onko kenelläkään ollut/on turkoosi kirjoahvenia tahtoisin kaiken mahdollisen tiedon niistä! esim:käyttäytyminen muiden kalojen kanssa itselläni pariskuna(juuri hankittu)jonka kanssa asustelee lehtikaloja keltarihmakaloja ja täpläimumonni
turkoosikirjoahven
3
208
Vastaukset
- blub
Oli pariskunta. Aika äreitä ahvenia ovat. Samankokoisten tai isompiensa kanssa saattavat pärjäillä, tai sitten sen verran pienien ettei kiinnosta eikä mahdu suuhun, mutta muuten kyllä helposti ainakin kutuintoisena liiskaavaat muut asukit altaasta. Ja monien muidenkin kirjoahventen tapaan kutukuoppia kaivellaan niin että kasvit pöllyää ja sisustus saa olla todella tukevasti paikoillaan pohjassa. Ja isoksihan nuo kasvavat (n, 25 cm) eli vähintään kolme-neljäsataa litrainen saisi allas olla.
Eli enpä oikein tuohon porukkaan suosittele vaikka toki jonkun aikaa voivat mennä ennen kuin kunnolla kotiutuvat ja alkavat suunnitella perheenlisäystä. Ainakin lehtikalat voi saada pian kyytiä. - Anci
kirjoahvenet kuuluisivat pitkälti lajiakvaarioon.
On toki olemassa poikkeuksia, esim. itselläni on avainkirjoahvenpariskunta sulassa sovussa intiaaninsulkien ja partamonnien kanssa ja toisessa altaassa elää seeprakirjoahventyttö tiikeriberbien kanssa.
Kutuaikana saattaa ärhäkämpien kirjojen kanssa tulla vaikeuksia muiden lajien kanssa. - haksa
Voi noita sun lehtari parkoja.. ne tulee saamaan selkäänsä aika varmasti viimeistään kutuaikana ja aika varmasti on myös rihmakalat helisemässä
Mulla uros oli "hiukan" ärhäkkäämpää sorttia ja ajoi naarasta takaa komeassa "kutupuvussaan" ja tosiaan jopa piikkarit ajettiin altaan toiseen nurkkaan puhumattakaan partiksista.. noh.. eivät nuo kalat 3 viikkoa kauempaa mun altaassa saaneet mellastaa vaan saivat äkkilähdön takaisin kauppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233