AUTTAKAA JOKU!!!!!!!!

LDFKJGISFH

Olen 16-vuotias tyttö, ja tänään mieleeni heräsi epäilys. Olen jo kauan miettinyt suhdettani ruokaan ja tullut siihen tulokseen, ettei se ole terve. En kuitenkaan ole löytänyt yhtäkään tilanteeseeni sopivaa syömishäiriötä. Tänään se kuitenkin tapahtui, "oireeni" sopivat kuin sopivatkin BED:iin. En kuitenkaan ole tästä ihan varma, joten ehkä joku voisi hieman selventää, mistä kyseisessä sairaudessa on kyse.
Pääsääntöisesti syön normaalia koti/koulu/tms ruokaa n. 4 kertaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen iltapala). Ja joskus saatan syödä näiden lisäksi välipalaa. No, kuitenkin.. Olen huomannut, että joskus mieleni vain tekee ruokaa ja etsin kaapeista kaikennäköisiä herkkuja (onnekseni niitä ei meillä ole kamalasti). Saatan ottaa yhden keksin, mutta siitä se sitten lähteekin. Otan toisen, kolmannen.... Keksien lisäksi saatan syödä vaikkapa omenan tms.. Jossakin vaiheessa saan itseni lopettamaan, mutta se on jo myöhäistä. Maha pullottaa ja olo on kamala, lupaan itselleni, etten tee niin enää koskaan, mutta sama toistuu. Ja joka viikonloppu äidin tuodessa karkkia, en pysty lopettamaan niiden syömistä. Koko pussi menee yhdessä illassa, vaikkei edes tekisi mieli. Yleensäkin jos tiedän, että minulla on jotakin herkkuja, syön ne hetkessä ilman mielitekoakin. Joskus syöminen on myös tunneperäistä (masennus,alakuloisuus yms). Toisinaan olen pyrkinyt hallitsemaan ja vähentämään syömisiäni, mutta nyt en tee oikeastaan edes sitä, Juuri äskettäinkin söin lähes kokonaan 300g pussin sipsejä ja nyt olo on kauhea. Pituuteni on 162 cm ja painan noin 44 kiloa, olen aina ollut hoikka ja syömisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Nyt kuitenkin pelottaa todella paljon. Viitsisikö joku auttaaa!!!????

3

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken kokenut

      En tiiä onko tämä jo liian myöhäistä, mutta jokin syömishäiriö on kyseessä. Itselläni oli aikoinaan sama juttu, joskus söin kamalia määriä ja joskus en paljon mitään. Ota yhteyttä johonkin psykologiin tms. Mua ainakin heti helpotti kun muutin kotoa pois ja pääsin itsenäiseen elämään.

    • pelottaa

      Täällä ilmoittautuu samassa tilanteessa oleva tyttö. En ole itsekään varma, onko minulla BED, mutta se sopisi oireisiini eniten kaikista syömishäiriöistä. Olen aina ollut suuri ruuan ystävä, mutta olen kuitenkin pystynyt pitämään syömiseni kohtuudessa. Nyt lähipäivinä tilanne on alkanut riistäytyä käsistä.

      Minulla ei enää ole säännöllisiä ruoka-aikoja enkä syö enää oikeastaan ollenkaan normaalia ruokaa. Nykyään syön vain epäterveellistä ruokaa, herkkuja ja pikaruokaa kuluu paljon. Saatan paastota monta tuntia, ja nälkä kasvaa suureksi. Sitten se alkaa. En tiedä mikä minuun menee, mutta alan vain syömään kaikkea epäterveellistä. Vaikka minulla ei ole lainkaan nälkä ja oikeastaan ei edes tee mieli syödä, niin syön silti. Saatan käydä hakemassa pikaruokaa, jonka jälkeen olen ähkyssä. Siitä huolimatta haen vain lisää ruokaa ja ahdan ne väkisin suuhuni. Olo on todella paha sen jälkeen. Sama toistuu ja toistuu kerta toisensa jälkeen. Minä en enää hallitse syömistäni, vaan ruoka hallitsee minua. Haluaisin kovasti alkaa taas syömään normaalisti ja laihtua muutaman kilon, mutta en pysty. Luulen, että olen sairastumassa BED:iin, ellen ole jo sairastunut. Olen myös huomannut, että salailen syömisiäni ja jopa valehtelen sen takia. Olen todella huolissani itsestäni. Mitä voin tehdä, ennen kuin tilanne riistäytyy täysin käsistä? En halua lihoa enää kiloakaan.

      • Sesa18

        Hei nimimerkki "pelottaa" oletko vielä täällä paikalla, löysin viestisi kun päivitin sivun.. minä kirjoitin tänne myös juuri vähhän aikaa sitten viestin nimimerkillä Sesa19 ( tarkoitus oli käyttää Sesa18 mutta kirjoitin väärin. 18 tarkoitttaa ikääni) olen myös tyttö :) löydät viestini tuolta bediläisten syömistä keskustelusta

        aivan kun lukisin omaa kirjoittamaa viestiä kun luen sinun viestiä.. Tunnen kanssa että ruoka hallitsee minua:(( en todellkaan hallitse itse syömisiäni, normaalia ruokaa en osaa enää edes syödä. Paitsi salaattia syön joskus (tänäänkin söin onneks) mutta siihen se melkeen jääkin.

        Minäkin olen aina ollut suuri ruoan ystävä mutta toisinkuin sinä en ole osannut syödä kohtuudella vaaan aina menee yli. Rehellisesti varmaan yli sata kertaa olen yrittänyt aloittaa dieetin mutta se on aina epä onnistunut. Mlnä en laihdu vaikka en söisi ollenkaan :/ huonot geenit olen ilmeisesri saanut, mitään muuta syytä en keksi ja ehkä se vainpitäisi hyväksyä vaikka harmittaa että geenit määräävät minut tällaiseksi?!

        Se Bed kohtaus tulee minulle vain yhtäkkiä tai olen suunnitellut ahmimisen etukäteen. Tänään ahmein ja juuri lopetin. KAUHEA OLO! tuntuu että oksennann pian mutta pelkään oksentamista ja enkä uskalla oksentaa tahallisesti joten kylkeen tämänkin päivän ahmimiset menee.. Helvetta oikeesti. Onko sinulla vinkkejä minun tilanteeseen nimim. "pelottaa", voisin auttaa sinuakin näissä asioissa.? Muutkin saa vastata tähän viestiin koska tarvin oikeasti apua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe