Valmis omaan poniin?

walleyyy

olenko valmis ottamaan oman ponin? olen ratsastanut n. 100 ratsastustuntia.
osaan perusasiat ja muutakin olen harjoitellut.
osaan ruokkia hevosen.
tiedän muistakin asioista, kuten madotusesta, kengityksestä, raspauksesta ja rokotuksesta.
asiallisia vastauksia:)

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zoca

Sata tuntia ei ole kovin paljon. Jos käy kerran viikossa, se on noin pari vuotta, jos päivittäin, n. 3kk.. Jos poni käy hankalaksi, pystytkö saamaan sen kuriin?

Entä onko ensiapu hallinnassa? Jos hevosella on haava jalassa, tiedätkö miten toimia vai onko parempi kutsua lääkäri? Mistä tiedät, jos hevoselle tulee ähky, kaviokuume tai lannehalvaus, tunnistatko oireet? Tiedätkö mitä tehdä? Tai huomaatko, jos hevosella on jokin vialla, vaikka selkeitä oireita ei olisikaan?

Ja kaikkein tärkein kysymys: onko sinulla koko ajan osaavaa apua saatavilla ponin kanssa? Esim vanhemmat tai joku tallilta. Rehellisesti sanottuna en usko, että pärjäisit vielä oman ponin kanssa yksin, mutta jos sinulla on kokenut hevosihminen apunasi, mahdollisuudet ovat paljon paremmat.

Ja huomioi myös se ikuinen rahakysymys. Hevoseen menee tuhansia euroja vuodessa (tarkempia arvioita löytyy näiltä sivustoilta jos vähän selailee), ovatko vanhempasi halukkaita maksamaan sen kaiken?

• ramppa

Siis riippuu vähän,onx sul frendui ketkä auttaa sua se kaaaa??
      Mä oon ridannu vuoden ja mul on kaks arabii :) Tai toine on arabifriisi risteytys. Niidenimet on Khako ja Mercedes. Et ei ne vuodet paljoo merkkaa! P.s mun mielipide!

• -ipsukka-

Älä hanki vielä omaa hevosta. Hanki vaikka ensin vuokra/hoitohevonen jota voit käydä pari kertaa viikossa hoitamassa. Kerää lisää tietoa, opettele ja nauti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5540
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1542
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      961
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    5. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      832
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    7. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      812
    8. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      807
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      794
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      39