Ajattelin nyt tehdä tämän aloituksen...
nimenomaan tähän aiheeseen liittyen eikä kyse ole pelkästään narsisti miehen suhtautumisesta naiseen/naisiin...
vaan siitä oli se narsisti kumpaa sukupuolta tahansa niin silmiinpistävää on juurkin tuo naisiin kohdistuva mitätöinti...
Se voi näkyä perheissä joissa on tyttölapsien lisäksi poika, jota arvostetaan/kehutaan siinä kun tytöt saavat vain osakseen väheksyntää...
Se voi näkyä aikuisessa naisessa siten, että vaikka hän on itsekin nainen...niin silti hän puhuu rumasti muista naisista ja väheksyy/mitätöi heidän naiseuttaan...
Toki hän voi myös imarrella ja mielistellä toista naista jos siitä on hänelle jotain hyötyä tai hän voi hetken kuvitella olevansa armollinen kehaisemalla jotain toisen naisen ominaisuutta, että sekin raukka tuntisi olevansa hetken joku...hänen ansioistaan...
en tiedä olenko oikeassa, mutta olen tuntenut tällaisen ihmisen..joka oli nainen, mutta hänellä ei ollut koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään naisesta...
En ole osannut ajatella että hän olisi ollut narsisti, koska silloin en narsisteista mitään tiennyt, mutta yhtäkisti ny vain tuli tämmönenkin ajatus mieleen...
että itsekukin voi miettiä tuntevatko he naisia joilla ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään toisesta oman sukupuolensa edustajasta...
Tai vaikka ns. edessä päin olisvatkin olleet ns. ystäviänne...niin kuitenkin toisessa kohtaa hän väheksyi ja mitätöi kaikkea sitä mitä sinussa/sinulla oli...
perustan ajatuskuvioni siihen, että ymmärrän että nainenkin voi olla narsisti ja silloin ymmärtääkseni myös tieto siitä, että narsisti vihaa naisia koskee myös heitä...ei ole pelkästään miespuolisten narsistien ominaisuus...
Se mikä vaan tekee kummallisen tuosta on vaikeus käsittää miksi joku mitätöisi toista pelkän sukupuolen perusteella ja vielä käsittämättömämpää on se että mitätöi vaikka itsekin on samaa sukupuolta...
narsistin suhtatuminen naiseen
85
944
Vastaukset
- Tämä lainaus
"a.Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa.
b.Rakastettuna oleminen merkitsee intiimisti tunnettuna olemista. Narsisti ajattelee mielellään olevansa niin ainutlaatuinen ja syvällinen, että häntä ei voida koskaan käsittää. Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen. Se, että hänelle sanotaan "minä rakastan sinua", romuttaa tämän tunteen, vetää hänet suurimpaan yhteiseen nimittäjään ja uhkaa hänen ainutlaatuisuutensa kokemusta. Kaiken kaikkiaan, jokainen kykenee rakastamaan, ja jokainen halpamaisinkin ihminen rakastuu. Narsistin mielestä rakastaminen on eläimellistä ja patologista käyttäytymistä - aivan samoin kuin seksi.
c.Narsisti tietää olevansa huijari, petkuttaja, taidokas valhe, näytelmän käsikirjoittaja, tyhjä ja oikeasti ilman olemassaoloa. Se joka väittää rakastavansa häntä, joko valehtelee (mitä narsistissa muka on rakastettavaa?) - tai on itseään petkuttava, takertuva ja epäkypsä läheisriippuva. Narsisti ei voi sietää ajatusta, että hän olisi valinnut puolisokseen valehtelijan tai idiootin. Puolison rakkauden vakuutukset ovat narsistin oman harkintakyvyn tuhoisaa arvostelua."
Tämä lainaus Sam Vakninin tekstistä.- Kopsasin pohjaksi
Kopsasin pohjaksi keskustelulle, kun on niin täpäkkä kirjoitus.
"Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen."
Tämä kohta erityisesti minulla vähän jumittaa... Miten niin narsiti uskoo olevansa ainutlaatuinen... kaikkihan me olemme ainutlaatuisia. Vai olemmeko?
Muuten ymmärrän aikatavalla tuon koko rimpsun sisällön. Jos on narsistin kanssa, ei häntä saa kahlehtiakaan... Omasta n/p:ni olen ymmärtävinäni, että hän on ymmärtänyt jotenkin minut ja minun tunteeni väärin. Hän ei osaa sitä parisuhdejuttua, josta jo olemme kirjoitelleet tuolla toisaalla... Eikä hän kykene suhteellisen avonaiseenkaan suhteeseen, jonkalainen minun parisuhdemallini aina on ollut. En itsekään pidä sitomisesta.
Varsinkin narsistilla, joka ei kykene ihmisten syvälliseen tuntemiseen, on ainoastaan pinnallinen ja ennakkoluuloinen kuva rakkaudesta ja parisuhteesta. Ja sanoa ei kai tarvitse, että hänen kokemuksensa ovat fiaskoja kerta toisensa perään. Mitä narsisti voi ajatella tuon kaiken jälkeen parisuhteesta ja avioliitoista sun muista? Niin, mitä hän edes voisi ajatella niistä?
Kaikki tuo normiparisuhdemössö pitää sisällään usein juuri tuota negatiivista puolta. Minun kumppanini on oltava ikäänkuin tiimikaveri ja työt tehdään muualla kuin parisuhteessa. Myös harrastukset on hyvä suurelta osin olla omia. En voisi kuvitella siippaa käsipuolessa 24h/vrk... : ). - 1+13=14
Kopsasin pohjaksi kirjoitti:
Kopsasin pohjaksi keskustelulle, kun on niin täpäkkä kirjoitus.
"Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen."
Tämä kohta erityisesti minulla vähän jumittaa... Miten niin narsiti uskoo olevansa ainutlaatuinen... kaikkihan me olemme ainutlaatuisia. Vai olemmeko?
Muuten ymmärrän aikatavalla tuon koko rimpsun sisällön. Jos on narsistin kanssa, ei häntä saa kahlehtiakaan... Omasta n/p:ni olen ymmärtävinäni, että hän on ymmärtänyt jotenkin minut ja minun tunteeni väärin. Hän ei osaa sitä parisuhdejuttua, josta jo olemme kirjoitelleet tuolla toisaalla... Eikä hän kykene suhteellisen avonaiseenkaan suhteeseen, jonkalainen minun parisuhdemallini aina on ollut. En itsekään pidä sitomisesta.
Varsinkin narsistilla, joka ei kykene ihmisten syvälliseen tuntemiseen, on ainoastaan pinnallinen ja ennakkoluuloinen kuva rakkaudesta ja parisuhteesta. Ja sanoa ei kai tarvitse, että hänen kokemuksensa ovat fiaskoja kerta toisensa perään. Mitä narsisti voi ajatella tuon kaiken jälkeen parisuhteesta ja avioliitoista sun muista? Niin, mitä hän edes voisi ajatella niistä?
Kaikki tuo normiparisuhdemössö pitää sisällään usein juuri tuota negatiivista puolta. Minun kumppanini on oltava ikäänkuin tiimikaveri ja työt tehdään muualla kuin parisuhteessa. Myös harrastukset on hyvä suurelta osin olla omia. En voisi kuvitella siippaa käsipuolessa 24h/vrk... : )."Kaikki tuo normiparisuhdemössö pitää sisällään usein juuri tuota negatiivista puolta"
Noh, en ny hakenut pelkästään tuota parisuhdemössöä enkä tietoa sinun suhteestasi/kumppanistasi...
vaan ihan keskustella pelkästään siitä,
miksi narsisteilla/myös naispuolisilla on taipumus mitätöidä sitä naissukupuolta, liittyen perheeseen, sukuun, naapurin rouvaan, lähestulkoon kaikkiin ihmissuhteisiin/viranomaisiin ...ja niiden lisäksi vielä sellaisiinkin naisiin, joilla ei ole juurikaan mitään tekemistä ko. ihmisen kanssa...riittää, että he ovat he ovat tekemisissä jonkun hänen tuntemansa ihmisen kanssa...
että jos sallit niin voisitko nyt jättää nuo sinun kumppaniisi ja parisuhteeseesi liittyvät asiat tässsä ketjussa vähemmälle...kun olen ymmärtänyt ettei sinun n mitätöi sinua... ettei tämä aihevalinta ny varsinaisesti koske sinua ollenkaan...
Itselläni tuosta on jonkin verran omaa kokemusta, kuten aloituksessa kerroinkin, nimenomaan niin että kyseessä oli nainen, jolla ei ollut koskaan mitään hyvää sanottavaa naisista vaan lähestulkoon kaikki naisiin liittyvä puhe oli negatiivista...muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, joista aloituksessani mainitsikin...
Niinikään olen kyllä monesti toiminut kuuntelevana korvana eräälle ystävälleni, jonka ongelma on ollut juurkin tuo...liittyen kylläkin isään...että isä väheksyy jopa tyttärensä ulkonäköä puhumattakaan hänen tekemisistään vaikka tytär on ihan kaunis ihminen ja menestynyt elämässään...ja mikä pahinta tuo samainen isä kohdistaa vastaavanlaista väheksyntää myös tyttärensä tyttäreen...
- Minun mielestäni
"Tai vaikka ns. edessä päin olisvatkin olleet ns. ystäviänne...niin kuitenkin toisessa kohtaa hän väheksyi ja mitätöi kaikkea sitä mitä sinussa/sinulla oli..."
Minun mielestäni tässä tullaan siihen kohtaan, kun täällä on paljon keskusteltu ns. tavallisten ihmisten narsistisista piirteistä. Että narsistiset piirteet sinänsä ovat ihan normaaleja, eikä narsistilla ole niihin yksinoikeutta...
Kysymys on ystävien kesken useimmiten ymmärryksen riittämättömyydestä. Normikavereiden kanssa tuollaisesta vain jatketaan ja ollaan niin kuin ei oltaisi kuultukaan. Itse en tuollaista ystävilleni tee. Ihan pari ääritapausta tulee mieleen, kun on itseä pomotettu ja aivan hulluksi on joku kaveri tullut, niin olen antanut ymmärtää, että nyt riittää... On muuten tehonnut, kun ei sitä usein tee. Ehkä kerta elämässä samalle ihmiselle riittää, jos hän ymmärtää yleensä mitään.
Varsinaiset narsitit on siis ihan toinen juttu.- 13+3=16
"Tai vaikka ns. edessä päin olisvatkin olleet ns. ystäviänne...niin kuitenkin toisessa kohtaa hän väheksyi ja mitätöi kaikkea sitä mitä sinussa/sinulla oli..."
Niin taisin muotoilla tuon asian hivenen epätarkasti...
tarkoitus oli pohtia onko kellään sellaista ystävää joka toki ihan tavatessakin heittelee aikas törkeitäkin kommentteja sinusta tai tekemisistäsi, mutta on ihan niinkuin ettei asiasta ole syytä olla moksistaan...
Toki tuo samainen ystävä sitten puhuu myös pahaa sinusta selän takana ja hyvin mieluusti rientää kertomaan kaiken negatiivisen mitä on kuullut sinusta sinulle itselleen...
Noh, itselläni on vain muutama ihminen jota nimitän ystäväkseni...ettei tuollaisesta ystävyydestä ole minulla itselläni kokemusta, mutta toki ympärilläni on ollut ihmisiä jotka käyttäytyvät noin, mutta periaatteessa he eivät tiedä minusta/elämästäni mitään, millä olisi jotain suurempaa merkitystä/vaikutusta..
Koska elämäni on muutenkin hyvin avointa syystä ettei minulla ole mitään salattavaa...
- en yritäkään ymmärtää
Olen tavannut. Pelkkää negatiivista, kaikista muista naisista. Alentavaa vähättelyä, kaikki muut nartut ovat tietysti mahdottoman vihattavan näköisiä, väärän mallisia tai kokoisia, lihavia mässyttäjiä tai hirven näköisiä kolhoosiämmiä (=narsistia kauniimpi valokuvamalli) henkisesti alempiarvoisia ja kaikin tavoin vihattavia. Tuntuu oikein, että heillä nousee savua päästä jo siitä ajatuksesta, että joku toinen nainen on ihmisten silmissä jotain, mitä narsisti ei ole.
- 13+17=30
"että joku toinen nainen on ihmisten silmissä jotain, mitä narsisti ei ole."
Niin yleisempää kaiketi tuo nph on miesten keskuudessa, mikäli tutkimustuloksiin on uskominen...
ja minäkin liikkunut enemmän sillä alueella. liittyen menneeseen suhteeseni, jota olen pitänyt ainoana henk. koht. tuntemani sen tyyppisenä ihmisenä...
Kunnes yhtäkkiä kiinnitin huomioni tähän asiaan, että helkkari onhan narsisteja naisissakin...olen tainnu tunteakkin sellaisen ihmisen...
ja pitäisin nimenomaan tuota lähes kokoaikaista naissukupuolen halveksuntaa/vähättelyä ja mitätöintiä tavalla tai toisella yhtenä merkittävänä kriteerinä...
Se vaan tuntuu kummalliselta ymmärtää, kun halveksuja on itsekin nainen, mutta juurikin sen tiedon pohjalta sen voi ymmärtää, että narsisti vihaa naisia...oli hän itse nainen tai mies...
Ja naisen viha voi olla näkyvämpääkin syystä ettei hän sillä tavalla tarvitse naista, kuin narsistinen mies...
- Tuohon huikkaisin
"Ja naisen viha voi olla näkyvämpääkin syystä ettei hän sillä tavalla tarvitse naista, kuin narsistinen mies... "
Tuohon huikkaisin senverran.
Pidän tuota itsestäänselvänä. Jokin ikä erityisesti on naisille herkkää tuossa suhteessa. Ja mikä on tilanne miesten kanssa. Harvoin miesystävä, hyväkään on sellainen keskustelija, että se kattaisi psykologiset syvyydet naisystävän kanssa niin tarkkaan, että henkinen yhteistoiminta kattaisi kaikki alueet.
Tarkoitan, että nainen voi jäädä vähän liian yksin naispuolisten ystävien aiheuttamien ongelmien ja pahojen olojen kanssa. Jotkut naiset kokevat, että heillä on vääjäämätön oikeus ystävättäriensä parisuhteen ja miehenkin ruodintaan. Innoissaan omasta viisaudestaan he eivät huomaa, että ovat pitkällä menossa toisen alueella, josta eivät kuitenkaan ymmärrä todellisuudessa mitään. Eivät siis kunnioita ystävättärensä aluetta...
Hyvä neuvo olisi: VÄLITÄ, MUTTA ÄLÄ SEKAANNU.
Nainen voi olla ja hänen pitää saada olla yksin tietyillä elämänsektoreilla. Myös naisen parisuhdetta tulisi toisten naisten kunnioittaa.
Kypsä nainen ei TARVITSE myöskään alituista neuvojaa, hän osaa itse suunnitella oman elämänsä... vaikeuksissakin, ja (kapteeninlakista mieleen tuli) merellä myrskyssäkin hän osaa ottaa suunnan.
Naispuolisen ystävän tulisi muistaa tällaiset asiat. Eri asia on, jos hän ei ole niitä koskaan miettinytkään. Jos hän kokee, että hän on itse vain tavattoman viisas, eikä toisista ole mihinkään, ja ihan kuin äitimuorinsa jakaa neuvoja ja tuputtaa välittämistä... Silloin hän on unohtanut, että toiset naiset aikuistuvat myös. Voivat olla jopa pitemmällä kuin neuvoja konsanaan.
Itse tahdon ajatella, että yksi osaa yhtä ja toinen toista. Siitä muodostuu se juttu, että yhdessä olemme vahvempia.
Tuosta huolimatta, hyvät ystävät ymmärtävät, että naiskaveri tarvitsee oman rauhan ja alueen ja tiettyinä aikoina tarve voi olla suurikin. Tuntuu, että ystävät jopa unohtavat...
Mutta ytäkaikki, ei tarvitse olla narsisti, jos haluaa omia rajoja kunnioitettavan. Itse omassa ystäväpiirissäni pidän narsistimaisimpana häntä, joka tungeksii rajojeni sisäpuolelle kaikista ystävällisistä ja selkeistäkin signaaleistani välittämättä. Hän tulee alueelleni sellaisissa asioissa, joihin hänellä ei ole mitään sanomista. Silloin se on häneltä vain ilkeää loukkaamista. Olen ottanut häneen etäisyyttä ja nykyään emme edes tapaa enää kuin sattumalta.
On hyvin ikävää, että on menettänyt ystävättären liian tungeksimisen vuoksi. Olen surrut myös sen hyvin pitkän (lapsuudesta) ystävyyssuhteen menetystä. Hän ei ole narsisti, mutta oireita kyllä on ja vahvoja. Ovat nousseet muista elämänhistoriansa syistä pintaan. Ohutnahkainen narsisti hän kyllä voi olla. Hänen isänsä oli alkoholisti.- 14+20=34
"Naispuolisen ystävän tulisi muistaa tällaiset asiat. Eri asia on, jos hän ei ole niitä koskaan miettinytkään. Jos hän kokee, että hän on itse vain tavattoman viisas, eikä toisista ole mihinkään, ja ihan kuin äitimuorinsa jakaa neuvoja ja tuputtaa välittämistä."
Niin ymmärrän kyllä pointtisi, mutta en tarkoita tällä aloituksella ny ihan tuollaista liian auttamishaluista henkilöä...
toki tuo tarkoittamani henkilö voi aluksi toimia noinkin, lähestyä ystävänä, ottaa muka empaattisena osaa ystävänsä ongelmiin taivastellen kauhistuneena tyyliin on sulla ollut kovaa/aivan hirveä ihminen se puolisosi/äitisi kuka ny lieneekään...
Mutta tuon toiminnan tarkoituksena on pelkästään saada ystävänsä avautumaan ongelmistaan...saadakseen tietoa jolla voi iskeä sitten myöhemmin sopivassa tilanteessa...tai varsinkin silloin kun tuo ihminen näyttää voivan vähänkin paremmin tai saa positiivista huomiota muilta ihmisiltä...
loppupeleissä hän kääntää asian niin, että se hirveä ihminen onkin hän joka alunperin avautui hänelle ongelmistaan ja toteaa ettei ihme jos on tullut kohdelluksi huonosti...
Tässä kun tätä kirjoitan niin tuo ystävä sana pitäisi laittaa lainausmerkkeihin, kun eihän tuollaisissa jutuissa ole kyse ystävyydestä...
Mutta niin moni kaipaa itselleen kuulijaa ja paikalle rientää hän joka haluaa tietää kaikesta aivan kaiken...ja ongelmissaan kamppaileva saattaa pahaa aavistamatta avautua juurikin narsistille/väärälle henkilölle...naisten parissahan tuollaista on, enkä tiedä onko aina kyse narsismista sinällään,
mutta se mitä aloituksellani hain...on että on olemassa naisia joilla ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään naisesta...että tavallaan vaikka naiset eivät olisi olleet juurikaan tekemisissä ko. ihmisen kanssa niin hän halveksii/mitätöi/väheksyy heitä jo ikäänkuin heidän pelkän olemassaolonsa takia... - One Way
Hyvä kirjoitus!
Eivätköhän kaikki terveet ihmiset oleta itsestäänselvyytenä omia rajojaan kunnioitettavan. Narsistit ovat sitten niitä, jotka eivät kunnioita muiden rajoja, mutta olettavat muiden kunnioittavan omiaan. Ovathan he niin spesiaaleja, ettei minkään tule mennä samalla tavalla kahteen suuntaan.
Tietysti samaa vikaa on ihmisillä, joilla on rikollinen mielenmaisema; onhan osa heistäkin persoonallisuushäiriöisiä. - Nii´in. Mutta suurin
One Way kirjoitti:
Hyvä kirjoitus!
Eivätköhän kaikki terveet ihmiset oleta itsestäänselvyytenä omia rajojaan kunnioitettavan. Narsistit ovat sitten niitä, jotka eivät kunnioita muiden rajoja, mutta olettavat muiden kunnioittavan omiaan. Ovathan he niin spesiaaleja, ettei minkään tule mennä samalla tavalla kahteen suuntaan.
Tietysti samaa vikaa on ihmisillä, joilla on rikollinen mielenmaisema; onhan osa heistäkin persoonallisuushäiriöisiä."Narsistit ovat sitten niitä, jotka eivät kunnioita muiden rajoja, "
Nii´in. Mutta suurin osa niistä ihmisistä, jotka eivät kunnioita toisten rajoja, taitavat vain yksinkertaiseti olla vähän moukkamaisia... alkoholista tai sen seurannaisista kärsiviä. Yksinkeraisuuskin riittää syyksi.
Narsismi on jo kärsinyt sanana inflaation. Oikestihan se on vakava persoonallisuushäiriö. Ystävättäreni rouva A:kin muistuttaa narsistia melkein autenttisesti, mutta todellisuudessa taustalla on muuta. Huomatkaa, minä tiedän, kun olen tuntenut lapsesta asti hänet... - hyväkirjoitus
Erinomainen kirjoitus. Olen juurikin kokenut tuollaista sekaantumista parisuhteeseeni naiselta, jolle se ei millään tavalla kuulu ja olen pohtinut, että mikä oli hänen todellinen motiivinsa. Hän halusi ryhtyä neuvomaan ja opastamaan parisuhdettani ja vain sen suppean tiedon varassa, jonka hän oli puolisostani nähnyt. Mitä se olisi lopulta hyödyttänyt, olisi vain sotkenut asiat entistä pahempaan solmuun neuvoinensa, koska ei itselläänkään ne parisuhteet olleet ihan priimasti hoituneet.
hyväkirjoitus kirjoitti:
Erinomainen kirjoitus. Olen juurikin kokenut tuollaista sekaantumista parisuhteeseeni naiselta, jolle se ei millään tavalla kuulu ja olen pohtinut, että mikä oli hänen todellinen motiivinsa. Hän halusi ryhtyä neuvomaan ja opastamaan parisuhdettani ja vain sen suppean tiedon varassa, jonka hän oli puolisostani nähnyt. Mitä se olisi lopulta hyödyttänyt, olisi vain sotkenut asiat entistä pahempaan solmuun neuvoinensa, koska ei itselläänkään ne parisuhteet olleet ihan priimasti hoituneet.
Vanha aloitus ja tuli luettua ja enimmillään tuntui siltä, että ainakin tuolloin naisen narsistisuus oli tabu, vaikka hyväksittiinkin kyllä, että äiti voi olla narsisti
Toisaalta tässä ketjussa tuo naisen narsismi kietoutuu enimmäkseen parisuhteisiin, vaikka narsisti on narsisti myös muilla elämänosa alueilla, oli ny kyseessä mies tai nainen. Se tulee hyvinkin esiin joka kohtaamisessa jos vähänkin on tietoa.
Useimmilla ei vaan ole, ennenkuin vasta jälkikäteen.
Mitä tulee sinun komenttisi, et kertonut oliko tuo henkilö ystäväsi, mutta ilm. joku suhde sinulla oli häneen, kun keskusteluyhteyskin teillä oli.
Mutta näin äkkiseltään sitte ajattelisin motiivista, niin ehkä hän havitteli sinun puolisoasi tai muuten vaan halusi sotkea sinun parisuhteesi.
Miestenhän ääni kuuluu täällä hyvin harvoin ja usein sitte heidän tarinansa pyritään lyttäämään, ikäänkuin nainen ei voisi olla narsisti, vaikka tosiaan toisalta hyväksytään että äiti on narsisti. Että melkoista ristiriitaakin on tuossa.
Että ehkä tuossa sitten on sitä madonna vs. huora efektiä mukana ja se puoliso/äiti on sitten tuo madonna ja jos kuvoissa on uskottomuutta niin se toinen leimataa sitte narsistiksi. Että naisen kyseessä ollessa, nainen voi olla narsisti jos hän se kuuluisa toinen nainen(huora).
Uskoisin, että myös uskoton puoliso saattaa puolustessaan omaa käytöstään käyttää tuota nimitystä, pyrkimyksenä välttää omaa vastuutaan. En voinut sille mitään, ku se narsisti vaan kaappasi minut ja pakotti seksiin yhä uudesaan ja uudestaan.
Toisaalta taas jos kyse on narsisteista niin kyseessä voi ola tuota ensijainen , toissijainen lähde juttua mukana.
"Toissijainen Narsistinen Lähde sisältää tavallisen elämän viettämistä (suuri ylpeyden aihe narsistille), turvatun olemassaolon (taloudellinen turvallisuus, sosiaalinen hyväksyttävyys, eteneminen) ja kumppaneiden hankkimisen."
Toissijainen NL sisältää myös puolison omistamisen, silmiinpistävän varallisuuden, luovuuden ja sen tuotteet, bisneksen hoitamisen, anarkistisen vapauden tunteen, oikeaan ihmisryhmään kuulumisen, kunniallisuuden, hyvämaineisuuden, menestyksen, sekä omaisuuden ja statussymbolien näyttämisen"
Narsistillekkin se parisuhde/avioliitto, lapset on ikäänkuin todiste siitä, että hän normaali ja sitten salassa pitää hankkia sitä seksiä, jännitystä, huomoita. että narsistilla täytyy olla myös ns. ensisijaiselta lähde.
"Ensisijainen Narsistinen Lähde sisältää - kuuluisuuden (hyvä tai paha) lisäksi - mystiikkaa (kun narsistia pidetään mysteerisenä), seksiä ja siitä saatua maskuliinisuuden, feminiinisyyden tai viriiliyden tuntua, vaurauden heijastamista ja vallan läheisyyttä (raha/tieto/kontaktit) - kaikki itsessään mysteerisiä ja kunnioitusta herättäviä."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html
No jäin ny pohtimaan tätä aikoinaan esille ottamaani aihetta hieman laajemminkin, sinulla ny oli tuo neuvonantaja, joka antoi parisuhde neuvoja sinulle, mutta tarinasi ei kerro, oliko hänellä suhde myös sinun mieheesi.
Puhuit tuossa mennessä muodossa, mutta jäin miettimään että kuuluuko tuo neuvonantaja vieläkin tuttapiiriisi. Jos kuuluu, niin eiköhän kannattasi skipata moinen tuttavuus ja laittaa stoppi hänen yhtedenpidolleen.
Mutta tosiaan myös naisnarsistit voivat olla uskottomia ja usein ovatkin ja tarinat narsisti äideistä kertovat karuaa kieltään ja todistavat sen että myös nainen voi olla narsisti. Että noi kaikki info ja tieto narsisteista koskevat myös joitain naisiakin ja jonkin tutkimusten mukaan naisten narsismi on myös lisääntymässä.
Mikä taas lasten kannalta on vielä huonompi juttu, kun vielä nykyäänkin se äiti kuitenkin enimmäkseen hoitaa/kasvattaa ja saattaa jopa omia ne lapsensa ja sille isälle annetaan perheessä lähestulkoon vain se "rahantuojan" rooli
Tämmöstä ny tuli tähän kohtaan. Naisen narsismista toivoisin tosiaan keskustelevan enemmänkin, kun useimmilla naisnaristeilla on myös lapsia, millä sitten on hyvinkin kauaskantoisia vaikutuksia lapsen persoonan kehitykseen.
- Juurikin tuollainen
"Mutta tuon toiminnan tarkoituksena on pelkästään saada ystävänsä avautumaan ongelmistaan...saadakseen tietoa jolla voi iskeä sitten myöhemmin sopivassa tilanteessa...tai varsinkin silloin kun tuo ihminen näyttää voivan vähänkin paremmin tai saa positiivista huomiota muilta ihmisiltä..."
Juurikin tuollainen oli hän, jonka erityisesti mainitsin. Sanottakoon häntä vaikka rouva A:ksi.
Hänen pohjattomalle uteliaisuudelleen on syynä käsittääkseni hänen oma huono elämäntilanteensa, joka on johtanut hänet krooniseen masennukseen. Maustettuna monella muulla mausteella, hän hyvinkin muistuttaa narsistia, jos en paremmin tuntisi, ihan sieltä lapsuudesta ja tietäisi, että on ollut hyviä aikoja, muös meillä. Oli hyvä uskottu ystävä aikoinaan.
Kokee toiset naiset niin uhkaavina kilpailijoina, että on lyötävä, ehdottomasti. Vaikka niiden iskujen tahallisuudesta ja tarkoituksellisuudestakin vähän ajattelen... ehkä hakee huvia tuollaisestakin, kun ei sitä huvia hänellä niin pajoa enää muuta ole... Ja on syvästi pettynyt elämään ja katkeroitunut. Sääliksihän tuollainen käy. Silti en anna hänen itseäni piestä.
"loppupeleissä hän kääntää asian niin, että se hirveä ihminen onkin hän joka alunperin avautui hänelle ongelmistaan ja toteaa ettei ihme jos on tullut kohdelluksi huonosti..."
Rouva A on urkkinut asioitani urkkimasta päästyään. Ja hänen omissa asioissaan se olen minä, joka olen kuunnellut häntä... Hän ei ymmärrä, että en halua hänelle laajasti ja vuolaasti kertoa kaikkea. Silti hän sitten vuosien kuluttua on väittänyt, että hän on toiminut minulle kuulevana korvana, ja auttanut minua minun ongelmissani, vaikka hänellä itselläänkin on vaikeaa. Olen sanonut hänelle suoraan, että en halua yhtään ainoaa neuvoa. Von joskus kertoa jotain, mutta neuvoa en halua. Nykyään emme edes tapaa, koska hän alkaa riitelemään, kun ei saa aina olla oikeassa. Hänen TÄYTYY saada olla se, joka on huomattavasti viisaampi ja tietävämpi...
Mutta nyt, kun täsmensit vielä aihetta, mietin, onko minulla tuohon jotain näkemystä. Voi olla, ettei niin kauheasti. Ajattelen tuollaisen, jos se on satunnaista, kumpuavan impulsiivisesta kiukusta.- täytyy sanoa, että
"mutta se mitä aloituksellani hain...on että on olemassa naisia joilla ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään naisesta...että tavallaan vaikka naiset eivät olisi olleet juurikaan tekemisissä ko. ihmisen kanssa niin hän halveksii/mitätöi/väheksyy heitä jo ikäänkuin heidän pelkän olemassaolonsa takia... "
Täytyy sanoa, että ketään tuollaista en tunne.
"Ja naisen viha voi olla näkyvämpääkin syystä ettei hän sillä tavalla tarvitse naista, kuin narsistinen mies... "
Juuri noin. Se, että nainen ei sillätavoin tarvitse toista naista, kuin sitten taas se rakkaus toista sukupuolta kohtaan on mahtava juttu, kuten myös narsistimiehellekin sukupuolinen kanssakäyminen ja siihen liittyvä lähdetoiminta.
Ystävyyssuhteet ovat kimurantteja. Ne ovat kuitenkin myös erittäin tarpeellisia, ja niitä pitäisi pohtia huomattavasti enemmän. Ne eivät mene parisuhde logiigalla. Ne ovat jotain ihan muuta.
Eikä edelleenkään tule mieleeni ketään tyyppiä, joka nyt ihan noin tyly olisi ollut.. En tosin ole varmaan läheskään kaikkien tuttujeni kuullut toisia naisia suorastaan kehuvan, ehkä jotain heidän liiketoimiaan tms. Mutta voihan se olla hienotunteisuutta sekin, että jos yhtäälle kumartaa niin toisaalle pyllistää... ihan vain tasa-arvoa, että olemme kaveripiirissä yhtä hyviä tai huonoja kaikki.
Eihän kaveruuskaan pohjaa hyvä-huono ajatteluun. - 15+8=23
"Mutta nyt, kun täsmensit vielä aihetta, mietin, onko minulla tuohon jotain näkemystä. Voi olla, ettei niin kauheasti. Ajattelen tuollaisen, jos se on satunnaista, kumpuavan impulsiivisesta kiukusta."
Niin tarkoitan ny tuolla henkilöä/naista, jolla ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään naisesta, paitsi imartelee silloin kun haluaa naiselta jotain/tietää hänestä jotain...tai kokee että on hyödyllistä tuntea tuo nainen...mutta niissäkin tapauksissa jos tuo nainen ei anna hänelle huomiota niin puhe hänestä kääntyy negatiiviseksi...
tarkoitan naista joka väheksyy/mitätöi sinua niin päin naamaa kuin puhuu pahaa selän takana tai naista joka myös mitätöi/väheksyy kaikkia sinun lähipiiriisi kuuluvia naisia...vaikka ei heitä kunnolla tuntisikaan...samoin hänellä tuntuu olevan aina pahaa sanottavaa jopa itselleen täysin tuntemattomistakin naisista.
Ettei kyse ole ihan pelkästään keskenään tuttujen naisten kilpailusta/kateudesta/riidoista vaan tuo halveksiva suhtautuminen naisiin on kokonaisvaltaista...riippumatta naisten iästä asemasta/suhteesta ko. henkilöön...
Tässä ny vain tuon esille, mitä se naisen narsismi saattaa pitää sisällään...että tuo narsisteihin liitetty naisviha on myös naisissa...
Mitä tulee omaan Ännääni joka on mies...
niin tuo sama asia tuli esille myös sillä tavalla, että hän tapasi sattumalta kolme lähipiiriini kuuluvaa naista...tyttäreni, miniäni ja ystäväni, joista kukaan ei miestä tuntenut...eikä ollut koskaan tavannut...
Ja jokaiselle heistä hän sanoi jotain sellaista jonka nuo naiset ilmaisivat minulle kokeneensa loukkaaviksi...
En voi ymmärtää tuotakaan, miksi hän koki tarvetta loukata itselleen tuntemattomia naisia ensitapaamisella...
Ja ihan samalla tavalla toimii tuo esimerkkini nainen...
- kainovieno 1
www.naisen-kasvukipuja.123kotisivu.fi
Tässä blogissa on kirjoituksia ja tarinoita tosielämästä narsistisen miehen rinnalla- Että onko tämä
Että onko tämä blogi nyt sitä "hienotunteisuutta" tätä ketjua kohtaan... mistä tässä juuri kirjoitetaan.
- Olen tainnut joss.
"Tässä ny vain tuon esille, mitä se naisen narsismi saattaa pitää sisällään...että tuo narsisteihin liitetty naisviha on myös naisissa..."
Olen tainnut jossain kohtaa mainita (tavalla tai toisella), että juuri tuollaisten kanssa en halua olla missään tekemisissä. Kierrän kaukaa tuon tyyppiset piip-piip.. teksisi mieli sanoa haukat... -uskalsin...
Miten ihmeessä nainen joutuu tuon tyyppisten tuttavaksi, jos ei ole pakko, esim. työ- tai sukulaisuussuhde? Itse en vapaaehtoisesti katselisi enkä kuuntelisi.- 10+15=25
"Miten ihmeessä nainen joutuu tuon tyyppisten tuttavaksi, jos ei ole pakko, esim. työ- tai sukulaisuussuhde?"
Niin joskus on niin ettei voi aina valita niitä lähipiirinsäkään ihmisiä varsinkaan vielä jos ei ole ymmärrystä siitä mistä on kysymys...ja sen myötä suhtautuu väärälllä tavalla... - 17+18=35
10+15=25 kirjoitti:
"Miten ihmeessä nainen joutuu tuon tyyppisten tuttavaksi, jos ei ole pakko, esim. työ- tai sukulaisuussuhde?"
Niin joskus on niin ettei voi aina valita niitä lähipiirinsäkään ihmisiä varsinkaan vielä jos ei ole ymmärrystä siitä mistä on kysymys...ja sen myötä suhtautuu väärälllä tavalla...Edelliseen lisäten,
en ole vuosiin ollut tekemisissä tuon esimerkkini naisen kanssa...
Mutta otin aiheen esille syystä, että tähän asti olen ajatellut etten ole tuntenut kuin yhden narsistin...joka on mies...
mutta tuo lukemani...narsisti vihaa naisia...antoi mnulle oivalluksen että olenhan minä tuntenut ihmisen/naisen...joka vihaa naisia...
narsistiin liittyen...että se hänen halveksuntansa/väheksyntänsä/mitätöintinsä ei kohdistu pelkästään yhteen naiseen...sinuun, minuun tai häneen vaan on kaiken kattavaa...kohdistuu kaikkiin naisiin niin tuttuihin kuin tuntemattomiinkin...
edelleen tutkimusten mukaan...naiset ovat narsisteissa vähemmistönä, mutta uskoisin etten ole ainoa joka on tuntenut tuollaisen naisen... - Mutta eihän tuoll.
17+18=35 kirjoitti:
Edelliseen lisäten,
en ole vuosiin ollut tekemisissä tuon esimerkkini naisen kanssa...
Mutta otin aiheen esille syystä, että tähän asti olen ajatellut etten ole tuntenut kuin yhden narsistin...joka on mies...
mutta tuo lukemani...narsisti vihaa naisia...antoi mnulle oivalluksen että olenhan minä tuntenut ihmisen/naisen...joka vihaa naisia...
narsistiin liittyen...että se hänen halveksuntansa/väheksyntänsä/mitätöintinsä ei kohdistu pelkästään yhteen naiseen...sinuun, minuun tai häneen vaan on kaiken kattavaa...kohdistuu kaikkiin naisiin niin tuttuihin kuin tuntemattomiinkin...
edelleen tutkimusten mukaan...naiset ovat narsisteissa vähemmistönä, mutta uskoisin etten ole ainoa joka on tuntenut tuollaisen naisen...Mutta eihän tuollaisella voi olla minkäänlaista todellisuuspohjaa... Voisiko olla, että on vähän lesbiaaninen (oma sanamuunnos)? Ei tiedosta sitä itse, mutta kammoksuu... Vai voisiko olla, että on joutunut jonkun attentaatin kohteeksi useammankin naisryhmän taholta? Ja sitten syntynyt viha, kuten joistain naisista tulee myös miesvihaajia katkerien kokemusten myötä.
Tosin en tiedä, saako enää nykyään vihata miehiäkään, kun pitää syödä mielialalääkkeitä ja ihmisen pitää olla sellainen mukava pehmeä pallo, joka pomppii ja jota voidaan heitellä ja aina on kivaa...
No, tässä vähän poikkesin ladulta. Tuota on vain jossain tiedotusvälineissä joskus pohdittu, että ihmisen on nykyään oltava sellainen aina iloinen robotti, jolla ei paljon muita tunteita saa olla.
Miten nyt minkään asian valossa voi vihata kaikkia naisia, kun naisetkin on niin erilaisia keskenään ja sitten uusimman ajattelun mukaan emme ole edes puhtaasti miehiä ja naisia, vaan miehissä voi olla enemmän naisia kuin joissakin naisissa, joissa taas on miestä... Että todellisuudentaju on ainakin kadoksissa.
Sitten sitä mietin myös, että uskon kyllä Vaknin tekstin viittaavan nimenomaan tarkoittavan miehen suhtautumista naiseen, eli jatkumolle siihen rakkauskäyttäytymiseen. Ja josta loogisena seuraksena naisnarsisti vihaisi miehiä. Lukuun pitäisi ottaa myös homoseksuaalien ajattelu, jolloin viha voisi kohdistua nasistihomolla samaan sukupuoleen.
Jos tuntemasi nainen on ollut narsistihomoseksuaali?
Itseäni on kuvottanut joskus se yleinen kuva, mikä naisista on luotu, mutta sitä on vuosikymmenten saatossa entrattu aikalailla, joten se on jo vähän unholaan painunut ainakin itselläni.
- Ettäkö olisit
"vielä jos ei ole ymmärrystä siitä mistä on kysymys.."
Ettäkö olisit ajautunut samalla tavalla tuollaisen ikävän naistyypin tuttavuuteen kuin sen miehenkin?
No, minun on sanottava, että minä taas olen aina erottanut juvät akanoista... Miesten kanssa vain on eri asia, kun ne tulevat tykö ihan erilaisella volyymilla ja intensiteetillä, tarkoituksena murtaa puolustus ja soluttautua kavalasti rakkauden avulla lähisuhteeseen, komeitakin ovat vielä jotkut peijakkaat... Että siinä on meriittiä vähän toisella lailla.
Mutta mitä nyt voi ajatella ikävistä naisista? En myöskään itse ihan heti tuomitse, mutta aika pian näkyy kyllä, jos nainen on yksinkertaiseti ikävää seuraa ja vielä vastenmielinen käytös... Sellaisen tekoystävän olen joskus työpaikatani myös saanut, mutta eihän tuollaisen lyhytaikaisen naisystävyyden jättäminen tuskaa tuota. Tuosta opin, että sellaisiakin on liikenteessä. En usko hänenkään narsiti olleen, muuten vain katkera ja vähän otti mittaa itsestään... kokeili siipiään...- 4+12=16
Niin tarkoitin tuolla juurkin sitä, että nyt vasta ehkä ymmärrän mistä on kysymys...liittyen tuohon narsisti vihaa naisia...
"Ettäkö olisit ajautunut samalla tavalla tuollaisen ikävän naistyypin tuttavuuteen kuin sen miehenkin? "
tuohon vastaan, että joskus muiden ihmissuhdevalintojen mukana tulee/muodostuu ikänkuin muitakin ihmissuhteita...aina kaikki ei ole valittavissa...
Mitä tulee Ännä suhteeseeni...
en ajautunut siihen, ihan oli oma valinta...valitessani vaan en ihan tiennyt minkälaisen ihmisen todellisuudessa valitsin...
Mutta tämän aloituksen aiheutti itselleni tärkeäksi kokema oivallus , että narsisti vihaa naisia, oli hän itse kumpaa sukupuolta tahansa... - outoaon
4+12=16 kirjoitti:
Niin tarkoitin tuolla juurkin sitä, että nyt vasta ehkä ymmärrän mistä on kysymys...liittyen tuohon narsisti vihaa naisia...
"Ettäkö olisit ajautunut samalla tavalla tuollaisen ikävän naistyypin tuttavuuteen kuin sen miehenkin? "
tuohon vastaan, että joskus muiden ihmissuhdevalintojen mukana tulee/muodostuu ikänkuin muitakin ihmissuhteita...aina kaikki ei ole valittavissa...
Mitä tulee Ännä suhteeseeni...
en ajautunut siihen, ihan oli oma valinta...valitessani vaan en ihan tiennyt minkälaisen ihmisen todellisuudessa valitsin...
Mutta tämän aloituksen aiheutti itselleni tärkeäksi kokema oivallus , että narsisti vihaa naisia, oli hän itse kumpaa sukupuolta tahansa...Yritän ymmärtää ymmärtämästä päästyäni. Ja tätä en ymmärrä, että jos on ihan oma valinta, ei ajautuminen, niin miksi ihmeessä jatkaa ja varsinkin jos toinen nyt on niin ääliö kuin annetaan ymmärtää, niin mikä estää valitsemasta jotain sopivampaa. Tulee mieleen se jokun kirjoittama juttu, että jos ei pidä jalanjäljistä itsessään, ei kannata asettua kynnysmatoksi. Mitä en tässä nyt ymmärrä? Ollaan olevinaan niin viisaita kaikkine selityksineen, mutta ei kyetä näkemään omaa osuutta/omaa valintaa. Sittenkin se heikko itsetunto vai mistä kaikki kumpuaa vai sittenkin jotakin mallioppimista omasta lapsuuden perheestä , joka elämänkriiseissä pyrkii pintaan? Tärkein oivallus voisi olla, että vallinnastani huolimatta ko. ihminen ei ollut tavoiteltava tai sopiva ja joko pyrkiä etsimään itsellensä sopiva tai vaihtoehtoisesti elää oman itsensä kanssa oppien ensin rakastamaan itsensä eheäksi.
- Periaatteessa olet
"Mitä tulee Ännä suhteeseeni...
en ajautunut siihen, ihan oli oma valinta...valitessani vaan en ihan tiennyt minkälaisen ihmisen todellisuudessa valitsin..."
Periaatteessa olet ottanut vastuun omasta valinnastasi... Riippuu näkökulmasta, oletko valinnut kuitenkaan vapaasti.
"Vapaan valinnan edellytyksenä on oikea tieto"
En muista, kenen filosofin miete, mutta tuli mieleen. Jokainen tietysti päättää itse, miten ajattelee suhteensa alkaneen. Siihen on oikeus, vaikka muuten olisi mennyt syteen ja saveen. - 20+19=39
Periaatteessa olet ottanut vastuun omasta valinnastasi... Riippuu näkökulmasta, oletko valinnut kuitenkaan vapaasti.
"Vapaan valinnan edellytyksenä on oikea tieto"
Niin, en osaa ajatella mitä tuo oikea tieto sitten minun tapauksessani olisi tarkoittanut...
Sitäkö että olisin tiennyt hänen etukäteen olevan narsisti...sitäkään on vaikea tietää miten olisin siihen suhteen laadusta johtuen suhtautunut jos olisin tiennyt...
jotenkin musta vaan tuntuu ettei tuota asiaa maallikona pelkästään lukemalla tietoa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä opita, ennemminkin uskon että sen tietää vasta sitten kun on sen kokenut...
eri asia sitten on jos olisin lukenut nimenomaan naristien uhrien kokemuksia...mutta niistäkään valitettavasti ei aina tiedä kumpiko osapuoli on se narsisti...varsinkin jos on vain sen toisen osapuolen kertomuksen varassa...
Mutta joo, kokemus on nimi jonka ihminen antaa erehdyksilleen ja niiden omien väärienkin valintojen kanssa on elettävä...koska mielestäni valinnan vapauteen liittyy myös aina vastuu omista valinnoistaan...
Minä en usko siihen että narsisti vaan tulee jonkun elämään, niin ettei itsellä ole siihen mitään osaa ei arpaa...net on sitte eriasioita jos joutuu ns. vangituksi/eristetyksi muusta maailmasta, eikä pääse pakenemaan... - Mitä mieltä olet
"Mutta tämän aloituksen aiheutti itselleni tärkeäksi kokema oivallus , että narsisti vihaa naisia, oli hän itse kumpaa sukupuolta tahansa... "
Mitä mieltä olet noista seikoista, joita laitoin kirjoitukseen 14:39 tuolla ylempänä...
Tuosta omasta valinnasta ja vastuusta, ajattelen myös jotain sen suuntaista, että olisinko halunnut oman kokemukseni elää hinnalla millä hyvänsä, ja että sitten kokeneena ja viisaana vasta tuleaisuudessa en enää vastaavaa kenenkään muun kanssa halua... Että ikäänkuin tuo yksi kerta riittää. Tyyliin "rakastaa voi monta kertaa, rakastua kerran vain". vitsi vitsi : }
Toisaalta. Tahtoisin verrata kokemusta vaikka tiehen. Ajaa autolla tiellä, jonka tietää jatkuvan ja jatkuvan... päivästä toiseen, vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen... Sitten. Yllättäin tie onkin ihan toisenlainen... Olen nähnyt sellaisen unenkin, jossa ajan tietä eteenpäin ja sitten yllättäin tie nousee hyvin jyrkkään mäkeen, aivan luonnottoman jyrkkään. Unesta onneksi heräsi... - 16+4=20
"Mitä mieltä olet noista seikoista, joita laitoin kirjoitukseen 14:39 tuolla ylempänä."
Noh, noita homo/lesbojuttuja en ny viitsi sen kummemin alkaa pohtimaan...mutta mitä tuohon tulee...
"Sitten sitä mietin myös, että uskon kyllä Vaknin tekstin viittaavan nimenomaan tarkoittavan miehen suhtautumista naiseen, eli jatkumolle siihen rakkauskäyttäytymiseen."
Niin pitäydyn kuitenkin edelleen ajatuksessa että narsisti sukupuolesta riippumatta vihaa naisia...
perustan ajatukseni sille, että tiedetään että narsistinen häiriö syntyy lapsuuteen liittyvän varhaisen vuorovaikutuksen/erillistymisvaiheen epäonnistumisen seurauksena...lapsi ei ole kokenut jostain syystä tulleensa hyväksytyksi ja rakastetuksi sellaisenaan...hän on joutunut pettymään ensimmäisessä rakkaussuhteessaan...
"Tahtoisin verrata kokemusta vaikka tiehen. Ajaa autolla tiellä, jonka tietää jatkuvan ja jatkuvan... päivästä toiseen, vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen... Sitten. Yllättäin tie onkin ihan toisenlainen"
Mitä tuohon mielikuvaasi tiestä tulee niin itseäni ajatellen voisin ajatella, että jostain syystä minäkin aina olen tullut valinneeksi sen saman tien, vaikka luulen välillä valinneeni toisin
mutta elän kuitenkin toivossa että osaisin lopulta valita toisenlaisenkin tien, kun huomaan aina joutuvani palaamaan ns. lähtöpisteeseen...
Mitä rakastumiseen tulee, niin mielestäni se on ohimenevä euforinen tunnetila...jossa kohde nähdään epärealistisen positiivisessa valossa...
Kun taas rakastaminen on tahtotila, jossa tahdotaan rakastaa nimenomaan sitä ihmistä sellaisena kuin hän on...
mutta ensin pitäisi oppia rakastamaan itseään...kyetäkseen rakastamaan toista...vrt. rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi... - 13+17=30
"mutta ensin pitäisi oppia rakastamaan itseään...kyetäkseen rakastamaan toista...vrt. rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi..."
Kiteytettynä
Itseään arvostava ja rakastava ihminen ei salli itseään kohdeltavan huonosti
itseään arvostava ja rakastava ihminen ei kohtele toista huonosti...vaan hän kohtelee toista niinkuin toivoisi itseään kohdeltavan... - kaunishantainenorava
Toiselta narsisti palstalta, narsisti sanoo:
"I have NPD and as far as relationships go i simply view girls as objects to me. I will seek out a depressed/suicidal girl and give her a new reason to live. She will cling to me as her 'god' so to speak and this makes me feel empowered. I use her for my sexual fantasies because those type of girls will tend to submit to my every need. Eventually she bores me and ill cut her out of my life for a while. Eventually i will seek her attention again, I will use her for her resources."- 2+6=8
"Toiselta narsisti palstalta, narsisti sanoo:"
Niin...
lukaisin tuon viestiketjun kääntäjän avulla ja äitihän siellä monesti mainittiin, naiset alkoivat tuntumaan äidiltä...
Mutta mitä tulee tuohon esimerkkini naiseen...jolla ei ollut koskaan mitään hyvää sanottavaa naisista...
niin vaikka hän toimi/käyttäytyi kuin narsistimies...
yritti myös saada huomiota/vietellä nimenomaan toisten naisten miehiä...aviomiestään/seurustelukumppaneitaa hän kohteli huonosti...
hän saattoi saman päivän aikana tavata kahtakin miestä...jopa seurustelukumppanin ollessa hänen luonaan saattoi jopa jättää miehen luokseen ja lähteä toisen naisen miehen kanssa ja tulla vielä käymään myöhemmin tuon toisen miehen kanssa näyttäytymään...
Olen itse ollut tuollaisessa tilanteessa ja joutunut lohduttelemaan tuota itkevää miestä...silloin olin aikas nuori...en osannut suhtautua, koin tilanteen kiusalliseksi...
Mutta tuostakin huolimatta uskoisin, että nuo miehet eivät sinällään merkinneet hänelle mitään...vaan hän sai tyydytystä nimenomaan siitä että sai vietyä jonkun toisen naisen miehen... ja sitä kautta tehtyä naisen onnettomaksi...
hänen usein käyttämänsä lause olikin jostain naisesta...ettei hän voi ymmärtää kuinka kukaan mies voi viihtyä tuollaisen naisen kanssa...
Että tietyllä lailla voisin ajatella...että se "tuollainen nainen"...jonka hän näki ikäänkuin kaikissa naisissa...saattoi olla hän itse... - 3+12=15
2+6=8 kirjoitti:
"Toiselta narsisti palstalta, narsisti sanoo:"
Niin...
lukaisin tuon viestiketjun kääntäjän avulla ja äitihän siellä monesti mainittiin, naiset alkoivat tuntumaan äidiltä...
Mutta mitä tulee tuohon esimerkkini naiseen...jolla ei ollut koskaan mitään hyvää sanottavaa naisista...
niin vaikka hän toimi/käyttäytyi kuin narsistimies...
yritti myös saada huomiota/vietellä nimenomaan toisten naisten miehiä...aviomiestään/seurustelukumppaneitaa hän kohteli huonosti...
hän saattoi saman päivän aikana tavata kahtakin miestä...jopa seurustelukumppanin ollessa hänen luonaan saattoi jopa jättää miehen luokseen ja lähteä toisen naisen miehen kanssa ja tulla vielä käymään myöhemmin tuon toisen miehen kanssa näyttäytymään...
Olen itse ollut tuollaisessa tilanteessa ja joutunut lohduttelemaan tuota itkevää miestä...silloin olin aikas nuori...en osannut suhtautua, koin tilanteen kiusalliseksi...
Mutta tuostakin huolimatta uskoisin, että nuo miehet eivät sinällään merkinneet hänelle mitään...vaan hän sai tyydytystä nimenomaan siitä että sai vietyä jonkun toisen naisen miehen... ja sitä kautta tehtyä naisen onnettomaksi...
hänen usein käyttämänsä lause olikin jostain naisesta...ettei hän voi ymmärtää kuinka kukaan mies voi viihtyä tuollaisen naisen kanssa...
Että tietyllä lailla voisin ajatella...että se "tuollainen nainen"...jonka hän näki ikäänkuin kaikissa naisissa...saattoi olla hän itse...Lisään vielä tuosta tuntemastani esimerkkini naisesta...että saatuan salassa vieteltyä jonkun toisen naisen miehen...hän saattoi imartelulla/yli ystävällisenä pyrkiä tuon naisen ystäväksi...
Etten parhaalla tahdollakaan voi ymmärtää tuota asiaa...muulla tavoin kuin että hän jostain syystä vihasi noita naisia...ja mies oli vain pelkkä välikappale...
- kaunishantainenorava
Koko viestiketju oli hyvä, huora-madonna kompleksi oli todella tutun kuuloinen..
Siltä se välillä N:n kanssa tuntuikin - äidilliseltä. Toisaalta minusta tuli enemmän myös esiin se toinen puoli, josta kyllä tiesin, mutta luulen että hän ei sitä nähnyt. Taisi pitää minua vain kilttinä ja naiivina.
Tuo em. kompleksi selittää hieman pettäjä narsistin mielenliikkeitä, miten hän näki minut, mikä rooli minulla oli. Muilla naisilla muut roolit.
Välillä pilkahtelevan asenteen naisista vain pelkkinä objekteina. Rakentamansa herkän miehen rooli mureni.
Miksi Hänestä se kaikki loppui, koska MInä paljastin todellisen itseni (:D) Näin hän varmasti todella uskookin, en pysynyt hänen minulle asettamassaan roolissa. Kieltäydyin.- kaunishantainenorava
Minutkin vieteltiin toiselta..tai miten sen ottaa ja asiaa katsoo.
Heille se kaikki on vaan hyödyn ja itsetunnon pönkityksen maksimointia, kaikki hyöty lasketaan. Kaikki revitään irti mistä vaan jotain "boostia" saa. Muutenhan näistä ihmisraunioista ei mikään tunnu miltään. Ilman projektejaan ovat kuin zombeja, eläviä kuolleita.
Pätee siis varmasti miespuolisiin ja naispuolisiin N:n. Ettei nyt menisi ihan ohi ap. aiheen. - 4+8=12
kaunishantainenorava kirjoitti:
Minutkin vieteltiin toiselta..tai miten sen ottaa ja asiaa katsoo.
Heille se kaikki on vaan hyödyn ja itsetunnon pönkityksen maksimointia, kaikki hyöty lasketaan. Kaikki revitään irti mistä vaan jotain "boostia" saa. Muutenhan näistä ihmisraunioista ei mikään tunnu miltään. Ilman projektejaan ovat kuin zombeja, eläviä kuolleita.
Pätee siis varmasti miespuolisiin ja naispuolisiin N:n. Ettei nyt menisi ihan ohi ap. aiheen."Minutkin vieteltiin toiselta..tai miten sen ottaa ja asiaa katsoo."
Niin minunkin Ännäni tarinoissa kaikki ne naiset joista minulle kertoi...olivat alkuun naimisissa...
pitkäaikaisin seurustelukumppani/vuosia kestänyt salasuhde kauempana asuvan naimisissa olevan naisen kanssa/kuin myös tämä nyksä, oli ensimmäisen tarinan mukaan vielä naimisissa suhteen alkaessa...
Kaikki he kuitenkin kuulemma rakastuivat Ännääni, erityisesti tuo nyksä joka Ännäni kertoman mukaan palavasti rakastui jo ensimmäisestä seksikerrasta...
kuin myös tarinoiden mukaan he kaikki erosivat joko narsisti tai muuten kamalista kumppaneistaan ja olivat jossain vaiheessa muuttamassa Ännäni luokse...
Mutta joo...
voisi toki ajatella, niinkin päin että tuo nyksä myös vei Ännän hänen pikäaikaiselta seurustelukumppaniltaan...
Hän itse kyllä itse pohti minullekkin, kummanko ottaisi...eksän vaiko nyksän...
Noh, valinta ilmeisesti kallistui tuohon nyksään...joka erosi narsisti puolisostaan...
Mutta on jälkeenpäin harmitellut kyllä minullekkin että menetti pitkäaikaisen seurustelukumppaninsa...vaikka kertomansa mukaan tuo eksä olisi halunnut jatkaa seurustelua...
Että ota ny noista selvää...
mielestäni narsistin ajatusmaailmaan/aiheeseen liittyen...nuo Ännäni kuvaamat naiset sopivat kyllä...olivat kaikki naimisissa/valmiita pettämään...
- Nimenomaisesta nais.
"Etten parhaalla tahdollakaan voi ymmärtää tuota asiaa...muulla tavoin kuin että hän jostain syystä vihasi noita naisia...ja mies oli vain pelkkä välikappale... "
Nimenomaisesta naisesta en tietenkään tiedä. Mutta minun teoriani tuollaiselle toisen naisen miehen viettelijälle olisi:
Viettelijättärellä on huono itsetunto. Hän kokee itsensä muita naisia huonommaksi, ehkä tasaisesti aina tai usein. (Voisi olla narsisti tai muuten esim. äitisuhteesta tosiaan tullut huonommuus, tai sitten on oikeasti jotenkin jäänyt liikaa varjoon). Viettelemällä toisten naisten miehiä hän saa kokea ja tuntea itsensä kelvolliseksi. Tuo, mitä kerroit, että yrittää sitten kyseisen naisen piiriin, voisi olla sitä, että hakee aidosti huomiota, törkeällä tavalla tietysti.- 17+13=30
"(Voisi olla narsisti tai muuten esim. äitisuhteesta tosiaan tullut huonommuus, tai sitten on oikeasti jotenkin jäänyt liikaa varjoon)."
Niin kokenut jääneensä lapsena vaille äitinsä huomiota/ rakkautta/äitinsä voisin ajatella...
Mutta minusta vaan tuntuu, että tuo esimerkkini nainen käyttäytymällä noin.... nimenomaan haluaa jostain syystä tuhota naisen elämän...ja käyttää miestä vain välikappaleena siinä...(teettää likaisen työn toisella) ja vielä käärmeen lailla luikertelee naisen elämään...muka ystävänä...vaikka julki ja salaa halveksii naista...(miten muka tuollaisen naisen kanssa mies voi viihtyä)
Kun mitä olen noita pettämisjuttuja seurannut niin valitettavan monissa tapauksissa...petetyt vaimotkin kohdistavat vihansa ja katkeruutensa yksinomaa siihen naiseen...ja mies koetaan sen "kauhean naisen" uhriksi...
Mutta muuten kuin luin tuon linkkisi...
niin tuli mieleen , tuo nainen joka kehuu täällä mennessä ja palatessa nimenomaan narsistinsa seksuaalisia kykyjä...ei itsekään halua tuollaista naisille tyypillistä vaniljaseksiä...ei halua tulla kokonaisvaltaisesti rakastetuksi...
että siltä pohjalta voin ymmärtää tuon kehumisen...
Mutta joo...
turha näitä toisten asioita on liikaa miettiä, kun omissa asioissakin piisaa pohtimista yllin kyllin...
Minä vaan...kun tuo esimerkkini nainen ei ollut kuitenkaan mikä tahansa tuttava...vaan hänen käyttäytymisensä varmasti vaikutti itselleni tärkeisiin ihmisiin...ja varmasti minuunkin...
- Hei tämä on miel.
"Kun mitä olen noita pettämisjuttuja seurannut niin valitettavan monissa tapauksissa...petetyt vaimotkin kohdistavat vihansa ja katkeruutensa yksinomaa siihen naiseen...ja mies koetaan sen "kauhean naisen" uhriksi..."
Hei tämä on mielenkiintoinen keskustelunaihe.
Tuo on totta suureksi osaksi, ainakin tuon tyyppiset ovat äänessä. Minustakin on aivan uskomatonta, että kuinka se aina on siinä viettelijässä se vika. Mielestäni se on ilman muuta hänen vikansa, joka nimenomaan rikkoo oman asiansa... oman suhteensa pettäjän pitäisi tuntea oma suhteensa ja omat asiansa.
Mitä itse tunnen tai olen tuntenut tuollaisia "soluttautujanaisia", käsitän heidän puheistaan, että ovat ikäänkuin todistamassa todeksi sitä, että kaikki miehet ovat samanlaisia... Itse ovat katkerasti pettyneet jossain vaiheessa ja sitten lähdetään hakemaan hyvitystä ja nostamaan omaa lytättyä itsetuntoa sillä, että näytetään mistä kana pissii... Eli oikeasti olen tuntenut muutaman hyvin ja siksi tiedän.
Sitten on niitä, kun mikään asia ei ole kohdallaan, on päihteet jne. Ja jos pettäjämiehellä on myös päihteet, niin eihän se muuta tarvitsekaan, sekaiset pöhelöt päät lyödään yhteen, niin mitä muuta voi syntyä...
Että syitä on varmaan monia. Pelkkä yksinkertaisuuskin voi olla syynä. Jumittumien lasten kanssa vuosiksi kotiin jne. Naapurissa vähän filunki mies...
Mutta mietin tuota äiti-lapsi suhdetta myös, että jos ongelma on siinä, niin voihan se olla, että tulevan narsistin lapsuuskin on täynnä sättäämistä äidin kanssa... vaikka varsinainen häiriö olisikin syntynyt niin varhain, että suoranaista muistikuvaa siitä ei ole. Sitä vain hiukan tuossa teoriassa mietin, että miten se viha menisi niin aktiivisena elämässä, että näkisi vaivaa noin paljon, luulisi, että haluaisi eroon jo siitä "äidistä". Vai ajatteletko, että hakee "äidin" huomiota omalla sairaalla tavallaan?
Ei kuolleena syntynyt ajatus, kun ajattelee tätä omaa kuviota tällä hetkellä, niin voin kuvitella, että narsistimies olisi mielellään luonut sellaisen kuvion, missä hän olisi tuonut niintä nuorempia saaliitaan minullekin näytille, niin olisivat saaneet minusta jonkinlaisen äitihahmon, jota ilmeisesti narisistikin ymmärtää niiden olevan vajaa. Huh.- Vielä: mutta olisiko
Vielä: mutta olisiko se sitten vihaa? Ennemminkin vajavaisuutta, joka voi saada ties minkälaisia ilmentymiä. Vihakin voi olla yksi.
- 9+8=17
"Mitä itse tunnen tai olen tuntenut tuollaisia "soluttautujanaisia", käsitän heidän puheistaan, että ovat ikäänkuin todistamassa todeksi sitä, että kaikki miehet ovat samanlaisia.."
Noh, tuosta poiketen tuo minun tuntemani naishenkilö taas antoi ymmärtää että vika oli aina naisessa, hän ei ollut miehen arvoinen...mairealla ystävyydellään hän hankki tietoja toisen heikkouksista iskeäkseen jossain sopivassa kohdassa...ikäänkuin hoitaakseen homman loppuun...
En voi millään selittää tuollaista käytöstä muulla kuin jonkinlaisella naisiin kohdistuvalla katkeruudella...
"että miten se viha menisi niin aktiivisena elämässä, että näkisi vaivaa noin paljon, luulisi, että haluaisi eroon jo siitä "äidistä". Vai ajatteletko, että hakee "äidin" huomiota omalla sairaalla tavallaan?"
En ajattele että hakisi äidin huomiota vaan ajattelen yksinkertaisesti niin että narisisti ei voi koskaan rakastaa naista syystä, että vihaa äitiään...
Mutta vihakin on tunne, joka pitää kiinni sen kohteessa...mutta monikaan ei tule huomanneeksi sitä...rakkauden vastakohta ei viha vaan välinpitämättömyys...
Tuosta uuden näyttämisen halusta, ajattelisin että se on halua näyttää entiselle...löysin sinua PAREMMAN...
Tuo minunkin Ännäni olisi halunnut lähettää nuoruuden ihastuksestaan minulle jopa valokuvan...kai hän kuvitteli sitten että kateellisena sitä katselisin... - 5+10=15
9+8=17 kirjoitti:
"Mitä itse tunnen tai olen tuntenut tuollaisia "soluttautujanaisia", käsitän heidän puheistaan, että ovat ikäänkuin todistamassa todeksi sitä, että kaikki miehet ovat samanlaisia.."
Noh, tuosta poiketen tuo minun tuntemani naishenkilö taas antoi ymmärtää että vika oli aina naisessa, hän ei ollut miehen arvoinen...mairealla ystävyydellään hän hankki tietoja toisen heikkouksista iskeäkseen jossain sopivassa kohdassa...ikäänkuin hoitaakseen homman loppuun...
En voi millään selittää tuollaista käytöstä muulla kuin jonkinlaisella naisiin kohdistuvalla katkeruudella...
"että miten se viha menisi niin aktiivisena elämässä, että näkisi vaivaa noin paljon, luulisi, että haluaisi eroon jo siitä "äidistä". Vai ajatteletko, että hakee "äidin" huomiota omalla sairaalla tavallaan?"
En ajattele että hakisi äidin huomiota vaan ajattelen yksinkertaisesti niin että narisisti ei voi koskaan rakastaa naista syystä, että vihaa äitiään...
Mutta vihakin on tunne, joka pitää kiinni sen kohteessa...mutta monikaan ei tule huomanneeksi sitä...rakkauden vastakohta ei viha vaan välinpitämättömyys...
Tuosta uuden näyttämisen halusta, ajattelisin että se on halua näyttää entiselle...löysin sinua PAREMMAN...
Tuo minunkin Ännäni olisi halunnut lähettää nuoruuden ihastuksestaan minulle jopa valokuvan...kai hän kuvitteli sitten että kateellisena sitä katselisin..."En ajattele että hakisi äidin huomiota vaan ajattelen yksinkertaisesti niin että narisisti ei voi koskaan rakastaa naista syystä, että vihaa äitiään..."
Tuon lauseen haluan korjata muotoon, ettei narsisti voi koskaan rakastaa naista syystä että hänen elämänsä ensimmäinen nainen/äiti on tuottanut hänelle pettymyksen...joko ihmisenä itsenään tai teoillaan tai tekemättä jättämisellään...
asia tuli esiin tuosta laittamastasi linkistäkin... heti kun naiset alkavat tuntua äidiltä...hän alkaa etsiä muita naisia...
Tiedä sitten kumpaako se missäkin tapauksess on...vihaako vaiko silkkaa vaillejäämisen tunteita - Meillä tosiaan
5+10=15 kirjoitti:
"En ajattele että hakisi äidin huomiota vaan ajattelen yksinkertaisesti niin että narisisti ei voi koskaan rakastaa naista syystä, että vihaa äitiään..."
Tuon lauseen haluan korjata muotoon, ettei narsisti voi koskaan rakastaa naista syystä että hänen elämänsä ensimmäinen nainen/äiti on tuottanut hänelle pettymyksen...joko ihmisenä itsenään tai teoillaan tai tekemättä jättämisellään...
asia tuli esiin tuosta laittamastasi linkistäkin... heti kun naiset alkavat tuntua äidiltä...hän alkaa etsiä muita naisia...
Tiedä sitten kumpaako se missäkin tapauksess on...vihaako vaiko silkkaa vaillejäämisen tunteita"asia tuli esiin tuosta laittamastasi linkistäkin... heti kun naiset alkavat tuntua äidiltä...hän alkaa etsiä muita naisia..."
Meillä tosiaan poikkeaa tämä kuvio tuosta jonkunverran. Minä eikä joku muukaan hänen entisistään olla koskaan alettu vaikuttamaan äidiltä. Hän ei ole kaikista yrityksistään huolimatta saanut minusta irti sellaista. Ymmärtää sen kyllä.
Hänen psykopaattiominaisuutensa on vaikuttanut tähän meidän juttuun. Hän on asunut pitkään kahdenkin naisen luona, joista varsinkin toinen oli erittäin äitimäinen. - 1+13=14
Meillä tosiaan kirjoitti:
"asia tuli esiin tuosta laittamastasi linkistäkin... heti kun naiset alkavat tuntua äidiltä...hän alkaa etsiä muita naisia..."
Meillä tosiaan poikkeaa tämä kuvio tuosta jonkunverran. Minä eikä joku muukaan hänen entisistään olla koskaan alettu vaikuttamaan äidiltä. Hän ei ole kaikista yrityksistään huolimatta saanut minusta irti sellaista. Ymmärtää sen kyllä.
Hänen psykopaattiominaisuutensa on vaikuttanut tähän meidän juttuun. Hän on asunut pitkään kahdenkin naisen luona, joista varsinkin toinen oli erittäin äitimäinen."Meillä tosiaan poikkeaa tämä kuvio tuosta jonkunverran"
Niin tuo linkki oli erittäin valaiseva...siitä että narsisti jakaa naiset noin selvästi kahteen kastiin...huono nainen/vs. madonna...
Madonna tuo mieleen äidin ja kuka sitä ny seksiä äidiltä haluaisi...tuo huono nainen sitten...on sitten sitä käyttötavaraa...siihen tarkoitukseen...
Minä kuului noihin jälkimmäisiin...
valitettavasti vaan, minä en kokenut itseäni huonoksi naiseksi alun alkaen...ennen häntä minulla oli ollut vain yksi seksikumppani, joka oli aviomieheni...ja siinä välissä monta vuotta ilman minkäänlaista seksikumppania...
Mutta ilmeisesti hän joko oikeasti piti alun alkaenkin minua huonona naisena...kun suostuin ns. tapailemaan häntä vaikka hän oli ns. vähän varattu...tai halusi tehdä minusta sellaisen...ja siitä syystä kohteli minua siten kuin kohteli ja tuli niitä ilkeitä vihjailuja sun muuta...halusi minun itsenkin uskovan, että olen huono nainen...
Mutta tuohon liittyen...
"Minä eikä joku muukaan hänen entisistään olla koskaan alettu vaikuttamaan äidiltä"
Noh, jospa te kaikki hänen naisensa olitte sitten niitä vähemmän madonna tyyppisiä sitten...minua huvittaa miten puhut ikäänkuin toisten/narsistisi suulla... - Emme me kaikki
1+13=14 kirjoitti:
"Meillä tosiaan poikkeaa tämä kuvio tuosta jonkunverran"
Niin tuo linkki oli erittäin valaiseva...siitä että narsisti jakaa naiset noin selvästi kahteen kastiin...huono nainen/vs. madonna...
Madonna tuo mieleen äidin ja kuka sitä ny seksiä äidiltä haluaisi...tuo huono nainen sitten...on sitten sitä käyttötavaraa...siihen tarkoitukseen...
Minä kuului noihin jälkimmäisiin...
valitettavasti vaan, minä en kokenut itseäni huonoksi naiseksi alun alkaen...ennen häntä minulla oli ollut vain yksi seksikumppani, joka oli aviomieheni...ja siinä välissä monta vuotta ilman minkäänlaista seksikumppania...
Mutta ilmeisesti hän joko oikeasti piti alun alkaenkin minua huonona naisena...kun suostuin ns. tapailemaan häntä vaikka hän oli ns. vähän varattu...tai halusi tehdä minusta sellaisen...ja siitä syystä kohteli minua siten kuin kohteli ja tuli niitä ilkeitä vihjailuja sun muuta...halusi minun itsenkin uskovan, että olen huono nainen...
Mutta tuohon liittyen...
"Minä eikä joku muukaan hänen entisistään olla koskaan alettu vaikuttamaan äidiltä"
Noh, jospa te kaikki hänen naisensa olitte sitten niitä vähemmän madonna tyyppisiä sitten...minua huvittaa miten puhut ikäänkuin toisten/narsistisi suulla..."Minä eikä joku muukaan hänen entisistään olla koskaan alettu vaikuttamaan äidiltä"
Emme me kaikki ole olleet vähemmän madonnatyyppisiä. Enkä puhu meidän tuhansien suulla, jotka olemme hänen kanssaan olleet : }. Mutta kuvittelisin, että kaksi meistä pitempiaikaisista emme AINAKAAN ole olleet äitityyppejä. Olen siis tuntenut tyypin nuoresta, joten ainakin tuohon hänen pitempiaikaiseen naisketjuunsa minulla on jonkinlainen kurkistusnäköala. Olen siis tavannut heitä livenä.
Kuten myös tunnen narsistin lähipiiriä tavallani... pari erittäinkin hyvin. Ja satun tietämään, että ainakin kaksi pitkäaikaisista on ollut erittäin äitityyppejä, toinen eritotenkin.
Miten voisin näkemyksistäni kirjoittaa, jos en yrittäisi tulkita hänen juttujaan ja sitä, mitä minä uskon niiden olevan? Uskon, että tieteellisemmällä lähestymistavalla saavuttaisin pelkästään propagandatason : ). Eli kaikki, mitä kirjoitan, on lähtöisin minun näppiksestäni, sen oletan ymmärretävänkin... - 15+6=21
Emme me kaikki kirjoitti:
Emme me kaikki ole olleet vähemmän madonnatyyppisiä. Enkä puhu meidän tuhansien suulla, jotka olemme hänen kanssaan olleet : }. Mutta kuvittelisin, että kaksi meistä pitempiaikaisista emme AINAKAAN ole olleet äitityyppejä. Olen siis tuntenut tyypin nuoresta, joten ainakin tuohon hänen pitempiaikaiseen naisketjuunsa minulla on jonkinlainen kurkistusnäköala. Olen siis tavannut heitä livenä.
Kuten myös tunnen narsistin lähipiiriä tavallani... pari erittäinkin hyvin. Ja satun tietämään, että ainakin kaksi pitkäaikaisista on ollut erittäin äitityyppejä, toinen eritotenkin.
Miten voisin näkemyksistäni kirjoittaa, jos en yrittäisi tulkita hänen juttujaan ja sitä, mitä minä uskon niiden olevan? Uskon, että tieteellisemmällä lähestymistavalla saavuttaisin pelkästään propagandatason : ). Eli kaikki, mitä kirjoitan, on lähtöisin minun näppiksestäni, sen oletan ymmärretävänkin..."että ainakin kaksi pitkäaikaisista on ollut erittäin äitityyppejä, toinen eritotenkin."
"että kaksi meistä pitempiaikaisista emme AINAKAAN ole olleet äitityyppejä."
Niin jos lukaiset tuosta linkistä miten narsisti jaottelee naiset...niin sinun tapauksessasi sitten ilmeisesti nuo kaksi ovat olleet ns. tavallisia naisia, joiden kanssa olisi pitänyt olla sitä vaniljaseksiä(rakastelua) ja jotka ikäänkuin toivat hänen mieleensä madonnan/rakkauden/äidin...
Kun taas sinä ja joku muu...olette niitä huonoja naisia/jos luet linkistä niin siinä käytetään sitä nimenomaan sitä sinun käyttämääsi rumaa sanaa naisesta...joiden kanssa sitä voi toteuttaa sitä seksiä mitä narsisti haluaa, jossa kohtaavat pelkät sukupuolielimet...ei ihmiset...
Mutta olen ymmärtänyt että tuo tapa sopii sinullekkin...olet niin monesti kehuskellut nimenomaan hänen seksuualisuuttaan...että siltä osin en ihan aina ymmärrä mikä onkaan ongelmasi... - En ymmärrä, mitä
15+6=21 kirjoitti:
"että ainakin kaksi pitkäaikaisista on ollut erittäin äitityyppejä, toinen eritotenkin."
"että kaksi meistä pitempiaikaisista emme AINAKAAN ole olleet äitityyppejä."
Niin jos lukaiset tuosta linkistä miten narsisti jaottelee naiset...niin sinun tapauksessasi sitten ilmeisesti nuo kaksi ovat olleet ns. tavallisia naisia, joiden kanssa olisi pitänyt olla sitä vaniljaseksiä(rakastelua) ja jotka ikäänkuin toivat hänen mieleensä madonnan/rakkauden/äidin...
Kun taas sinä ja joku muu...olette niitä huonoja naisia/jos luet linkistä niin siinä käytetään sitä nimenomaan sitä sinun käyttämääsi rumaa sanaa naisesta...joiden kanssa sitä voi toteuttaa sitä seksiä mitä narsisti haluaa, jossa kohtaavat pelkät sukupuolielimet...ei ihmiset...
Mutta olen ymmärtänyt että tuo tapa sopii sinullekkin...olet niin monesti kehuskellut nimenomaan hänen seksuualisuuttaan...että siltä osin en ihan aina ymmärrä mikä onkaan ongelmasi..."tapauksessasi sitten ilmeisesti nuo kaksi ovat olleet ns. tavallisia naisia, joiden kanssa olisi pitänyt olla sitä vaniljaseksiä(rakastelua) ja jotka "
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Mitä tuon kanssa PITÄISI olla, käyttötarpeita liiketoimiin hänellä on pelkästään. Apureita.
"Kun taas sinä ja joku muu...olette niitä huonoja naisia/jos luet linkistä niin siinä käytetään sitä nimenomaan sitä sinun käyttämääsi rumaa sanaa "
Tiedätkö sinä, onko narsitilla yhtään järkeen käypää ajatusta. Tuo toinen ei todellakaan ollut äitityyppi, mutta silti aivan erilainen kuin minä. Narsisti on saanut oppia sen tässä pikkuhiljaa... Käsittääkseni on ollut rakastetuin narsistin naisista, mitä tuo sitten hänelle tarkoittaakin. Itseni suljen pois tuosta "rakkaus"pisteytyksestä, koska olen tietenkin jäävi.
"naisesta...joiden kanssa sitä voi toteuttaa sitä seksiä mitä narsisti haluaa, jossa kohtaavat pelkät sukupuolielimet...ei ihmiset..."
Sovitaanko, että kirjoittelet vain itsestäsi noin rumia. Minulla ei satu olemaan tuollasta vajausta ihmisyydessä, sorry vain. (Kun vielä ihmettelet tässä ketjussa joidenkin naisten huonoa suhtautumista toisiinsa) Olen aiemminkin antanut ymmärtää, että tuollainen on loukkaavaa minusta, eikä ihan vähänkään, vaan nimenomaan SINÄ nollailet tuossa minua.
"Mutta olen ymmärtänyt että tuo tapa sopii sinullekkin...olet niin monesti kehuskellut nimenomaan hänen seksuualisuuttaan...että siltä osin en ihan aina ymmärrä mikä onkaan ongelmasi... "
Jospa koittaisit ymmärtää, että sinä et voi ymmärtää ihan täydellisesti vieraan ihmisen kirjoitusta. En ole ihan täydellistä kuvausta tänne kirjoittanut, mutta tuollasesta kauheudesta, mistä sinä kirjoitat, ei ole kyse. - 7+1=8
En ymmärrä, mitä kirjoitti:
"tapauksessasi sitten ilmeisesti nuo kaksi ovat olleet ns. tavallisia naisia, joiden kanssa olisi pitänyt olla sitä vaniljaseksiä(rakastelua) ja jotka "
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Mitä tuon kanssa PITÄISI olla, käyttötarpeita liiketoimiin hänellä on pelkästään. Apureita.
"Kun taas sinä ja joku muu...olette niitä huonoja naisia/jos luet linkistä niin siinä käytetään sitä nimenomaan sitä sinun käyttämääsi rumaa sanaa "
Tiedätkö sinä, onko narsitilla yhtään järkeen käypää ajatusta. Tuo toinen ei todellakaan ollut äitityyppi, mutta silti aivan erilainen kuin minä. Narsisti on saanut oppia sen tässä pikkuhiljaa... Käsittääkseni on ollut rakastetuin narsistin naisista, mitä tuo sitten hänelle tarkoittaakin. Itseni suljen pois tuosta "rakkaus"pisteytyksestä, koska olen tietenkin jäävi.
"naisesta...joiden kanssa sitä voi toteuttaa sitä seksiä mitä narsisti haluaa, jossa kohtaavat pelkät sukupuolielimet...ei ihmiset..."
Sovitaanko, että kirjoittelet vain itsestäsi noin rumia. Minulla ei satu olemaan tuollasta vajausta ihmisyydessä, sorry vain. (Kun vielä ihmettelet tässä ketjussa joidenkin naisten huonoa suhtautumista toisiinsa) Olen aiemminkin antanut ymmärtää, että tuollainen on loukkaavaa minusta, eikä ihan vähänkään, vaan nimenomaan SINÄ nollailet tuossa minua.
"Mutta olen ymmärtänyt että tuo tapa sopii sinullekkin...olet niin monesti kehuskellut nimenomaan hänen seksuualisuuttaan...että siltä osin en ihan aina ymmärrä mikä onkaan ongelmasi... "
Jospa koittaisit ymmärtää, että sinä et voi ymmärtää ihan täydellisesti vieraan ihmisen kirjoitusta. En ole ihan täydellistä kuvausta tänne kirjoittanut, mutta tuollasesta kauheudesta, mistä sinä kirjoitat, ei ole kyse."vaan nimenomaan SINÄ nollailet tuossa minua."
niin sinä itse kerroit että hän pitää sinua koneena...olet kertonut hänen olevan narsisti ellei peräti psykopaatti...jotka kokevat muut ihmiset esineiksi...
olet itse kertonut seksistänne tyyliin housut pois ja hoitoon ja olet monesti mainostanut erityisesti narsistisi seksuaalisutta...josta ymmärrän että koet tuon tyylin itsellesi hyväksi...
Miten ihmeessä ny sait käännetyksikään tuon minun viakseni...
jos kumppanisi on todella sitä mitä sanot...niin sinun todellisuutesi on juurkin tuota rumaa...hän pitää sinua esineenä...
ilmeisesti sinä et joko ymmärrä tai halua ymmärtää tuota asiaa...siltikään vaikka vasta kerroit että kumppanisi pitää sinua koneena... - Ihan ensinnäkin,
7+1=8 kirjoitti:
"vaan nimenomaan SINÄ nollailet tuossa minua."
niin sinä itse kerroit että hän pitää sinua koneena...olet kertonut hänen olevan narsisti ellei peräti psykopaatti...jotka kokevat muut ihmiset esineiksi...
olet itse kertonut seksistänne tyyliin housut pois ja hoitoon ja olet monesti mainostanut erityisesti narsistisi seksuaalisutta...josta ymmärrän että koet tuon tyylin itsellesi hyväksi...
Miten ihmeessä ny sait käännetyksikään tuon minun viakseni...
jos kumppanisi on todella sitä mitä sanot...niin sinun todellisuutesi on juurkin tuota rumaa...hän pitää sinua esineenä...
ilmeisesti sinä et joko ymmärrä tai halua ymmärtää tuota asiaa...siltikään vaikka vasta kerroit että kumppanisi pitää sinua koneena..."ilmeisesti sinä et joko ymmärrä tai halua ymmärtää tuota asiaa...siltikään vaikka vasta kerroit että kumppanisi pitää sinua koneena... "
Ihan ensinnäkin, vaikka minä kirjoittaisin tänne mitä, niin sinä et voi meidän seksistämme tietää sitä etkä tätä. Minä olen myös siinä sängyssä, joten siinä on kaksi vaikuttajaa. Eikä hän ole ollenkaan tuollainen, kuin sinä kuvaat. En ole kirjoittanut tuollaista "housut pois ja hoitoon" -juttuakaan. Vähän muuta kirjoitin ja tarkoitin.
Ja sitten. Minusta tuo sinun näkemyksesi teidän seksistänne on kaiken lisäksi vain sinun näkemyksesi. Ja ehkä sinun Ännäsi oli kovasti yksioikoinen. Minun naristini ei ole samanlainen... ei ollenkaan. Hän on hyvinkin mielenkiintoinen ja viehättävä tavallaan. Kuten sen olen antanut ymmärtääkin.
Tarkoitin tuolla "koneella" sellaista juttua, joka liittyy sellaiseen juttuun, että minun ei olisi pitänyt tuota kirjoittaakaan. Tarkoitin, että hän pitää minua sellaisena naisena, että saan miehen kuin miehen... Ja hän kuvitteli, että toimin nopeasti kun hän kääntää selkänsä...
Tuon "nopeatoimisen" kuvan, mikä hänellä on ollut minusta väärä, olen halunnut kuitenkin häneltä romuttaa.
- Yap! Terveelle tul.
"...kai hän kuvitteli sitten että kateellisena sitä katselisin... "
Yap! Terveelle tulee mieleen tuo ensimmäisenä. Minulle taas, kun olen tuon oman tyyppini tuntenut kauan ja nyt jo hyvin... Laskinsin tuon ennemmin jonkunlaisen koheloinnin piikkiin...
Minä taas en usko, että minun tyyppini osaisi edes ajatella, että voisin olla kateellinen tai mustasukkainen tai yleensä mitään tuollaisa tunteita hän ei minussa ymmärrä. Kuvittelee, että olen kone. Kuvitteli itse heti alkukäänteissä, kun oli humaloinut meidän suhteemme pilalle, että minä oitis nopsaan löydän toisen itseään paremman.
Muuten outo, absurdi ja täysin selittämätön käytös humalassa on yksi psykopatian oire nimenomaan.- 20+18=38
"Minä taas en usko, että minun tyyppini osaisi edes ajatella, että voisin olla kateellinen "
tuohon heitän että narsisti luulee aina kaikkien kadehtivan häntä...vaikka tosiassa hän itse kadehtii... - Tuo on mielenkiint.
20+18=38 kirjoitti:
"Minä taas en usko, että minun tyyppini osaisi edes ajatella, että voisin olla kateellinen "
tuohon heitän että narsisti luulee aina kaikkien kadehtivan häntä...vaikka tosiassa hän itse kadehtii..."tuohon heitän että narsisti luulee aina kaikkien kadehtivan häntä...vaikka tosiassa hän itse kadehtii... "
Tuo on mielenkiintoinen juttu. Noin olen käsittänyt, että sanotaan. Tiedänkin, että kadehtii muita, ja tavallaan huolehtii myös sen, että itsellään löytyy kadehdittavaa. Enimmäkseen on sitä fallista kadehtimista, mitä järjestää toisille, nimenomaan miehille.
Mutta sellaista "normaalia" se ei ole. Hän ei ole samalla aallonpituudella muiden kanssa, joten touhunsa on aina enemmän tai vähemmän hämyistä, vaikka ei olisi alkoholia nauttinut pitkäänkään aikaan.
Ajattelen, että tuo on sen verran kova, että hän ei ehdi kaikkia naisiaan edes ajattelemaan, että mitä ajattelevat, ja kun enemmistö niistä lienee sellaista sorttimenttia, että eivät myöskään jää kaipaamaan (ainakaan näkyvästi), että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan.
Sitten se, että kuvittelisi minun kadehtivan... siihen en usko. Uskon, että hän on tajunnut kuitenkin sen verran, että saan itsekin mitä tahdon. Ainakin hänen mittapuullaan mitattuna. Ajattelee, että en halua ketään elämääni, jostain syystä. Syytä hän ei ymmärrä eikä tajua. En usko, että hän ajattelee minun kadehtivan häntä. Tietäähän hän itsekin, että tunnen hänet sen verran hyvin, kuten taustansa ja elämästään... minulle on turha esittää ihan mahdottomia, ainakaan tähänastisesta. Jotain uutta hän yrittää esittää, että tulevaisuudessa ehkä...
Toisaalta toteaa usein, että ikää tulee... - 12+16=28
"Kuvittelee, että olen kone."
narsisti ei kuvittele, hän kokee että muut ihmiset ovat esineitä...
joita hän käyttää silloin kun häntä itseään huvittaa.. - 19+18=37
Tuo on mielenkiint. kirjoitti:
"tuohon heitän että narsisti luulee aina kaikkien kadehtivan häntä...vaikka tosiassa hän itse kadehtii... "
Tuo on mielenkiintoinen juttu. Noin olen käsittänyt, että sanotaan. Tiedänkin, että kadehtii muita, ja tavallaan huolehtii myös sen, että itsellään löytyy kadehdittavaa. Enimmäkseen on sitä fallista kadehtimista, mitä järjestää toisille, nimenomaan miehille.
Mutta sellaista "normaalia" se ei ole. Hän ei ole samalla aallonpituudella muiden kanssa, joten touhunsa on aina enemmän tai vähemmän hämyistä, vaikka ei olisi alkoholia nauttinut pitkäänkään aikaan.
Ajattelen, että tuo on sen verran kova, että hän ei ehdi kaikkia naisiaan edes ajattelemaan, että mitä ajattelevat, ja kun enemmistö niistä lienee sellaista sorttimenttia, että eivät myöskään jää kaipaamaan (ainakaan näkyvästi), että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan.
Sitten se, että kuvittelisi minun kadehtivan... siihen en usko. Uskon, että hän on tajunnut kuitenkin sen verran, että saan itsekin mitä tahdon. Ainakin hänen mittapuullaan mitattuna. Ajattelee, että en halua ketään elämääni, jostain syystä. Syytä hän ei ymmärrä eikä tajua. En usko, että hän ajattelee minun kadehtivan häntä. Tietäähän hän itsekin, että tunnen hänet sen verran hyvin, kuten taustansa ja elämästään... minulle on turha esittää ihan mahdottomia, ainakaan tähänastisesta. Jotain uutta hän yrittää esittää, että tulevaisuudessa ehkä...
Toisaalta toteaa usein, että ikää tulee..."Ajattelen, että tuo on sen verran kova, että hän ei ehdi kaikkia naisiaan edes ajattelemaan, että mitä ajattelevat, ja kun enemmistö niistä lienee sellaista sorttimenttia, että eivät myöskään jää kaipaamaan (ainakaan näkyvästi), että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
Ensinnäkään narsisti ei juurikaan vaivaa itseään sillä mitä hänen esineensä ajattelevat, hänelle riittää se että ne toimivat silloin kun hän niitä tarvitsee...
Mitä taas tuohon loppuusi tulee...niin tulihan se muiden naisten halveksunta taas esiin..."että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
Sitähän se minunkin Ännäni ihan samaa...joku pääsee liukkaille...
Minun tapauksessani ny vaan ei tapahtunut niin, kukaan ei päässyt liukkaille...mutta hän itse kyllä tapasi kahtakin naista samanpäivän aikana...
enkä usko että kaikki sinun narsistisi naisetkaan ovat sellaisia että sinun sanojasi lainatakseni...kellahtavat samantien...
pidän nimenomaan tuota...narsistille tyypillisenä ajatusmallina...oli hän sitten itse nainen tai mies...
on tämän ketjun varsinaisena aiheenakin... - Kymmenen pistettä
12+16=28 kirjoitti:
joita hän käyttää silloin kun häntä itseään huvittaa..Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki */*
- Toisaalta, mikä järk
12+16=28 kirjoitti:
joita hän käyttää silloin kun häntä itseään huvittaa.."narsisti ei kuvittele, hän kokee"
Toisaalta, mikä järki "oikaisussasi"?
Väitätkö nyt, että narsistilla ei ole mielikuvitusta? Käsittääkseni juuri sellainen hänellä on ja voimakas vielä. Joten aivan varmasti kuvittelee.
Ja nimenomaan KUVITTELEE, että minä olen kone. Sinä voit tietysti olla toista mieltä, mutta missä järki? Kokee tai kuvittelee. Varmasti kokeekin, kun kerran kuvittelee. Mutta kuvittelee aivan varmasti. En todellakaan ole kone, vai oletko sinä toista mieltä siitäkin? - 14+14=28
Tuo on mielenkiint. kirjoitti:
"tuohon heitän että narsisti luulee aina kaikkien kadehtivan häntä...vaikka tosiassa hän itse kadehtii... "
Toisaalta toteaa usein, että ikää tulee..."Enimmäkseen on sitä fallista kadehtimista, mitä järjestää toisille, nimenomaan miehille. "
tsih, jaa että luulee vielä miestenkin kadehtivan hänen seksuaalisia kykyjään...
että ny jo vähän naurattaakin...
on noi luulot suuret ilmeisesti narsistilla tuolla saralla... - No kun tiedän.
19+18=37 kirjoitti:
"Ajattelen, että tuo on sen verran kova, että hän ei ehdi kaikkia naisiaan edes ajattelemaan, että mitä ajattelevat, ja kun enemmistö niistä lienee sellaista sorttimenttia, että eivät myöskään jää kaipaamaan (ainakaan näkyvästi), että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
Ensinnäkään narsisti ei juurikaan vaivaa itseään sillä mitä hänen esineensä ajattelevat, hänelle riittää se että ne toimivat silloin kun hän niitä tarvitsee...
Mitä taas tuohon loppuusi tulee...niin tulihan se muiden naisten halveksunta taas esiin..."että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
Minun tapauksessani ny vaan ei tapahtunut niin, kukaan ei päässyt liukkaille...mutta hän itse kyllä tapasi kahtakin naista samanpäivän aikana...
enkä usko että kaikki sinun narsistisi naisetkaan ovat sellaisia että sinun sanojasi lainatakseni...kellahtavat samantien...
pidän nimenomaan tuota...narsistille tyypillisenä ajatusmallina...oli hän sitten itse nainen tai mies...
on tämän ketjun varsinaisena aiheenakin..."Mitä taas tuohon loppuusi tulee...niin tulihan se muiden naisten halveksunta taas esiin..."että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
No kun tiedän. Ovat olleet mukana aktiivisesti luomassa sitä naiskuvaa, mikä hänellä on naisista. Ei savua ilman tulta, ei siis siellä sinun Ännälläsikään. Varmasti savu juontaa jostain. - Että tiedoksi.
19+18=37 kirjoitti:
"Ajattelen, että tuo on sen verran kova, että hän ei ehdi kaikkia naisiaan edes ajattelemaan, että mitä ajattelevat, ja kun enemmistö niistä lienee sellaista sorttimenttia, että eivät myöskään jää kaipaamaan (ainakaan näkyvästi), että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
on tämän ketjun varsinaisena aiheenakin..."Mitä taas tuohon loppuusi tulee...niin tulihan se muiden naisten halveksunta taas esiin..."että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
Että tiedoksi. En tarkoittanut halveksia yhtään ketään, ja vielä vähemmän vihata. Vähän harmittelen kyllä, että ovat antaneet niin helpon kuvan itsestään, että siitä riittää narsistille naposteltavaa loppuiäksi, ja minä joudun nyt panttaamaan täällä kaikkien muiden puolestakin, oikein urakalla, kun yritän sitä naiskuvaa vähän kohentaa.
Kiitos kaikille kellahtajille tästä. Pitäkää hauskaa. (Vitsi) - 2+10=12
Että tiedoksi. kirjoitti:
"Mitä taas tuohon loppuusi tulee...niin tulihan se muiden naisten halveksunta taas esiin..."että kellahtavat samantien jonkun muun petiin, niin muodostanen poikkeuksen hänen repertuaarissaan."
Että tiedoksi. En tarkoittanut halveksia yhtään ketään, ja vielä vähemmän vihata. Vähän harmittelen kyllä, että ovat antaneet niin helpon kuvan itsestään, että siitä riittää narsistille naposteltavaa loppuiäksi, ja minä joudun nyt panttaamaan täällä kaikkien muiden puolestakin, oikein urakalla, kun yritän sitä naiskuvaa vähän kohentaa.
Kiitos kaikille kellahtajille tästä. Pitäkää hauskaa. (Vitsi)"että ovat antaneet niin helpon kuvan itsestään, että siitä riittää narsistille naposteltavaa loppuiäksi,"
Niin se on narsistin kuva naisista, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa...
kuten olen kertonut Ännällänikin oli tuollainen kuva minusta...joku pääsee liukkaille...mutta se on vain narsistin kuva naisista...eikä tuolla ollut mitään tekemistä minunkaan kanssani...
että sinulla on sama kuva naisista, kuin narsistillakkin...
jos tuo kuva olisi totta niin silloin sinun olisi pitänyt olla ns. jalkaa pitämässä...vähintäänkin katsojan roolissa...
Sitä en tiedä...onko kuvasi muista naisista sinun omaa tuotantoasi...vai nko narsistisi syöttänyt sen sinulle...
mutta yhtäpitävä se tuntuu olevan... - Vastaan tähän myöh.
2+10=12 kirjoitti:
"että ovat antaneet niin helpon kuvan itsestään, että siitä riittää narsistille naposteltavaa loppuiäksi,"
Niin se on narsistin kuva naisista, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa...
kuten olen kertonut Ännällänikin oli tuollainen kuva minusta...joku pääsee liukkaille...mutta se on vain narsistin kuva naisista...eikä tuolla ollut mitään tekemistä minunkaan kanssani...
jos tuo kuva olisi totta niin silloin sinun olisi pitänyt olla ns. jalkaa pitämässä...vähintäänkin katsojan roolissa...
Sitä en tiedä...onko kuvasi muista naisista sinun omaa tuotantoasi...vai nko narsistisi syöttänyt sen sinulle...
mutta yhtäpitävä se tuntuu olevan...Vastaan tähän myöhemmin.
- Missä ihmeen ump.
2+10=12 kirjoitti:
"että ovat antaneet niin helpon kuvan itsestään, että siitä riittää narsistille naposteltavaa loppuiäksi,"
mutta yhtäpitävä se tuntuu olevan..."Sitä en tiedä...onko kuvasi muista naisista sinun omaa tuotantoasi...vai nko narsistisi syöttänyt sen sinulle...
mutta yhtäpitävä se tuntuu olevan... "
Missä ihmeen umpiossa sinä elät? Kuvitteletko tosiaan, että olemme jossain 50-luvulla naisten seksikäyttäytymisen suhteen? Täälläpäin kun naiset lähtevät ulos, niin kyllä ne haluavat seuraa useimmiten löytää.
Ja sanomattakin on selvää, että kokenut hyvännäköinen mies on toivesaalis. Hän ei jää ilman, jos tahtoo naisen.
Minusta sinun käsityksesi on täysin käsittämätön. Minkä takia kuvittelet, että aikuiset asiansa osaavat miehet eivät saa naisa sänkyyn? Niin, kerropa miksi eivät saisi sinun mielestäsi, kun niin epäilet todenperäisyyttä.
Siksi moni aikuinen nainen käy pyydykseen, kun luulevat olevansa ainoita, joilla on sama mielessä. Ja kun ovela narsisti vielä laittaa samaa ajatusta, että eivät yleensä... nyt vain, kun "sinä olet niin viettelevä ja ihmeellinen"... sun muuta. Niin nainen luulee löytäneensä elämänsä miehen. Ja mies tekee tuota jatkuvasti, naiset vaihtuvat... Ja sitten kirjoitellaan täällä... Että ovat tunnottomia kelmejä.
Niin, emme ymmärrä, että emme ole ainoita, jotka kaipaavat elämäänsä komeaa miestä... Sekin, mitä olen tämän kanssa kokenut. Naiset soittelevat ja mankuvat, kun olen itse kuullut. - Ei edelleenkään ole
14+14=28 kirjoitti:
"Enimmäkseen on sitä fallista kadehtimista, mitä järjestää toisille, nimenomaan miehille. "
tsih, jaa että luulee vielä miestenkin kadehtivan hänen seksuaalisia kykyjään...
että ny jo vähän naurattaakin...
on noi luulot suuret ilmeisesti narsistilla tuolla saralla..." luulee vielä miestenkin kadehtivan hänen seksuaalisia kykyjään..."
Ei edelleenkään ole tuollatapaa sukupuolielimiin keskittyvää ajattelua, vaan kokonaisvaltaisempaa... Ihan koko kokonaisia esittelee mihille... näytösluontoisesti kuljettelee ja siinä ohessa antaa ymmärtää... Kyllä moni mies aivan varmasti kiehuukin kateudesta. Ei vain ymmärrä narsiti, että mitään hyvää ei tuosta koidu pitemmän päälle. Mutta omat narsistinraaminsa pitää kasassa. - 18+18=36
Ei edelleenkään ole kirjoitti:
" luulee vielä miestenkin kadehtivan hänen seksuaalisia kykyjään..."
Ei edelleenkään ole tuollatapaa sukupuolielimiin keskittyvää ajattelua, vaan kokonaisvaltaisempaa... Ihan koko kokonaisia esittelee mihille... näytösluontoisesti kuljettelee ja siinä ohessa antaa ymmärtää... Kyllä moni mies aivan varmasti kiehuukin kateudesta. Ei vain ymmärrä narsiti, että mitään hyvää ei tuosta koidu pitemmän päälle. Mutta omat narsistinraaminsa pitää kasassa.. "Kyllä moni mies aivan varmasti kiehuukin kateudesta"
Niin edelleen sinullakin tuota narsistille tyypillistä luuloa, että moni mies kiehuu kateudesta...
Noh...mistä syystä sinä luulet heidän kadehtivan... - Oletko tietoinen,
18+18=36 kirjoitti:
. "Kyllä moni mies aivan varmasti kiehuukin kateudesta"
Niin edelleen sinullakin tuota narsistille tyypillistä luuloa, että moni mies kiehuu kateudesta...
Noh...mistä syystä sinä luulet heidän kadehtivan..."Niin edelleen sinullakin tuota narsistille tyypillistä luuloa, että moni mies kiehuu kateudesta..."
Oletko tietoinen, että kaikki miehet eivät löydä naisia? Kaikista miehistä naiset eivät pidä, ja jos pitävät, eivät varmaan ole kaikkein suositumpia. Siinä ei auta tekopyhä jeesustelu...
Kuinka ihmeessä et ymmärrä tuota ollenkaan. Minä en ymmärrä, mikset sinä ymmärrä. Että ihan oikeasti et tiedä, että miehet kadehtivat toisia miehiä? Älä nyt. Oletko koskaan tavannut miehiä???? - pakkokommentti
18+18=36 kirjoitti:
. "Kyllä moni mies aivan varmasti kiehuukin kateudesta"
Noh...mistä syystä sinä luulet heidän kadehtivan...Sivusta komppaan nimimerkkiä oletko tietoinen.
Toki narsisteilla voi olla suuriluuloista heppoista "kaikki ovat jälleen alati minulle kateellisia" -pohdiskelua, mutta on miestenkin välillä todellista kateutta vaikkapa juuri siitä, että jotkut napsivat kymmeniä naisia perätysten ja toiset eivät ehkä ketään. Usein panokateuteen sortuvat sellaisetkin, joilla itsellään olisi täysin yhtä itsekkäät intressit ja halu päästä rehvastelemaan narsistisena saannoillaan, mutta heikompi flaksi.
Jotkut myös aivan tahallaan kääntävät veistä toisissa miehissä aina ja miten parhaiten voivat.
- 1+13=14
"En todellakaan ole kone, vai oletko sinä toista mieltä siitäkin?"
siis tiedät varmasti naristeista lukeneena, että naristit pitävät muita ihmisiä esineinä/koneina mitä nimitystä ny haluaakin käyttää...ja kohtelevat heitä sen mukaan...
sillä mitä ihminen itse, tässä tapauksessa sinä ajattelee...ei ny ole merkitystä...
minä en pidä ihmistä esineenä ja kokemuskin siitä, että on tullut itse kohdelluksi esineenä on puistattava...
sinua kokemus siitä, että narsistisi pitää sinua koneena ei tunnu ilmeisesti suuremmin haittaavan...- Minä taas olen
"sillä mitä ihminen itse, tässä tapauksessa sinä ajattelee...ei ny ole merkitystä..."
Minä taas olen sitä mieltä, että sillä, mitä minä ajattelen, on erittäin suuri merkitya MINUN elämässäni. Että mitä ihmettä mahdat tarkoittaa?
Minua ei oikeastaan taas narsistin ajatukset kauheasti kiinnosta siinä kohtaa, kun pitää mölyt mahassaan ja ilmeensä kurissa, eikä suolla niitä minulle, eikä kantaudu minun korviini.
Eli en mieti hetkeäkään, kumpiko mestä on minulle tärkeämpi, minä vai narsisti. Mitä siellä sitten mahdetaankaan pohtia?
Puhumme luultavasti eri asiasta, sinä puhut tuosta oppirakennelmasta ja tekstistä ja siitä, mitä narsisteista yleensä tiedetään. Toisinaan minäkin puhun siitä ja yhdistelen. Mutta en nyt ole tosiaankaan tässä mitään erityistä halveksuntaa saanut aikoihin, päin vastoin, kehuu kovasti. - 16+18=34
Minä taas olen kirjoitti:
"sillä mitä ihminen itse, tässä tapauksessa sinä ajattelee...ei ny ole merkitystä..."
Minä taas olen sitä mieltä, että sillä, mitä minä ajattelen, on erittäin suuri merkitya MINUN elämässäni. Että mitä ihmettä mahdat tarkoittaa?
Minua ei oikeastaan taas narsistin ajatukset kauheasti kiinnosta siinä kohtaa, kun pitää mölyt mahassaan ja ilmeensä kurissa, eikä suolla niitä minulle, eikä kantaudu minun korviini.
Eli en mieti hetkeäkään, kumpiko mestä on minulle tärkeämpi, minä vai narsisti. Mitä siellä sitten mahdetaankaan pohtia?
Puhumme luultavasti eri asiasta, sinä puhut tuosta oppirakennelmasta ja tekstistä ja siitä, mitä narsisteista yleensä tiedetään. Toisinaan minäkin puhun siitä ja yhdistelen. Mutta en nyt ole tosiaankaan tässä mitään erityistä halveksuntaa saanut aikoihin, päin vastoin, kehuu kovasti."päin vastoin, kehuu kovasti"
Niin juuri niillä kehuillahan se kone pidetään toiminnassa,
niinhän minuakin kehuttiin, kerrottiin kehuneen vieläpä uudellekkin koneellekkin, että sekin ymmärtäisi toimia paremmin..
ja ompa minua yritetty saada uudelleenkin toimimaan vielä kehujen avulla...kun jostain syystä sitte vissiin ei se uusi kone toiminutkaan toivotulla tavalla tai kaipasi vaihtelua...toinen kone, erilaiset tominnot...
mutta joo...minun mielestäni kehuista huolimatta jo pelkkä esineenä pitäminen on perustavanlaatuista toisen ihmisen ihmisyyden mitätöimistä...
Mutta ilmeisesti sinä olet vielä sillä asteella, että imartelu puree...ja käsittääkseni harrastattatte sitä puolin ja toisin...että siltä osin kone pysyy toimintakunnossa ja käyttäjäkin tyytyväisenä...että asiat on tällä hetkellä niinkuin olla pitää kummankin mielestä...
Että edelleen kysyn, mikä onkaan nimenomaan sinun ongelmasi...sekö että hän käy liian harvoin käyttämässä konettaan... - Minulla ei ole
16+18=34 kirjoitti:
"päin vastoin, kehuu kovasti"
Niin juuri niillä kehuillahan se kone pidetään toiminnassa,
niinhän minuakin kehuttiin, kerrottiin kehuneen vieläpä uudellekkin koneellekkin, että sekin ymmärtäisi toimia paremmin..
ja ompa minua yritetty saada uudelleenkin toimimaan vielä kehujen avulla...kun jostain syystä sitte vissiin ei se uusi kone toiminutkaan toivotulla tavalla tai kaipasi vaihtelua...toinen kone, erilaiset tominnot...
mutta joo...minun mielestäni kehuista huolimatta jo pelkkä esineenä pitäminen on perustavanlaatuista toisen ihmisen ihmisyyden mitätöimistä...
Mutta ilmeisesti sinä olet vielä sillä asteella, että imartelu puree...ja käsittääkseni harrastattatte sitä puolin ja toisin...että siltä osin kone pysyy toimintakunnossa ja käyttäjäkin tyytyväisenä...että asiat on tällä hetkellä niinkuin olla pitää kummankin mielestä...
Että edelleen kysyn, mikä onkaan nimenomaan sinun ongelmasi...sekö että hän käy liian harvoin käyttämässä konettaan..."mutta joo...minun mielestäni kehuista huolimatta jo pelkkä esineenä pitäminen on perustavanlaatuista toisen ihmisen ihmisyyden mitätöimistä..."
Minulla ei ole tuollaista näkemystä hänestä, että pitäisi minua koneena.
Käsitän, että tuo on ehkä se yksi ainoa juttu, minkä takia en koskaan ole ollut täysin varma, että hän olisi narsisti, että en pysty häntä ajattelemaan noin. Ajattelen, että se on vertaus ja siksi ei ihan niin olekaan. Se on vertaus tilanteesta, jossa kohdellaan kurjasti ja käytetään hyväksi.
Minulla on kuitenkin niin paljon vapautta, että en koe itseäni riistettävän. Ja jos hän ahdistaa liikaa, niin sitten vaan taas säännöt esiin ja kerrataan niitä, eli treffit sovitaan hyvissä ajoin, eikä viittä minuuttia ennen. Muutenkin suostun tapaamiseen vain sitten, kun itselleni sopii.
Niin, kerron kyllä hänelle, että pidän hänestä tietyllä tapaa. Enkä moiti häntä turhaan mistään. - 8+3=11
Minulla ei ole kirjoitti:
"mutta joo...minun mielestäni kehuista huolimatta jo pelkkä esineenä pitäminen on perustavanlaatuista toisen ihmisen ihmisyyden mitätöimistä..."
Minulla ei ole tuollaista näkemystä hänestä, että pitäisi minua koneena.
Käsitän, että tuo on ehkä se yksi ainoa juttu, minkä takia en koskaan ole ollut täysin varma, että hän olisi narsisti, että en pysty häntä ajattelemaan noin. Ajattelen, että se on vertaus ja siksi ei ihan niin olekaan. Se on vertaus tilanteesta, jossa kohdellaan kurjasti ja käytetään hyväksi.
Minulla on kuitenkin niin paljon vapautta, että en koe itseäni riistettävän. Ja jos hän ahdistaa liikaa, niin sitten vaan taas säännöt esiin ja kerrataan niitä, eli treffit sovitaan hyvissä ajoin, eikä viittä minuuttia ennen. Muutenkin suostun tapaamiseen vain sitten, kun itselleni sopii.
Niin, kerron kyllä hänelle, että pidän hänestä tietyllä tapaa. Enkä moiti häntä turhaan mistään."Minulla ei ole tuollaista näkemystä hänestä, että pitäisi minua koneena"
No hetki sitten kerroin asiasta tähän tapaan...
"Ja nimenomaan KUVITTELEE, että minä olen kone."
Noh, toisaalla olet taas itse kertonut pitäväsi kumppaniasi ihmisen kuorena, johon ei maksa vaivaa tuhlata sen kummempia ajatuksia ja tunteita...
Ihan kuin sinulla menisi roolit välillä sekaisin... - Tuon "nopeatoimisen"
8+3=11 kirjoitti:
"Minulla ei ole tuollaista näkemystä hänestä, että pitäisi minua koneena"
No hetki sitten kerroin asiasta tähän tapaan...
"Ja nimenomaan KUVITTELEE, että minä olen kone."
Noh, toisaalla olet taas itse kertonut pitäväsi kumppaniasi ihmisen kuorena, johon ei maksa vaivaa tuhlata sen kummempia ajatuksia ja tunteita...
Ihan kuin sinulla menisi roolit välillä sekaisin..."Tarkoitin tuolla "koneella" sellaista juttua, joka liittyy sellaiseen juttuun, että minun ei olisi pitänyt tuota kirjoittaakaan. Tarkoitin, että hän pitää minua sellaisena naisena, että saan miehen kuin miehen... Ja hän kuvitteli, että toimin nopeasti kun hän kääntää selkänsä...
Tuon "nopeatoimisen" kuvan, mikä hänellä on ollut minusta väärä, olen halunnut kuitenkin häneltä romuttaa. "
Tämä taas tuolta ylempää kopioituna, mitä vastasin tuohon "konejuttuun". Ehkä minulta vähän harkitsematon lause.
- Onko minulla pakko
"Että edelleen kysyn, mikä onkaan nimenomaan sinun ongelmasi...sekö että hän käy liian harvoin käyttämässä konettaan... "
Onko minulla pakko olla ongelma? Ehkä elämä on tällä hetkellä sellaisessa mallissa minulla, että se ei voi olla paremmin. Ehkä olen tällä hetkellä onnellinen, mutta ymmärrän sen vasta myöhemmin. Tulevaisuutta ei voi tietää, mitä siellä odottaa.
Joskun kun luulin, vuosia sitten, että olin niin onneton ja yksin ja kaikkea raskasta... Muistan, kun kävelin yksin ulkomailla, Keski-Euroopassa yhdessa suurkaupungissa, satoi aivan valtavasti, itkin taivaan kanssa kilpaa omaa onnettomuuttani. Pitkäaikaisin miesystäväni, ainoa elämänkumppanini odotti minua hotellissa.
Nyt tajuan, että se oli elämäni onnellisinta aikaa, antaisin mitä tahansa, että saisin sen tilanteen takaisin. Mutta niin ei maailma käänny...- 17+8=25
"Nyt tajuan, että se oli elämäni onnellisinta aikaa, antaisin mitä tahansa, että saisin sen tilanteen takaisin."
Niin nuo voisivat olla minunkin Ännäni sanoja...hänkin menetti pitkäaikaisimman elämänkumppaninsa...valitessaan tuon nuoruuden rakkautensa...
On surrut tuota asiaa minulle lähettämissään sposteissakin...mutta elämä on...niin makaa kuin itse petaa...
Mitä taas tuohon tulee...
"Ehkä elämä on tällä hetkellä sellaisessa mallissa minulla, että se ei voi olla paremmin."
Niin empä tiedä..ehkä hänkin voi noin kuvitella siitäkin huolimatta...että sisimmässään tietää kyllä, että uusi elämä todellisuudessa perustuu valheille...kuten tuo suhde vuosien ajan siihen pitkäaikaiseen elämänkumppaniinkin...
Ettei minun käsittääkseni mikään Ännäni elämässä ole muuttunut...
jonkun täällä kirjoittaneen sanoja lainatakseni...uusia uhreja on löytynyt ja löytyy, vain kuolema narsistin parantaa... - kuktiuiulhhliljl
17+8=25 kirjoitti:
"Nyt tajuan, että se oli elämäni onnellisinta aikaa, antaisin mitä tahansa, että saisin sen tilanteen takaisin."
Niin nuo voisivat olla minunkin Ännäni sanoja...hänkin menetti pitkäaikaisimman elämänkumppaninsa...valitessaan tuon nuoruuden rakkautensa...
On surrut tuota asiaa minulle lähettämissään sposteissakin...mutta elämä on...niin makaa kuin itse petaa...
"Ehkä elämä on tällä hetkellä sellaisessa mallissa minulla, että se ei voi olla paremmin."
Niin empä tiedä..ehkä hänkin voi noin kuvitella siitäkin huolimatta...että sisimmässään tietää kyllä, että uusi elämä todellisuudessa perustuu valheille...kuten tuo suhde vuosien ajan siihen pitkäaikaiseen elämänkumppaniinkin...
jonkun täällä kirjoittaneen sanoja lainatakseni...uusia uhreja on löytynyt ja löytyy, vain kuolema narsistin parantaa..."jonkun täällä kirjoittaneen sanoja lainatakseni...uusia uhreja on löytynyt ja löytyy, vain kuolema narsistin parantaa... "
Sanoin äärettömän vihaisena narsistille lopuksi, että tapa itsesi. Kaikkien valheiden paljastuttua ja hyväksikäytettynä.
Hän oli aivan pöyristynyt. Vastasi jotenkin, että on ilmeisesti asiaa miettinytkin.
Ehkä tappaakin itsensä joskus. Mutta ei sitä minun takiani tee!
Viimeinen mikä on jäljellä, on pieni maailmantuska niitä tietämättömiä, kärsiviä tulevia uhreja kohtaan. Tiedän niistä pari, mutta en voi asialle mitään tehdä.
Se nyppii. - 13+10=23
kuktiuiulhhliljl kirjoitti:
"jonkun täällä kirjoittaneen sanoja lainatakseni...uusia uhreja on löytynyt ja löytyy, vain kuolema narsistin parantaa... "
Sanoin äärettömän vihaisena narsistille lopuksi, että tapa itsesi. Kaikkien valheiden paljastuttua ja hyväksikäytettynä.
Hän oli aivan pöyristynyt. Vastasi jotenkin, että on ilmeisesti asiaa miettinytkin.
Ehkä tappaakin itsensä joskus. Mutta ei sitä minun takiani tee!
Viimeinen mikä on jäljellä, on pieni maailmantuska niitä tietämättömiä, kärsiviä tulevia uhreja kohtaan. Tiedän niistä pari, mutta en voi asialle mitään tehdä.
Se nyppii."Viimeinen mikä on jäljellä, on pieni maailmantuska niitä tietämättömiä, kärsiviä tulevia uhreja kohtaan. Tiedän niistä pari, mutta en voi asialle mitään tehdä."
Niin tiedä sitten ainakaan tuo jonkun naisen narsisti/psykopaatti ei ole ilmeisesti moksiskaan kun nainen on tehnyt niitä hänen sanojaan lainatakseen attentaatteja...valaistakseen naisille mikä mies on miehiään...
ja on mielestään saanut naiset ymmärtämäänkin...
että ohan noita tarinoita monenlaisia tähänkin aiheeseen liittyen...kukin tekee toki ratkaisut vain omasta puolestaan... - kuktiuiulhhliljl
13+10=23 kirjoitti:
"Viimeinen mikä on jäljellä, on pieni maailmantuska niitä tietämättömiä, kärsiviä tulevia uhreja kohtaan. Tiedän niistä pari, mutta en voi asialle mitään tehdä."
Niin tiedä sitten ainakaan tuo jonkun naisen narsisti/psykopaatti ei ole ilmeisesti moksiskaan kun nainen on tehnyt niitä hänen sanojaan lainatakseen attentaatteja...valaistakseen naisille mikä mies on miehiään...
ja on mielestään saanut naiset ymmärtämäänkin...
että ohan noita tarinoita monenlaisia tähänkin aiheeseen liittyen...kukin tekee toki ratkaisut vain omasta puolestaan...Ei.
Saman teen ajoittain uutisille, ovat usein niin ikäviä, että siitä ei tule kuin ahdistus.
Näin narsistillekin, en ole missään tekemisissä, pieni ihminen ei kaikkeen voi vaikuttaa. Itseni voin toki pelastaa :)
Kerran jo puolittain vahingossa tein paljastuksia ja sain N täysin raiteiltaan, siinä tilanteessa se oli täysin oikeutettua. - 10+8=18
kuktiuiulhhliljl kirjoitti:
Ei.
Saman teen ajoittain uutisille, ovat usein niin ikäviä, että siitä ei tule kuin ahdistus.
Näin narsistillekin, en ole missään tekemisissä, pieni ihminen ei kaikkeen voi vaikuttaa. Itseni voin toki pelastaa :)
Kerran jo puolittain vahingossa tein paljastuksia ja sain N täysin raiteiltaan, siinä tilanteessa se oli täysin oikeutettua."Kerran jo puolittain vahingossa tein paljastuksia ja sain N täysin raiteiltaan, siinä tilanteessa se oli täysin oikeutettua."
Niin narsistitkin ovat yksilöitä...
siinä kun sinun N meni pois raiteiltaan...niin hän joka on kertonut noita atteentaatteja tehneensä ja hänen narsisti/psykopaattinsa tapailevat sulassa sovussa...
Tietämättömät naiset vain on raivattu pois suhteen tieltä...
että tuosta voi kyllä hyvin päätellä miten merkityksettömiä ne suhteet/tietoa saaneet naiset ovat loppujen lopuksi merkinneet tuolle narsisti/psykopaatille... - Menetyksiä voi tulla
17+8=25 kirjoitti:
jonkun täällä kirjoittaneen sanoja lainatakseni...uusia uhreja on löytynyt ja löytyy, vain kuolema narsistin parantaa..."Niin nuo voisivat olla minunkin Ännäni sanoja...hänkin menetti pitkäaikaisimman elämänkumppaninsa...valitessaan tuon nuoruuden rakkautensa..."
Menetyksiä voi tulla monella lailla. Voi tulla jopa kokonaan peruuttamattomia... Luulisi että tiedät jo ammattisikin puolesta.
Narsistit käyttävät tuota "kikkaa" todistaakseen että pystyvät tuntemaan ja selviytymään. Menneethän ovat periaatteessa vaarattomia suhteita ja vaivattomia, ne on eletty jä jätetty...
Itselläni ei kuitenkaan tuollasesta ole kyse, kuten jo vihjaisinkin. - 18+20=38
Menetyksiä voi tulla kirjoitti:
"Niin nuo voisivat olla minunkin Ännäni sanoja...hänkin menetti pitkäaikaisimman elämänkumppaninsa...valitessaan tuon nuoruuden rakkautensa..."
Menetyksiä voi tulla monella lailla. Voi tulla jopa kokonaan peruuttamattomia... Luulisi että tiedät jo ammattisikin puolesta.
Narsistit käyttävät tuota "kikkaa" todistaakseen että pystyvät tuntemaan ja selviytymään. Menneethän ovat periaatteessa vaarattomia suhteita ja vaivattomia, ne on eletty jä jätetty...
Itselläni ei kuitenkaan tuollasesta ole kyse, kuten jo vihjaisinkin."Narsistit käyttävät tuota "kikkaa" todistaakseen että pystyvät tuntemaan ja selviytymään. Menneethän ovat periaatteessa vaarattomia suhteita ja vaivattomia, ne on eletty jä jätetty..."
niin juurkin, pelkkää teskentelyä se Ännäni sureminen...olletikkin kun siinä vaiheessa vielä tapailikin eksäänsä...
Mutta tuosta lopusta. normieroissa kaiketi tuo menneet on menneitä päteekin ja niin luulin minun tapauksessanikin käyvän, koska olimme jopa sopineet niin...
mutta "se kaikki" siinä suhteen loppuvaiheissa...ja vielä suhteen päättymisenkin jälkeen...sai aikaan sen ettei mistään normaalista erosta saati suhteesta voi puhua...
Kun vielä lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen tuli se kummallinen sposti...jota en ymmärrä kylllä ollenkaan miksi sellaistakin piti minulle lähettää, kun siinä olevat asiat/henkilöt eivät koskeneet minua ollenkaan...
Tässä kohtaa ajattelen , että se oli vaan niitä narsistin omia keksittyjä mielikuvitusjuttuja...
tarinaan liittyi vihjailevasti käyttätyvä nainen, hänen nyksänsä, koston kuvioita ja Ännäni haukkumista ja narsisti joka oli yrittänyt myrkyttää vaimonsa, lakimiehiin yhteyden ottamista unohtamatta...
että joo...narsisteilla sitä mielikuvitusta piisaaa, on huomattu täälläkin... - Ai oli oikein kooste
18+20=38 kirjoitti:
"Narsistit käyttävät tuota "kikkaa" todistaakseen että pystyvät tuntemaan ja selviytymään. Menneethän ovat periaatteessa vaarattomia suhteita ja vaivattomia, ne on eletty jä jätetty..."
niin juurkin, pelkkää teskentelyä se Ännäni sureminen...olletikkin kun siinä vaiheessa vielä tapailikin eksäänsä...
Mutta tuosta lopusta. normieroissa kaiketi tuo menneet on menneitä päteekin ja niin luulin minun tapauksessanikin käyvän, koska olimme jopa sopineet niin...
mutta "se kaikki" siinä suhteen loppuvaiheissa...ja vielä suhteen päättymisenkin jälkeen...sai aikaan sen ettei mistään normaalista erosta saati suhteesta voi puhua...
Kun vielä lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen tuli se kummallinen sposti...jota en ymmärrä kylllä ollenkaan miksi sellaistakin piti minulle lähettää, kun siinä olevat asiat/henkilöt eivät koskeneet minua ollenkaan...
Tässä kohtaa ajattelen , että se oli vaan niitä narsistin omia keksittyjä mielikuvitusjuttuja...
tarinaan liittyi vihjailevasti käyttätyvä nainen, hänen nyksänsä, koston kuvioita ja Ännäni haukkumista ja narsisti joka oli yrittänyt myrkyttää vaimonsa, lakimiehiin yhteyden ottamista unohtamatta...
että joo...narsisteilla sitä mielikuvitusta piisaaa, on huomattu täälläkin..."että joo...narsisteilla sitä mielikuvitusta piisaaa, on huomattu täälläkin... "
Ai oli oikein kooste. Juuri narsistin ympärillähän kiehuu. Minun n/p:ni on ainakin siellä, missä tapahtuu. Oikeusjuttuja jms. Narsistien parempi tunteminen ja narsismin paljastuminen useampien kohdalla voisi säästää yhteiskunnan voimavaroja huomattavasti, kun esim. tosiaan oikeuslaitoksetkin selviytyisivät heistä nopeammin. Liikenisi varoja sinne vanhustenhuoltoon enemmän. - 5+19=24
Ai oli oikein kooste kirjoitti:
"että joo...narsisteilla sitä mielikuvitusta piisaaa, on huomattu täälläkin... "
Ai oli oikein kooste. Juuri narsistin ympärillähän kiehuu. Minun n/p:ni on ainakin siellä, missä tapahtuu. Oikeusjuttuja jms. Narsistien parempi tunteminen ja narsismin paljastuminen useampien kohdalla voisi säästää yhteiskunnan voimavaroja huomattavasti, kun esim. tosiaan oikeuslaitoksetkin selviytyisivät heistä nopeammin. Liikenisi varoja sinne vanhustenhuoltoon enemmän." Minun n/p:ni on ainakin siellä, missä tapahtuu. Oikeusjuttuja jms"
Niin varmasti, varsinkin jos puhuu palturia ihmisistä, jotka ovat tunnistettavissa...kun ännäni ja minun piirini ny kuitenkin on sen verran pienet, että aina joku tuntee jonkun...
- j lehtinen
"Kun vielä lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen tuli se kummallinen sposti...jota en ymmärrä kylllä ollenkaan miksi sellaistakin piti minulle lähettää"
Ei narskua voikkaan ymmärtääkkään. Kannattaa antaa narskun elää siellä oman kuplan sisällä.....- 6+19=25
"Kannattaa antaa narskun elää siellä oman kuplan sisällä"
jaa ettäkö sinun mielestäsi narsistille pitää suoda oikeus kertoa jopa nimellä tai muuten tunnistetavissa olevan ihmisen tehneen jopa rikoksen tunnusmerkit täyttäviä tekoja... - j lehtinen
6+19=25 kirjoitti:
"Kannattaa antaa narskun elää siellä oman kuplan sisällä"
jaa ettäkö sinun mielestäsi narsistille pitää suoda oikeus kertoa jopa nimellä tai muuten tunnistetavissa olevan ihmisen tehneen jopa rikoksen tunnusmerkit täyttäviä tekoja...jos yrittää ymmärtää miten narsku ajattelee, niin se taitaa olla aikas mahdotonta, koska ei narsku ajattele samalla tavalla kuin "normaali" ihminen.
Narsku näkee itsensä poikkeuksellisena lahjakkuutena jne, vaikka hänellä ei ole mitään perusteluja asialle....eli narsku elää siellä omassa kuplassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6232606Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4182056Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232040JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191586- 671554
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641498- 1261262
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231090Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.191044Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16988