Olen tradenomi HH:sta suhteellisen heikoin paperein. Keskiarvo hieman alle kolme, ja opinnäytetyöstä 3. Olen hakemassa Aaltoon sekä Hankeniin, onkohan minulla mitään mahdollisuuksia? Minkäläisillä papereilla olette päässeet maisteriopintoihin?
Haaga-Heliasta Helsingin kauppakorkeakouluun
13
2463
Vastaukset
- opaa2
Niin, ja opinnot ovat kansainvälisen markkinoinnin linjalta. Opiskelukieli oli englanti
- kylt
GMAT testin pisteet ratkaisevat, suosittelen valmistautumaan siihen hyvin.
- Ryhdistäydy nyt!!!
Vaikuttaa kyllä aika toivottamalta lähtökohdalta, koska toi GMAT:in matikka vaatii kuitenkin sitä, että pää toimii suhteellisen terävästi ja englannin nyanssienkaan opiskelu ei ole laiskamatoja varten. Jos tuollaisesta laulua ja leikkiä linjalta saa AMK:sta noin huonot arvosanat niin mulle ei ihan heti tule henkilöstä mieleen sellainen Eye of the tiger fiilis..;) Mikään ei ole mahdotonta, mutta sun täytyis tehdä suhteellisen totaalinen elämänmuutos ja löytää se sisäinen taistelija, joka olisi ottanut vaikka laskiksen kursseista femmaa verenmaku suussa!!!
- hhhhhnn
haaga-helian tradenomi koulutus on suoraan verrattavissa aallon kauppakorkean kandiin, jossain määrin jopa parempi ja vaikeampi
- Ryhdistäydy nyt!!!
hhhhhnn kirjoitti:
haaga-helian tradenomi koulutus on suoraan verrattavissa aallon kauppakorkean kandiin, jossain määrin jopa parempi ja vaikeampi
Millä kokemuksella voit näin kertoa? Olen joskus itsekkin opiskellut AMK:ssa ja sen jälkeen sekä Aallossa Otaniemessä, että kauppiksella. AMK:ssa joudutaan laskemaan nykyäään aika paljon rimaa, että kaikki vätyksetkin saadaan valmistumaan ja rahat oppilaitokselle.
- Tiina18
Ryhdistäydy nyt!!! kirjoitti:
Millä kokemuksella voit näin kertoa? Olen joskus itsekkin opiskellut AMK:ssa ja sen jälkeen sekä Aallossa Otaniemessä, että kauppiksella. AMK:ssa joudutaan laskemaan nykyäään aika paljon rimaa, että kaikki vätyksetkin saadaan valmistumaan ja rahat oppilaitokselle.
Heh, että "vätykset saadaan kouluun", HEH...... käyppäs vilkaseen hakijatilastoja Haaga-Heliaan! DDD , ihan julkista kaikille tarkoitettua tietoa,
. - faktat|faktoina
Tiina18 kirjoitti:
Heh, että "vätykset saadaan kouluun", HEH...... käyppäs vilkaseen hakijatilastoja Haaga-Heliaan! DDD , ihan julkista kaikille tarkoitettua tietoa,
.Hakijatilastoja... Hain Haaga-Heliaan ja selasin pääsykoemateriaalit puolen tunnin junamatkan aikana. Koe meni odotetusti vähän niin ja näin, mutta olisin silti päässyt halutessani aloittamaan vaikka Pasilassa. Sain kuitenkin paikan Aallolta, enkä ole katunut.
En yhtään halua vähätellä Haaga-Heliaa, kaveri siellä opiskelee ja ihan hyvältä paikalta se vaikuttaa. Porukan taso on kuitenkin keskimäärin selkeästi heikompaa, mikä vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin ja oppimistuloksiin. Motivaatio on Aaltolaisilla paljon korkeammalla, eikä alle kolmosen AMK-keskiarvolla Aallolla pärjää muuttamatta työtapojaan. - ei keskiverto
faktat|faktoina kirjoitti:
Hakijatilastoja... Hain Haaga-Heliaan ja selasin pääsykoemateriaalit puolen tunnin junamatkan aikana. Koe meni odotetusti vähän niin ja näin, mutta olisin silti päässyt halutessani aloittamaan vaikka Pasilassa. Sain kuitenkin paikan Aallolta, enkä ole katunut.
En yhtään halua vähätellä Haaga-Heliaa, kaveri siellä opiskelee ja ihan hyvältä paikalta se vaikuttaa. Porukan taso on kuitenkin keskimäärin selkeästi heikompaa, mikä vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin ja oppimistuloksiin. Motivaatio on Aaltolaisilla paljon korkeammalla, eikä alle kolmosen AMK-keskiarvolla Aallolla pärjää muuttamatta työtapojaan.Mihin verrattuna Haagan opiskelija-aines on keskimääräistä heikompaa? Olen ko. oppilaitoksen opiskelija enkä pidä itseäni keskimääräistä heikompana - E:n yo- paperit kuitenkin taskussa. Tämän lisäksi olen vielä motivoitunut opiskelija. Tämä on vaan minun valintani.
- faktat|faktoina
ei keskiverto kirjoitti:
Mihin verrattuna Haagan opiskelija-aines on keskimääräistä heikompaa? Olen ko. oppilaitoksen opiskelija enkä pidä itseäni keskimääräistä heikompana - E:n yo- paperit kuitenkin taskussa. Tämän lisäksi olen vielä motivoitunut opiskelija. Tämä on vaan minun valintani.
Toki yksilötasolla Haaga-Heliassa on todella hyviä ja motivoituneita opiskelijoita. Itsellänikin on E:n paperit, enkä väitä olevani heikompaa tai parempaa opiskelija-ainesta sinuun verrattuna, ei sitä pysty netissä toisesta päättelemään. Yo-arvosanat yksistään ei muutenkaan kovin hyvin mittaa sitä, kuinka hyvä opiskelija on korkeakoulussa. Motivaatio on ehkäpä tärkeimmässä osassa liiketalouden alalla. Haaga-Heliaan on kuitenkin melko helppo päästä Aaltoon verrattuna, ja osittain siksi opiskelija-aineksen motivaatio ja yleinen (keskimääräinen) taso on Aaltoa heikompaa.
- Ryhdistäydy nyt!!!
faktat|faktoina kirjoitti:
Hakijatilastoja... Hain Haaga-Heliaan ja selasin pääsykoemateriaalit puolen tunnin junamatkan aikana. Koe meni odotetusti vähän niin ja näin, mutta olisin silti päässyt halutessani aloittamaan vaikka Pasilassa. Sain kuitenkin paikan Aallolta, enkä ole katunut.
En yhtään halua vähätellä Haaga-Heliaa, kaveri siellä opiskelee ja ihan hyvältä paikalta se vaikuttaa. Porukan taso on kuitenkin keskimäärin selkeästi heikompaa, mikä vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin ja oppimistuloksiin. Motivaatio on Aaltolaisilla paljon korkeammalla, eikä alle kolmosen AMK-keskiarvolla Aallolla pärjää muuttamatta työtapojaan.Olen samaa mieltä, että opiskelijoiden taso AMK:ssa on kirjavampaa. Tässä on kysymys vähän samasta asiasta kuin urheilussa. Jos haluat tulevaisuudessa pelata "NHL:ssä" niin treenaa mieluummin parhaassa mahdollisessa sarjassa eli yliopistolla äläkä AMK:ssa. Tämä ei poissulje sitä, etteikö sieltä AMK:stakin aina joku tekijämies/nainen tule ja menesty urallaan ja etteikö joku yliopistolta valmistunut ns. floppaisi. Keskimäärin kuitenkin Kauppakorkeasta valmistuneet tulevat tienaamaan ja menestymään urallaan paremmin kuin AMK:ssa opiskelleet.
Kokemuksella sanon, että AMK:n ehdottomasti huonoin puoli on se, että opinnot ovat liian helppoja johtuen siitä, että kaikki opiskelijat pitää yrittää pitää mukana. Tämä on erityisen huono asia juuri nuorisopuolella jolloin opiskelijan todellista potentiaalia ei koetella ja omakuva vääristyy.
SUOSITTELEN KAIKILLE NUORILLE YLIOPISTO-OPINTOJA AMK:N SIJAAN, JOS VAAN SUONKIN PYSTYTTE ITSENNE SINNE JÄRKKÄÄMÄÄN! - ei yliopistoon
Ryhdistäydy nyt!!! kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että opiskelijoiden taso AMK:ssa on kirjavampaa. Tässä on kysymys vähän samasta asiasta kuin urheilussa. Jos haluat tulevaisuudessa pelata "NHL:ssä" niin treenaa mieluummin parhaassa mahdollisessa sarjassa eli yliopistolla äläkä AMK:ssa. Tämä ei poissulje sitä, etteikö sieltä AMK:stakin aina joku tekijämies/nainen tule ja menesty urallaan ja etteikö joku yliopistolta valmistunut ns. floppaisi. Keskimäärin kuitenkin Kauppakorkeasta valmistuneet tulevat tienaamaan ja menestymään urallaan paremmin kuin AMK:ssa opiskelleet.
Kokemuksella sanon, että AMK:n ehdottomasti huonoin puoli on se, että opinnot ovat liian helppoja johtuen siitä, että kaikki opiskelijat pitää yrittää pitää mukana. Tämä on erityisen huono asia juuri nuorisopuolella jolloin opiskelijan todellista potentiaalia ei koetella ja omakuva vääristyy.
SUOSITTELEN KAIKILLE NUORILLE YLIOPISTO-OPINTOJA AMK:N SIJAAN, JOS VAAN SUONKIN PYSTYTTE ITSENNE SINNE JÄRKKÄÄMÄÄN!Yliopistoon itsensä "järkkääminen" kyllä onnistuisi, mutta ainoa kiinnostava ala löytyy vain AMK:sta. Yliopistosta löytyy kyllä tiedekuntia, joihin on todella helppo päästä sisään.
- opaa2
Ymmärrän kyllä että minun tulisi 'ryhdistäytyä', niin olenkin tehnyt, ja opinnoista on jo muutama vuosi. Silloin en ollut niin motivoitunut kuin nykyään. Kysymys kuuluikin, onko minulla mahdollisuuksia päästä sisään? Onko pelkällä GMAT tuloksella merkitystä?
- faktat|faktoina
Varmimmat tiedot varmaan löytyy Aallon sivuilta. Otteita eri maisteriohjelmien vaatimuksista:
- Management & International Business - GPA under 3.0 is not eligible for admission.
- Marketing - Not eligible for admissions, if GPA of the courses is less than 2,5
- Corporate Communication - GPA of previous degree (0-4 points) below 3.0 0 p
Ei siis kovin hyvältä näytä, mutta ainakin teoriassa on mahdollista päästä markkinoinnin ohjelmaan. GMAT-tuloksen ja motivaatiokirjeen pitää olla erittäin hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847