olenko valmis ottamaan oman ponin? olen ratsastanut n. 100 ratsastustuntia.
osaan perusasiat ja muutakin olen harjoitellut.
osaan ruokkia hevosen.
tiedän muistakin asioista, kuten madotusesta, kengityksestä, raspauksesta ja rokotuksesta.
asiallisia vastauksia:)
Valmis omaan poniin?
3
90
Vastaukset
- Zoca
Sata tuntia ei ole kovin paljon. Jos käy kerran viikossa, se on noin pari vuotta, jos päivittäin, n. 3kk.. Jos poni käy hankalaksi, pystytkö saamaan sen kuriin?
Entä onko ensiapu hallinnassa? Jos hevosella on haava jalassa, tiedätkö miten toimia vai onko parempi kutsua lääkäri? Mistä tiedät, jos hevoselle tulee ähky, kaviokuume tai lannehalvaus, tunnistatko oireet? Tiedätkö mitä tehdä? Tai huomaatko, jos hevosella on jokin vialla, vaikka selkeitä oireita ei olisikaan?
Ja kaikkein tärkein kysymys: onko sinulla koko ajan osaavaa apua saatavilla ponin kanssa? Esim vanhemmat tai joku tallilta. Rehellisesti sanottuna en usko, että pärjäisit vielä oman ponin kanssa yksin, mutta jos sinulla on kokenut hevosihminen apunasi, mahdollisuudet ovat paljon paremmat.
Ja huomioi myös se ikuinen rahakysymys. Hevoseen menee tuhansia euroja vuodessa (tarkempia arvioita löytyy näiltä sivustoilta jos vähän selailee), ovatko vanhempasi halukkaita maksamaan sen kaiken? - ramppa
Siis riippuu vähän,onx sul frendui ketkä auttaa sua se kaaaa??
Mä oon ridannu vuoden ja mul on kaks arabii :) Tai toine on arabifriisi risteytys. Niidenimet on Khako ja Mercedes. Et ei ne vuodet paljoo merkkaa! P.s mun mielipide! - -ipsukka-
Älä hanki vielä omaa hevosta. Hanki vaikka ensin vuokra/hoitohevonen jota voit käydä pari kertaa viikossa hoitamassa. Kerää lisää tietoa, opettele ja nauti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585606- 1014629
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3812743Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s811264Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3381086- 65921
- 28873
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46856Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106827Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52809