Ovilla käyvät jehovat

Millasia kokemuksia, ittella ihan mukavia väittelytuokioita, ja kun on sanonu, ettei ny ole aikaa, ja< etta vieläkin olen ihan tavallinen ateisti, niin on ymmärretty että ny ei ole aikaa jutskailulla, mutta ei painostusta. Mutta millasia kokemuksia?

60

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran selitin ovella käyneille jehovalaisille että VT:n ihmisillä oli ns. babylonialainen maailmankäsitys, kun nämä väittivät Raamatussa sanottavan Maata pallonmuotoiseksi.

• Apo-Calypso

Tällä asuntoalueella kaikkien rakennusten ulko-oville asennettiin numerolukot n. kaksi vuotta sitten, ja kaikki ovet ovat lukitta 24/7.

Ei ole näkynyt muita kuin sangen myrtyneitä jehovanpellejä.

• jne...
        Apo-Calypso kirjoitti:

Tällä asuntoalueella kaikkien rakennusten ulko-oville asennettiin numerolukot n. kaksi vuotta sitten, ja kaikki ovet ovat lukitta 24/7.

Ei ole näkynyt muita kuin sangen myrtyneitä jehovanpellejä.

Mulla yrittivät aikoinaan käydä, uhkasin kepillä, jo herkesivät

• No minä kyselin niiltä joskus ovellani ikuisesta elämästä, niin sanoivat että silloin voisin tutkia vaikka maapallon joka kolkan, jolloin ihmettelin et voisinhan minä niin tehdä ihan näin eläessänikin, jos sellaista haluaisin tehdä, toisin sen reissun vois ikuisuudessa tehdä vaikka niin et opettelis liikutteleen etteenpäi vaikka vattalihaksilla, kun silloin tota aikaa olis, ja sittenhän samanlaisen seissun vois tehdä vaikka koko maailmankaikkeuteen, mut mitäs sitten kun sen olis tehny vaikka tuhat kertaa, niin mitäs sitte olis tekemistä, eivät sitten poikenneen hetkeen aikaan. Mutta täälläpäin ovat kuitenkin ihan leppossaa sakkia.

• A.Mikkonen kirjoitti:

No minä kyselin niiltä joskus ovellani ikuisesta elämästä, niin sanoivat että silloin voisin tutkia vaikka maapallon joka kolkan, jolloin ihmettelin et voisinhan minä niin tehdä ihan näin eläessänikin, jos sellaista haluaisin tehdä, toisin sen reissun vois ikuisuudessa tehdä vaikka niin et opettelis liikutteleen etteenpäi vaikka vattalihaksilla, kun silloin tota aikaa olis, ja sittenhän samanlaisen seissun vois tehdä vaikka koko maailmankaikkeuteen, mut mitäs sitten kun sen olis tehny vaikka tuhat kertaa, niin mitäs sitte olis tekemistä, eivät sitten poikenneen hetkeen aikaan. Mutta täälläpäin ovat kuitenkin ihan leppossaa sakkia.

Opettaiskohan ne mut vaikka kirjoittaan oikein? :)

• jne...
        A.Mikkonen kirjoitti:

Ei heillä ole oikeutta tulla ihmisten koteihin häirisemään, kun ei ole pyydetty

• -s-
        jne... kirjoitti:

Ei heillä ole oikeutta tulla ihmisten koteihin häirisemään, kun ei ole pyydetty

Ei kenelläkään ole. Sitä vartenhan taloissa on ovet, jotka voi pitää kiinni. Mikään laki ei kiellä soittelemasta ovikelloa.

• ilakt
        A.Mikkonen kirjoitti:

Hyvinhän sun kirjoittaminen sujuu.
        Muutama vinkki vain pahimpien yli sulle ja muille:

kuulostaa, ei kuullostaa
        enää, ei enään
        juuri, ei juurikin
        niinpä, ei niimpä
        erilainen, ei erinlainen eikä erillainen
        miksihän, ei miksiköhän

• rinspai

Jehovan todistajilla on käytössään Pyhän Raamatun Uuden maailman käännös, koska he eivät usko käännöksen käännöksen käännökseen, vaan he ovat pyrkineet selvittämään, mitä vanhimmat tekstit oikeasti tarkoittavat. En muista sitä sanaa mistä "maan piiri" (Jesaja 40:22 On Hän, joka asuu maan piirin yllä) kääntyy, mutta Jehovan todistajat katsovat tämän tarkoittavan, että, kun joku katsoo palloa yhdestä suunnasta, pallolla on piiri -ja niinhän sillä loogisesti ajateltuna on. Kyllä aikaisemminkin Pythagoras (n.500 eaa.) uskoi maan olevan pallon muotoinen.
        Silti Raamatussa on niin moni asia tulkinnanvarainen, että jokainen voi katsoa sen kuvaavan omaa maailmankuvaa ja -katsomusta.

• rinspai kirjoitti:

Jehovan todistajilla on käytössään Pyhän Raamatun Uuden maailman käännös, koska he eivät usko käännöksen käännöksen käännökseen, vaan he ovat pyrkineet selvittämään, mitä vanhimmat tekstit oikeasti tarkoittavat. En muista sitä sanaa mistä "maan piiri" (Jesaja 40:22 On Hän, joka asuu maan piirin yllä) kääntyy, mutta Jehovan todistajat katsovat tämän tarkoittavan, että, kun joku katsoo palloa yhdestä suunnasta, pallolla on piiri -ja niinhän sillä loogisesti ajateltuna on. Kyllä aikaisemminkin Pythagoras (n.500 eaa.) uskoi maan olevan pallon muotoinen.
        Silti Raamatussa on niin moni asia tulkinnanvarainen, että jokainen voi katsoa sen kuvaavan omaa maailmankuvaa ja -katsomusta.

"Jehovan todistajilla on käytössään Pyhän Raamatun Uuden maailman käännös, koska he eivät usko käännöksen käännöksen käännökseen, vaan he ovat pyrkineet selvittämään, mitä vanhimmat tekstit oikeasti tarkoittavat."

Nämä pyhien tekstien itseään oikeiksi tulkitsevien ja noudattajien jutut ovat aina enemmän tai vähemmän huvittavia. Mistä vaikkapa Russell sai laskettua 144 000 ihmisen pääseen taivaseen?

• rinspai
        atac kirjoitti:

"Jehovan todistajilla on käytössään Pyhän Raamatun Uuden maailman käännös, koska he eivät usko käännöksen käännöksen käännökseen, vaan he ovat pyrkineet selvittämään, mitä vanhimmat tekstit oikeasti tarkoittavat."

Nämä pyhien tekstien itseään oikeiksi tulkitsevien ja noudattajien jutut ovat aina enemmän tai vähemmän huvittavia. Mistä vaikkapa Russell sai laskettua 144 000 ihmisen pääseen taivaseen?

"Enemmän tai vähemmän huvittavia" -I agree :D

Russelkaan ei varmaan laskenut sitä mistään, vaan otti sen luvun suoraan Raamatusta (Ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siioninvuorella ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi). Jehovan todistajien tulkinta on, ettei ole Taivasta ja Helvettiä, vaan että on pelastus, joka tulee Tuomionpäivän jälkeen (entiset herätetään kuolleista ja pakanat surmataan, mikä kuulostaa kyllä enemmän Saatanan touhuilta :D)

• rinspai kirjoitti:

"Enemmän tai vähemmän huvittavia" -I agree :D

Russelkaan ei varmaan laskenut sitä mistään, vaan otti sen luvun suoraan Raamatusta (Ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siioninvuorella ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi). Jehovan todistajien tulkinta on, ettei ole Taivasta ja Helvettiä, vaan että on pelastus, joka tulee Tuomionpäivän jälkeen (entiset herätetään kuolleista ja pakanat surmataan, mikä kuulostaa kyllä enemmän Saatanan touhuilta :D)

Ainakaan kyseinen kohta ei kerro, että vain nämä pääsivät taivaaseen. Mutta kaippa siihenkin joku vanha Quote mining/copy paste kikka 16 löytyy. Yksi saatanan sekasotku.

• voi juutas
        atac kirjoitti:

Ainakaan kyseinen kohta ei kerro, että vain nämä pääsivät taivaaseen. Mutta kaippa siihenkin joku vanha Quote mining/copy paste kikka 16 löytyy. Yksi saatanan sekasotku.

Harmi. Onko ne 144 000 sitten jo valittu Ilmestyskirjan aikoihin? Myöhästyimme. Kaikki on turhaa.

• voi juutas kirjoitti:

Harmi. Onko ne 144 000 sitten jo valittu Ilmestyskirjan aikoihin? Myöhästyimme. Kaikki on turhaa.

Ehkä ei ole nimetty, mutta Ilmestyskirajan mukaan ne 144 000 on joka tapauksessa juutalaisia, hypoteettisen Jaakobin poikain jälkeläisiä.

Elikkä läskit, rillipäät ja muut pakanakansat älkööt vaivautuko.

• Tuttu Tuomari
        kekek-kekek kirjoitti:

Ehkä ei ole nimetty, mutta Ilmestyskirajan mukaan ne 144 000 on joka tapauksessa juutalaisia, hypoteettisen Jaakobin poikain jälkeläisiä.

Elikkä läskit, rillipäät ja muut pakanakansat älkööt vaivautuko.

4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

- kyllä siellä muitakin on, onko sitten heitä, eli jt:a?

Taivaassa on Jeesuksen omat, mutta jt:t ei tunnusta Jeesusta siksi, joka Hän on.

Onneksi en ole tuomari

• rinspai
        voi juutas kirjoitti:

shit.

• Matti Meikäläinen

JT ovat ainoat, jotka noudattaa Raamatun ohjeita.
      Muut uskonlahkot eivät siihen kykene, koska lahkojen johtoryhmä pitää huolen siitä että vääräoppisuutta jatketaan siitä mihin edellinen johtoryhmä on jäännyt.
      Vääräoppisuus on niin Raamatun vastaista ja selvää, että sen tajuaa " Matti Meikäläinenkin "
      Miksi näin jatkuu, koska kirkot ja eri seurakunnat ei voi muuttaa aikaisempaa satoja vuosia jatkunutta opetusta siinä pelossa, että väki vähenee lahkoista.
      " Viisas " ratkaisu, koska näin tulisi käymään ja sen myötä seurakunnan loppuminen kokonaan, siihen suuntaa on jo eri kirkot menossa kovaa vauhtia, esim. viime kuussa erosi kirkosta lähes 10 000 ihmistä. Ei ihmisiä voi loputtomiin älyttää.

• kretarded

Kyllä kyllä. Jehovan todistajat ovat tosiaan noudattaneet Raamatun oppeja esimerkiksi siinä että eivät ole ennustelleet maailmanloppua. Ai niin, mutta ovat. Ja pieleen on mennyt joka kerta.

Mites ne Jehovan todistajien pedofiilioikeudenkäynnit? Ovatko nekin seurausta Raamatun opin mukaisesta toiminnasta? Saavat tuomioita pedofiilien suojelusta ja pedofiliaa mahdollistavista toimintamalleista. Varmaan ihan Raamatun mukaisia ohjeita.

Entäs ne opit, joita on ajan mukaan jouduttu muuttamaan edestakaisin. Ovatko nekin merkki Raamatun ohjeiden noudattamisesta? Missäs se lukikaan Raamatussa, että sen ohjeet muuttuvat edestakaisin aina kun aikaa kuluu riittävästi?

• Luiki Pakonen

" JT ovat ainoat, jotka noudattaa Raamatun ohjeita. "

-pötyä tuo

Olen kumonnut Raamatulla jt:n johtajan väitteet kaikkki, kesti 4h. Luikki pakoon.

• ateismi = 0

Ateisti saattaa olla jehovantodistajille mielenkiintoisempi haaste kuin joku aktiivinen uskovainen. Ateistillahan ei ole painolastina entistä uskonnollista vakaumusta ja hän on kuin uusi luentovihko tai tallennuslevyke, johon voi vain kylvää.
      Eräs todistaja sanoi kerran, että helluntailainen on vaikeimmasta päästä kääntymään jehovantodistajaksi.
      Minä taas kuulun siihen porukkaan, että en saa heitä kynnykseni yli tarinoimaan sitten millään. Oli huvittavaa kun oli eräässä paikassa kylässä ja ovikelloa soitteli parivaljakko. Ei he kyllä sillä kertaa olleet kovin innokkaita haastamaan juttua.
      Eräs sanoikin kerran kadulla, että sinua on turha jututella ja yrittää voittaa.
      Minua he kyllä suorastaan pelkäävät.
      Tässä oli kadulla orannssikaapuisia itämaisen uskonnon edustajia. Ei kyllä hekään kauaa halunneet kanssani jutella.
      Tätini on kyllä jh:n todistaja ja meillä on erittäin lämpimät välit. Hän ei yritä käännyttää minua ja enkä minä puhua hälle uskonasioista. Rukoilen kyllä tädinkin puolesta.

• jne...

Ollaan vaikka nolla, siitä huolimatta tulen näyttämään heille keppiä, valmis myös käyttämään

• Apo-Calypso
        jne... kirjoitti:

Ollaan vaikka nolla, siitä huolimatta tulen näyttämään heille keppiä, valmis myös käyttämään

Muutama vuosi sitten kun numerolukkoja ei oltu vielä asennettu, tulil pari hihhulia kummittelemaan ovelle. Olin heitä kohtaan hyvin töykeä. Seuraavana päivänä sama pari uudelleen lapsikatraan ympäröimänä, ja olin heitä kohtaan *äärimmäisen* töykeä.

Juoksivat portaita alas pää kolmantena jalkana. Käytetyn jeesuksen kaupustelijoista ei ole sen jälkeen ollut harmia.

• Skiigge Böy

Joskus lukioikäisenä lähellä asuva kaveri tilitti, että jehovia tai jotain muita vastaavia ramppasi ovella, eikä heistä päässyt millään eroon. No minähän odotin päivästä toiseen, että viimein tulisi omallekin ovelle, niin pääsisi keskustelemaan asiasta... ja voi sitä riemua, kun viimein ovikello soi.

Mutta mikä pettymys olikaan, kun minuutin keskustelun jälkeen parivaljakko kääntyi kannoillaan, lähti pois, eikä tullut koskaan takaisin... :(

• Lammaspaimenen Oma

RE:
        Skiigge Böy
        31.8.2013 10:34

- hyvä keino jt " torjuntaan "

Pyytäkää yhteiseen rukoukseen ja pyytäkää Pyhää Henkeä näyttämään totuus. Silloin alkaa tavarain kasaaminen ja poistuminen takavasemmalle.

Ja laittavta muistioonsa, että " vuohi " :)

• Uusi luomus

Olen monta kertaa kutsunut heitä sisälle keskutelemaan. Toivon, että hekin löytäisivät elävän, rakkaudellisen ja pelastavan Jumalan, Jeesuksen elämäänsä.

Viimeiset, joiden kanssa olen keskutellut sanoivat lähtiessään: "Ihmeellistä, että näin hyvässä hengessä voidaan olla eri mieltä asioista."

• jne....

Vai sisään, hakkaan heidät punaisiksi

• mulle sanoivat kun viimeksi kävivät, että taitavat vaan tuhlata aikaansa täällä, eikä ole senkoommin näkyny. :)

• 234rtfg
        jne.... kirjoitti:

Vai sisään, hakkaan heidät punaisiksi

Heitäpä höpöttämästä joutavia.

• jne...
        A.Mikkonen kirjoitti:

mulle sanoivat kun viimeksi kävivät, että taitavat vaan tuhlata aikaansa täällä, eikä ole senkoommin näkyny. :)

Niinhän sitä sanotaan että kolkuttavalle avataan, minä kun avaan niin sen jälkeen alkaa peräkkäin juoksu

• Bootsy Collins
        jne... kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan että kolkuttavalle avataan, minä kun avaan niin sen jälkeen alkaa peräkkäin juoksu

Ikää 13?

• kysse
        A.Mikkonen kirjoitti:

mulle sanoivat kun viimeksi kävivät, että taitavat vaan tuhlata aikaansa täällä, eikä ole senkoommin näkyny. :)

vanha tarina tapahtui vuonna?

• kysse
        A.Mikkonen kirjoitti:

Elikkä tapaus aika tuoreessa muistissa
        1. Mitä ne kysyi ensin ? Esittelikö itsensä nimellä (pa muistiin) , pyydä käyntikortti jokaiselta.
        2. Mitä sinä vastasit ensin?
        3. Mitä sinä sitten opetit heille?
        olisi kiva jos kertoisit hieman( lue: paljon ) enemmän yksityiskohtia asiasta, esim miten perusteellisesti kääntelit ”puukkoa haavassa”?

4 jos eivät kerro nimeään niin huom ne nappaa sun nimen ja ositteen ovesta joten heilläkin on velvollisuus kertoa nimensä ( katso rek.nro) , muuten ei saa päästää sisälle. Sisällä ne (yleensä 2 naista ) rekisteröi kaiken mitä voi varastaa ja miten voi kiristää jne… Esim yksinäisiin mummeleihin ne ystävystyy, tarkoituksellisesti ajaa vanhuksen omaan verkkoonsa ja pilaa välit sukuun ja lapsiin sitten kun mummeli jää yksin ne kiristää tältä testamentin joilla ne elää.

5. jehovathan piti jotain rekisteriä osoitteista … mistä mitäkin saa ( varastettua) tai ei kannata mennä toista kertaa.
        Siitähän oli uutisissa että rekisteri on laiton.

6. jehoville työnteko jt ulkopuolella on ei-suotavaa. Mutta kun työkaverinasi on jt niin kysypä miten se on mahdollista – eikö se ole kiellettyä tehdä uskonnon ulkopuolella työtä muille kuin jehovalle ? Tahdon tietää tuon ihan huvikseni. Luultavasti tekee työtä ja antaa palkan yhteisölle. Miten kauan on ollut ko työssä ?

• ilakt

Minä vain tylysti käsken heitä hakeutumaan hoitoon, koska ilmiselvästi heillä on suuria ongelmia. Käsken heitä vielä pysymään poissa oveltani ja levittämään sanaa tästä kiellosta. Sen jälkeen suljen oven.
      Ei siis riitä pinna yhtään näihin sekoilijoihin.

• Täälläpäin pyörivät jehovat ovat, ainakin minun kohdallani uskoneet ihan ystävällismielistä ilmoitusta, ettei kiinnosta, mutta joskus on heidän kanssa ihan mukava jutellakin, tosin mulla on työystävänä yksi jehovan todistaja, niin hänen kanssaan on välillä mukava näistä jutella, siinä raksaamisen lomassa. :)

• ilakt
        A.Mikkonen kirjoitti:

Täälläpäin pyörivät jehovat ovat, ainakin minun kohdallani uskoneet ihan ystävällismielistä ilmoitusta, ettei kiinnosta, mutta joskus on heidän kanssa ihan mukava jutellakin, tosin mulla on työystävänä yksi jehovan todistaja, niin hänen kanssaan on välillä mukava näistä jutella, siinä raksaamisen lomassa. :)

Minua ainakin vaivaa se, että he raahaavat lapsia mukanaan näillä ovelta-ovelle-retkillään. Lapsia tulisi suojella tällaiselta häpäisyltä ja manipuloinnilta.

• ilakt kirjoitti:

Minua ainakin vaivaa se, että he raahaavat lapsia mukanaan näillä ovelta-ovelle-retkillään. Lapsia tulisi suojella tällaiselta häpäisyltä ja manipuloinnilta.

En näkisi lasten näkökulmasta suurta eroa vaikkapa jehovien, v-lestojen ja hellareiden sun muiden liikkeiden välillä.
        Ovelta ovelle raahaaminen tai Jeesus_pelastaa-t-paidan pitäminen lapsen päällä.

Sama sairasta lapsen julkista nöyryyttämistä.

• ilakt ei kirj.
        ikiateisti kirjoitti:

En näkisi lasten näkökulmasta suurta eroa vaikkapa jehovien, v-lestojen ja hellareiden sun muiden liikkeiden välillä.
        Ovelta ovelle raahaaminen tai Jeesus_pelastaa-t-paidan pitäminen lapsen päällä.

Sama sairasta lapsen julkista nöyryyttämistä.

En minäkään näe eroa siinä, minkä humpuukin varjolla lapsia raahataan näillä nöyryyttävillä retkillä tai puetaan leimaaviin paitoihin.
        Lasten sotkeminen aikuisten ongelmiin tulisi voida estää jotenkin. Näinköhän olisi lain paikka.

• ilakt ei kirj. kirjoitti:

En minäkään näe eroa siinä, minkä humpuukin varjolla lapsia raahataan näillä nöyryyttävillä retkillä tai puetaan leimaaviin paitoihin.
        Lasten sotkeminen aikuisten ongelmiin tulisi voida estää jotenkin. Näinköhän olisi lain paikka.

>>>Näinköhän olisi lain paikka.

• ilakt ei kirj.
        ikiateisti kirjoitti:

>>>Näinköhän olisi lain paikka.

Tuntuu, että uskonnon varjolla saa tehdä melko paljon pahaa, ennen kuin siihen puututaan. En kerta kaikkiaan käsitä, kuinka laki suojelee ihmistä niin monessa pahassa, jos hän vain kertoo mielikuvitusystävänsä käskeneen tai edellyttäneen tämän pahan tekemistä.
        Uskonto on sellainen asia, että siitä keskustellessa on kiellettyä puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Pitää ymmärtää ja hymistellä ja sallia mielettömyyksiä, kun totuus on, että uskova ihminen on pikaisen avun tarpeessa ja uskonnot tilillepanon tarpeessa.

• ilakt ei kirj. kirjoitti:

Tuntuu, että uskonnon varjolla saa tehdä melko paljon pahaa, ennen kuin siihen puututaan. En kerta kaikkiaan käsitä, kuinka laki suojelee ihmistä niin monessa pahassa, jos hän vain kertoo mielikuvitusystävänsä käskeneen tai edellyttäneen tämän pahan tekemistä.
        Uskonto on sellainen asia, että siitä keskustellessa on kiellettyä puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Pitää ymmärtää ja hymistellä ja sallia mielettömyyksiä, kun totuus on, että uskova ihminen on pikaisen avun tarpeessa ja uskonnot tilillepanon tarpeessa.

>>>En kerta kaikkiaan käsitä, kuinka laki suojelee ihmistä niin monessa pahassa, jos hän vain kertoo mielikuvitusystävänsä käskeneen tai edellyttäneen tämän pahan tekemistä.

• beenthere
        ikiateisti kirjoitti:

>>>En kerta kaikkiaan käsitä, kuinka laki suojelee ihmistä niin monessa pahassa, jos hän vain kertoo mielikuvitusystävänsä käskeneen tai edellyttäneen tämän pahan tekemistä.

Totta :)

• eeeee1

Sairasta pilkata sairaita.

• 3+6

Minä heitin postiluukusta pudotetut lehdet ikkunasta kahden jehovan perään ja sanoin että älkää enää tuota törkyänne tänne tuoko. Kyllästyin lopulta siihen vuosikausia kestäneeseen häiriköintiin. Eivät ole enää ovikelloa soitelleetkaan ja hyvä niin.

• K.R.S.

En tiedä mitä lahkoa ovat olleet, en ole kysynyt. Olen antanut heille tulostamiani Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n lappuja.

• Olen keskustellut Jehovantodistajien kanssa. Ihan ystävällisiä ja positiivisia uskonnollisia zombeja. Niillä ei ole hel'vettiä ja ne on pasifisteja. Liikkeestä eronneita henkisiä raatoja tuo liike kuitenkin tuottaa psykiatrien vastaanotoille kuten muutkin alistavat uskisliikkeet. Luin joskus, että suhteellisesti eniten, mutta varma en ole.

Niiden touhu tuntuu perustuvan pääosin pseudotieteelliseen järkeen vetoamiseen siinä, missä helluntailaisuus perustuu joukkohypnoosiin, mutta jäsenhankinnan toimintastrategia on sama.

Isketään, kun ihminen on kriisissä ja tuossa alussa ollaan niin niin kovasti kavereita ja kaikki hymyilee ympärilläsi. Kun sitten joku onneton luiskahtaa liikkeen sisälle niin systeemi muuttuu. Mitään liikkeen oppeja ei tietenkään saa kysenalaistaa eli oma järki ja ajattelu on pistettävä narikkaan ja on toteltava pääkonttorinsa huru-ukkojen "suuria_viisauksia", olipa ne miten järjettömiä tahansa.

Mutta ei hekään liene ns täysin toivottomia tapauksia ja perustelen tätä sillä Westboro Babtisteista tehdyillä dokkareilla. Siinähän sama toimittaja tapasi heitä muutaman vuoden välein, jona aikana pari nuorta naista pisti välit liikkeeseen poikki ja alkoi elämään omaa elämäänsä.

Jehovien touhu on yhtä sairasta kuin muutkin jäsenensä totaalisesti alistavat uskisliikkeet.

ps noista Jehovista luin netistä, jossa mm neuvottiin muita liikkeeseen kyllästyneitä, miten hiivuttaa välit Jehova-liikeeseen ja siten sääästyä suuremmilta henkisiltä vaurioilta

• Jeesus kutsuu teitä!

Jehovalaiset pitää ajaa pois tai ottaa sisälle,eikä niille antaa mitään puhevalttaa,vetää Raamattu esiin ja evangelioita heidät ,että niiden huuhaa jutut jää pölpättämättä ja jos antavat luettavaa,polttaakaa niiden nähden ilman mitään tunnetta,kun ne on aivan ROSKAA !
      Minä olen sen tehnyt,en aivan tuolla tavalla,mutta löyty papereista jotakin niiden kirjoja ,menivät pesänsytöksi,voi että mulla oli hyvä olla,että ei roska kirjat ketään enään harhaan vie!
      Jeesuksen työ oli niin Armoa ja Rakkautta meitä ihmisiä kohtaan osottettu,ei mikään muu tule väliin minun on hyvä olla Jeesuksen kanssa,ei mikään saa rikkoa välejämme!
      Jeesus haluaa teidätkin pelastaa,onhan Jeesus Jehovan poika,myös Trovettakin,miksi te sitä nimitätte! Ari

• Jeesus kutsuu teitä!

(Stephen Roberts:ia vapaasti suomentaen)

Heti kun ymmärrät, miksi sinä sivuutat kaikki muut jumalat kuin omasi, sinä ymmärrät miksi minä sivuutan sinun jumalasi.

Jehova, Jeesus, Allah, Vishnu...samaa potaskaa eri paketissa.

• hassu.jumalainen

''Trovettakin''
        Mikä se on ja kuka kutsuu sitä sillä nimellä?

• 234rtg

Kaikella ystävyydellä, Ari, älä kirjoita tänne enää, jos tarkoituksenasi ei ole saada lukijoita hämmästelemään maan koululaitoksen äidinkielenopetuksen tasoa. Tekstisi lukeminen tuntuu fyysisenä kipuna.

• O'ou

Jehovantodistajat eivät (valitettavasti, no miten sen nyt ottaa...) enää ole käyneet ovellani vuosiin. Käyminen päättyi aikoinaan 80- luvulla, kun luokseni tuli pari jehovantodistajaa ja kutsuin heidät sisälle, tarjosin kahvia ja pullaa ja kakkua, sekä keskustelimme uskonnosta pari tuntia aivan ystävällisessä hengessä.

Pois lähtiessään toinen heistä totesi jokseenkin seuraavasti: "Kyllä me taidetaan näköjään olla näistä asioista täysin eri mieltä jo periaattellisella tasolla." Sen jälkeen ei ole jehovantodistajia näkynyt. Pari pukuihin pukeutunutta mormonipoikaa kävi, oli mukavaa verrytellä englannintaitojaan, mutta taisimme olla heidänkin kanssaan periaatteellisella tasolla eri mieltä:-)

• pilli-piipari1

luin aluksi otsikon "ovilla käyvät jehovantodistajat" olvilla käyvät jehovantodistajat. taitaa sittenkin lukemani otsikko olla parempi kuin alkuperäinen.

• pilli-piipari1

eikös jehoville karhu kelpaa. pitää vaan olvia napsia!

• Ytyvygv

Todella mukavaa porukkaa ainakin täällä.
      Ei mitään ongelmia ollut kenelläkään naapurustossa.
      Piristävät ainakin omaa päivää ja voisin vaikka kutsua kahville, mutta uskontonsa ei minua kiinnosta.

Itseäni piristää kaikki leppoisat uskovat, niistä paistaa oikein iloinen sielu läpi.
      Kokemukseni mukaan mormonit ja etenkin JT:t ovat todella mukavia ja ihania ihmisiä.
      Kerran vatutti, kun odotin erästä naista ja innoissani avasin oven vain huomatakseni, että siellä olikin hihhuleita Raamattuinensa.
      Tämä on ainoa negatiivinen kokemus.

• Ajattelin, että ei tällaisella palstalla voi olla kirjoituksia Jehovan todistajista. Mutta
      täällähän on "täysi henki päällä". Myös tuolla alussa lukee," että eikö uskovaisilla pitäisi olla omat sivustonsa, hus, hus," Ei täällä ateismista puhuta, näette kyllä mistä täällä puhutaan. So. keistä täällä irvistellään.

• Viimeksi on jehovia käynyt oven takana parikymmentä vuotta sitten, meillä oli mielenkiintoisia keskusteluja mutta jostain syystä ei jehovia ole enää näkynyt, Minulla on oikeastaan ikävä niitä keskusteluja.

• " Matti Meikäläinen"

Kun luette Raamattua ja vertaatte sitä siihen mitä JT opettaa kotikäyneillään ja kokoussaleisaan, niin tulette olemaan yksimielisiä siitä, että heidän opettamansa uskonoppi on niinkuin se Raamatussa lukeekin.
      Muuta lahkot ei siihen ole pystyneet koskaan, vaikka Raamattu on kirjoitettu selvästi niistäkin kohtaa joista kiistellään aina vaan vuodesta toiseen.
      JT ei kiistele mistään vaan puhuu ja toimii niinkuin se Raamatussakin kirjoitettu.

• Eikös teidän kannattaisi järjestää jotkut kisat vähän niinkuin uskontojen olympialaiset? Että kuka olis oikeassa, jos se kerran on niin tärkeää.

• Ilmestyskirjan luettelo Ilmestyskirjan Israelin poikien heimoista ei ole samalainen
      mitä on 4:ssä Mooseksen kirjassa. Ilmestyskirjan luettelossa on mainittu seuraavat heimot joita ei ole 4:ssä Mooseksen kirjassa: Leevin heimo ja
      Joosefin heimo.

• rakastan rakastan

Itse ilmoitin JT:teille, että "minä rakastan jo lähimmäisiäni niinkuin itseäni", joten viläkö tarttis pistää paremmaksi? Vierailu loppui siihen.
        Pari päivää myöhemmin soi jälleen ovikello, kalakauppias tarjosi kalaa ostettavaksi, pahoittelin että rouva ei olut kotona, joka olisi ollut kalan ystävä, itsestäni sanoin
        olevani Pohjalaanen ja syöväni vain sianlihaa.

• Joskus olen jäännyt väittelemään useaksi minuutiksi jehovien kanssa ihan vain kiusaksi. Olen lähtöisin uskovaisesta perheestä ja koulussa uskonnon numeroni oli luokan 3. paras. Sen seurauksena pärjään hyvin väittelyissä ja olen keskustellut parin kaverin kanssa uskonnosta ja saanut ne eroamaan kirkosta.

Nopein jehovien vierailu kesti muutaman sekunnin kun jehovan todistaja sanoi: Terve. Kiinnostaisiko kuulla jeesuksesta. Vastasin ei ja laitoin oven kiinni.

http://www.youtube.com/watch?v=HBfthrsq2i0

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      10081
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3365
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3123
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2815
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2169
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      115
      2126
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1983
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      66
      1600
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1356
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1346
    Aihe