Kompressori + viimeistelynaulain, tarvitseeko vedenerotinta?

Pölhö-Kustaa kyselee

Noviisina olen jo kauemmin ihmetellyt näitä vehkeitä, enkä paineilmaa ole aiemmin tarvinnutkaan, mutta nyt ajattelin kotona hieman rakennella panelointeja ja käyttää kompuraa myös vasta-aloitettuun ruiskumaalausharrastukseen.

Kysymys onkin nyt pelkästään käytössä olevasta Senco PC1010 minikompura ja Senco FP18 viimeistelynaulaimesta. Mutta asiaani:

- Millä hilavitkuttimella saisin jaettua kompuran yhden pikaliittimen kahteen? Jonkinlainen haaroituspalikka / 2-jakoinen sulkuventtiili siis tarvitaan, koska haluan kompurasta kaksi lähtöä: toinen 1/4 pikaliittimelle (viimeistelynaulain), joka kompurassa jo onkin ja toinen 1/8 ()kynäruisku). On ilmeisesti parempi laittaa molemmille omat lähtönsä ja letkunsa, jos esim. naulain tarvitsee voiteluaineita tms, niin eivät sotke ruiskuhommia.

- Tarvitseeko viimeistelynaulain vedenerotinta? Tai pikemminkin, onko sellaisesta näennäistä haittaa, eli laskeeko esim. naulaimen tehoa? Kompurassa ei erotinta vielä ole, joten mietin, laitanko vedenerottimen pelkästään ruiskulle, vaiko jo ennen haaroituspalikkaa, eli kummallekin. Tällä hetkellä olen ensimmäisen kannalla.

Yhtäaikaa en luonnollisesti ole näitä käyttämässä, mutta käsitykseni mukaan helpottaa asioita olennaisesti.

- Vielä mietin myös sitä (ruiskumaalauksen kannalta), että kannattaako tuo kompuran 1/4" lähtö muuttaa / kuristaa heti alkuunsa muotoon 1/8"? Olen joka tapauksessa lisäämässä ruiskuun vielä toisen lisävedenerottimen, (joka sisältää myös toisen paineensäätimen) työpöydälleni, joten muunnos onnistuu tuossakin vaiheessa helposti.

Kiitos avusta!

2

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahhaaaaaaaa

tee mitä lystäät, jos se noin vaikeaa on...................

• giigigiggi

ei näilt velliperseilt kandee kysyy mtn,ku ei ne tiijjä itekää LOL

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe