Eli moottori on vm.91 20HV Suzuki(tumman harmaa koppanen). Luin tuolta palstalta että siitä saa 25 heppasen vaihtamalla vain suutin isompaan (120 -> 142.5)?
Ilmeisesti mitään kuristusprikkoja ei ole kurkussa?
Onko porukalla tietoa meneekö homma vain suuttimen vaihdolla?
Joutuuko sitä sitten säätämään(seosta&ilmaa) paljonkin et alkaa toimimaan?
******************************
Susuki 20 -> 25 -> 30
Suzuki DT20 vuosimallista 1983 ylöspäin perustuu 444cm3 koneeseen (mäntä 67mm)ja
DT25 ja DT30 perustuu 499cm3 koneeseen(mäntä71mm).
Kaikissa DT20-DT30 on 32mm Mikuni kaasutin suutineroineen(ei ole mitään kuristusprikkaa)
Suuttimien koot 120 => 142,5 => 160
Tehoero DT 25 ja DT30 tehdään puristussuhdetta muuttamalla 5.6 =>6.5
*********************************
Suzuki 20HV vm91 viritys??
11
3926
Vastaukset
- haluaisin tietää
Miten puristussuhdetta muutetaan?
- luulisin?
Kannesta höyläten pois,ja ohut kuparinen kannentiiviste?
- ghjghjghjghjghj
No miks ei kuulu mitään? Eikö kukaan tiedä/ole kokeillut asiaa?
- EntinenSuzukisti
Ei kai siitä 20hv koneesta saa 25:ttä heppaa pelkällä suuttimen vaihdolla, kun 25 heppanen kone on 55cm3 isompi eli perustuu eri koneeseen. Kai siitä 25hv koneen saa jos suuttimen vaihdon lisäksi poraat lohkon 71mm männille.
- jkljkljkljkl2
Dou :(
Juu ei tota sit saa viritettyä.- lohduksi
Et varmaan hävinnyt mitään, vaikket voinutkaan viritellä.
Tuskin olisit huomannutkaan vauhdin lisäystä, jos jotenkin olisit saanut sen viriteltyä.
Nyt kone on vielä ehjä ja toimintakuntoinen,rahat tallella. - tietäjä
lohduksi kirjoitti:
Et varmaan hävinnyt mitään, vaikket voinutkaan viritellä.
Tuskin olisit huomannutkaan vauhdin lisäystä, jos jotenkin olisit saanut sen viriteltyä.
Nyt kone on vielä ehjä ja toimintakuntoinen,rahat tallella.DT 20 on 444cm3 kuutioinen kone ja DT25 499cm3. Ei siitä saa 25 hepoa ulos.
DT20 kaasarin kurkku on 20mm, suutin 120, DT25 24mm/142,5 ja DT30 28mm/160. Tätä on tutkittu ja näin se menee. Eli koneeseen "isolohko" ja uusi kaasutin niin sitten saa tehoja.
- Kyllä se paranoo
Kun laitat akulla toimivan mahdollismman äkäisen puhaltimen kaasuttimen kurkkuun, ja isompi suutin. Turbojahan on autoissakin. Jos alkaa ulvoa ylikierroksilla, niin laita pari % lisää öljyä matkaan.
Mutta tietysti se "turbo" EI saa olla liian tehokas, kun painaa imuläppien ajoitukset hieman vinksalleen. Mutta se saattaisi auttaa, jos puhallusputki on vaikka sentin irti kaasuttimen kurkusta, niin ei mee ihan täydellä paineella kitusiin :) - imuri kauppias
Laitoin pölynimurin imemään pakoputkesta, niin tuli tehoja lisää. Imurin säätimellä voin nyt kasvattaa tehoa tarvittaessa.
- Aha-aha
Taidat olla entinen imurikauppias,-Mutta eihän haittaa, jos imurisi räjähtää tankkisi vieressä , kun päästät bensankaasua imurin hiilimoottoriin, jossa kollektori kipinöi jatkuvasti :)
- Tehomiäs
On hyvä myös muistaa tehoputki jolla saa lisää kierroksia ja vääntöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765