kuin tokaistaan jotain mihin kulloinenkin kuka-nyt sitten antaa vastineensa. (Muistaakseni juuri tällä palstalla kyllä oli joskus vakikysymyskin; asteikolla 1-10, kuinka karvainen on takapuolesi?)

Tässä ensimmäinen oli "Ota pulla". Toinen oli "Naisen tehtävä on näyttää hyvältä", mihin Saagim (jonka toimitus oli otsikoinut ammattikohauttajaksi), vastasi "Miehenkin tehtävä on näyttää hyvältä. Se on kunnioitusta toisia kohtaan. Ei ole rumia ihmisiä, on vain laiskoja ihmisiä."

Vähän ristiriitaisesti hän sitten vastasi kohtaan "Kauneusleikkauksista pitäisi saada Kela-korvausta" näin: "Jotkut rupikonnat on niin hirveän näköisiä, että ne pitäisi pakottaa leikkauksiin. Siinä ei ole kysymys siitä, onko nuori tai vanha, jotkut vaan on rumia ja kannattaisi leikata. Jonkun pitäisi se niille sanoa. Jos siitä saisi korvauksen, ehkä ne jopa menisi siihen leikkaukseen."

Mielestäni hän ei välttämättä tarkoittanut suomalaisia naisia, vaan saattoi tarkoittaa minkä maalaista tahansa, jolla on esimerkiksi oikein ruma karvainen syntymämerkki kasvoissaan tai oikein huomiota herättävä nenä tms.. Tuo "kannattaisi" voi viitata siihenkin että hän ajattelee leikkauksen olevan hyväksi "rupikonnalle" itselleen, niin minä luulen. Kyllähän me kaikki jaksamme rumuutta katsella, ja jotkut ihan vasiten haluavatkin katsella.

Sanoi hän paljon muutakin, mm. "eestiläiset on tyhmiä ja hitaita".

• Pirre*
        bessie* kirjoitti:

Saagim sanoi sanomisensa Hesarin 'kevyen' ja viihteellisen Nyt-liitteen "Kuka nyt" palstalla, joka ei ole ollenkaan vakavamielisesti tehty alunperinkään. Siinä ei useinkaan kysytä vaan ikään kuin tokaistaan jotain mihin kulloinenkin kuka-nyt sitten antaa vastineensa. (Muistaakseni juuri tällä palstalla kyllä oli joskus vakikysymyskin; asteikolla 1-10, kuinka karvainen on takapuolesi?)

Tässä ensimmäinen oli "Ota pulla". Toinen oli "Naisen tehtävä on näyttää hyvältä", mihin Saagim (jonka toimitus oli otsikoinut ammattikohauttajaksi), vastasi "Miehenkin tehtävä on näyttää hyvältä. Se on kunnioitusta toisia kohtaan. Ei ole rumia ihmisiä, on vain laiskoja ihmisiä."

Vähän ristiriitaisesti hän sitten vastasi kohtaan "Kauneusleikkauksista pitäisi saada Kela-korvausta" näin: "Jotkut rupikonnat on niin hirveän näköisiä, että ne pitäisi pakottaa leikkauksiin. Siinä ei ole kysymys siitä, onko nuori tai vanha, jotkut vaan on rumia ja kannattaisi leikata. Jonkun pitäisi se niille sanoa. Jos siitä saisi korvauksen, ehkä ne jopa menisi siihen leikkaukseen."

Mielestäni hän ei välttämättä tarkoittanut suomalaisia naisia, vaan saattoi tarkoittaa minkä maalaista tahansa, jolla on esimerkiksi oikein ruma karvainen syntymämerkki kasvoissaan tai oikein huomiota herättävä nenä tms.. Tuo "kannattaisi" voi viitata siihenkin että hän ajattelee leikkauksen olevan hyväksi "rupikonnalle" itselleen, niin minä luulen. Kyllähän me kaikki jaksamme rumuutta katsella, ja jotkut ihan vasiten haluavatkin katsella.

Minusta on hölmöä että hänen sanomisiaan yleensäkään noteerataan miksikään, mikä hän muka on arvostelemaan ketään, vaikka ois kuinka rumatairupinentaikarvainenkin, keekoilee vasiten julkisuudessa, turha julkku vain.

• otetaan kantaa
        Pirre* kirjoitti:

Minusta on hölmöä että hänen sanomisiaan yleensäkään noteerataan miksikään, mikä hän muka on arvostelemaan ketään, vaikka ois kuinka rumatairupinentaikarvainenkin, keekoilee vasiten julkisuudessa, turha julkku vain.

bessie kirjoitti asiat oikein, siis mitä todellakin sanottiin ja missä yhteydessä? No, ei se paljon joitain lohduta. Ei ainakaan minua tuo sammakko kuvaus.

Kävin äskettäin passikuvassa ja sammakkohan se sieltä katseli! Kuinka onkaan naama levinnyt, kun se ennen oli niiiiiin kapoinen? Silmätkin oli pienentyneet entisestään!

Onneksi rupikonnan hautajaisia ei yleensä pidetä julkisesti. Jos ei kuormuri aja ylitseni, niin sitten vain sinne suonsilmään upoksiin.

Toinperään. Mitä tuon Virolaisen julkimon lausunnot satuttaisivat ainakaan minua? Olisi täytynyt paljon nuorempana mennä kauneusleikkauksiin, mutta silloin tunsin itseni ihan siedettäväksi, toiset jopa kehuivat kauniiksi.

Ajattelin myös, että aloituskin on ylläpidon kehittelemä, että kirjoituksia saadaan palstalle.

• bessie* kirjoitti:

Bessie@

Tosi hyvä vastaus. Luetun ymmärtäminen ei aina toimi, kuten tämä aloituksen sanavalinnat osoittavat. Pitääpä lukea tämä sensaatiomainen HS:n Nyt liite ; )

• bessie*
        korppis kirjoitti:

Bessie@

Tosi hyvä vastaus. Luetun ymmärtäminen ei aina toimi, kuten tämä aloituksen sanavalinnat osoittavat. Pitääpä lukea tämä sensaatiomainen HS:n Nyt liite ; )

Eipä tuossa tosiaankaan mitään sensaatiomaista ollut, hupijuttu jonka olisi sellaisena voinut sivuuttaa, tai jos johonkin tarttua halusi niin yhtä hyvin olisi voinut tarttua joihinkin "kysymyksiin".
        Tottahan Saagimkin toimi odotusten ja "roolinsa" mukaisesti, mutta mitä sitten.

Tuo "rupikonna" tietenkin voi kuulostaa jonkun mielestä erityisen loukkaavalta, mutta eihän Saagin lopulta sanonut kuin sen totuuden, että joidenkin ihmisten kannattaisi mennä kauneusleikkaukseen ja ehkä kela-korvaus auttaisi asiassa.
        Olen itsekin sitä mieltä, ja kieltämättä olen joskus ajatellut että voi kun joku sanoisi tuolle ihmiselle että jotain kannattaisi tehdä kun se varmasti parantaisi elämän laatua.

Rupikonnasta vielä, voihan olla että eestiläisillä on joku sanonta josta Saagimin sanavalinta juontui. Jutun sävy ei ollut vakava, joten siitä vaan.
        Joku kauneuskirurgi tai ihotautilääkäri olisi tietenkin sanonut saman asian toisin.

• Pirre*
        bessie* kirjoitti:

Eipä tuossa tosiaankaan mitään sensaatiomaista ollut, hupijuttu jonka olisi sellaisena voinut sivuuttaa, tai jos johonkin tarttua halusi niin yhtä hyvin olisi voinut tarttua joihinkin "kysymyksiin".
        Tottahan Saagimkin toimi odotusten ja "roolinsa" mukaisesti, mutta mitä sitten.

Tuo "rupikonna" tietenkin voi kuulostaa jonkun mielestä erityisen loukkaavalta, mutta eihän Saagin lopulta sanonut kuin sen totuuden, että joidenkin ihmisten kannattaisi mennä kauneusleikkaukseen ja ehkä kela-korvaus auttaisi asiassa.
        Olen itsekin sitä mieltä, ja kieltämättä olen joskus ajatellut että voi kun joku sanoisi tuolle ihmiselle että jotain kannattaisi tehdä kun se varmasti parantaisi elämän laatua.

Rupikonnasta vielä, voihan olla että eestiläisillä on joku sanonta josta Saagimin sanavalinta juontui. Jutun sävy ei ollut vakava, joten siitä vaan.
        Joku kauneuskirurgi tai ihotautilääkäri olisi tietenkin sanonut saman asian toisin.

Voi hyvä ihme, että sanoi että " kannattaisi mennä kauneusleikkaukseen", kun vaan monenkaan ei kannata, niillä hinnoilla joita leikkauksista pyydetään, ja muka kelan korvauksetkin, anna mun nauraa.., voipi olla sitkaassa saada ulkonäkö kirugiaan kelan korvauksia..huihai sanon mie.

Pittääpi olla vahva lääketieteellinen peruste niihin korvauksiin, esim. yläluomen näkemistä haittaava lurpottaminen tai sairauden- tai vamman aiheuttama kasvojen korjaus, Saagimi puhuu mitä sylyki suuhun tuopi.

Ja vielä mitä tulee tuohon kannattamiseen, miksi korjauttaa ulkonäköään jos oma silmä ei sairasta siinä, viis muista.

• Pirre* kirjoitti:

Voi hyvä ihme, että sanoi että " kannattaisi mennä kauneusleikkaukseen", kun vaan monenkaan ei kannata, niillä hinnoilla joita leikkauksista pyydetään, ja muka kelan korvauksetkin, anna mun nauraa.., voipi olla sitkaassa saada ulkonäkö kirugiaan kelan korvauksia..huihai sanon mie.

Pittääpi olla vahva lääketieteellinen peruste niihin korvauksiin, esim. yläluomen näkemistä haittaava lurpottaminen tai sairauden- tai vamman aiheuttama kasvojen korjaus, Saagimi puhuu mitä sylyki suuhun tuopi.

Ja vielä mitä tulee tuohon kannattamiseen, miksi korjauttaa ulkonäköään jos oma silmä ei sairasta siinä, viis muista.

"Pirre*"

Kuinka hidas sytytys sinulla oikein on?
        Et kai vaan halua pitkittää vanhoja jorinoita?

H.

• vähemmän kaunis
        Pirre* kirjoitti:

Totta tosiaan vai pitäisi kelan korvata pelkän rumuuden takia, herra hoi mitä houreita.

• herjoittelija
        hunksz kirjoitti:

"Pirre*"

Kuinka hidas sytytys sinulla oikein on?
        Et kai vaan halua pitkittää vanhoja jorinoita?

H.

Hunkkelil ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

• bessie*
        Pirre* kirjoitti:

No hyvänen aika, naura ihmeessä!

Kuinkahan moni kela-korvaukset hyväkseen käyttänyt roikkuvien yläluomiensa korjauttaja on "vahvoin lääketieteellisin perustein" lopultakaan ollut oikeutettu korvauksiin? Eiköhän tuon puoltavan lausunnon saa melkeinpä silmien väsymistä ja päänsärkyä valittamalla, kuka ilkeää.

Tuttavalleni oli (suomalainen) plastiikkakirurgi oma-alotteisesti sanonut jonkinlaisen "mittauksen" - taisi olla lähinnä silmämääräinen jos oikein muistan - että TOISESTA yläluomesta saa kela-korvauksen, toisesta ei. Tuttava naureskeli, että olisi pitänyt älytä etukäteen oikein kunnolla venytellä yläluomien ihoa. Kelakorvausta hän ei itse ollut tullut ajatelleeksikaan, en tiedä hakiko. Otti hän ainakin sen todistuksen plastiikkakirurgilta, koska se oikeutti 10 pv:n sairauslomaan, näin häneltä säästyi vuosilomapäiviä.

Pidän kyllä monia muitakin juttuja haitta-asteiltaan samaa luokkaa olevina kuin roikkuvat luomet, tulkoonkin se haitta sitten vaikka masennuksen ja syrjäytymisen muodossa.
        Mitä tulee tuohon kannattamiseen, luuletko tosiaan että kaikki - esim. rhinophymasta tai erilaisista rasvapateista tai lukuisista kookkaista ja kohollaan olevista luomista kärsivät edes tietävät, että ne voisi aika helposti poistaa JA että hekin ovat ansainneet ja oikeutettuja saada jo pelkästään ulkonäkösyistä pääsyn toimenpiteeseen? Sitäpaitsi näistä kaikista voi olla ja usein onkin tuota mainitsemaasi lääketieteellisesti perusteltavissa olevaa haittaa.

Että hui hai ittelles vaan, Pirre.

• tämä on fakta
        bessie* kirjoitti:

No hyvänen aika, naura ihmeessä!

Kuinkahan moni kela-korvaukset hyväkseen käyttänyt roikkuvien yläluomiensa korjauttaja on "vahvoin lääketieteellisin perustein" lopultakaan ollut oikeutettu korvauksiin? Eiköhän tuon puoltavan lausunnon saa melkeinpä silmien väsymistä ja päänsärkyä valittamalla, kuka ilkeää.

Tuttavalleni oli (suomalainen) plastiikkakirurgi oma-alotteisesti sanonut jonkinlaisen "mittauksen" - taisi olla lähinnä silmämääräinen jos oikein muistan - että TOISESTA yläluomesta saa kela-korvauksen, toisesta ei. Tuttava naureskeli, että olisi pitänyt älytä etukäteen oikein kunnolla venytellä yläluomien ihoa. Kelakorvausta hän ei itse ollut tullut ajatelleeksikaan, en tiedä hakiko. Otti hän ainakin sen todistuksen plastiikkakirurgilta, koska se oikeutti 10 pv:n sairauslomaan, näin häneltä säästyi vuosilomapäiviä.

Pidän kyllä monia muitakin juttuja haitta-asteiltaan samaa luokkaa olevina kuin roikkuvat luomet, tulkoonkin se haitta sitten vaikka masennuksen ja syrjäytymisen muodossa.
        Mitä tulee tuohon kannattamiseen, luuletko tosiaan että kaikki - esim. rhinophymasta tai erilaisista rasvapateista tai lukuisista kookkaista ja kohollaan olevista luomista kärsivät edes tietävät, että ne voisi aika helposti poistaa JA että hekin ovat ansainneet ja oikeutettuja saada jo pelkästään ulkonäkösyistä pääsyn toimenpiteeseen? Sitäpaitsi näistä kaikista voi olla ja usein onkin tuota mainitsemaasi lääketieteellisesti perusteltavissa olevaa haittaa.

Että hui hai ittelles vaan, Pirre.

Ei pelkän rumuuden takia pääse korvattaviin leikkauksiin ja kuka sen rumuuden määrittelee, lääkärikö. Eri asia jos kyse on terveydellistä haittaa aiheuttavasta ongelmasta.

• bessie*
        tämä on fakta kirjoitti:

Ei pelkän rumuuden takia pääse korvattaviin leikkauksiin ja kuka sen rumuuden määrittelee, lääkärikö. Eri asia jos kyse on terveydellistä haittaa aiheuttavasta ongelmasta.

Sinä ja sun faktas.

Rumuudesta en kyllä mitään kirjoittanutkaan. Jos muka pystytään arvioimaan luotettavasti, että roikkuvista yläluomista on "terveydellistä" haittaa niin kai se nyt pystytään tarpeeksi hyvin arvioimaan joistakin muistakin kohdista.
        Luomileikkauksia varmaan korvataan vaikka kuinka paljon, ja olen aivan varma että vähintään kolmannes niistä on täysin ulkonäkösyistä tehtyjä.

• .....
        bessie* kirjoitti:

Sinä ja sun faktas.

Rumuudesta en kyllä mitään kirjoittanutkaan. Jos muka pystytään arvioimaan luotettavasti, että roikkuvista yläluomista on "terveydellistä" haittaa niin kai se nyt pystytään tarpeeksi hyvin arvioimaan joistakin muistakin kohdista.
        Luomileikkauksia varmaan korvataan vaikka kuinka paljon, ja olen aivan varma että vähintään kolmannes niistä on täysin ulkonäkösyistä tehtyjä.

Tuskinpa siitä on mitään tilastoa. Mutta monille tehdään ihan tarpeeseen, kun roikkuvat nakit pienentävät näkökenttää.
        Näkyvät kyllä myöhemmin nakittuvat uudelleen, kuin tissipienennysoperaatiokin auttaa toisia vain jonkin ajan, ja rinnat kasvavat entiselleen.

• voi ziisus
        bessie* kirjoitti:

Sinä ja sun faktas.

Jos pelkästä ulkonäkösyystä leikataan ei se kuulu yleisen terveydenhuollon piiriin, yksityisesti voi jokainen korjauttaa vaikka koko kroppansa kymmeneen kertaan. Onko sulla jotain ongelmaa ymmärryksessä.

• Lapsuudessa yksi sisaristani lauloi minulle Saku sammakkoa kun suuttui minulle...joka "Hillevi hiiren tapasi matkallaan"...no siitähän tuli pikajuoksukisa yleensä. Toinen nimeni kun on Hillevi.

• yhdellä kammalla?

Ehkä hän sitten ajattelikin, että kun yhden suomalaisen tuntee, niin tuntee kaikki.

• hhhjjjkjkkkkkl

Kyllä, ex-mies hyvinkin, rikollistakin taustaa.
        Miksi ihmeessä suomalainen ja pikkubisnes miehiä?

• hjjhjjkkklkllk

Useat täällä 60 vakuuttelevat ettei herne nenuun mene mutta totuus on toinen.
      Kaikkein suurisuisemmat ne herneitä nenuun ottavatkin.

Me rumat sammakot vain kurnuttelemme hyppelemme.

• Lusiina

Heh, näinpäs me vaan hyppelemme etiäpäin, mitäs sitä totuutta muuksi muuttais :).

• riitaako haet?

Miltä tuntuu olla hyeena? Sitä mietin kun sun kaltaisteni riidan hakuisia tekstejä luen.

• jjjjkkkkklkhjh
        riitaako haet? kirjoitti:

Miltä tuntuu olla hyeena? Sitä mietin kun sun kaltaisteni riidan hakuisia tekstejä luen.

mistä sinä otit herneen nenuusi? Anusta tämäkin ketju on alkuisin ja suuren herneen on hän ottanut nenuunsa. Eikö hän ole kohta se 60

Äläkää ottako herneitä nenuunne, elekee olko niin itsekeskeisiä, aivan kuin kaikki kirjoitukset koskettelisi vain teitä jotka kirjoittelee tälä?

• Tallinnan laulu

Anu on typerä entinen neuvostoliiton aikainen kolmannen rivin mannekiini, jolla oli taipumista huomaamatta jättää palauttamatta tuotteita joita oli jopa ulkomailla asti ( Belgia mm.)esittelemässä ryhmän kanssa. Kuuluin ryhmään ja tiedän mistä puhun. Sittemmin hän rahan ja maasta poispääsyn vuoksi takertui suomalaisiin miehiin, joiden avulla pääsikin jopa Amerikkaan asti. Kun kulku vapautui, kummasti vaan suuresta" rakkaudesta " huolimatta vähät enää välitti häntä auttaneista henkilöistä. Paitsi että varakkaimman heistä rahoilla leikkautti itsensä nyt jonkin näköiseksi. Äitinä...en uskalla edes sanoa.mitä ajattelen. Kiipijänä sai jonkinlaisen aseman, varmaankin melkein ensimmäisenä blondi( ei aito)bimbona ja julkkuna. Joka paikasta kiristetty ja korjailtu painos, jolla kohta on napa otsassa, ja parta leuassa. Ja siinä hänen meriittinsä sitten ovatkin. Älkää reagoiko hänen aivopieruihinsa,niin niistä lakataan kirjoittamasta, ja hän saa elää ihan omaa elämäänsä,siellä mistä on lähtenytkin!

• danhammersku

Aikaisemmin jo kirjoittelin, ihminen voi myydä itsensä monella tavalla, yksi keino on avioliitto joka on helppo tapa naiselle.

• * * *
        danhammersku kirjoitti:

Aikaisemmin jo kirjoittelin, ihminen voi myydä itsensä monella tavalla, yksi keino on avioliitto joka on helppo tapa naiselle.

Taidat elää keskiaikaa?
        Lähes kaikki naiset käyvät töissä, moni heistä ansaitsee miestään enemmän.

• danhammersku
        * * * kirjoitti:

Taidat elää keskiaikaa?

Monista maista tulee avioliiton kautta yhäkin naisia ja miehiä Suomeen hyöty tarkoituksella, jotkut hyötyvät enemmän, toiset vähemmän. Pääsy jo Suomeen on monille lottovoitto.
        Monenko vanhan miehen kainalossa keikkuu nuori tumma nainen.

• hernekeitto.
        danhammersku kirjoitti:

Monista maista tulee avioliiton kautta yhäkin naisia ja miehiä Suomeen hyöty tarkoituksella, jotkut hyötyvät enemmän, toiset vähemmän. Pääsy jo Suomeen on monille lottovoitto.
        Monenko vanhan miehen kainalossa keikkuu nuori tumma nainen.

Mitä väliä, jos vanha mieskin saa jotain.

• ...999...
        * * * kirjoitti:

Taidat elää keskiaikaa?

Suurin osa mailman naisista ei käy työssä kodin ulkopuolella eivätkä elä keskiajassa.

• okkigaam

Ei ole rumia naisia, On kateellisia arvostelijoita.
      Anun pitäisi muistaa kuinka tuli reittä pitkin suomeen. Ostaen miehen itselleen.

• bessie*

Luuletko, että hän ei muista omia liittojaan?!

Taidatkin tarkoittaa, että hantä pitäisi muistutella milloin mistäkin? Eipä tuo tähänkään saakka ole ollut sellaisesta moksiskaan.

• Titityy #((o))#

Vieläkö sama peiton alla kurnuttava poimuinen sammakko jaksaa kiinnostaa miehiä? Kannattais varmaan vaihtaa sievään lintuseen:)))

• Mutt` oishan se niin romanttista kun aamulla pien röhkivä possu laskis kurnuttavan sammakon poimut...et oisko ne lisääntynyt vaik`. Sen jälkeen laulu raikais tuvas et`: pienet sammakot...pienet sammakot ne lystikkäitä oooon...ja toisaalt` nurkast kuuluis`:Porsaita äidin oomme kaikiii..ooomme kaikkiiiii...kaikkiiii...

• ei liene harvinaista

Usein mies on suomalaisen vaimon selkänahasta repinyt omaisuuden, jonka käyttää sen ihanan virottaren elättämiseen vanhoilla päivillään.

• Sanot vaan

päinvastainen on kyllä monikertaisesti yleisempää. Helposti tuntee jokainen naisia jotka ovat lypsäneet useiden miesten rahat, talot ja tavarat.

• leikkiä vaan laski

Virolaisilla on erilainen huumori, jota me ei aina ymmärretä.

• Ketjun paras:

"mittarimissi24.8.2013 16:00

Minun exäni mittasi humalatilaansa ulkonäölläni. Kun eukko alkoi näyttämään kauniilta, niin silloin oli tullut otettua jo liikaa."

• etkö tunnistanut

Tuohan on vanha vitsi.

• |||

Oikeastaan koko juttu on perin naurettava. Mennä sanomaan ihmisiä sammakon näköisiksi. :))
      Eniten huvittaa, että joku katsoo oikeudekseen noin suuren ja loppuunharkitun totuuden julistamisen.
      Venäläisistä naisista minulle tulee mieleen hampaaton suu, huivi ja vinkkelit.

• Hauenleuat

No sellainen nainen jolla on hauenleuat haarojensa välissä, kannattaa pitää läpensä kiinni!

• kjjkhglkk

Sivistymätöntä ja asennevammaista verrata eläinten ulkonäköä ihmisen ulkonäköön. Eläin on aina kaunis.

• säälittävää touhua

on ihmisiä jotka ovat todella yksin lopulta, ja hakevat huomiota vaikka miten..

• huomionhakua??

Säälittää että haluat pitkittää ketjua turhilla höpinöillä.

• 50v.ulkomaillaasunut

Olen liikuttunut kuinka asiallisia vastauksia kanssasisareni, suomalaiset, omavaraiset ja vapaat naiset ovat antaneet virolaisille.

Voin sanoa tietäväni itäeuroopan maista muualle maailmaan muuttaneiden kertomista kohtaloista kuinka traagisia ja traumaattisia kohtaloita vapaudenriisto on saanut aikaan.Ei voinut puhua vapaasti.Sukulaiset ja naapuritkin voivat ilmiantaa.Stressi on siis ollut mitä pahin ja joka päivä,koskaan hellittämättä.Emme voi edes kuvitella mitä se on ollut,näemme vain ne jäljet jotka se on jättänyt sekä puhumiseen että käytökseen ja myös fyysisesti ja henkisesti,siis koko ihmiseen ja ruumiiseen.

Voi hyvin kuvitella mikä rääkymisripuli siitä seuraa kun padot aukee.
      Vaikka joskus mietin miksi se pitää kohdistua meihin suomaisiin.Emmehän ole heille mitään pahaa tehneet,päinvastoin auttaneet rahalliseti ja tiedon/taidonannossa.

Syy voi olla siinä että tiedämme alun perin heidän heikkoudet ja akilleenkantapäänsä.Alun alkaen siellä on esim käynyt Suomalaisia miehiä maksulla vierailemassa vaimojen,siskojen,tyttärien kanssa,miespuolisten pimppien hoidellessa rahaasiat.Vaikka ei tää ole kunniallista miehiltäkään,niin he yleensä aina säästyvät syytöksiltä.Ei ole ihme että naiset on mitä ne on nyt.

Suomalainen nainen ja mies ovat aidon näköisiä joilla on kypsänkehittynyt persoonallisuus (siis ovat aitoja,voimakkaita juuri itselleen).Eivät he tarvitse leikkauksia,hyi hemmetti!Ajatuskin kauhistuttaa.Persoonallisuus joka kehittyi pitkässä vapaudessa on ihana asia.Meillä ei kerta kaikkiaan ole mitään peiteltävää.Emmekä myöskään tykkää olla USA seksisymbooleja,Me ollaan kaikki täällä iloisia siitä mitä ollaan ja myös n...aan ketä haluttaa mutta ei rahasta.

• heh-heh-hee-

Miehille varotus tai tiedoksi,
      rumat naiset on pahimpia uskottomia puolisoina,
      koska niitten pitää koko ajan todistaa että kelpaa muillekki, hah,

moni mies ottaa siksi ruman vaimon kun miehet kuvittelee ettei se kelpaa muille,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5903
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2027
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1267
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1135
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1128
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1107
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe