Miten Niitä Hoidetaan

petra.julia

Moi! oon mun vanhempien kanssa ajatellut jo pitkään hankkia joko liskoa tai sitten siiliä.Mutta haluaisin niistä vähän lisää tietoa niin ajattelin että kysyisin sitten täällä:)))
Toivottavasti joku tietäis:o Me ollaan kyllä eniten ajateltu sitä liskoa koska mun serkulla on karvaisten eläinten allergia,taino kyl mullakin on mutta ei niin paha......
Mutta pliis voisitteko kertoa niistä lisää etenkin siilistä koska siitä mä en oikein oo ehtiny lukemaan!!!!!!!!!! liskosta mä oon lukenu jo aika paljon kun meillä on täällä kotona sellanen moniste Faunataresta ja siinä kerrotaan jo aika paljon siitä.joten ei ehkä tarvitsekkaan kertoa siitä :)))))))))) Toivottavasti joku ees lukis tän :)))))))

2

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomuinen

      Pliis voisitko vaikka opetella käyttämään googlea ja ensin päättää MINKÄ liskon haluaisit? Sen jälkeen voit etsiä tietoa suoraan suoraan siitä lajista minkä haluat terraarioosi. Katsos kun liskotkin ovat kovin erilaisia keskenään, osa syö ihan isoja ruokia kuten hiirenpoikasia, osa syö hyönteisiä ja osa jopa kasviksia. Osa on pieniä kooltaan, osa on isoja. Osa vaatii suurempaa ilmankosteutta kuin toiset.

      Onnea lemmikinmetsästykseen mutta älkää vielä ottako yhtään mitään, pehmolelu on sopiva kaveri vielä tuossa vaiheessa.

    • Huomioithan

      Lisko.. tarkoitatko, että tahdot jonkin gekon? Ne ovat todella kivoja lemmikkeinä, mutta kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen yksilö sitten mikä on totutettu aika hyvin käteen. Kannattaa myös katsoa että JOS pelkäät ötököitä, niin et hanki sellaista jonka ruoka pitää tarjota sille elävänä. Myös terraarion paikka pitäisi miettiä Todella tarkkaan ennen kuin hankitte liskon. Sen paikka Ei saisi olla sellaisessa paikassa mihin paistaa auringon valo. Se voi olla liskoeläimelle hyvin kohtalokasta kesällä, sillä terraario kuumenee siitä ihan liikaa.

      Siili onkin vähän aktiivisempi otus, vaikka yleisesti yöeläimiä. Sanoisin niin, että niitä ei tarvitse todellakaan pelätä vaikka niillä onkin piikit, on yleensä hyvin rauhallisia luonteiltaan. Oma käsitykseni on se, että ne sopivat myös rauhalliseen ympäristöön, ei esim olisi hyvä sijoittaa niitä sellaiseen huoneeseen missä on paljon melua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe