Katkeroituminen..

leeviläinen

Onko kenelläkään tv7:ssa esiintyvillä evankelistoilla sekä pastoreilla motivaatiota sekä jumalallista viisautta ryhtyä käsittelemään julkisesti aihetta: katkeroitumisen syyt, joittenka vuoksi uskovat katkeroituvat lähimmäisiinsä?

Meinaan kun palstan keskusteluissa katkeroitumisesta on moniaanni kerran syytetelty keskustelijoita, niin olisihan se suotavaa, että aihetta käsiteltäisiin julkisesti myös tv7:ssa, jonka ohjelmatarjontaan nämä palstan keskustelut liittyvät.

Mikäli uskova todetaan katkeroituneeksi, niin sellainen uskova ei pääse laisinkaan paranemaan katkeroitumisestaan, ellei katkeroitumisen syytä tai syitä selvitetä syyttäjien taholta maltillisen asiallisesti. Ja ajattelen, että ehkäpä juuri sellaiset lähimmäisiään katkeruudesta syyttävät sananjulistajat voisivat itse toimia asiassa asiantuntijoina, koskapa antavat itse itsestään sen kuvan, että tuntevat asian, jonka seurauksena hänen lähimmäisensä on katkeroitunut.

4

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mazdels (ei kirj.)

      Ei ole kellään helluntailais-karismaattisella motivaatiota keskustella aiheesta, koska niin moni on katkeroitunut tuossa liikkeessä.
      Osa heistä on perustanut oman pienen helluntailais-karismaattisen yhteisönsä, koska ei voi kuulua paikalliseen helluntaiseurakuntaan. Eikös näiden pienten seurakuntien ohjelmaa ole paljon Tv7:lla?

      • leeviläinen

        Se asia minulla jo kävi mielessäni, kun aloitukseni laadin, ettei siihen noilta katkeruudesta lähimmäisiään syyttäviltä kommenttia tule, koska näillä ei ole ns. munaa siihen. Ja ehkäpä aihe on niin kiusallisen arka aihe, että se on helpompi ikäänkuin lakaista seurakunnan maton alle, niinkuin kiusalliset asiat yleensäkin, kuin ryhtyä seurakunnassa tai tällä palstalla aivan tietoisesti käsittelemään aihetta.

        Kun minua itseäni on palstan joissakin keskusteluissa syytetty katkeroituneeksi, ja olen asiasta kysynyt syyttäviltä, niin he eivät ole kyenneet tai halunneet määritellä syitä, joittenka seurauksena sanovat minun olevan katkeroitunut. Olisihan se mielenkiintoista kuulla perustellut mielipiteet asiassa, josta julkisesti syytellään.

        Ja näin lopuksi totean selkeänä tosiasiana, että kyseisiltä löperöpuhujilta on turha perusteltua selvitystä odottakaan..


    • Mansikki Piip-Poobää

      Avioeron abiopuolison taholta kokenyt voi olla vaarassa katkeroitumaan.

    • Kätevää

      Eikös tuo katkeroituneeksi leimaaminen ole samanlainen kätevä työkalu vaimentaa kiusallista kritiikkiä kuin "uskonnollisuuden hengestä" puhuminen.

      Todetaan että joku on katkeroitunut ja asia on hoidettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe