Kirjoittakaahan kaikki joilla on kokemuksia...

äänet auki

14

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anja koivistoinen

      No niin, nyt sanaset arkkumme auki. Kaikki, joilla on vanhusten tilanteesta mielipide tai kokemusta. Seuraavissa eduskuntavaaleissa on meidän aika sanoa sanottavamme. Nykyiset hallituspuolueet eivät katso aiheelliseksi parantaa vanhusten hoivan tilannetta, vaikka joka puolueella on seniori-ohjelmansa vaalien alla. Sekä, joka puolueella on omat eläkeläisyhdistyksensä.

      Suomen Senioripuolue ry. joka putosi vuoden 2011 eduskuntavaaleissa puoluerekisteristä, koska ei saanut kaksissa vaaleissa edustajaa, aloitti kannattajakorttien keräämisen. Tarvitaan 5000 kannattajanimeä, jotta voimme rekisteröityä jälleen puolueeksi. Eläkelisten, vanhusten, pienituloisten ym. heikompi-osaisten äänitorveksi.

      http://senioritry.123kotisivu.fi

      Kannattajakortin voi tulostaa Oikeusministeriön vaalit.fi sivuilta, täyttää, allekirjoittaa ja lahettää osoitteeseen:
      Senioripuolue ry.
      Kisakatu 15 A 19
      40720 Jyväskylä

      Tämä ei SIDO Sinua mihinkään. Ainoastaan kannat tätä yhdistystä ja olet vaalioikeutettu kansanedustajavaaleissa.
      Voit myös pyyttää kannattajakortteja tuosta osoitteesta tai puh. 0400-277028

      Meitä eläkeläisiä on lähes 1,5 miljoonaa, yli 65-vuotiaitakin
      1 miljoona. Mutta olemme hajallaan puolueiden yhdistyksissä, kerhoissa ym. ja tottuneet äänestämään tiettyä puoluetta vuosia jopa vuosikymmeniä. SIKSI ELÄKELÄISTEN ASIAT OVAT NIINKUIN OVAT.
      Meidän on unohdettava puoluesidonnaisuudet ja lähettävä ajamaan omia asioita oman puolueen kautta.

      Keneen eläkeläiset voivat luottaa?

      Yksikään puolue ei ole tosissaan paneutunut eläkeläisten vääryyksiin saatikka sitten toiminut niiden korjaamiseksi. Vain eduskunta vaalien alla on hetkeksi herätty hurskastelevien lupausten kanssa.
      Kaikesta tästä johtuen on perustettu vuonna 2006 ideologisesti sitoutumaton Suomen Senioripuolue, jonka keskeinen tehtävä on eläkeläisten, vanhusten ja heikompi-osaisten etujen puolustaminen.
      Eläkeläisten/vanhusten tarpeista tietää parhaiten toinen samankaltaisessa tilanteessa elävä.

      Hyvät ystävät, olen pistänyt itseni likoon voimieni mukaan tähän asiaan ja pyydän ja toivon Teitä kaikkia mukaan, tehdään yhdessä parempi vanhuus. Minun ympärillä touhua aktiivijoukko eri puolilla Suomea, mutta me tarvitaan mukaan kaikki.
      Jokainen vanhenee aikanaan, meidän lapsemme ja heidän lasensa. Jätetään heillekin hyvä vanhuus.

      • anja koivistoinen

        Eilen pynttäänyin ykkösiin ja menin Jyväskylän kävelykadulle. Siellä oli Perussuomalaisten tapahtuma. Mukavasti kansalaisia paikalla. Ensin törmäsin kansanedustaja Kauko Tuupaiseen, kiittelin häntä kirjoituksesta Keskisuomalaisessa. Hän puolusti Senioripuolueen esille tuloa ja vanhuksia. Eduskunnassa pitäisi olla 50 seniorien edustaajaa vajaan 10 sijasta, ennekuin heidän äänensä kuuluisi.

        Sitten puhui Timo Soini ja hyvin kansanomaisesti puhuikin. Rohkeana naisena ryntäsin kiittämään häntä. Katsoi nimilappuani sanoi, "nythän minä muistakin Sinut".
        Juha Väätäinen oli oikein tyylikäs punaisessa takissa ja valkoisissa pöksyissään ja hieno hattu päässä.
        Nolo tilanne tuli, kun matkalla syömään tapasin mieskolmikon. Toimi Kankaanniemi ja tottakai tervehdin ja pysähdyin juttelemaan. Yksi miehistä poistui välttömästi ja kun kerroin mistä puolueesta olen niin Veltto Virtanen sai jalat alleen. Kankaanmienikään ei halunnut jäädä paikalle ja minä jupisin, että olipa kohteliaita herroja. Noo, hehän ovat perussuomalaisia.

        Päivä oli antoisa, juttelin monien ihmisten kanssa Suomen tilanteesta ja sain kannustusta jatkaa vanhusten puolustamista. Mielenkiintoista oli jutella rouvan kanssa, joka oli ollut 30 vuotta töissä kehitysmaissa. Sekä ikänsä töissä Ruotsissa olleen rouvan kanssa. Tulivat Suomeen eläkepäiviksi.


    • YLE poistettava

      Kataisen hallituksen pyrkimyksenä, että erityistä huolenpitoa tarvitsevat on pantava töihin nälkäpalkalla.

      Tärkein tavoitte on edistää ruotsitusta sekä vallata YLE ja valvoa sen ruotsituksen toteutumista minkä me näemme ohjelmissa. Kaikki suomalaisille suositut sarjat
      on lopetettu ja tilalle on hankittu ruotsalaista tai muita ruotsinkielisiä ohjelmia, mehän
      sen maksamme pakkoverotuksella.
      Vieraanmaan mainontaan valjastettu YLE on räikeää kansan ivaamista kun tuon kansallisen YLE:n pitäisi olla ainoastaan kotimainen medialaitos.

    • lopettakaa jo!

      P.....le! Älä jauha tuosta ruotsista enää yhtään täällä!
      Suomenruotsalaiset itsekään eivät suurin osa ja varsinkaan nuoret pidä siitä että heitä pidetään jarruina maassamme ja heitä mollataan! Vika ei ole heissä, vaan siinä että nykypäättäjissä on niitä joiden mielestä jokaisessa Savonkin peräkylässä osataan PALVELLA MYÖS RUOTSIKSI!

      Tuo tulee muuttumaan ilman täällä senioripalsatalla jauhamistakin! Maassamme on yksi kieli ja se on suomenkieli! Tulkoot maahanmuuttajakin vaikka Timbuktusta, on hänen opittava suomenkieli jotta voi esim. hoitaa vanhuksia! Älkää siis puhuko myöskään englantia esim. maahanmuuttajille. Ne jotka ylläpitävät muka omaa egoaan tällä tavalla syyllistyvät siihen että täällä pärjää ilman suomenkielen osaamista! Pitää hoitaa asiat kokonaisuuksina ja uskon senioripuolueen olevan juuri tällä kannalla yleisesti, joten nyt PISTE ruotsinkielelle! Siirtykää muualle jauhanaan!

      • Pertti Koulumies

        Kuuleppa sinä ylimielinen svedaripelle sinä et ole mikään haukkumaan
        maamme asukkaita vaikka he olisivat mistäosasta täällä Suomessa.

        Te erikoiset luulette olevanne yliihmisi kun olette muka ruotsalaisia
        mutta minä halveksin teitä ja samoin tekee suurinosa kansasta.


    • Kosti Pöykkinen

      Pakkoruotsi on aihe mitä muutkin ja se tulee pysymään niin kauan
      kunnes se tulee poistumaan kiusaamasta suomalaisia.

      Mikään RKP:n asettama vartija ei tule saamaan aikaan muuta kuin
      vastenmielistä mielipahaa teitä erikoisia svedareita kohtaan.

      Te svedarit ette osaa muuta kuin ivata suomalaisia sille me teemme
      synkän lopun näin on marjat!

      • anja koivistoinen

        " RKP:n kellokkaat ja kannattajat yrittävät puolustaa julkisen sanan palstoilla ruotsin pakko opiskelua. Perustelut ovat kuitenkin olleet varsin kyseenalaisia, sillä suomenkielisen valtaväestön piinaaminen pakollisella ruotsin kielellä on moraalisesti arveluttavaa." kirjoittaa Senioripuolueen perustaja ja ensimmäinen puheenjohtaja hallintotieteiden tohtori Esko A Repo


      • Mistä rahat riittää
        anja koivistoinen kirjoitti:

        " RKP:n kellokkaat ja kannattajat yrittävät puolustaa julkisen sanan palstoilla ruotsin pakko opiskelua. Perustelut ovat kuitenkin olleet varsin kyseenalaisia, sillä suomenkielisen valtaväestön piinaaminen pakollisella ruotsin kielellä on moraalisesti arveluttavaa." kirjoittaa Senioripuolueen perustaja ja ensimmäinen puheenjohtaja hallintotieteiden tohtori Esko A Repo

        Ihmettelyä herättää se miten media on yksipuolisesti näitten RKP:läisten
        hallinnassa ja he saavat julkisesti painostaa suomenkielistä enemmistöä
        omilla järjettömillä vaatimuksillaan?
        Ensinnäkin harmaataloutta puolustavat puolueet pitäisi saada selväksi
        tuosta vilunkistaan ja lahjonta on saatava julkistettua että nämä rosvot
        joutuisivat kiinni tuosta kansan narraamisesta.

        Koko kaksikielisyys on pelkkää pienen kielivähemmistön oikkuilua
        ja suomenkielisten halveksuntaa eikä se ole mitenkään kansantaloudellisesti
        kannattavaa pitää kaksinkertaista hallintoa maassamme.

        Oikeastaan veronmaksajat joutuvat kustantamaan kolminkertaista
        halllintojärjestelää kun Ahvenanmaa otetaan tuohon mukaan.


      • yks lukija
        Mistä rahat riittää kirjoitti:

        Ihmettelyä herättää se miten media on yksipuolisesti näitten RKP:läisten
        hallinnassa ja he saavat julkisesti painostaa suomenkielistä enemmistöä
        omilla järjettömillä vaatimuksillaan?
        Ensinnäkin harmaataloutta puolustavat puolueet pitäisi saada selväksi
        tuosta vilunkistaan ja lahjonta on saatava julkistettua että nämä rosvot
        joutuisivat kiinni tuosta kansan narraamisesta.

        Koko kaksikielisyys on pelkkää pienen kielivähemmistön oikkuilua
        ja suomenkielisten halveksuntaa eikä se ole mitenkään kansantaloudellisesti
        kannattavaa pitää kaksinkertaista hallintoa maassamme.

        Oikeastaan veronmaksajat joutuvat kustantamaan kolminkertaista
        halllintojärjestelää kun Ahvenanmaa otetaan tuohon mukaan.

        Mistä sun rahat ja motivaatio riittää jatkuvasti kirjoittamaaan tälle palstalle, joka on muuten aivan väärä palsta puhua pakkoruotsin poistamisesta. Maksaako joku sulle jotain palstan töhrääämisestä ja onko sulla jäänyt lääkkeet ottamatta?


    • Kirjoitan asiaa

      Minä olen ihan tavallinen seniori ja lääkkeet mitä käytän ovat ihan muuta
      mitä sinä ilmeisesti tarkoitat ne eivät ole syykelääkkeitä.

      Sen vain voin sanoa, että te erikoiset asukkaat olette röyhkeitä ja kohtelette
      suomenkielisiä joinakin muuna kuin ihmisinä ja minä olen ainakin ihan normaali
      järjissäni oleva ihminen ja ilman mitään siihen liittyvää lääkitystä.

      Tämä palsta on vapaa ja aiheesta ei ole sen tarkempaa määräystä, mutta
      te luulette vain jotain muuta ettei me saisi kirjoittaa teistä erikoisista ja teidän
      erikoisista etuuksistanne, myös pakkoruotsitus on suomalaisten selvää
      kyykyttämistä sitä olen minä mieltä.

    • Totuus tulee julki

      "Lisäksi SDP:n kannatus on alhaalla eikä RKP-kaveeraus varmastikaan sitä nosta.
      Voi ola, että SDP on oppositiossa ensi vaalien jälkeen."

      Tuo on totta sillä ne jotka lähtevät mukaan lahjusten ottamiseen heille
      voi olla huonoa tulevissa vaaleissa.

      Myös on totta sekin, että RKP:n mukaan lähtijät ovat nyt huonossa
      maistissa ja ne onnettomat joille lahjonta vielä maittaa sortuvat
      onnettomasti ja koittaa onneton äänikato tulevissa vaaleissa.

      • anja koivistoinen

        Voi, voi, ei näytä vanhusten kohtelu kiinnostavan palstalaisia. Pakkoruotsihan on saanut ne 50 000 nimeä, odotetaan nyt eduskunnan käsittelyä. Minä ainakin olen huolissani tulevaisuudestani köyhänä, yksinäisenä vanhuksena tulevaisuudestani ja samalla kaikkien 1,5 miljoonan eläkeläisen kohtalosta, kun sairastuu tai kunto heikkenee. Kuka tulee apuun, kun ei ole sitä paksua lompsaa.

        Kaikki palvelut ovat vähintään 32-35e/tunti. Mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän tarvitset palveluja ja sitä pienemmäsi eläkkeesi muuttuu.


    • pois pakkovalta

      Jospa hallituskin ja sen ministerit olisivat kiinnostuneita vanhuksista?
      Onko ruotsittaminen ainut asia mitä nykyinen hallitus pitää tärkeimpänä
      ja jopa siihen on löytymässä lisää rahoitusta ja mitä YLE:ssä, siellä
      lisätään ruotsinkielistä ohjelmistoa mitä minä esimerkiksi en katso enkä
      halua pakolla kuunnella vaikka siitä pakolla maksankin.

      • anja koivistoinen

        Ministerit ovat vouhottaneet EU-maiden auttamisen tärkeydestä suomalaisille, jota en kyllä ymmärrä olenkaan. On unohettu suomalaiset ja varsinkin käikkein heikommassa asemassa olevat.

        On vähän eriasia vanhuksen 700e/kk eläke ja elämä kuin ministerin 7000e/kk palkka ja luontaisedut.

        Ministerit elämään kuukaudeksi vanhuksen eläkkeellä niin eiköhän mieli vähän muuttuisi. Eläkkeellä ehkä pysyy hengissä ja saa asua katon alla, mutta sairastua et saa etkä saa tarvita palveluja. Et voi hemmotella itseäsi teatterilla tai kylpylämatkoilla. Tämä koskee varsinkin yksin elävää vanhusta, joka asuu vuokralla.

        Jos tarvitset kolmea eri palvelua kerran viikossa, niin kuukausi-laskusi saattaa helposti olla 300-400e/kk. Vuokra toinen 300-400e/kk. Mistäs ruoka ja mahdolliset lääkkeet ym. eläminen?

        Kaikilla ei ole ollut mahdollisuus säästää pahanpäivän varalle elämänsä aikana ja varsinkin 1990-luvun laman aikana meitä kaiken menettäneitä on paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe