ALIRAVITSEMUKSESTA EROON

voiheih

Moi! oon 17v tyttö 158/35 ja oon kärsiny aliravitsemustilast jo yli puol vuotta! Olo on ollu tosi sekava/epätodellinen, joka pelottaa mua! en osaa oikee syyä ku pelkään et syön vaa liikaa ja ahmin, vaikken välttämät muitte silmis nii teekkää.. mut en tavallaa 'tunne' mitää ku syön on jotenki nii sekava olo joka ahistaa mua kauheesti! en osaa enää syödä! en tiiä mitä tekisin koska paino ei oikee pääse nousemaa ja tiiä ja haluun et se nousee ku kuulemma nää oireet johtuu täst tilast mut ite epäilen koska ei mul ikin tällast oloo oo ollu vaik mul on ollu aliravitsemustila kerran aiemminki... mul on myös kova stressi, oon iha yliväsyny ja masentunu.. elämä tuntuu toivottomalta.. oon ollu myös osastolla mut se oli kauhee kokemus ja mun paino nous sielki vaa pari kiloo monen kk aikana!
miten ihmees saan sen nousemaa näitte olojen kans? yritän kyl syödä n.4krt/pvä, mut se on vaikeet koska on nii sekava olo, en tiiä mitä syyä ja miten paljon? en pysty paljoo kerralla, siks ateriasuunnitelma ei oikee oo toiminu... onks jotain mist sais paljo energiaa pienest määräst taijotai?
tää tila alkaa jo vaurioittaa varmaa mun elimistöö ku kestäny nii kauan! :(
kaiken lisäks mul alko soida korvis iha varottamatta ja kestäny yli kk jo!! kävin korvalääkäris ja se vaa sano et luultavasti mun tilan takii oon altis kaikille vaivoille ja suurin syy on stressi luultavasti mikä tän aiheutti ja kuulema tän pitäs mennä pois ku stressi lähtee ja saan muutenki itteni kuntoon, mut onks tää totta mua pelottaa et enkai joudu ikuisesti kuuntelee tätä ääntä? oon iha maas eikai tää voi jäädä soimaan ku eihän tää mikää meluvario yms. oo! se tuntuu kyl pahemmalt sillo ku oon äärimmäise ahistunu/stressaantunu/väsyny jostai..
se lääkäri sano et tää on luultavasti psyykkistä koska kosrvis ei ollu mitää vikaa...mut tää pelottaa kauheestii!!
voihh kaikki tuntuu romahtavan niskaan...

1

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HealthyIsTheNewSexy

Herran jestas olet laiha. Ja tuo epätodellinen olo johtuu ravinnonpuutteesta, etenkin hiilihydraattien kun aivot ei saa energiaa (aivojen tärkein energialähde on glukoosi, jota saa hiilihydraateista). Aivot menee sekasin ilman ravintoa, joten en ihmettele jos tuo korvajuttu johtuu aliravitsemuksesta.

Syödessä sun kannattaa syödä tosi rauhallisesti. Omasta mielestäni on helpointa syödä yksin, kun saa täydellisen rauhan eikä tarvitse stressata toisista ihmisistä. Pureskele ruoka hyvin ja vältä ahmimista. Jos et pysty syömään paljoa kerralla, niin syö joko 5-6 kertaa päivässä, tai sitten syöt korkeakalorisia ruokia se 4 kertaa/pv. Paljon energiaa on esim. suklaassa, pähkinöissä ja kuivatuissa hedelmissä, 10% turkkilaisessa/kreikkalaisessa jogurtissa (saa Lidlistä!), kermassa, voissa, öljyissä, rasvaisessa lihassa ja vaikkapa kebabissa. Pikaruoissa on myös paljon energiaa, mutta annoksetkin on isoja. Pistä leivän päälle paljon voita ja juustoa ym, jogurttiin pähkinöitä, salaatteihin öljyä kastikkeeksi jne. Googleta "high-calorie foods" tai "how to gain weight healthy way" ym jos ymmärrät englantia. Kannattaa kuitenkin kääntyä ravitsemusterapeutin puoleen, jollei syöminen ala onnistumaan normaalimmin. Mitä nopeammin aliravitsemustila korjaantuu, sitä vähemmän sun kehoosi tulee vaurioita. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8062
    2. Voi luoja miten haluaisin

jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5666
    3. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      39
      5373
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      110
      2230
    5. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2138
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      79
      1627
    7. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      116
      1481
    8. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      119
      1445
    9. Ymmärtääkö miehet

Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      140
      1096
    10. On hyvä nainen

Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      1062
    Aihe