Täällä kirjoittavat ateistit

Mitä te olette tehneet oikeesti (tää ei ole vtuilua, vaan oikee kysymys) sekularismin eteen noin niinkuin käytännössä? Mä postin vähän niinkuin vahingossa ruokarukoukset paikallisesta päiväkodista. :)

27

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jne...

Tämähän on ateistien omat sivustot, jos olet uskovainen, niin siirry omille sivustoillesi

• Mikäs sälli sinä oikeen oot?

• 23erf
        A.Mikkonen kirjoitti:

Mikäs sälli sinä oikeen oot?

Liki kirjoitus- ja lukukyvytön sekoilija, joka höpöttelee samoja joka toiseesa viestiketjussa. Ei kannata kiinnittää huomiota.

• kiuyt

Tämähän on ateistien omat sivustot, jos olet uskovainen, niin siirry omille sivustoillesi

Just noin se pitää olla

• A.Mikkonen

>>>Mitä te olette tehneet oikeesti (tää ei ole vtuilua, vaan oikee kysymys) sekularismin eteen noin niinkuin käytännössä?>Mä poistin vähän niinkuin vahingossa ruokarukoukset paikallisesta päiväkodista. :)

• Munkin penskat käy ET-tunneilla, kun sellaiset vihdoinviimein saatiin tonne ala-asteelle, kun aluksi ei ollu muita ei-kirkkoon kuuluvia lapsia , kun meidän peneleet, ja pari muslimia. :) mMutta onneks ollaan muuttovoitto kunta, niin eiköhän asiat muutu. ;)

• A.Mikkonen kirjoitti:

Munkin penskat käy ET-tunneilla, kun sellaiset vihdoinviimein saatiin tonne ala-asteelle, kun aluksi ei ollu muita ei-kirkkoon kuuluvia lapsia , kun meidän peneleet, ja pari muslimia. :) mMutta onneks ollaan muuttovoitto kunta, niin eiköhän asiat muutu. ;)

Tuolla meidän pentujen kanssa ET:ssä oli katolinen, pari muslimia ja ehkä joku ateistinkin lapsi. Yläasteella se et oli "sattumalta" tytön viimeinen tunti, kun koko muu koulu oli jo viikonlopun vietossa. En kuitenkaan käynyt reksinsä juttusilla, koska ajattelin tytön etua. Mutta kyllä *******.

• Mulla ei ole mitään sekularistista missiota, joten vähiin on jäänyt. Olen eronnut kirkosta joskus -81 tai niillä main. Se on mun osalta riittänyt.

• Eihän mullakaan mitään missiota ole, ja kuten sanottu, se rukoilun poistokin sattu ihan vahingossa :), Mutta kyllä on pakko sanoa, että jos kylän koulussa opettaja opettaa penskoille, kuinka suojelusenkeli pelastaa liikenneonnettomuuksilta, niin kyllä se ainakin mua ministi kismittää.

• A.Mikkonen kirjoitti:

Eihän mullakaan mitään missiota ole, ja kuten sanottu, se rukoilun poistokin sattu ihan vahingossa :), Mutta kyllä on pakko sanoa, että jos kylän koulussa opettaja opettaa penskoille, kuinka suojelusenkeli pelastaa liikenneonnettomuuksilta, niin kyllä se ainakin mua ministi kismittää.

Jos tuollaista opetusta jossain harjoitetaan, niin siihen on syytä puuttua. Oliko tuo kuviteltu esimerkki vai todellinen tapaus?
        Asiaan puuttumista en ehkä itse mieltäisi ensisijaisesti "sekularismin edistämiseksi", vaan ihan lasten suojelemiseksi.

• kaarne kirjoitti:

Jos tuollaista opetusta jossain harjoitetaan, niin siihen on syytä puuttua. Oliko tuo kuviteltu esimerkki vai todellinen tapaus?
        Asiaan puuttumista en ehkä itse mieltäisi ensisijaisesti "sekularismin edistämiseksi", vaan ihan lasten suojelemiseksi.

Todekkinen esimerkki :( ja puutuin :)

• melkein murhattu
        A.Mikkonen kirjoitti:

Eihän mullakaan mitään missiota ole, ja kuten sanottu, se rukoilun poistokin sattu ihan vahingossa :), Mutta kyllä on pakko sanoa, että jos kylän koulussa opettaja opettaa penskoille, kuinka suojelusenkeli pelastaa liikenneonnettomuuksilta, niin kyllä se ainakin mua ministi kismittää.

"opettaa penskoille, kuinka suojelusenkeli pelastaa liikenneonnettomuuksilta, niin "

- entäs seuraava näkemäni tapaus Helsingin Itäkeskuksen vieressä Puotinharjun isolla parkkipaikalla autossa muslmityttö rukoilee - rukouksenko voimalla ne ajelee?

Liikenne on sen mukaista Hesas - mustat ja muslmit ajelee suojatiellä samaan aikaan kun kövelijät kävelee suojatiellä vaikka suojatien etene pitäisi pysähtyä jos jalankulkija ón aikeissa astua sinne, mutta kun kävelee jo keskellä suojatietä ja mustan ajama auto ajaa samalle suojatielle niin voisikohan syyttää murhayrityksestä?

• O'ou

"Mitä te olette tehneet oikeesti (tää ei ole vtuilua, vaan oikee kysymys) sekularismin eteen noin niinkuin käytännössä?"

Eipä ole paljoakaan tullut tehtyä, mitä nyt asiaan liittyvissä keskustelutilanteissa on tullut mielipide ilmaistua. En muutenkaan toimi aktiivisesti politiikassa, enkä ole asemassa, jossa sanomisillani olisi suurempaa painoarvoa kenellekään. Hyvä juttu, että poistit ne ruokarukoukset, vaikka vahingossakin;-)

• ateismi = 0

Ateisteja roikkuu uskovien palstoilla. Saa minun puolestani olla. Eiköhän näme ole kaikille avoimia.

• Ei ne ole uskovien palstoja, yhtä vähän kuin tämäkään on ateistien palsta.

Palstat on AIHEENmukaisia.

• No käytännössä oma vaikuttamiseni rajoittuu siihen että otan osaa niin paikkakunan kuin valtionkin politiikkaan äänestämällä ja antamalla kirjallisia lausuntoja käsiteltäviin asioihin.

Olen myös omalta osaltani ottanut selvää mitä järjestö taikka yhteisö toiminnan järjestäminen vaatisi, mutta tällä hetkellä minulla ei ole minkäänlaisia valmiuksia veidä tuota projektia eteenpäin.

Joten teen mitä voin ja toivoisin voivani tehdä enemmän.

• weeddoor

Viimeinen uskon pisara. Erosin kirkosta kun hellarifirma remontoi kylpyhuoneeni sellaisella jäljellä että heidän jumalansakin varmaan häpesi.

Kylppäri on nyt kuitattu ja säästöä keittiöremppaan kertyy kovaa vauhtia, pitää vain olla tarkempi kuka sen rempan seuraavaksi saa.

En mainosta ateisimiani mutta puheeseen päästyä usein annan toisille purtavaksi tuon minne olet syntynyt niin siihen useimmin uskot joten uskosi tai uskomattomuutesi voisi olla mitä hyvänsä, tuurista kiinni. Kun ei tuputa niin viesti menee paremmin perille kun jää toisen päähän muhimaan.

• beenthere

Olen saanut ainakin neljä ihmistä punnitsemaan suhdettaan kirkkoon niin, että he erosivat kirkosta. Vain pelkkä keskustelu ja kysymyksiin vastailu. Ei käännytystä. Ihmiset osaavat tehdä ratkaisut itse kun heille sallitaan omat päätökset. Tieto on se, mitä voi tarjota, ei mielipiteitä.

• Äänestäminen, kannustanut kirkosta eronneita ystäviä ja kavereitani siinä. Sekä jakanut tietoa ja esitteitä ET-tunneista.

• ateistix

Enpä juuri mitään. Äänestänyt aina ateistia, kirjoitellut niin lehtiin kuin palstoillekin (eipä se juuri jutustelua kummempaa ole, eli ei vaikutusta) jutellut kavereiden kanssa, joista yksikään ei kuulu kirkkoon, joten mitäpä tässä. Tosin olen joissain lehtikirjoituksissani oikonut vääriä käsityksiä mm. hautaustoimesta. Monet kun vieläkin tuntuvat ajattelevan, että hautaustoimi maksetaan kirkollisveroista ja kirkkoon kuulumattomat ovat vapaamatkustajia.

• Antti Ateisti

Entisenä uskovaisena ja uskonnon uhrina olen liittynyt Uskontojen Uhrien Tuki ry:n jäseneksi ja kirjoittelen blogia nettiin.

Lapseni kunnallisessa päiväkodissa ensimmäisenä vuotena järjestettiin "pyhäkoulua", josta pidin oman lapseni visusti erossa. Tämä johti siihen, että lapseni tunsi itsensä ulkopuoliseksi muusta ryhmästä kun ei saanut osallistua tähän kirkolliseen toimintaan, joten asiasta valitettuani ei pyhäkoulua enää seuraavina vuosina ole järjestetty.

• Atte Ateisti

Erosin kirkosta 1993.

Sen sijaan toisin kuin kristityillä, meillä ateisteilla ei ole lähetyskäskyä.

• Morjensta Mikkonen.
      Täytyy tunnustaa notta aika vähän olen saanut aikaan tuolla saralla käytännössä ja aika vähän olen täälläkään vieraillut nyt kesän aikana.. Mopoilu ja muu some on vienyt kaiken ajan. :)

• Minulla on ainakin yksi käännynnäinen!

Näytin hänelle TV7:aa

• 12 + 9

Mullakin on käännynnäinen. Tuli uskoon.

• Eronnut kirkosta joskus ajat sitten ja viettänyt maallista elämää...

• tällaista...

Enpä juuri mitään. Tyttärenikin liittyi kirkkoon 15-vuotiaana, kun haluaa sitten joskus kirkkohäät. Isäänsä tullut. Se on kai jo kolmatta kertaa kirkon jäsen. Välillä erosi ja sitten taas liittyi, kun oli uusi morsmaikku kierroksessa. Onneksi ei tarvi enää sitä paskiaista katsella, se kun ei kristillisestä lähimmäisenrakkaudesta nyrkkiään enempää tiennyt.

Kun näkisikin vielä sen päivän että Suomi on sekulaari maa, eikä kirkon pitkäkyntiset saa päättäjiä höynäytettyä antamaan niille varoja humpuukinsa levittämiseen ja ne rahat ohjattaisiin yhteiskunnan hyväksi.

Mutta melko voimaton minä tässä asiassa olen. Ikävä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      172
      6832
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4582
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3883
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3145
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1656
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1429
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe