Tyttäreni lähti pariksi kuukaudeksi ulkomaille ja lupasin huolehtia hänen viljakäärmeestä sen aikaa.En viitsinyt raahata käärmettä terraarioneen tänne koska meillä on vain muutaman kilometrin välimatka.Olin aamulla vaihtamassa käärmeelle vettä kun se kävi sormeeni kiinni ja kietoutui käteni ympärille.Tyttäreni ruokki sen keskiviikkona että eikai sillä nälkä voi olla?Kun seuraavan kerran vaihdan sille vesiä niin voinko laittaa käärmeen ruokinta laatikkoonsa hetkeksi odottamaan?Kysyisin muuten tyttäreltäni neuvoa mutta minulla ei ole puhelinta tällä hetkellä ollenkaan.Olen siis reilu neljäkymppinen mies joka ei ole ennen ollut terraario käärmeiden kanssa tekemisissä.
Kiukkuinen viljakäärme?
5
240
Vastaukset
Saalistuskäyttäytymiseltä tuo kuulostaa. Jostain syystä käärme kuvitteli sormesi olevan hiirulainen. Ei kai käsissäsi voinut olla hiiren, tai jonkin muun eläimen hajua, joka olisi hämännyt käärmettä erehdykseensä?
Luonnossa ei koskaan voi tietää milloin seuraavan kerran on ruokaa tarjolla, joten sapuskaan on hyvä tarttua silloin kun sitä on saatavilla. Siksi eläin on hyvin voinut saalistaa, vaikka se vasta onkin syönyt.
Voit hyvin laittaa sen ruokintalaatikkoon vedenvaihdon ajaksi. Siten saat rauhassa touhuta terraariossa. Toinen mahdollisesti hyvä vinkki saattaisi olla nahkaiset (talvi)hanskat, hitsaushanskat tms. käsineet . Niiden läpi käärmeen purema ei tunnu ilkeältä, ja terraariossa on mukavampi tuohuta. Hanskoista voi olla iloa myös käärmettä siirtäessä, jos kyseessä on ärhäkkä yksilö.- viljis123
meillä samanlainen viljis :D voi laittaa laatikkoon :) tai sitten hämätä sitä ..esim laittaa se puremaan vaikka hanskaa xd?
- huihai4
Viljistä ai kannata "opettaa" puremaan hanskaa sillä se on epäillyttävästi sama asia kuin käsi jolloin se oppii siihen että sen täytyy puolustaa itseään käden tullessa lähelle. Minulla oli viljis joka oli alussa agressiivinen kättä kohtaan mutta jo puolessa vuodessa oppi ettei kättä tarvitse pelätä. Olin paljon sen kanssa koneella ja vaikka mitä...
- kärmes
Oma viljakäärmeeni on niin kesy, että huhhuh! Ei ole koskaan minua purrut, kun laitan käden terraarioon, alkaa se sitä tutkimaan. Olen onnekas omistaessani niin käsikesyn yksilön.
- viljakäärmeet!
viljakäärmeet on kivoja haluisin itekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124730MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022461Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5761851- 91693
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1121563Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987